לאומית: 4 רוצות פלייאוף
אלירן כהן ,19/03/2018

ק"ג תארח את גליל רק ברביעי (אש!), מוצקין וחיפה יפגשו כבר היום וינסו לשמור על סיכוי לפלייאוף, אבל שלישי בלאומית הולך, כרגיל, להיות שמח: עפולה תארח את הוד"ש לקרב תחתית לוהט, ר"ג תתארח ברחובות ותקבל צ'אנס נוסף לחזור לשמינייה, ב"ש תגיע ליבנה שגם היא רוצה פלייאוף, דרבי שרוני בין רעננה לכפ"ס שבמקום השביעי, ועוד קרב קצוות לכאורה בין מגדל לקריית אתא.

אתמול: מוצקין גברה על חיפה

--- יניב סהראי, צוד בדיחי, אלירן כהן ---

מכבי קרית גת - הפועל גליל עליון (רביעי, 19:00, אולם אלון, קרית גת)

קרית גת נמצאת ברצף נהדר של 6 נצחונות, כשהאחרון שבהם הוצג בצורה משכנעת ביותר על כפר סבא בחוץ. רצף הנצחונות העלה את קרית גת למקום השני והיא נמצאת חזק בתמונת המאבק על המקום הראשון בליגה בתום העונה הסדירה, כעת היא נמצאת בשוויון נקודות עם המוליכה רחובות.

הפועל גליל עליון מנגד, רשמה במחזור האחרון הפסד ביתי לעפולה לאחר ששמטה יתרון של 8 נקודות, 5 דקות לסיום. סימן השאלה הגדול כרגע מבחינת הגליל הוא יריב עמירם, הסנטר שחתם בקבוצה שבוע שעבר אמנם שותף במשחק מול עפולה, אך למספר דקות בודדות בהן לא הספיק להראות יותר מדי. על הנייר קרית גת בבית שלה תמיד פייבוריטית (רק 2 הפסדי ליגה בבית העונה) אבל הליגה הלאומית השנה (כמו כמעט בכל שנה) מלאה בהפתעות ותהפוכות.

טריוויה: בליגה מסתובבים הרבה שחקנים ששיחקו בעבר בגליל, או עם אבישי גורדון. אבל נדיר שהכוכב הבלתי מעורער של היריבה הוא אחד שפרץ בגליל המיתולוגית בליגת העל, עוד בימים שעומרי כספי ישב על הספסל בכפר בלום. רוברט רות'ברט הוא אולי היחיד שעונה להגדרה הזו, ועם ממוצעים של 18.5 וכמעט 13 כ"ח למשחק, לאבישי גורדון יהיה כאב ראש רציני בשאלה איך עוצרים את החבר הותיק.


הפועל עפולה – מכבי הוד השרון (19:00, היכל הספורט העירוני, עפולה)

אחרי הרבה מאוד זמן מתחת לקו אדום, בעפולה מקבלים סוף סוף את ההזדמנות לעלות, לראשונה מזה זמן רב, אל מעל הקו האדום. אם לשפוט על פי היכולת של השבועות האחרונים, הקבוצה של עמיר עוזי בהחלט יכולה לעשות זאת כבר בשלישי. האחראי הדי בלעדי על היכולת הנהדרת של הקבוצה הוא קרון דשילדס, שמאז הגעתו הקבוצה טרם הפסידה.דשילדס,אגב, היה מהמצטיינים בניצחון בכפר בלום עם 23 נק'. בקבוצה מחמיאים גם לג'ף אלן, שעלה לשחק למרות מות אביו, טל פרסלני, שנראה מצויין תחת עוזי, וג'ו ג'ו פאלאס שמוסיף הרבה אנרגיה. עוד בעפולה, אוון קונטי צפוי לערוך את הופעת הבכורה.

פני המשחק בעפולה כפני העונה כולה - אולי הדרך הטובה ביותר שאפשר להגדיר את משמעות המשחק מבחינת הוד השרון. בהוד"ש יודעים כי הפסד בעפולה, ירחיק את הקבוצה בצורה משמעותית ממקום בפלייאוף העליון ואף גרוע מכך, יסבך את הקבוצה במאבקי הירידה. במקרה של ניצחון, בהוד"ש יברחו קצת מהתחתית הבוערת, כשגם המקום בפלייאוף העליון יהיה בר השגה. אם בהוד"ש לא יגיעו לפלייאוף, אחד המשחקים שהיא תצטער מאוד על שהפסידה זהו המשחק מול קרית אתא בו איבדה יתרון מבטיח של 11 הפרש בדקות הסיום.למרות ההפסד, בהוד"ש יכולים להיות מרוצים מהיכולת של עידו סטולרו, שמתחיל לאפס את הידית. וכן גם, מעמית עבו וקלן-רוסו, שגורם לקבוצה כאב בכל הקשור לחזרתו של וושינגטון הפצוע.

