מאמן הסיבוב השני. יגיע למקום הראשון?



מאחורי הספסל: תכניות מגירה
אלירן כהן ,23/03/2018

התחקיר הדו-שבועי שלנו לא הלך הפעם (פרטים בגוף הכתבה), אבל כן הצלחנו: לצאת עם כמה מסקנות מטבלת הסיבוב השני, ללמוד כמה דברים מהניצחון של מוצקין על חיפה, לתפוס שני שיאים מדהימים של ק"ג (חיובי) ורחובות (שלילי), למצוא כמה מכנים משותפים, לסגור היסטוריה קטנה, ואפילו לנסות לקרוא מחשבות. אלה הם המספרים של המחזור ה- 23 בלאומית.

- ונפתח בגילוי נאות. חשבנו לזרום אתכם שוב פעם ולבדוק מה אומרת הסטטיסטיקה שמשקללת את מספר הנקודות פר-פוזשן עבור כל קבוצה. התוצאות, אם לומר את האמת, היו כל-כך משעממות, כך שבמקום למלא לנו את החלל לעוד כתבת סיכום-שבועי שלמה, הרווחנו בקושי פסקה. למעלה ממחצית מקבוצות הליגה משיגות 1.06 נקודות בממוצע לפוזשן. מדהים לאללה, ולא מעניין בעליל. אז בואו ננסה הפעם דברים אחרים.

- משחקי הפלייאוף לא יערכו מחר, אבל שימו לב מה היה קורה במידה וכן: קריית גת (1) הייתה מארחת את ר"ג / גבעתיים (8) יחד עם ליאור ליפשיץ ויוני ניר, שהעלו אותה ללאומית לפני 3 שנים. קריית אתא (2) הייתה פוגשת את כפר סבא (7) בשחזור סדרת רבע הגמר מהשנתיים האחרונות, רחובות (3) הייתה פוגשת את גליל (6) ורעננה (4) את באר שבע (5), בעוד סדרה משוחזרת מלפני שנתיים. אבל הם לא.

- בשבוע שעבר התלוננו על מחזור סטטיסטי משעמם. השבוע קיבלנו בומבה, אבל לפני שנתחיל לדבר עליו, נעיף מבט, כפי שהבטחנו, על טבלת הסיבוב השני, שמספרת סיפור שונה כמעט בתכלית מהסיבוב הראשון. במקום הראשון - (1) רעננה, שמחזיקה בסיבוב השני במאזן נאה של 1-9. (2) קריית אתא עם 2-8. (3) באר שבע עם 3-7. (4) קריית גת עם 3-7 והפסד לב"ש. (5) כפר סבא עם 4-6. (6) גליל עליון עם 4-6 והפסד לכפר סבא. (7) רחובות עם 5-5 ונצחונות על מוצקין ועפולה. (8) מוצקין עם 5-5 ונצחון על עפולה.

- אבל שימו לב מה קורה ב"תחתית". שם, משום מה, אפילו יותר מעניין. (9) עפולה עם 5-5 והפסדים לשתי הקובצות שמעליה. (10) הוד השרון עם 3-7. (11) מגדל העמק עם 7-3 והפסד להוד השרון. (12) - (13) - (14) חיפה, ר"ג / גבעתיים ויבנה. שלושתן עם 8-2, שלושתן עדיין לא נפגשנו במהלך הסיבוב השני. לסדרת המשחקים הזו תהיה חשיבות מכרעת בקביעת זהות המסתבכת בתחתית והמעפילה לפלייאוף. חותמים.

- ואחרי שהשלמנו שני חובות, אפשר להתחיל. הפועל חיפה קיבלה השבוע שיעור לחיים משכנתה מוצקין. לא בהגנה. לא בהתקפה. אפילו לא באחוזי קליעה מהשדה. זה היה שיעור פשוט בבחירת עבירות, וקצת במה שיוצא מהן. 18 סלים ל- 2, 9 סלים ל- 3, 34 נקודות בצבע, כ- 10 נקודות מהזדמנות שנייה ומספר זהה של עבירות. מוצקין וחיפה קלעו בדיוק את אותו הדבר, חיפה אפילו עשתה את זה באחוזים טובים יותר, ובכל זאת הפסידה. הסיבה: 12/26 מהקו, מול 21/29 של מוצקין.

