לאומית: נכנסים לישורת האחרונה
אלירן כהן ,25/02/2018

אף קרב "ענק", אבל הרבה משחקים משמעותיים. קריית אתא תגיע לכפר סבא כבר הערב, רעננה תבקר ביבנה ברביעי, ובין לבין חיפה (עם דוד אלהרר) תארח את ק"ג, ר"ג / גבעתיים (בנתניה) תארח את עפולה, רחובות תגיע למוצקין, הוד"ש לב"ש ומגדל לכפר בלום. 7 מחזורים לפלייאוף. כל המאבקים עדיין פתוחים.


אתמול: כפר סבא הדהימה גם את אתא

הפועל כפר סבא - עירוני קריית אתא (שני, 18:30, הקווים, כפ"ס)

שתיים מהקבוצות הלוהטות של הסיבוב השני יפגשו לקרב מעניין שיפתח את המחזור ה- 20, יום אחד לפני כולם. המקומיים מגיעים אחרי ניצחון חוץ במגדל העמק שקרב אותם צעד אחד נוסף לעבר הפלייאוף, עם עוד משחק נהדר של ביירון ווסלי שעד כה מציג יופי של מספרים בסיבוב השני וקרב את הקבוצה אל מרחק ארבעה נצחונות מהפלייאוף העליון. כפר סבא אולי לא תסיים את העונה במקום בו סיימה אשתקד, אבל לפחות לפי התוצאות שלה כרגע - גם הפעם היא קרובה ליטול את טייטל הקבוצה המפתיעה של העונה.

קריית אתא העפילה בשבוע שעבר למקום הראשון בטבלת הליגה אחרי שניצחה את ר"ג / גבעתיים וניצלה את מעידתה של רחובות שאירחה את ב"ש. הקבוצה של שרון אברהמי, שכבר סופרת שישה נצחונות רצופים ולמעשה עדיין לא הפסידה בסיבוב השני, הולכת ומבססת את מקומה כקבוצה היציבה בליגה, כשהיא נעזרת בשירותיו של מאליק קוק, השחקן היציב בליגה. בשנים האחרונות משחקיה בכפ"ס תמיד היו למוקש, ונראה אם תצלח את האתגר הפעם, ותעשה עוד צעד להבטחת המקום הראשון בתום העונה הסדירה.

טריוויה: קרב בין קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, קריית אתא, שקולעת 89 נקודות למשחק לבין קבוצת ההתקפה הגרועה בליגה, כפר סבא, שמסתפקת ב- 77. עם זאת, כפ"ס היא אחת משלוש הקבוצות הבודדות בליגה שסופגות פחות מ- 80 נקודות למשחק.


הפועל ר"ג / גבעתיים - הפועל עפולה (19:30, ביה"ס ישורון, נתניה)

הפועל ר"ג / גבעתיים תמלא את החלק השני בעונש הרדיוס שספגה, ותארח את משחקה הגורלי נגד עפולה באולם הספורט "ישורון" בנתניה. הבשורה הטובה בכל הסיפור היא שלכאן קהל האוהדים שלה כבר יוכל להגיע. בשבוע שעבר הראתה הקבוצה של מתן חרוש ניצוצות מתחילת העונה, אחרי שהצליחה למתוח בחוץ את קריית אתא וקיבלה תרומה קצת יותר משמעותית מהחבורה הישראלית שלה ומקלי בידלר, שסוף-סוף הופיע. עד כה האורודונים השיגו ניצחון בודד בסיבוב השני, וגם הוא בדוחק רב, וכדי להיות בפלייאוף הם יצטרכו להתחיל לייצר רצף חיובי.

עפולה מגיעה אחרי ניצחון ענק על חיפה שהשאיר את סיכויי ההישרדות שלה בליגה חיים וקיימים. העובדה שהמשחק ייערך בנתניה ולא בזיסמן תשחק, כמובן, לידיה, אבל את העבודה היא כבר תהיה חייבת לעשות בכוחות עצמה. בשבוע שעבר היה זה טל פרסלני שנתן הצגה גדולה ונעזר ברכש החדש קרון דשילדס שמתגלה כבינגו של עמיר עוזי. עפולה עדיין לא הצליחה להדביק השנה שני נצחונות רצופים, וגם אם תצליח בכך הפעם - היא תשאר במקום האחרון, זכר להפסד למגדל העמק. ובכל זאת - גם-מסע-ארוך-מתחיל-בצעד-קטן-וכו'.

טריוויה: ר"ג / גבעתיים תשחק באולם "ישורון" בנתניה לראשונה בתולדותיה. האורודנים לא הספיקו לפגוש את הנתנייתים בליגה הלאומית אבל לא מעט משחקני הקבוצה דווקא כן. עפולה, מאידך, ביקרה שם בלא מעט הזדמנויות. בפעם האחרונה - היא הפסידה שם את רבע גמר הפלייאוף בעונת 14/15.