טריוויה: לא פחות מ- 11 זרים עברו השנה בשתי הקבוצות שיפגשו לקרב התחתית המסקרן. ואלה שמות: טראויס קואן, אנטוני מיילס, ווין לנגסטון, טרה סימונס, ג'ף אלן, קרון דשילדס, בילי פילדס, נינו ג'ונסון, ג'ורדן וושינגטון, ורנון טיל, קלן רוסו.


מכבי רחובות - הפועל ר"ג / גבעתיים (19:30, קציר, רחובות)

מכבי רחובות של הסיבוב השני היא לא הקבוצה שראינו בסיבוב הראשון. הקצב אמנם סך הכל נשמר, הנצחונות המשיכו להגיע, אבל הקבוצה של אבנר יאור - שנראתה כבלתי מנוצחת במחצית הראשונה של העונה - הפכה הרבה יותר פגיעה בשניה. מה שעד לפני מספר שבועות היה נראה די ברור - ההשארות במקום הראשון - הפך פחות ופחות מובן מאליו ככל שחלפו השבועות. במחזור הקודם הפסידה רחובות ברוממה להפועל חיפה והחזירה את הקבוצה של דוד אלהרר לחיים, אולם מכאן והלאה כל מעידה שלה תהיה עלולה להוביל לאובדן המקום הראשון.

ר"ג / גבעתיים השיגה עד כה ניצחון אחד במהלך הסיבוב השני, ולמזלה הגדול רק חוסר היציבות של יריבותיה לבטן הטבלה עדיין משאיר אותה בתמונת הפלייאוף. בשבועות האחרונים אמנם הצליחה הקבוצה של מתן חרוש למתוח קצת יותר את יריבותיה, כולל את רעננה הלוהטת במחזור שעבר, אבל זה לא הספיק לה כדי לנצח. המפגש הקודם עם רחובות סימן למעשה את תחילת ההידרדרות של האורדונים, והמשחק הפעם - בו תפגוש ר"ג את רחובות שלא בשיא כושרה, יוכל אולי להוות נקודת מפנה אחרת.

טריוויה: באמצע עונת 2014/15 נפרד מרכוס רלפורד מקבוצתו היוונית רת'מינו. שבועיים לאחר מכן נחת שם מחליפו, ראשאד מאדן. והנה שניהם פה איתנו.


אליצור יבנה - הפועל באר שבע / בני שמעון (19:00, רלף קליין, יבנה)

רק לפני חודש הוזכרה יבנה כמועמדת לגיטימית לסיים את העונה עם הכרטיס לפלייאוף, ומאז - היא בעיקר הפסידה: לק"ג, לרעננה, לרחובות, ובשבוע שעבר בקרב התחתית החשוב - גם למוצקין. התוצאה: הסתבכות חוזרת בתחתית הטבלה. כשהתחתית כבר בוערת מתחת לרגליה - הקבוצה של אוהד יתום חייבת להגביר קצב אם היא לא רוצה לחזור בסיום העונה לליגה הרביעית, והיריבה שתפגוש הפעם היא לא אחת מאלו שהייתה שמחה לפגוש כדי לקטוע את הרצף השלילי שלה. מסדר הפצועים אמנם נגמר, אבל החבורה הישראלית של יתום, שבהרבה מאוד מקרים הייתה זו שעשתה את ההבדל, לא נמצאת בכושר המיטבי שלה ובלעדיהם יהיה ליבנה קשה להפתיע.

באר שבע מגיעה אחרי הפסד ביתי לא מתוכנן בכלל לנועלת הטבלה ממגדל העמק, שהפיח בחבורה של ניר קפלן תקווה מחודשת להשארות בליגה, והשאיר לאדומים מבירת הנגב הרבה מאוד חומר למחשבה. ב"ש סופגת יותר מידי נקודות כמעט שבוע אחרי שבוע, ובשבוע שעבר בעיקר היה זה המזל ששיחק לה, עם ההפסדים של רחובות וגליל - שהשאירו אותה בעמדה נוחה לסיים את העונה הסדירה עם יתרון ביתיות כלשהו בפלייאוף. גם ב"ש, גם יבנה ישאפו לקצב משחק מהיר והתקפי, אולם ב"ש יודעת שאחרי אירועי השבוע שעבר היא תצטרך לצאת מיבנה עם תוצאה משכנעת במיוחד, כדי להשאר מאיימת.

