טיל. מלך האס', שיאן הדאבל-דאבל



מאחורי הספסל: עוד לא מאוחר
אלירן כהן ,02/03/2018

זה לא היה מחזור עם הרבה סטטיסטיקות מעניינות, רחוק משם, אז ניסינו הפעם שלא לשעמם אתכם עם - מבט מהיר על מה שקורה בתחתית הלוהטת, קפיצה קטנה לטבלת מלך הסלים ולמובילי הקטגוריות האחרות, השיאים שאולי עוד ישברו עד לסיום העונה וכל אלה אל מול מה שראינו בשנים האחרונות.

- בזמן שהמאבקים על המקום הראשון, המקום בפלייאוף והמקום בליגה בעונה הבאה נותרו פתוחים, המחזור האחרון היה סוג של נקודת פיצול. השביעיה הראשונה דוהרת, פחות או יותר, לפלייאוף, השביעייה האחרונה מסתבכת, פחות או יותר, בינה לבין עצמה, ונראה שהשבועיים הקרובים יתנו קנה מידה סופי לעניין כמות הכרטיסים הפנויים שעוד נותרו לפלייאוף. כרגע נראה שאנחנו מדברים על אחד בלבד, אבל לוח המשחקים המאתגר של כפר סבא בשבועות הקרובים עוד עשוי לטרוף מחדש את הקלפים ולהוסיף עניין.

- הקבוצה של הוד בן הרצל השיגה השבוע ניצחון שמיני בעשרה משחקים, כמו קריית אתא - שהתבססה בצמרת, כמו רעננה - שכנראה הבטיחה לעצמה את המקום בפלייאוף. 13 שלשות ב- 52 אחוזי קליעה מול 5 בלבד ב- 20 אחוזי קליעה היו כל מה שעשה את ההבדל בין כפ"ס לאתא במשחק השבוע, והביאו את הירוקים להמשיך בשימור המשוואה: הם לא יפסידו משחק בו יקלעו מעל 80 נקודות. זה עבד יפה בעשרה משחקים, זה יהיה שווה כרטיס לפלייאוף, אולי, כבר בעוד שלושה שבועות.

- קריית אתא עוד הרגישה בנוח במקום הראשון. נוח מידי. אבל מה שהפסד אחד וחוסר ריכוז יכולים לעשות. הקבוצה של שרון אברהמי היא היחידה בליגה שלא הפסידה שני משחקים ברציפות, ובמחזור הקרוב היא תארח את גליל כנגד הסטטיסטיקה הזו. את המפגש הקודם בכפר בלום - היא ניצחה, מאזן הבית שלה - 90 אחוזי הצלחה, הוא מבטיח, אבל בדיוק בגלל שני אלה, יחד עם העובדה שגליל לא בדיוק רוצה לאבד גובה, היא צריכה לחשוש.

- עד לסיום העונה מצפים לא פחות משבעה משחקים בין 5 המוליכות. במילים אחרות: עד כה הסיבוב השני סיפק לנו שלושה מפגשים כאלה בלבד, ובכל אחד מהשבועות הקרובים הולך להיות לנו לפחות קרב צמרת משמעותי אחד. בתחתית, כשהפער מנועלת הטבלה לממוקמת תשיעית עומד על 3 נצחונות בלבד - כבר לא ברור מאיפה כדאי להתחיל לספור. עפולה פתחה השבוע מחדש את מאבקי התחתית, אבל היא עדיין רחוקה מחוף מבטחים. שתי נועלות הטבלה מחזיקות כרגע כבר ב- 5 נצחונות, והעונה עוד ארוכה. בראי ההיסטוריה - יש פה פוטנציאל מעניין.

- 4 נצחונות לעירוני ר"ג, 3 לעירוני אשקלון, 2 לאליצור רמלה - נועלות הטבלה של השנים האחרונות וויתרו על הליגה מוקדם מידי, עפולה של השנה הוכיחה שהיא לא. קרון דשילדס הגיע לפני שבועיים וכבר קיבל מעמיר עוזי יד חופשית לזרוק, ולמסור. אז השבוע היו לו 5 סלי שדה מ- 21 ניסיונות, אבל גם 11 אסיסטים. המניות של אריאל נבון הלכו ופחתו, ותחת עוזי הוא קלע, במצטבר, 27 נקודות בלבד, אחת יותר משיא הקריירה שלו שהעמיד במשחק אחד נגד קריית אתא.

