לאומית: ב"ש ברחובות, ר"ג ב"רמז"
אלירן כהן ,19/02/2018

במוקד משחקי המחזור ה- 19 בלאומית: רחובות וב"ש בקרב צמרת ור"ג / גבעתיים בניסיון אחרון להתחבר עם הגדולות. רעננה תארח את מוצקין לקרב מתאוששות מסקרן, חיפה תגיע לעפולה, יבנה תתארח בק"ג, מגדל תנסה להמשיך במומנטום נגד כפ"ס, וגליל תקווה לא למעוד בהוד השרון.

--- מאת: אלירן כהן, אדי מינץ, צוד בדיחי ---

מכבי רחובות - הפועל באר שבע / בני שמעון (19:00, קציר)

קרב צמרת סופר מרתק בין שתי יריבות שכבר ידעו לא מעט התמודדויות מכריעות בעבר. גם רחובות, גם באר שבע, מגיעות לאחר שרשמו הפסד בית בלתי מתוכנן בשבוע שעבר - רחובות לרעננה, ב"ש לגליל. אם עד לפני כמה שבועות נראה היה שמקומה של רחובות בראש הטבלה די מובטח, הגיעו המשחקים האחרונים ופתחו מחדש את מאבקי המיקום. הפסד לב"ש, בתוספת ניצחון של קריית אתא על ר"ג יוביל לשינוי ראשון מזה הרבה זמן בצמרת הטבלה. רחובות, שכבר רשמה העונה שלושה הפסדי בית (בדיוק כמו כל העונה הסדירה אשתקד) מגיעה להתמודדות עם ניצחון ופלוס 6 מהמפגש הראשון עם הדרומיים שנערך בקונכייה.

שתי הקבוצות ערכו אימונים בסגלים חלקיים לאחרונה. בעוד ב"ש תחסר את בן אייזנהרט במשך תקופה ארוכה, וייתכן עד לסוף העונה, רחובות עברה שבוע מאתגר מבחינתה עם מספר פציעות קלות של שחקני מפתח, אבל צפויה להגיע להתמודדות בסגל מלא. בעוד עבור רחובות מדובר במשחק עם משמעות חשובה למאבק על המקום הראשון, בב"ש יודעים שהפסד עלול לעלות לקבוצה באחד משני המקומות הראשונים כמעט בודאות. על אף הטריוויה שתקראו עוד רגע, ולמרות קצב צבירת הנקודות הגבוה של שתי הקבוצות העונה - צפוי להיות משחק הגנתי קשוח במיוחד.

טריוויה: ארבעה מבין חמישה-עשר הסקוררים המובילים בליגה יפגשו על הפרקט ב"קציר". בראש הרשימה: סטורם וורן (מלך הסלים הנוכחי של הליגה). לא הרבה אחריו: מרכוס רלפורד, אנדל קומברבאץ' ואלונזו קולמן.

עירוני קריית אתא - הפועל ר"ג / גבעתיים (19:00, רמז)

המשחק נגד קריית אתא בסיבוב הראשון היה, למעשה, נקודת המפנה בעונה של ר"ג / גבעתיים. הארודונים אמנם סיימו את המשחק עם ניצחון, אפילו משכנע, אבל איבדו את רוברט גלן שנחת לא טוב על הרגל במאבק על תפסית הכדור עם שגיב דוד, גמר את העונה שלו וסיבך מאוד את זו של ר"ג. מאז - אפשר לומר ששתי הקובצות הלכו לכיוונים שונים לחלוטין - בעוד ר"ג הלכה ואיבדה גובה, עד כדי הסתבכות בקרב על הכרטיס לפלייאוף, קריית אתא - שמאז כבר החליפה מאמן, טיפסה לצמרת ונמצאת כרגע כפסע מהעפלה למקום הראשון בטבלה.