- על מקומו של איסמעיל רומרו בטבלת קלעי העונשין של כל הזמנים עוד נדון בהרחבה ביום מן הימים, רק נציין שהשבוע הוא חגג עם 4/11 שאולי היו יכולים להביא למשחק סיומת אחרת. מיותר לציין (או שלא) שחיפה היא קבוצת העונשין הגרועה בליגה עד כה עם 63.8%. קצת פחות מיותר להוסיף שמוצקין (64.6%) והוד השרון (64.7%) דולקות מאחור. זה אפילו עוד יכול להשתנות. נכון שגם את זה מיותר לציין, אבל קבוצת העונשין הגרועה בתולדות הליגה הייתה מכבי הוד השרון בעונת 2015/16, שסיימה עם 60.2% קבוצתי, מעוגל כלפי מעלה, עם אייזיה סייקס אחד שעושה היום חיל בעיראק.

- ואיפה עוד חיפה הפסידה את המשחק הזה? עם 25 נקודות סה"כ ברבעים 2 ו- 3, מחלה די מוכרת בליגה, בסך הכל ועם הופעה פחות משכנעת של ג'רבון פרסלי, שהציג מספרים מימיו בקריית אתא. מוצקין, מאידך, קיבלה תפוקה התקפית נאה מנועם מטלון שבוע שלישי ברציפות, 8 אסיסטים מרום קורנליוס, ועוד ערב נהדר של פלורין קמפבל, שקלע 32 נקודות על הראש של חיפה, בדיוק כפי שעשה בסיבוב הראשון.

- אמרו לנו שערן אסנטי אחלה, ונמצא בכושר, אבל לא באמת ידענו עד כמה, עד שהגיע המשחק נגד גליל. אסנטי רק הגיע, וכבר עלה בחמישייה, שיחק 27 דקות וסיים עם 11 נקודות (30% מהשדה), 7 ריבאונדים ו- 4 חטיפות. קריית גת עצמה לא הבריקה כשרק שחקן אחד, עידן פז, קלע ב- 50% מהשדה. אבל הקאצ' היה כאן: המקומיים לקחו לא פחות מ- 90 זריקות מהשדה - שיא ליגה עונתי שבד"כ נשבר רק במשחקי פלייאוף תחתון לא מעניינים (לא מה שיהיה לנו השנה, זה בטוח) והוסיפה 26 כדורים חוזרים בהתקפה. כמעט עוד שיא ליגה נוסף (הנוכחי שייך להוד השרון - 27).

- קריית גת ניצחה את המשחק גם בגלל שהיה לה קצת יותר מזל במאני-טיים, אבל הרבה בזכות שיא הנקודות שהעמידה מהזדמנות שנייה (נתון שלא יצא לנו להרחיב עליו יותר מידי העונה) - 29 נקודות מול 3 בלבד של גליל. האורחים ניצחו 108:97 במדד, קלעו ב- 52% מהשדה מול 32% של המקומיים, וסללו את דרכם לניצחון שישי ברציפות וליתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף. גליל, מאידך, תגמע בפלייאוף מאות רבות של קילומטרים לפני שתגיע לליגת העל בסיום העונה, כפי שמסתמן כרגע. ואחת למחשבה: קורטני פלס בארבעה מתוך חמשת המשחקים האחרונים לא הגיע לדאבל-פיגרס.