טריוויה: ב- 15 השנים האחרונות יבנה וב"ש השתייכו למועדון מיוחד: שתיהן זכו פעמיים באליפות המחוז הדרומי של הליגה הארצית. 2 קבוצות נוספות שעשו זאת הן עירוני נס ציונה ומכבי קריית גת. שתיהן הספיקו מאז לחגוג אליפות גם בליגה הלאומית.


עירוני "איצקוביץ נכסים" רעננה - הפועל כפר סבא (19:00, מטרווסט, רעננה)

עד לא מזמן היו רעננה וכפר סבא שתי הקבוצות הלוהטות של הסיבוב השני. מאז כפר סבא הפסידה פעמיים וסיבכה את סיכוייה לסיים בין 8 הראשונות בעוד רעננה המשיכה בשלה וחגגה ניצחון שמיני ברציפות שהבטיח לה את המקום בפלייאוף ואולי אפילו יסדר לה יתרון ביתיות. הקבוצה של ברק פלג צלחה כמעט כל סוג של יריבה, ניצחה משחקים צמודים וגברה על יריבות שעל הנייר היו חזקות ממנה, אבל דווקא משחק אליו היא מגיעה כפייבוריטית שנמצאת במומנטום עשוי להיות מוקש גדול מבחינתה.

כפר סבא, שדווקא סיימה את חודש פברואר באווירה טובה עם ארבעה נצחונות רצופים, נכנסה לחודש מרץ במומנטום שלילי, ואם מקומה בפלייאוף נראה היה מובטח עד לא מזמן - הגיעו שני ההפסדים האחרונים שפתחו מחדש את המאבק גם על המקום השביעי. טמיר אריאלי שנעדר מהמשחק בשבוע שעבר צפוי לעמוד הפעם לרשותו של הוד בן הרצל, שיודע שכדי לנצח את המשחק הזה הוא יהיה חייב להוריד את היריבה לסקור של 70-75 נקודות.

טריוויה: בשבעת משחקיה האחרונים רעננה לא ירדה מ- 80 נקודות, ואת כולם היא ניצחה. כפר סבא, מאידך, ניצחה את כל המשחקים בסיבוב השני בהם ספגה פחות מ- 80 נקודות, להוציא את המשחק בב"ש.


עירוני קרית אתא – הפועל מגדל העמק (19:00, רמז, קרית אתא)

עם הרבה מאוד קור רוח וגם קצת מזל, חזרה קרית אתא בשבוע שעבר לקריות עם ניצחון חוץ חשוב בהוד השרון.חניכיו של שרון אברהמי כבר היו בפיגור 11 כשהשעון הראה כ- 2 דקות לסיום, אך קאמבק גדול בהובלת דנינו, שממשיך את העונה הטובה שלו, ושיא קריירה בנק'(23) של שגיב דוד השאירו את הנקודות אצל קרית אתא. באתא יודעים כי לאחר המשחק מול מגדל העמק מצפים להם 3 משחקים קשים, כאשר שניים מהם הם נגד קבוצות המתחרות עם קרית אתא על המיקום, ומצפים שלא למעוד בביתם נגד חניכיו של ניר קפלן.

"זה לא נגמר עד שזה נגמר". אם יש משפט שמסמן יותר מכל את העונה של מגדל העמק זהו המשפט שטבע יוגי ברה. בתחילת העונה "הכתרנו" אותה כיורדת הבטוחה, הצהרות שחזרו על עצמן גם במהלך העונה, אך פעם אחר פעם הקבוצה הצעירה של ניר קפלן מראה שהיא כאן, ובגדול. בשבוע שעבר השיגו חניכיו של קפלן נקמה ספורטיבית על ההפסד המרגיז בסיבוב הראשון לב"ש, כשצמד הגבוהים של הקבוצה שולט מתחת לצבע עם 53 נק' ו-25 ריב' משותפים. מי שעוד מציגים יכולת נהדרת בשבועות האחרונים הם עומר אל על וגיא פרבר שהתאקלם במהירות בקבוצה.

טריוויה: אחרי שנתיים כעוזר מאמן בגלבוע / גליל ו- 6 שנים כמאמן במחלקת הנוער של גלבוע, מונה בקיץ האחרון ניר קפלן למאמנה של מגדל העמק / יזרעאל. הקבוצה האחרונה בשורותיה שימש כמאמן ראשי בליגה הלאומית הייתה... עירוני קריית אתא, אליה ישוב לראשונה בקריירה כמאמן אורח.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();