בלינקו ודותן עם הגביע. מי תחגוג השנה?



בשישי וברביעי: גמר גביע האיגוד
אלירן כהן ,14/03/2018

יש לכם תכניות מיוחדות לסוף השבוע? לא באמת. ביום שישי הקרוב ייערך המשחק הראשון של גמר גביע האיגוד לגברים בין הפועל חבל איילות למכבי שוהם (הגומלין - ברביעי). "ספסל" עם פריוויו מיוחד.

--- ענר חתואל, אלירן כהן ---

37 קבוצות יצאו לדרך. רק שתיים נשארו. בשבוע הקרוב ייערכו שני משחקי הגמר של טורניר גביע האיגוד המסורתי בסימן המחוז הדרומי של הליגה הארצית, בין הפועל חבל איילות למכבי שוהם. המשחק הראשון יערך ביום שישי הקרוב (13:00, קיבוץ יטבתה) הגומלין - ברביעי הבא (17:30) באולם "ניצנים" בשוהם.

במפגשים בין השתיים העונה גברה חבל איילות על שוהם פעמיים - 86:69 בסיבוב הראשון, 90:70 בסיבוב השני. לגביע חוקים משלו וכו', אבל שוהם תגיע למשחק הגמר הראשון עם סגל חסר במיוחד, וללא אורי חי ואופק סייג המורחקים, וכן עומר בירנפלד ועידו שבת, שלא רשאים לשחק בגביע (מתוקף חוק הכרטיס הכפול).המאזן בין השתיים ב- 3 השנים האחרונות עומד על 4 נצחונות לחבל איילות מול 2 לשוהם.

כמה פרטי טריוויה מעניינים לקראת משחקי ההכרעה:

- הפעם האחרונה בה הגיעו למשחק הגמר שתי קבוצות מאותו המחוז הייתה בעונת 2009/10, כשהפועל "אוסישקין" תל אביב פגשה את אליצור כוכב יאיר. כוכב יאיר ניצחה במשחק הראשון, אבל הפועל ת"א דרסה במשחק השני, וחגגה עם הגביע, עונה שנייה ברציפות.

- בשנים האחרונות קיבל גביע האיגוד איזשהו טייטל של "בונוס לקבוצות הקטנות", כשמרבית מבין המועמדות לעלייה וויתרו על הזכות להשתתף בטורניר, בין השאר כדי להמנע מפציעות ולשמור כוחות למאבקים בליגה. הפעם האחרונה בה קבוצה חגגה גם זכייה בגביע וגם עלייה ללאומית הייתה בעונת 2012/13, כשרמת השרון (מהמחוז הדרומי של הליגה) חגגה עם ניצחון כפול בגמר על כפר יונה.

- הפועל תל אביב היא הקבוצה היחידה שזכתה בתואר פעמיים ברציפות, בעשר השנים האחרונות. פעם אחת הגיעה למעמד מצמרת הליגה הרביעית, בפעם השנייה, כאמור, מהליגה הארצית. קדמה לה אליצור יבנה, ששנתיים לפנייה השלימה גם היא דאבל זהה - פעמיים גביע, פעמיים עליית ליגה.

- אבל... הפועל ת"א היא לא הקבוצה היחידה שזכתה פעמיים בגביע בעשר השנים האחרונות. הקבוצה השנייה היא לא אחרת מאשר הפועל עמק חפר, שזכתה בגביע בעונת 2013/14 עם חי גל על הקווים ובעונת 2015/16 עם ניב רבי.

- מה משותף בין טוהר חיימוביץ', הראל קרני ואופק בוגדנובסקי? בעשר השנים האחרונות זכו השלושה פעמיים בגביע האיגוד. חיימוביץ' חגג זכיה כפולה עם הפועל ת"א, קרני חגג עם מעלה אדומים ועמק חפר ובוגדנובסקי חגג עם עמק חפר ונתניה. האם ברביעי הבא יתווסף לרשימה גם גור פנחס? האחרון חגג את זכייתו האחרונה בגביע בעונת 2010/11 עם הפועל אילת.

- מחזיקת הגביע היוצאת, אליצור נתניה, בחרה שלא להשתתף בטורניר השנה, אבל היא לא היחידה מבין קבוצות הארצית שוויתרו על התענוג. רק 12 נציגות בלבד מהליגה השלישית (מתוך 24 קבוצות) בחרו לקחת חלק בטורניר השנה, 3 נציגות למחוז הצפוני, 9 נציגות למחוז הדרומי. אז מה הפלא שזה בעצם הגמר שקיבלנו?

הדרך אל הגמר:

- שוהם: הפועל חוף השרון, מכבי בנץ הוד השרון, מכבי בקה, הפועל ג'ת, הפועל לוד.
- חבל איילות: הפועל באר טוביה, הפועל גוש עציון, מכבי מעלה אדומים, אליצור רמלה.

זוכות גביע האיגוד מהשני האחרונות:

2005 - בית"ר בנימינה ניצחה בגמר את הפועל גבעתיים.
2006 - אליצור יבנה (מליגה א') ניצחה בגמר את הפועל קצרין.
2007 - אליצור יבנה ניצחה בגמר את הפועל משגב.
2008 - מכבי באר יעקב ניצחה בגמר את הפועל קרית טבעון.
2009 - הפועל אוסישקין (מליגה א') ניצחה בגמר את הפועל כפר סבא.
2010 - הפועל אוסישקין ניצחה בגמר את אליצור כוכב יאיר.
2011 - הפועל אילת ניצחה בגמר את מכבי קרית ביאליק.
2012 - עירוני רעננה ניצחה בגמר את מכבי קרית גת.
2013 - א.ס. רמה'ש ניצחה בגמר את בית"ר כפר יונה.
2014 - הפועל עמק חפר ניצחה בגמר את הפועל באר טוביה.
2015 - מכבי מעלה אדומים ניצחה בגמר את מ.ס צפת (מליגה א').
2016 - הפועל עמק חפר ניצחה בגמר את אליצור רמלה.
2017 - אליצור נתניה ניצחה בגמר את הפועל באר טוביה.
2018 - ?






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();