קריית אתא רשמה עד כה הפסד ביתי אחד ומפתיע במיוחד העונה - להוד השרון, ונראה שעבור ר"ג / גבעתיים מדובר בעוד משוכה לא קלה שיהיה עליהם לעבור במטרה לצאת מההתמודדות עם ניצחון. ג'רבון פרסלי, שהגיע כמחליף זמני לרודני אלכסנדר שכבר החל להכנס לכושר, לא ממש זוכה לדקות משחק רבות - והתרומה שלו בהתאם, אולם נראה ששרון אברהמי מצליח להסתדר היטב גם בלעדיו. מאידך, קלי ביידלר עדיין לא נכנס לעניינים בר"ג, ועל פניו נראה שהאורדונים יתנו לו את הצ'אנס שצריך ולא יבצעו חילוף נוסף במשבצת הזרים (לקבוצה ישנו עוד חילוף אפשרי אחד). המשחק הזה ללא ספק חשוב יותר לאורחים - שמגיעים אחרי הפסד לא מתוכנן למגדל העמק, מאשר למארחים. איך זה יגמר? עוד כמה שעות גם נדע.

טריוויה: קריית אתא, קובצת ההתקפה הטובה בליגה (89 נק' למשחק) מובילה את הליגה בלא מעט פרמטרים נוספים - שנייה באסיסטים, שנייה במדד, שנייה בחטיפות וראשונה באחוזי קליעה ל- 2. ר"ג מאידך, נועלת את טבלאות מוליכי הריבאונדים והאסיסטים, אך יש גם טוויסט - היא הקבוצה שמאבדת הכי מעט כדורים ושקולעת באחוזים הכי טובים מהקו.

מכבי קרית גת - אליצור יבנה (19:30, אלון)

בעור שיניה נחלצה קריית גת בשבוע שעבר מהפסד במוצקין שאיים להוציא אותה אל מחוץ לרביעייה הראשונה. בסופן של 45 דקות וסל ניצחון של נמרוד טישמן הצליחו הדרומיים להבטיח את הניצחון, לסמן וי קטן ולחזור הביתה עם הנקודות, אך גם עם התהיות. זה לא סוד שבשבועות האחרונים הקבוצה של רועי חגאי מתקשה לשחזר את היכולת מפתיחת העונה. שלושת ההפסדים הרצופים שרשמה הדליקו בקבוצה נורה אדומה, ויהיה מעניין לראות אם ואיזה חיזוק יגיע בשבועות הקרובים, עד לתום מועד ההעברות.

יבנה, מאידך, היא סוג של סיפור הצלחה. הקבוצה של אוהד יתום אמנם מחזיקה במאזן שלילי אבל נמצאת בעמדה נוחה לסיים את העונה עם הכרטיס לפלייאוף, והניצחון של ק"ג במוצקין בשבוע שעבר בהחלט עשה עבורה שרות. יתום, כמו בכל הקבוצות שאימן עד כה, מצליח להדביק ביבנה קצב התקפי מהיר ומהנה תוך שהוא מנהל את הרוטציה נהדר למרות השינויים שנכפים עליו בסגל. בשבוע שעבר נגד עפולה קני הול הצליח למלא היטב את מקומו של דיאנג'לו ריילי ששוחרר בשל בעיות משמעת, ויחד עם דזי ברמור ג'וניור נראה שהקו הקדמי של יבנה נשאר איתן. ניצחון על היורדת מליגת העל בהחלט יוכל לתת אינדיקציה נוספת לכך.

טריוויה: קרב ישיר בין שני הריבאונדרים המובילים בליגה - ג'רמיין ג'ורדן ורוברט רות'בארט, שעד היום הורידו מספר זהה של כדורים חוזרים: 229.

