אברהמי. קריית אתא ראשונה.



קריית אתא ראשונה, בתחתית רותח
אלירן כהן ,20/02/2018

מוליכה חדשה לליגה הלאומית. עירוני קריית אתא ניצחה את ר"ג / גבעתיים וניצלה ניצחון גדול של ב"ש ברחובות כדי להשתלט על המקום הראשון בטבלה. עפולה ניצחה את חיפה בתום דרמה גדולה, הוד"ש הדהימה את גליל, וגם נציגות השרון האחרות (רעננה וכפ"ס) חגגו עם ניצחון. ק"ג עם ניצחון ביתי על יבנה, ממשיכה להתאושש.

תוצאות משחקי הערב:
מכבי רחובות 71 - הפועל באר שבע / בני שמעון 92
עירוני קריית אתא 90 - הפועל ר"ג / גבעתיים 82
מכבי קרית גת 93 - אליצור יבנה 85
הפועל עפולה 83 - הפועל חיפה 82
עירוני "איצקוביץ נכסים" רעננה 85 - מכבי קרית מוצקין 69
הפועל מגדל העמק 68 - הפועל כפר סבא 80
מכבי הוד השרון 87 - הפועל גליל עליון 80

מאת: אלירן כהן, אדי מינץ, אסף ברגר.

באולם "קציר" ברחובות התארחה הפועל ב"ש לקרב צמרת עם הרבה מאוד משמעות. מפגשי העבר הצמודים בין הקבוצות והקרבה בטבלת הליגה הבטיחו שכך יהיה גם הפעם, אבל בפועל הייתה זו באר שבע שמהרגע ששלטה בעניינים - לא הסתכלה לאחור.

הקבוצה של יניב בורגר התאוששה משני הפסדים לא פשוטים לרעננה וגליל, והגיעה לשם הרבה בזכות ערב נהדר מחוץ לקשת (14/26) כשעמית גרשון ואנטוני פישר ניצחו על המקהלה. רחובות סבלה מיום חלש של מרכוס רלפורד, וללא הנקודות שלו (8 בלבד) התקשתה להדביק את הקצב של האורחים במחצית השנייה.

בשונה מלא מעט משחקים קודמים - הפעם הייתה זו החבורה הישראלית של יניב בורגר שנתנה את הטון. אור סולומון היה יוצא מן הכלל במחצית הראשונה, דור גולדנברג זכה לדקות משחק משמעותיות והחזיר בגדול בשנייה. ברחובות, שקלעה לאורך המחצית השנייה 25 נקודות בלבד, אלונזו קולמן וגור פורת היו היחידים שהגיעו למשחק.

קלעו לרחובות: אלונזו קולמן 20 (10 רב'), גור פורת 12, אליאב אוחנון 10, עודד שעשוע 8, מרכוס רלפורד 8, קובי חסון 5, ינעם אירם 3 (6 אס'), עידו בן הרוש 3, דולב דרפיץ 2. כן שיחק: יבגני חולודוב.

קלעו לב"ש: סטורם וורן 18 (7 רב'), עמית גרשון 15, אנדל קומברבאץ' 15 (6 רב'), אנטוני פישר 14, אור סולומון 12 (8 רב', 6 אס'), טוני יאנגר 9, דור גולדנברג 6, אוהד כהן 3. כן שיחקו: עדי כהן סבן, יגאל קופרמן, נועם קמחי, טל בקלו.

---------------

מי שניצלה את ההפסד של רחובות היא עירוני קריית אתא, שאירחה באולם "רמז" את הפועל ר"ג/גבעתיים , ניצחה, ועלתה למקום הראשון על חשבונה של רחובות. האורדונים נתנו פייט, הצליחו להשאר במשחק לאורך המחצית הראשונה, וגם קיבלו מקלי ביידלר ערב ענק של 31 נקודות, ערב שהשכיח את היכולת החלשה שהציג מאז חזר לארץ.

