תמיר. ניצחון הרוח



סיכום שבועי: מתקרבים לסוף
אלירן כהן ,17/03/2018

מוצקין עם ניצחון גדול ומצטיין שקבע שיא קריירה, אשקלון ממשיכה לדרוס, ג'ת מפתיעה את הטוענת למקום הרביעי, ומליגת העל - בני הרצליה מתאוששת ושולחת לנו נציג שבוע שני ברציפות ורמת חן שומרת על הבכורה.

--- ענר חתואל, אלירן כהן ---

על גברים: תום מעיין (בני הרצליה)

בני הרצליה יצאה השבוע לצפון למשחק מול גלבוע גליל, כשמאבק התחתית בוער בה והיא חייבת לרשום ניצחון כדי לקבל קצת אוויר לנשימה. בהתחלה זה עוד נראה רע עבורם, כשגלבוע גליל שלטה במשחק ונראה היה שהיא בדרך לניצחון קל. אבל לא אם שואלים את תום מעיין.

עם שיא קריירה בנקודות (18, 4 שלשות) הוא הוביל כמעט לבדו ריצת 16-1 מטורפת שהעבירה את המומנטום לכחולים, שהמשיכו כל הדרך לניצחון. אחרי תקופה פחות טובה שעברה על הרכז, הוא הפציץ השבוע בדיוק כשקבוצתו הייתה צריכה אותו, ואולי עם הרוח החדשה יצליח לעזור לה להישאר בליגה.

על נשים: נוף קדם (מכבי רמת חן)

ליגת העל לנשים הגיע לסיומה השבוע, אם מחזור אחד שקבע את הדירוג הסופי לקראת הפליאוף ומחזור נוסף שלא שינה כלום. בתחילת השבוע רמת חן רשמה ניצחון מרשים נוסף על אשדוד, מה שהבטיח לה את הבכורה ויתרון הביתיות בסדרות הפליאוף.

נוף קדם, שממשיכה לקבל קרדיט ברוטציה של רמת חן, הראתה יכולת טובה גם מול ההגנה הקשוחה של אשדוד כשהיא מסיימת עם 12 נקודות וגם 2 אסיסטים. כבר מהרגע שנכנסה מהספסל הביאה איתה קדם אנרגיות ומלחמה על הכדורים, ועם כמה קליעות חשובות בדיוק בזמן לעצור את ניסיונות החזרה של אשדוד, עזרה לרמת חן לרשום ניצחון חשוב. במשחק השני השבוע רמת חן אומנם הפסידה, כשנוף קדם רשמה 8 נקודות (ראשונה בין הישראליות) ועוד 2 חטיפות.

לאומית: אלמוג ברק (מכבי קרית מוצקין)

מכבי קרית מוצקין קרובה יותר לעמדת סיכון (לירידה לליגה הארצית) מאשר לעמדת סיכוי (להעפיל לפלייאוף העליון) אבל השבוע היא השיגה ניצחון חוץ ענק ששם קץ לרצף ארבעת ההפסדים שלה, נגד קבוצה - אליצור יבנה - שכפי הנראה תתמודד איתה על אותם המקומות עד לסיום העונה.

במשך שלושה רבעים התוצאה הייתה צמודה סך הכל. מוצקין שלטה בקצב, אבך יבנה הצליחה להגיב במומנטומים משלה. הרבע האחרון כבר היה סיפור אחר, במהלכו הקבוצה של רועי פרל קלעה 30 נקוודת והבטיחה לעצמה את ניצחון החוץ החשוב. האיש של פרל על הפרקט היה הפעם אלמוג ברק, שעלה מהספסל, וב- 25 דקות קלע 22 נקודות (שני רק לפלורין קמפבל) עם 6/8 מחוץ לקשת, וחגג שיא קריירה אישי וניצחון קבוצתי גדול עוד יותר.

ארצית צפון: עמית תמיר (הפועל ג'ת)

"הערב אולי משחק אחרון של הפועל ג׳ת, אין משכורות, אין בעל בית והשחקנים שהכריזו על סכסוך עבודה הופיעו למשחק נגד צפת. ברבע האחרון שהובלנו שחקני הקבוצה השניה כל הזמן שאלו למה אנחנו מנסים ועל מה אנחנו נלחמים שכבר אין לנו על מה לשחק. על מה שיחקנו? למען חבר שלנו לקבוצה שנפצע (תרגיש טוב אופיר), כי אחרי כל התסכולים מהעונה הזאת מגיע לנו קצת נחת, אבל יותר מהכל כי אנחנו מכבדים את המשחק שנתן לנו כל כך הרבה לאורך השנים! ניצחון ראשון כמאמן שחקן (יחד עם משה ברנר)! אם זה המשחק האחרון שלנו כקבוצה אז אני יודע שכיבדנו את המשחק עד השניה האחרונה".

האמת היא, שלא היינו צריכים להוסיף הרבה על הפוסט המרגש שפרסם עמית תמיר, שבעל כורחו מונה למאמן-שחקן בהפועל ג'ת לפני כשבועיים, יחד עם משה ברנר, לאחר התפטרותו של בלאל גרה לאור המשבר מול המועצה המקומית. ג'ת ניצחה את צפת וסיבכה את סיכוייה להעפיל לפלייאוף, תמיר עמד על הקווים, וגם שיחק כמה דקות. אין לנו מושג כמה הוא קלע, אבל זה גם לא לגמרי משנה. הניצחון על צפת, מעבר לתוצאה על הפרקט - היה ניצחון הרוח של ג'ת.

ארצית דרום: יוני דרעי (אליצור "איתו" אשקלון)

זה לקח לה זמן, אבל נראה שבחודש האחרון הכל מתחבר לאליצור אשקלון. אשקלון שהתחילה בגמגום את העונה, נכנסה לכושר בדיוק בזמן הנכון וחודש לתום העונה היא מחזיקה ברצף הניצחונות הארוך בליגה- חמישה. הרצף הנהדר הזה הביא אותה עד למקום הרביעי, בדיוק זה שמעפילים ממנו לפלייאוף.

ביום ראשון האחרון אשקלון פגשה יריבה ישירה על הכרטיס הזה בדיוק –הפועל לוד. זה עוד התחיל רע מבחינת האשקלונים כשלוד הובילה ב-9 הפרש בסיום הרבע הראשון, אבל אז נכנס לפעולה יוני דרעי. הרכז המוכשר והנפיץ של אשקלון העלה הילוך וסחף את קבוצתו עם 8 נקודות רצופות שקבעו מהפך עוד לפני ההפסקה, כשבמחצית השנייה הוא לא עוצר ועם יכולת נפלאה מפטם את חבריו עם לא פחות מ-12 אסיסטים ומסיים עם 15 נק' אישיות שלא השאירו ללוד סיכוי כל הדרך לניצחון הענק של אשקלון, 85-66.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();