הפועל חיפה - מכבי קריית גת (19:00, רוממה, חיפה)

סאגת האיש על הקווים בחיפה הגיעה אל קיצה בתחילת השבוע, עם מינויו של דוד אלהרר למאמן הקבוצה עד לסיום העונה, אחרי התפטרותו של שקד שוהם. לאלהרר צפויה סדרת משחקים לא פשוטה, ומטרה שלפחות על פי הנראה כרגע - לא הולכת להיות קלה במיוחד: להעפיל לפלייאוף העליון. חיפה, עם מאמנה הרביעי (ובתקווה שגם האחרון) לעונה זו - תנסה להתאושש מהמשבר המקצועי והמוראלי מההפסד לעפולה, אבל יש לה בהחלט נקודת אור אחת מהשבועיים האחרונים: הצמד רומרו-קרטר מגיע בקביעות לעבודה.

קריית גת של השבועות האחרונים מתקשה להרשים, ושבועיים לפני תום מועד ההעברות קיבלו בקבוצה החלטה לנצל את החלפת הזר האחרונה שנותרה לה ולהביא את אריק וויז בקומו של מארשל מוזס - שהתקשתה לתת תפוקה יציבה. הקבוצה של רועי חגאי צלחה קאמבק של יבנה בשבוע שעבר ונוכח ההפסד של רחובות שמרה לעצמה את הסיכוי לסיים את העונה במקום הראשון. עכשיו היא צריכה להוכיח שהיא גם ראוייה לכך.

טריוויה: רוברט רות'בארט ואיסמעיל רומרו הם שניים מארבעת השחקנים היעלים בליגה. רות'בארט שלישי עם 26 נקודות מדד, רומרו רביעי עם קרוב ל- 25. השניים גם מוליכים את הליגה בריבאונדים (רות'בארט ראשון, רומרו שלישי), אבל באחוזי הקליעה מקו העונשין יש מנצח אחד - רות'בארט עם 85%, רומרו עם קצת פחות מ- 50%.


מכבי קרית מוצקין - מכבי רחובות (19:00, גושן, קרית מוצקין)

שני הפסדים רצופים דרדרו את מוצקין מעמדת זינוק בדרך לשמונה הראשונות לנקודת נחיתה, חוזרת, בקרב על ההישארות בליגה. בעוד שנגד קריית גת הצליחה הקבוצה של רועי פרל לתת פייט ואף לכפות הארכה, בשבוע שעבר ברעננה היא התקשתה להכנס לקצב כבר מהפתיחה, סיימה את המחצית הראשונה עם 28 נקודות בלבד, ולא הצליחה למצוא את נתיב החזרה. כשהפער מהקו האדום עומד על שתי נקודות בלבד, וכשהחרב עדיין מונפת, במוצקין יודעים שאסור להם לשמוט משחקי בית, אלא שהעובדה שהיריבה הפעם היא סגנית המוליכה (והעובדה שבשבוע הבא תגיע לשם ב"ש) - לא מטיבה במיוחד עם המקומיים.

ועם זאת, גם רחובות לא נמצאת בשיא כושרה העונה. הקבוצה של אבנר יאור מגיעה אף היא לאחר שרשמה שני הפסדים רצופים, בבית, שעלו לה במקום הראשון בטבלה, ולפתע גם תסריט בו לא תסיים את העונה עם יתרון ביתיות בפלייאוף נראה ריאלי, כשהפער מהמקום החמישי עומד על שני נצחונות בלבד. רחובות של השבועיים האחרונים לא מקבלת תפוקה יציבה מהחבורה הישראלית שלה, ובשבוע שעבר גם מרכוס רלפורד הצטרף לחוסר היציבות עם משחק חלש במיוחד. על פניו - קרב קצוות. על הפרקט - זה לא יהיה קל בכלל.

טריוויה: שלשת ניצחון של ליאור שגב הייתה זו שניצחה את המשחק עבור מוצקין בסיבוב הראשון, והדביקה לרחובות את הפסדה הראשון העונה. מאז - במוצקין התחלף מאמן ועוד חמישה שחקנים, בזמן שרחובות - הקבוצה היחידה בליגה שלא ביצעה אף שינוי בסגל - שמרה על אותו הרכב בדיוק.


הפועל באר שבע \ ב"ש - מכבי הוד השרון (19:30, הקונכייה, ב"ש)

את הביקור האחרון שלהם בהוד השרון שחקני באר שבע יזכרו היטב. הניצחון של הכחולים-לבנים הוריד את האדומים למאזן שלילי ושלח אותם לעשות סדרת שיעורי בית. משם - העונות של השתיים קיבלו כיוונים אחרים, ב"ש עשתה את צעדיה לצמרת הטבלה, הוד השרון חטפה מכת פציעות ונשרה לתחתית. הקבוצה של יניב בורגר חוזרת לקונכייה אחרי ניצחון גדול ברחובות ששוב שלח איתות לליגה, אבל בהתחשב בעבודה שקודם לכן היא הפסידה לרעננה וגליל, השאלה הגדולה שעולה כרגע היא מתי האדומים ידעו גם לשמור גם על יציבות. חמישה אדומים קלעו בדאבל-פיגרס ברחובות, אבל מי שסחט את המחמאות היה דווקא אנטוני פישר, שמתחיל להכנס לקצב טוב בשבועות האחרונים.