הפועל עפולה - הפועל חיפה (19:00, היכל הספורט עפולה)

קרב תחתית בעפולה בין הפועל המקומית מהמקום האחרון לאורחת מהמקום התשיעי. שתי הקבוצות, כמו שכבר (לא באמת) אמר פעם צ'רצ'יל, לא ממש נמצאות בשעתן היפה והתחרות מי מאכזבת יותר מרעותה צמודה למדי. המארחת נואשת לצאת מרצף הפסדיה (7 כאלה) אבל ההישרדות נמצאת בהישג יד כיון שהמרחק מחוף המבטחים עומד על 3 נק' בלבד כשיש עוד 13 משחקים בקופה. האורחת נדחקה, לראשונה העונה, מחוץ לשמינייה הראשונה וכל מה שחסר לה בכדי להשיב את הביטחון שאבד הינו ניצחון אחד קטן וסמלי. שתי הקבוצות שוברות שיאים בחילופי מאמנים ושתיהן ממוקמות עמוק בתחתית כקבוצות התקפה וריבאונד.

עפולה צרפה לשורותיה את הגארד קרון דשילדס, בוגר מכללת טנסי-טק, שפתח את העונה באג'יטם מהליגה הראשונה בהונגריה (11.8 נק' בממוצע למשחק במדי אג'יטם, אליה עבר לפני מספר שבועות). קודם לכן שיחק גם בליגה האיטלקית השנייה. דשילדס (25, 1.90), יחליף כזכור את טרה סימונס שנפצע וגמר את העונה. בדיוק כמו עירוני ר"ג אשתקד, בשל העובדה כי עפולה השלימה את מכסת הזרים שלה העונה, יאלץ דשילדס לעזוב את הקבוצה לפני המשחק האחרון של העונה, שכן הוא יושב על תקן "מחליף זמני".

טריוויה: בעונה שעברה הצטרף עמיר עוזי להפועל חיפה, במקומו של שקד שוהם, וסייע לקבוצה להשאר בליגה במחזורי הסיום. העונה, יכול מאוד להיות שהדרך להשארות בליגה תעבור דרך האקסית ושקד שוהם עצמו - שנקרא בעצמו להציל את הקבוצה מהסתבכות בלתי מתוכננת בתחתית.

עירוני "איצקוביץ נכסים" רעננה - מכבי קרית מוצקין (19:30, מטרווסט)

מי יעצור את רעננה אתם שואלים? לא ק"ג, לא ב"ש, לא רחובות. אולי דווקא מוצקין? שתי הקבוצות שקטלו הכי הרבה פעמים את "הגדולות" העונה (אופפפ הרסנו לנו טריוויה) יפגשו לקרב מרתק. רעננה נמצאת בכושר מצוין ובעיקר - מצליחה לנצח משחקים (כבר 4 ברצף) בזכות רבעים אחרונים יוצאים מן הכלל, שמקרבים אותה מאוד לפלייאוף העליון. מוצקין, מאידך, אולי קצת נעצרה בשבועות האחרונים (הפסד מתסכל לק"ג בשבוע שעבר, ועוד הפסד לקריית אתא) אבל סך הכל מצליחה להתרומם יפה מפתיחת העונה החלשה שעברה, וגם אם לא תהיה בפלייאוף - גורל ההשארות בליגה תלוי כרגע רק בידיה.

מוצקין די שינתה את פניה בשבועות האחרונים, ונראה שעם צירופו של רום קורנליוס היא בהחלט יכולה להיות רגועה בכל הקשור לבעיות העומק והרוטציה שליוו אותה כמעט לאורך כל העונה. ברעננה, נראה שהיתרון הגדול הוא בעובדה שמרבית השחקנים בסך הכל מספקים תרומה זהה, כשבכל פעם שחקן אחר מתבלט ומביא את האקסטרה. ווין לנגסטון ממשיך לשמור על מאזן מושלם במדי רעננה, והוא עבר אתגרים לא קלים בשבועות האחרונים. האם משהו יעבוד בצורה אחרת דווקא בקרב נגד "השכנה בטבלה"?