אבל עם כל הכבוד לביידלר, ולר"ג, זה היה הערב של אתא. הקבוצה של שרון אברהמי המשיכה בתקופה הנפלאה שלה ומסתכלת, לראשונה העונה, על כל הליגה מלמעלה. מאליק קוק שוב הגיע לעבודה וסיים עם 28 נקודות, ואפילו ג'רון פרסלי, שלא ממש קיבל הזדמנויות עד היום, שיחק דקות ארוכות והחזיר לאברהמי עם תפוקה משלו.

במחצית הראשונה נצמדה רמת גן גבעתיים לקרית אתא בזכות יכולת טובה של עומר טל ויוני ניר, שקצת נעלמו בשבועות האחרונים. כבר בשלב מוקדם יחסית הסתבכו ראשד מאדן וג'רון פרסלי בעבירות והשאירו את קבוצויהם עם זר אחד בלבד. ובכל זאת - הרבע האחרון נפתח ביתרון 3 בלבד למקומיים. כאן הישראלים של אתא - דותן דנינו ולוי העבירו הילוך - והבטיחו לאברהמי את הניצחון, ואת המקום הראשון.

קלעו לקרית אתא: מאליק קוק 28 (10 רב'), ג'רון פרסלי 15, ירין איינהורן 12, יונתן לוי 11 (9 רב'), דניאל דנינו 9, גיא דותן 8, שגיב דוד 4, גל חלמיש 3. כן שיחק: רום זרובציק.

קלעו לר"גבעתיים: קלי בידלר 31 (8 רב'), עומר טל 14, יונתן ניר 12, ראשד מאדן 12, נועם לייש 5, ליאור ליפשיץ 3, איליה אילייב 3, אורי קוקיה 2 (6 רב').

---------------

ואיזה משחק דרמטי, מותח ומורט עצבים היה לנו בעפולה , שם הקבוצה המקומית רשמה ניצחון ראשון אחרי הרבה מאוד זמן, על חשבונה של הפועל חיפה שממשיכה להדרדר במורד הטבלה. עפולה נותרה אחרונה בטבלה, אבל בהחלט קיבלה מנה הגונה של אופטימיות, מהניצחון, ומהיכולת הנהדרת של שחקן הרכש החדש שלה קרון דשילדס.

זה התחיל טוב עבור האורחים והמשיך בריצת 2:9 עפולאית שסגרה רבע ראשון חיובי למארחים. הישראלים בשני הצדדים שיחקו נפקדים נעדרים עד שהגיע טל פרסלני שהמטיר מטח שלשות על הראש של האקסית הגדולה שלו, וסיים עם 7/8 נדיר. המומנטום העפולאי נמשך לתוך הרבע השלישי והגיע כבר ל- 17 הפרש אבל התעוררות של בר אבן איפשרה לחיפה להגיע לרבע הרביעי בפער סביר, ולקבוע שוויון 77 בדקות הסיום.

כאן הנדנדה המשיכה עד לשניות הסיום, רומרו העלה את חיפה ל- 1 אחרי כדור חוזר בהתקפה, אבל החטיא את זריקת הבונוס מהקו, ואופיר הובר עם עבירה על קו מחצית המגרש שלח את אלכס רוזנברג לקלוע פעמיים מהקו ולסגור עניין. בשורות עפולה ג'ף אלן וקרון דשילדס סיימו עם דאבל-דאבל, אבל הכוכב הגדול של הערב היה טל פרסלני, שסיים עם 25 נקודות. את חיפה הוביל איסמעיל רומרו עם ערב שיא של 37 נקודות.

קלעו לחיפה: פרננדז רומרו 37 (14 רב'), קרי קארטר 24, תומר בר אבן 10 (6 רב', 9 אס'), אוראל לב 4 (7 אס'), אופק אביטל 3, אופיר הובר 2, ניב משגב 2 (7 רב'). כן שיחק: ג'ייקוב מיקאלוב.

קלעו לעפולה: טל פרסלני 25, ג'פרי אלן 20 (15 רב', 5 חט'), קרון דשילדס 17 (12 אס'), רון סבג 7, אלכס רוזנברג 5 (6 רב'), יוסף פלס 5, דניאל קופרברג 4 (6 רב'). כן שיחקו: אריאל נבון, אלמוג זקס, עזמי אבו אחמד.