הוד השרון כבר השלימה עם העובדה שלא תהיה בפלייאוף העליון העונה, ואולי חוסר הלחץ הזה היה מה שהביא לה את הניצחון הגדול על גליל בשבוע שעבר. קלן רוסו, הרכש החדש והמחליף הזמני של ג'ורדן וושינגטון נתן עבודה והוביל חמישה קלעים בדאבל-פיגרס, ונראה שגם הפעם הוד השרון תרכב על גלי האנרגיות והקצב המהיר שהיא יודעת להציג, אל מול הסגל הקצר שלה שיעמוד מול הרוטציה הרחבה של יניב בורגר. זה עבד נהדר נגד גליל לפני שבוע, וגליל עצמה כבר ניצחה בב"ש לפני שבועיים. מה שאומר, כמו שכבר למדנו, שום דבר.

טריוויה: הניצחון בסיבוב הקודם היה הראשון של הוד השרון על באר שבע מאז עלו האדומים לליגה הלאומית. אז דיברנו על זה ואמרו שאנחנו מנחסים.


הפועל גליל עליון - הפועל מגדל העמק \ יזרעאל (19:30, כפר בלום)

בשבוע שעבר גליל עליון פספסה הזדמנות גדולה לקחת צעד נוסף למקום הראשון בטבלה, כשהפסידה להוד השרון ולא ניצלה את מעידתה של רחובות נגד ב"ש. אחרי שני משחקי חוץ, שהסתכמו במאזן 1-1, תחזור הקבוצה של אבישי גורדון לכפר בלום ותקווה להכנס לישורת האחרונה של העונה בצורה טובה כדי לשפר עמדות לקראת הפלייאוף ואולי להשיג יתרון ביתיות גם לשלביו המתקדמים. בשבוע שעבר קיבלו הגורדונים שיעור מצוין ב"איך להגיע למשחקים נגד קבוצות התחתית" ונראה אם יצליחו ליישם את המסקנות הפעם.

מגדל יזרעאל פתחה יפה את חודש פברואר כשהשיגו לראשונה העונה שני ניצחונות רצופים, אבל בשבוע שעבר שוב ספגו הפסד מאכזב. בכך הם פיספסו הזדמנות להתקרב למוצקין שהפסידה, ומהצד השני ראו את עפולה מתקרבת אליהם מלמטה. הישראלים הבכירים של מגדל רשמו משחק התקפי חלש מאוד (פרט לעומר על אל שסיים עם דאבל פיגרס שבוע שני ברציפות), כשהקבוצה כולה רשמה יום חלש מבחינת אחוזים וסיימה עם פחות מ-70 נקודות. ארד הררי ונטע סגל חייבים לחזור להיות קטלניים בהתקפה (כמו במפגש הקודם מול הגליל בבית) כדי לשמור את קבוצתם בליגה.

טריוויה: שלושת הפסדיה האחרונים של גליל היו לקבוצות מרכז טבלה ומטה: הוד השרון, כפר סבא ומוצקין. מגדל, מצידה, כבר הספיקה לנצח השנה את מוצקין וכפר סבא. את הוד השרון היא תארח בשבוע הבא.


אליצור יבנה - עירוני רעננה (רביעי, 19:40, היכל רלף קליין, יבנה)

יבנה אולי לא מצליחה לשמור על יציבות לאורך העונה, אבל סך הכל היא עושה את שלה נגד יריבות שמתמודדות איתה על אותן המקומות, ו"יוצאת בזול" נגד קבוצות הצמרת. המשחק נגד ק"ג בשבוע שעבר סיפק עוד דוגמא למה שהקבוצה של אוהד יתום יכולה לספק העונה, וכשהמשחק עובר למוד התקפי - קשה מאוד לעצור אותה. נראה שיבנה תתמודד על הכרטיס הנותר לפלייאוף יחד עם ר"ג וחיפה, וכדי לצלוח במאבק היא תהיה חייבת לשמור על הבית גם נגד יריבות חזקות ממנה.

גם בשבועות הראשונים של העונה, הרבה לפני שהנצחונות הגיעו, רעננה הייתה קבוצה שכיף לראות. ואולי זה מה שנתן לה את התנופה לסיבוב השני המוצלח שהיא עוברת ולעובדה שרק היא עצמה תוכל למנוע מעצמה להיות בפלייאוף העליון. ווין לנגסטון אולי לא נותן מספרים, אבל מאז הצטרפותו לפנינת השרון העניינים הולכים ומתחברים משבוע לשבוע. את קבוצות הצמרת היא מכה, את קבוצות התחתית היא מביסה, אבל דווקא ממשחק כמו זה נגד יבנה האנרגטית, בו היא מגיעה כפייבוריטית יחסית, היא אמורה לחשוש.

טריוויה: הניצחון האחרון של יבנה על רעננה היה בעונת 2014/15, עונת ה"ירידה" של רעננה לארצית. מאז רשמו השרונים ניצחון כפול על יבנה, שירדה גם היא לארצית, חזרה ללאומית בקיץ האחרון, והפסידה לרעננה גם בסיבוב הראשון.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();