- אבל עפולה לא לבד. מגדל העמק הצליחה לסחוט הארכה בכפר בלום, הוד השרון הצליחה להשיג תוצאה זהה בקונכייה, מוצקין עשתה חיים קשים לרחובות, ונראה שהמרובע הזה עוד יכול לעבור כמה טרנספורמציות עד לסיום העונה, ובכלל - בפלייאוף התחתון. בזמן שבמשחק בין ב"ש להוד"ש היו רק 13 חילופי הובלה (ו- 8 פעמים שוויון), בין מגדל לגליל היו לא פחות מ- 30 כאלה (ועוד 15 פעמים שוויון). קורטני פלס חגג עם טריפל-דאבל ראשון בצפון בזמן שורנון טיל ואנדל קומברבאץ' היו רחוקים הארכה אחת מטריפל דאבל שלהם בדרום. לקומברבאץ' חסרו 2 ריבאונדים, לטיל - ריבאונד ואסיסט. עד כה עשרה שחקנים בכל הליגה סיימו עם דאבל-דאבל לפחות בעשרה משחקים, ולא נראה שהרשימה עוד תתרחב. ורנון טיל, הוא חבר קבוע ברשימה הזו מאז עונת 12/13.

- לא פחות משישה שחקנים קלעו למעלה מ- 20 נקודות במפגש בין ב"ש להוד"ש. אף אחד מהם לא הגיע ל- 30. ב"ש כבר רושמת משחק שני העונה עם מאזן דו-ספרתי של שלשות, והיא אוחזת עד כה בממוצע של 9.7 שלשות לערב, קצת יותר מקריית גת שמדגדגת מאחור עם 9.5. עונת 2011/12 הייתה הפעם האחרונה בה קבוצה סיימה עונה עם למעלה מ- 9 שלשות בממוצע לערב. הפעם האחרונה בה שתי קבוצות עשו זאת הייתה בעונת 2006/07.

- אחד הקרבות המעניינים שילוו אותנו לקראת סיום העונה צפוי להיות על תואר מלך הסלים. לא פחות מחמישה שחקנים עומדים על ממוצע של 21 נקודות וקצת למשחק. שלושה נוספים עומדים על 20 וקצת, ועוד שלושה מגרדים את ה- 20 מלמטה. את העונה שעברה סטורם וורן סיים ראשון עם קרוב ל- 24 נקודות לערב ופער של 2 מהמקום השני, לפני שנתיים רודני אלכסנדר עשה את אותו הדבר בדיוק. ברנדון בראון ושאנון שורטר חגגו עם 26 עוד קודם לכן, אבל לאורך השנים נראה שהמאבק הוכרע בשלב יחסית מוקדם. הפעם לא.

- ברנדון אדוארדס, סטורם וורן, מאליק קוק, איסמעיל רומרו וג'ורדן וושינגטון, אם יחזור, עומדים כרגע גבוה מעל כולם. למעט קוק, כל אחד מהחמישה הוביל את טבלת מלך הסלים של הליגה לפחות שבוע אחד. מבין החמישה - רק רומרו עוד נשאר מתמודד משמעותי במאבק על תואר מלך הריבאונדים של העונה, שכזכור נמצא כרגע בידיו של רוברט רות'בארט. ורנון טיל, בדיוק כמו בעונה שעברה, צפוי לסיים את העונה כמלך האסיסטים של הליגה, עם ממוצע של קרוב ל- 8 עד כה.

- אבל השיא המעניין מגיע ממקום אחר. קדריק מייז עומד כרגע על לא פחות מ- 64 שלשות. אם ימשיך בקצב הקליעה שלו, שעומד על 3.2 שלשות לערב, ואפילו אם קצת ירד ממנו, הוא ישבור שיא היסטורי של כל הזמנים ששייך לג'וש גומז - 76 שלשות בעונה הסדירה, ועל הדרך גם יחלוף על פני סיימון פארין (74), דודו שמריז (73) ואבי נניקשווילי (75). מייז סיים את המשחק האחרון עם 4 שלשות, כרגיל, וזכה להחליף כיפים עם הצלע השנייה בצמד מייז&וויז. כרגע זה נראה מבטיח, ואפילו גם נשמע לא רע.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();