---------------

הפתעה גדולה נרשמה בהוד השרון, שם הקבוצה המקומית הדהימה את גליל עליון, שברה את שרשרת ההפסדים שלה, וקיבלה הרבה אוויר במאבקיה בתחתית הטבלה. גליל, שהגיעה אחרי ניצחון ענק בבאר שבע אמנם פתחה טוב את המשחק אבל מצאה את עצמה רודפת בשלב יחסית מוקדם של ההתמודדות - וכאן ידם של המקומיים הייתה על העליונה.

ורנון טיל, אחרי שבועות קצת פחות טובים, הגיע למשחק ושוב חגג עם טריפל-דאבל. כבר לא מרגש אתכם, אנחנו יודעים, אבל מספיק טוב כדי לעשות את ההבדל בין הפסד נוסף לניצחון גדול. שני שחקני הרכש החדשים של הירשוביץ' - קלן רוסו ועמית עבו - סיימו עם 23 ו- 20 נקודות בהתאמה, והוד"ש עצמה חגגה עם 13 שלשות באחוזים מצוינים.

קלעו להוד"ש: קלן רוסו 23, עמית עבו 20, יותם שירן 18, ורנון טיל 12 (10 רב', 14 אס'), עידו סטולרו 12, כרמל בוכמן 2 (12 רב'). כן שיחקו: אלון ששון, תום ספיר.

קלעו לגליל: ברנדון אדוארדס 24 (7 רב'), רום גפן 12, גל גילינסקי 10, צוף בן משה 8 (6 רב'), ג'ורדן לואיס 7, יניב שטראוס 7, קורטני פלס 6 (7 אס'), מירון רוינה 6.

---------------

עירוני רעננה ממשיכה להיות הקבוצה הלוהטת בליגה, והערב היא לא התקשתה להביס בביתה את מכבי קרית מוצקין - שמבחינתה - יתר תוצאות משחקי הערב לא שיחקו לטובתה. האורחים התקשו לתת פייט עוד מדקות הפתיחה וקלעו לאורך המחצית הראשונה 28 נקודות בלבד.

סמי גיבנס ירד למחצית עם כמעט-דאבל-דאבל ולמעשה ברק פלג כמעט ולא הזדקק לשירותיו במחצית השנייה. ליאור קררה, שעלה מהספסל, התעלה בשורות המקומיים וסיים משחק נהדר עם 17 נקודות באחוזים טובים. בשורות מוצקין - פלורין קמפבל וניב אוזן סיימו עם 14 נקודות אך לבדם לא הצליחו להשפיע על המשחק ולהפוך את המגמה.

מוצקין, עם שבעה נצחונות בלבד, כמו הוד השרון, כנראה כבר לא תגיע לפלייאוף העונה, ומאבקיה יתרכזו כרגע בבריחה מהקו האדום - שם נציגות העמק עדיין לא אמרו את מילתן האחרונה. רעננה, מאידך, מצטרפת ל"מועדון הגדולות", והיא הקבוצה השישית בליגה שמחזיקה במאזן חיובי. עוד 2 נצחונות גם היא תבטיח את מקומה בפלייאוף העליון.

קלעו לרעננה: ליאור קררה 17 (7 רב'), סאם גיבנס 12 (12 רב'), ווין לנגסטון 10 (5 חט'), אלק ג'וסף קוברי 10, מייקל בריסקר 9, גל טסלר 9, גיא לביא 7 (9 אס'), גיל בני 7, מיכאל מושקוביץ 3, רועי נציה 1. כן שיחק: אופק בר שי.

קלעו למוצקין: ניב אוזן 14, פלורין קמפבל 14 (, 6 אס'), נועם מטלון 13, במבלה אוסבי 8 (13 רב'), רום קורנליוס 7, רועי יחיא 6, גיא סהר 4, אלמוג ברק 3 (7 רב'). כן שיחק: יבגני ליוטרין.

