אברהמי. לא התכוונו



מאחורי הספסל: לא אחת מאלף
אלירן כהן ,09/03/2018

רעננה שוברת שלושה שיאי ליגה עונתיים במשחק אחד, קריית אתא חוטפת בראש ממשפט סתמי שכתבנו (ותקווה שזה לא יקרה לה שוב ממשפט אחר), גליל וב"ש ברכבת הרים, עפולה מתפוצצת ומקבלת תרומה ממקור מפתיע, ולצד כל אלה ואחרים - יצאנו לבדוק מי השחקן שקולע הכי הרבה נקודות ביחס ל... 1,000 זריקות. רמז: הוא אפילו ישראלי.

- חמישה מחזורים לפני הפלייאוף זה זמן מספיק טוב להתחיל במשחק "מה היה קורה אם משחקי הפלייאוף היו נערכים מחר". אז בואו נשחק. אם משחקי הפלייאוף היו נערכים מחר היינו רואים את מכבי רחובות (1) מארחת את הפועל ר"ג / גבעתיים (8), את קריית גת (2) פוגשת את כפ"ס (7), את גליל עליון (3) נאבקת מול רעננה (6), ואת קריית אתא (4) פוגשת את באר שבע (5) לקרב בין שתי קבוצות שלא יסתפקו העונה בפחות מעליית ליגה. אבל משחקי הפלייאוף לא ייערכו מחר. אתם יכולים להישאר רגועים.

- אבל עד שמשחקי הפלייאוף יגיעו, להרבה קבוצות עוד יהיו הרבה הזדמנויות לפתור כמה בעיות או לטפל בכמה מנחוסים. קחו למשל את קריית אתא, שלא עבר שבוע מאז דיברנו על מאזן הבית הנהדר שלה והעובדה שעד לפני שלושה ימים הייתה הקבוצה היחידה בליגה שלא רשמה רצף הפסדים, וברגע אחד שניהם התפוצצו. אתא הפסידה לגליל בפער בעייתי מידי מבחינתה, והעמידה את הערב ההתקפי הכי גרוע שלה בליגה, 61 נקודות, מאז ההפסד במשחק מספר 5 בגמר נגד גלבוע/גליל. אבל זה לא הסתיים רק שם.

- קריית אתא סיימה את המשחק עם 7.4% מה- 3 בלבד, או בשבר עשרוני - 2/27. ולמה טרחנו להוסיף את המספר שאחרי הנקודה? בעיקר בשל העובדה שזו לא תצוגת השלשות הכי חלשה שראינו השנה. קדמו לה: 1/14 של חיפה נגד עפולה, 1/21 של ר"ג נגד כפר סבא. לראשונה העונה - רק שחקן אחד באתא סיים בדאבל פיגרס. לראשונה העונה גם כן - היא סיימה משחק עם פחות מ- 70 נקודות, והצמידה שני רבעים בהם קלעה 25 נקודות בלבד. ג'רון פרסלי, בהופעת הפרידה שלו לפני המעבר לחיפה, סיים עם 4 נקודות בלבד. רודני כבר בהיכון.

- אבל עם כל הכבוד לאתא, זה היה בכלל הערב של גליל, שבחודש האחרון עברה רכבת הרים מטורפת - הפסידה בבית לכפ"ס, ניצחה בב"ש, הפסידה בהוד"ש, הזיעה בעמק, והשבוע הכתה את אתא. הקבוצה של אבישי גורדון כנראה שלא תביא את החיזוק שכ"כ רצתה, אבל כרגע היא קבוצת הצמרת שנמצאת במאזן הסלים הטוב מבין החמש. היא בפלוס על ב"ש, אתא וק"ג, ובמינוס שאפשר להפוך נגד רחובות. את השתיים האחרונות היא עוד צריכה לפגוש שוב. קורטני פלס, שרק לפני שבוע רשם טריפל-דאבל, סיים הפעם במרחק שנות אור משם עם מדד משוקלל של מינוס 1, אבל כשהישראלים חזרו לפגוע (17 לגפן, 13 לגילנסקי) - בגליל יכולים ללכת לישון רגועים.