- במפגש הראשון בין ר"ג / גבעתיים לרחובות העונה התחושה הייתה שאין מי שיכולה לעמוד בדרכה של רחובות להתבססות במקום הראשון בטבלה. החודש האחרון הוכיח שכן. מאז הניצחון הגדול בק"ג הקבוצה של אבנר יאור הפסידה ארבע פעמים, הזיעה פעמיים נוספות נגד קבוצות תחתית, ובעיקר לא בדיוק נראתה אותו הדבר, וראיתם את המסקנות כמה פסקאות למעלה יותר. והפעם: שיא ליגה עונתי שלילי של 11 סלים ל- 2 בלבד (20 נקודות בצבע), לצד 10 שלשות, ו- 28 נקודות ברבעים 2-3. זוכרים אותם?

- אחרי שלושה הפסדים רצופים לכפר סבא במטרווסט, שמה עירוני רעננה קץ לרצף השלילי והמשיכה בסיבוב השני הנהדר שלה, עם ניצחון תשיעי ברציפות. ווין לנגסטון, שכמעט ולא ראה ניצחון עם עפולה, ועדיין לא ראה הפסד עם רעננה, סיים את המשחק עם פלוס 38, גיא לביא חגג בפעם השניה ברציפות עם 12 אסיסטים, רעננה עשתה כמעט מכל אופנס-ריבאונד נקודות קלות, וכמו שאמרו חכמנו - כשהולך אז הולך. כפר סבא, עם הפסד שלישי ברציפות, נשארה במקום השביעי, אבל מתחילה לראות 3 וחצי קבוצות מתרכזות אחריה.

- בדיוק כמו בשבוע שעבר, הצליחה מגדל העמק / יזרעאל למשוך קבוצת צמרת למשחק צמוד. שלא כמו בשבוע שעבר - היא הפסידה. רודני אלכסנדר נראה הפעם יותר טוב, וסיים עם מדד 19, אבל עדיין עם תפוקה קבוצתית שלילית ומינוס 5, מאליק קוק חגג בפעם החמישית העונה עם 4 שלשות, אבל דווקא יונתן לוי הביא את המספר המעניין פלוס 20 במדד ה- פלוס-מינוס. במגדל יכולים להתנחם בעובדה ש"נשארו צמודים", למרות משחק פושר של דיון וויט. הפער מהקו האדום קצת גדל (2), אם לומר את האמת, אבל הרוח עוד ישנה, ובקופה נותרו עוד 8.

- באר שבע לא התקשתה לנצח ביבנה, עשתה זאת עם לא פחות מ- 64 נקודות בצבע, 10 פחות מכל מה שיבנה עשתה במשחק כולו, וחזרה לחייך רגע לפני המשחק החשוב שלה מול קריית אתא. ב"ש סיימה את המשחק עם 6 שלשות בלבד (ו- 0 נדיר של עמית גרשון), יבנה סיימה את המשחק עם 44% מהקו בלבד, ולמעשה אלה הם שני המספרים היחידים שהלא-מותחן הזה הצליח לספק לנו הפעם. בשבוע הבא גם יבנה וגם באר שבע יפגשו יריבות שאמורות לעשות פה קצת יותר שמח.

- עם 22.4 נקודות, 8.6 אסיסטים ו- 5/5 הפך קרון דשילדס, שחקנה - הזמני יש לציין - של עפולה ללהיט של הליגה. הוד השרון עוד הובילה במחצית הראשונה, אבל מהרגע ששמטה את היתרון לא לקחה אותו שוב. משולש המתאזרחים של הקבוצה מבירת העמק חגג עם 41 נקודו, כשאוון קונטי (17 נקודות) חגג שיא קריירה. עפולה רצת 18-0 ברבע השלישי, במהלכו קלעה 37 נקודות, והייתה גדולה על כל מה שעוד היה להוד השרון להציע (7 שלשות ודאבל-דאבל לעמית עבו). בהוד"ש מחכים שג'ורדן וושינגטון יחלים מהפציעה ואולי יוציא את הקבוצה מהבוץ. בעפולה מחכים שג'ף אלן יחזור ארצה ואולי יסחוב את הקבוצה אל הפלייאוף. לשתיהן, כך או כך, אין באמת מושג מה עובר לשניים בראש. נשאר בעיקר לחכות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();