---------------

משחק הפכפך למדי היה באולם "אלון" בקריית גת, שם הקבוצה המקומית כבר החזיקה את הניצחון בכיס, אפשרה ליריבתה לחזור, אבל ידעה לעשות את הפעולות הנכונות בדקות הסיום כדי להמנע ממבוכה. יתרון השיא של קריית גת עמד כבר על 27 נקודות במהלך הרבע השני, אבל יבנה עם רבע שלישי גדול בהתקפה, במהלכו קלעה 32 נקודות, עשתה את כל הדרך חזרה וכפתה התמודדות מעניינת.

אחרי שלושה רבעים חלשים, התעורר רוברט רות'בארט לרבע אחרון גדול (20 נקודות סך הכל) ועשה את ההבדל על הפרקט. קדריק מייז ודודו שמריז תרמו 21 נקודות כ"א, והקו האחורי של יבנה התקשה למצוא ליכולות הקליעה שלהם מענה. האורחים, מאידך, מחזיקים כרגע במאזן של 8 נצחונות מול 11 הפסדים ונפרדים לעת עתה מהמקום השמיני בטבלה.

קלעו לקרית גת: קדריק מייז 21, דודו שמריז 21, רוברט רוטברט 20 (13 רב'), עידן פז 11 (7 רב'), אלון ספיר 10 (10 רב'), מרשל מוזס 8 (7 אס'), נמרוד טישמן 2. כן שיחק: אור קורנליוס.

קלעו ליבנה: ג'רמיין ג'ורדן 24 (7 רב'), יובל רחמילביץ 15, קלארק רוזנברג 15, קנט הול 13 (7 רב'), דזי ג'וניור ברמור 13 (7 רב'), עידן רג'ואן 3, אופק מלכה 2. כן שיחקו: אמיר בורסוק, ניסים טויטו.

---------------

הפועל כפר סבא קטעה את המיני-מומנטום של הפועל מגדל העמק, ניצחה ב"יערת העמק", עשתה עוד צעד בדרך לעונה שלישית ברציפות בטופ-8, ועל הדרך שוב סיבכה את יריבתה במאבקיה כנגד הירידה.

המשחק היה בשליטה של האורחים כבר מהפתיחה. הקבוצה של הוד בן-הרצל פתחה חזק עם 10 נקודות מהירות, טיפסה ליתרון 20 וניצלה ערב התקפי חלש של מגדל, שהגיע אחרי סדרת משחקים מרשימים עם סקור ממוצע של 93 נקודות. הקפלנים קלעו רק 28 נקודות במחצית הראשונה, הוסיפו עוד 40 בשנייה, אך לא הצליחו להדביק את הקצב של האורחת.

בכפר סבא נראה שהפלייאוף נמצא ממש בהישג יד, כשעל שני הכרטיסים הפתוחים, כרגע, תאבק הקבוצה של הוד בן הרצל יחד עם ר"ג / גבעתיים, חיפה ויבנה. כפר סבא השיגה את הניצחון על אף שלא קיבלה אפילו נקודה אחת משחקני הספסל שלה ונהנתה מאברה שחקנים בדאבל-פיגרס. במגדל, ארד הררי חזר, אבל למעט ג'יימי הול - אף שחקן לא הצליח לשחזר את יכולותיו מהשבועות האחרונים.

קלעו למגדל העמק: ג'ימי הול 22 (16 רב'), עומר אל על 13, דיון וויט 12 (7 רב'), גיא פרבר 10, ארד הררי 6, נטע סגל 3, נבות ינאי 2. כן שיחק: גל ויונטה.

קלעו לכפ"ס: ביירון ווסלי 22 (13 רב'), איתן רוטנברג 18, דאליס ג'וינר 18, די ג'יי שארפ 16, טמיר אריאלי 6 (6 אס'). כן שיחקו: יונתן רבינוביץ, אוריאל טרוצקי, יאיר קרביץ, עידו דוידי, יובל מיכאלי.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();