- עוד קבוצה שיציבות היא לא מנת חלקה העונה היא הפועל באר שבע. שלא מספיק מגורה מול קבוצות התחתית. בשבוע שעבר היא הזיעה נגד הוד"ש, השבוע נגד מוצקין, ואת מה שהיה בסיבוב הקודם נשאיר לסיבוב הקודם, אבל שימו לב לזה: מוצקין, שהפסידה במשחק, ניצחה 95:84 במדד המשוקלל ואיבדה 12 כדורים יותר מב"ש. שני אלה לא עזרו לה לצאת עם ניצחון והשאירו אותה, כמו בלא מעט ממפגשיה עם קבוצות הצמרת האחרות, רק עם המחמאות. ושלא תבינו לא נכון - זה נחמד ואחלה לקבוצה שבסה"כ רוצה לשרוד בליגה, אבל כשהתחתית כבר בוערת מתחת לרגליה, זה כבר פחות נחמד, וגם קצת פחות אחלה.

- הפועל עפולה השלימה רצף של שלושה ניצחונות ופתחה באופן סופי את מאבקי ההישרדות. השינויים המרכזיים: קרון דשילדס הגיע במקומו של טרה סימונס הפצוע, סימונס עצמו הוסט לעמדת עוזר המאמן של עמיר עוזי, הרוטציה התבהרה, והכדורים התחילו להכנס. נגד כפר סבא חגגה עפולה עם שיא ליגה עונתי של 32 אסיסטים, הוסיפה 140 נקודות מדד - ההופעה השלישית בטיבה העונה, כשלראשונה נגיע עוד רגע, ואפילו ראתה את ג'ף אלן, שלרוב מלפרטט עם השופטים - מלפרטט עם טריפל-דאבל. הפעם האחרונה בה הוא היה כל כך קרוב לשם הייתה, אגב, במשחק מספר 2 של חצי גמר הפלייאוף אשתקד, כשפגש במדי ב"ש את... הפועל כפ"ס. אז חסר לו רק אסיסט אחד. הפעם שניים.

- השכנה ממגדל העמק, מאידך, המשיכה להסתבך. שבוע שני ברציפות שהקבוצה של ניר קפלן מאבדת משחק שכבר היה אצלה ביד בשניות הסיום, פעם שישית העונה שהיא מפסידה "משחק צמוד", שנגמר בפער של 5 נקודות ופחות, ולצד כל אלה תוסיפו עוד לפחות שלושה משחקים שהיא שלטה בהם במשך למעלה מ- 30 דקות ואיבדה ברבע האחרון. מחד, להפסיד כ"כ הרבה משחקים צמודים זה סמפטום של קבוצה שנגזר גורלה. מאידך, נותרו עוד כל-כך הרבה משחקים בקופה, שהסיפור רחוק מלהיות גמור, אבל הכיוון בעייתי. הול את וויט, צמד הזרים של מגדל, שוב קלעו 50 נקודות יחדיו, אבל כשהררי וסגל עוד מנסים לחזור לכושר - זה לא מספיק.

- עירוני רעננה קבעה ביום שלישי האחרון את רצף הנצחונות הארוך בליגה העונה, 7 במספר, אחרי שגברה על חיפה - 105:72, ואפילו מחקה את ההפסד ב- 29 נקודות שרשמה בסיבוב הראשון. לא שזה ישנה כבר למישהו העונה. רעננה סיימה את המחצית הראשונה עם לא פחות מ- 68 נקודות, שזהו כמובן שיא ליגה עונתי, 3 פחות ממה שהשיגה הוד השרון באותו משחק מטורלל לפני שנתיים שהסתיים בניצחון 136:102 על אשקלון. השיא של כל הזמנים, אגב, שייך למכבי אשדוד, שבעונת 2007/08 קלעה לא פחות מ- 75 נקודות במחצית אחת, נגד שוהם. שיא שספק אם ישבר בשנית. לצד שני אלה, העמידה הקבוצה של ברק פלג שיא ליגה עונתי נוסף - 144 נקודות מדד, בשבוע בו, כאמור, גם עפולה הגיעה קרוב במיוחד.