טריוויה: מעגל קסמים. מגדל העמק עם רועי פרל עלתה מהארצית עונה אחת לפני רעננה שעלתה מהארצית עם רותם ברזילאי כרכז שעלה מהארצית אשתקד עם מוצקין, אחרי שעונה קודם לכן רשם עוד עליית ליגה עם הפועל חיפה, כשבגמר הפלייאוף הדיח את מאמנה של רעננה בהווה, ברק פלג, ששיחק במדי עמק יזרעאל.

הפועל מגדל העמק - הפועל כפר סבא (19:30, יערת העמק)

שני נצחונות רצופים אולי לא בישרו את בוא האביב במגדל העמק, אך בהחלט הפיחו לא מעט אופטימיות בשורות הקבוצה של ניר קפלן, שעומדת מרחק ניצחון אחד מהקו האדום. כפר סבא, מאידך, נמצאת בעיצומו של השינוי, והמשחק במגדל העמק יכול להיות אולי זה שיקבע את פניה לאן - מאבקי כניסה לפלייאוף או מאבקי בריחה מהתחתית.

הרבה מחמאות סחטו בשבועות האחרונים צמד הזרים של מגדל, דיון וויט וג'יימי הול, שהצטרפו באמצע העונה והיו ממחוללי השינוי בשבועות האחרונים. מגדל הולכת ומייצרת קצב התקפי נאה בשבועות האחרונים - לפעמים זה עובד, לפעמים פחות, אבל הגישה הזו עשתה את שלה היטב בשבועיים האחרונים. גם כפר סבא, שהפסידה רק משחק אחד בחמשת משחקיה האחרונים, עושה זאת עם יכולת התקפית נאה (בהפסד היחיד שלה קלעה רק 64 נקודות).

טריוויה: דיון וויט, ג'יימי הול, בירון ווסלי, דאליס ג'ויינר - כולם יצאו מהמחזור הקודם עם דאבל-דאבל. מי ימצמץ ראשון הפעם?

מכבי הוד השרון - הפועל גליל עליון (19:30, עתידים)

הגליל מגיעה למשחק בהוד השרון - משחק החוץ השני שלה ברציפות - אחרי ניצחון גדול באולם האהוב עליה בארץ, אולם הקונכייה בב"ש, שם ניצחה 3 פעמים במאה אחוזי הצלחה. אבל אולם עתידים הוא אופרה אחרת לגמרי, מדובר באולם ביתי בהרבה, והגורדונים עלולים להיתקל בקשיים.

בסיבוב הקודם גליל ניצחה בכפר בלום ב- 35 הפרש. מאז עברו הרבה מים בנהר, הוד השרון נחלשה, התחזקה, הפתיעה והובסה, וכעת היא מסובכת במקומות המסוכנים בטבלה. לאחרונה צרפה הקבוצה של חנן הירשוביץ' את עמית עבו שהגיע מאילת וגם החתימה כמחליף זמני לג'ורדן וושינגטון את הזר קלן רוסו, שצפוי לערוך הופעת בכורה. המצ'אפ המעניין של המשחק יהיה בין ורנון טיל שסיים בשבוע שעבר עם דאבל דאבל מרשים ו-31 נקודות מדד לבין קורטני פלס, שהתעלות שלו ברגעי הסיום הביאה לגליל את הניצחון הנכסף על באר שבע במחזור האחרון. כמובן שלא ניתן לדבר על הניצחון בבאר שבע בלי להזכיר גם את ברנדון אדוארדס הנהדר, שקלע 31 נקודות. על הנייר זה נראה כמו משחק שבו גליל פייבוריטית, אבל מצד שני – אלו בדיוק המשחקים שבהם גליל מתקשה.

טריוויה: בשנים האחרונות התרגלנו לכך שהוד השרון היא אחת מקבוצות השלשות הלוהטות בליגה. השנה? קצת פחות. הוד"ש יושבת בתחתית עם 6.9 שלשות ב- 29%. גליל, מאידך, גבוה מעל כולן עם 38% וקרוב ל- 9 שלשות לערב.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();