- ועוד שתי מילים על שתי המוליכות שגירדו נצחונות ושמרו על מקומן. מכבי ק"ג חסרה את טישמן הפצוע אבל ניצחה את ר"ג בזכות 13 שלשות ו- 27 נקודות של מייז, שמתקרב בצעדי ענק לשיא שדיברנו עליו בשבוע שעבר. ראשד מאדן וקלי בידלר שסיימו עם דאבל-דאבל מהצד השני, קלעו יותר נקודות והורידו יותר כ"ח מכל הישראלים של הקבוצה גם יחד. ועדיין הפלייאוף בהישג יד. רחובות קיבלה חזרה את מרכוס רלפורד, שאחרי שני משחקים של 8 נקודות קלע 27 והשאיר את הנקודות בבית. יבנה קיבלה חזרה את שון דניאל, יוני דוד ותומר זלמנסון, ביחד, ופתאום יש לאוהד יתום עומק אדיר על הספסל. גם פה - הפלייאוף נמצא בהישג יד.

- וכמו שהבטחנו לכם בכותרת - יצאנו לעוד סיבוב קטן כדי לחזור עם תוצאות נוספות למחקר הדו-שבועי שלנו: מי הקלעי הכי הכי טוב בליגה? המדד: ממוצע הנקודות ל- 1,000 זריקות מהשדה. המזל: אף שחקן העונה עוד לא לקח באמת יותר מ- 500 זריקות. החריגים: נערי פוסטר שבדקת משחק אחת הצליחו לקלוע מהקו ולהעמיד יחס מטורף, שחקנים ששיחקו פחות מעשרה משחקים וכאלה שלקחו פחות מ- 50 זריקות. וכמו שאתם גם בטח רגילים - התוצאות - מפתיעות.

- בואו לא נתחיל מהמקום הראשון, אתם ממילא כבר יכולים לנחש אם הגעתם דרך עמוד הפייסבוק שלנו. כפלאשבק קל לשבוע שעבר נזכיר שלא פחות משמונה שחקנים מתחרים על תואר מלך הסלים של הליגה עם ממוצע של 20 נקודות לערב. אבל איפה הם ממוקמים במדד שמשקלל את סך הנקודות לכמות הזריקות שלהם? סטורם וורן (22 נק' למשחק, מקום ראשון) עומד על 1,415 נקודות ל- 1,000 זריקות. נשמע לכם הרבה מידי? אז תדעו שהוא רק במקום ה- 14, אחרי כל הסינונים שדיברנו עליהם לעיל. מאליק קוק (21 נק' למשחק, מקום חמישי) שרק לפני שבועיים גילינו שהוא בעצם השחקן היציב בליגה, נמצא במקום העשירי, עם 1,445 נקודות ל- 1,000 זריקות.

- ברנדון אדוארדס, סגן מלך הסלים של הליגה (21.8 נקודות למשחק) כבש את המקום השני עם לא פחות מ- 1,638 נקודות ל- 1,000 זריקות, וגם איסמעיל רומרו (1,534) וראשד מאדן (1,604) תפסו להם מקום בצמרת הגבוהה. אז מי במקום הראשון אתם שואלים? חכו. אם קלן רוסו עוד יישאר פה עד לסיום העונה, וימשיך באותו הקצב (1,806), אולי זה בכלל יהיה הוא. אם רוברט גלן עוד היה נשאר איתנו, סביר להניח שזה היה דווקא הוא (קצב של 1,761 נקודות ל- 1,000 זריקות שהשיג בשישה משחקים!), אבל שניהם כנראה מחוץ למשחק, ואת הפסגה לקח לא אחר מאשר מייקל בריסקר, שעומד על יחד של 1,716 נקודות ל- 1,000 זריקות מהשדה.

- ומה קורה בתחתית הטבלה? אם כן, היא לא מעניינת יתר על המידה. ורנון טיל, שנמצא במיקום היחסי הכי גבוה בשילוב שבין כל המדדים הסטטיסטיים, הוא הזר עם היחס הכי פחות טוב - 1,067 נקודות ל- 1,000 זריקות, והוא נמצא במקום ה- 93. עשרה שחקנים מחזיקים ביחס של פחות מ- 1,000 נקודות ל- 1,000 זריקות. בין 20 הראשונים תמצאו שלושה שחקנים של רחובות (אירם, אוחנון, פורת), שלושה של רעננה (בריסקר, קררה, לנגסטון) וארבעה של קריית אתא (אלכסנדר, קוק, איינהורן, דוד). בשבוע שעבר אולי "הצלחנו" לנחס את הסטטיסטיקה של אתא, אבל הדברים המופרכים מהפסקאות האחרונות כבר גדולים עלינו. מזל שיש סופ"ש שלם להירגע.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();