אברהמי חוזר לרוממה, גליל בב"ש
אלירן כהן ,12/02/2018

במוקד משחקי המחזור ה- 18 בלאומית תארח הפועל באר שבע את גליל עליון לקרב צמרת מרתק. קריית אתא ושרון אברהמי יגיעו לרוממה, רעננה תנסה להפתיע גם ברחובות, דרבי 09 בכפר סבא, רמת גן תארח את מגדל העמק ללא קהל, עפולה תגיע ליבנה וקריית גת למוצקין.

--- אדי מינץ, אלירן כהן ---

הפועל באר שבע \ בני שמעון – הפועל גליל עליון (19:00, הקונכייה, ב"ש)

קרב של ארבע נקודות. גם באר שבע גם גליל מגיעות להתמודדות אחרי שבשבוע שעבר הפסידו משחקים אותם היו אמורים לקחת אל מול נציגות השרון. ב"ש ברעננה, גליל בביתה לכפ"ס. אבל המשחק הפעם שווה אפילו יותר: קודם כל, כי מדובר בקרב צמרת שהמנצחת בו תוכל לרשום יתרון חשוב על יריבתה. המפסידה, מאידך, עשויה להכנס למומנטום שלילי ולהעמיד בסיכון את מקומה בין ארבעת הראשונות.

הבעיה הגדולה של גליל בשבועות האחרונים היא התרומה הדלה מצד שחקניה הישראלים, שלא כל-כך פגעו בשני המשחקים האחרונים וללא התרומה שלהם הפעם יתקשו שחקניו של אבישי גורדון לחזור מהנסיעה הארוכה עם ניצחון. רצף 5 הנצחונות של ב"ש אמנם נעצר בשבוע שעבר, אבל הקבוצה של יניב בורגר בשבועות האחרונים מציגה יכולת משכנעת יותר בבית מאשר בחוץ (חמישה נצחונות רצופים) ובליווי הקהל הביתי תקווה להמשיך בקצב הזה. דזי ברמור, שלא זכה לדקות משחק משמעותיות, הושאל לאליצור יבנה.

טריוויה:
בחמשת מפגשי הליגה בין ב"ש לגליל בשנתיים האחרונות נרשמו רק נצחונות חוץ. ב"ש חגגה בכפר בלום, גליל בקונכייה. סוף ידוע מראש גם הפעם?


הפועל חיפה – עירוני קרית אתא (19:00, רוממה, חיפה)

קרב שין בשין ברוממה, שקד שוהם מול שרון אברהמי. הראשון בנה את הסגל של אתא, פוטר (למרות התוצאות הטובות) והתקמבק בימים האחרונים בחיפה והשני בנה את הסגל של חיפה, התפטר במפתיע ומיד נכנס לנעליו של הראשון בקריית אתא. הרבה רגשות יצופו על הפרקט (ובטח גם ביציעים) ומעניין אם האמוציות יגברו על הבדלי הרמות.

הטבלה צפופה ולמארחת מהמקום השמיני חשוב לשמור את עצמה בתמונת הפלייאוף בדיוק כמו שלאורחת חשובה הסגנות. חיפה מנצחת דרך ההגנה (השנייה בטיבה, 78 נק') והאורחת דרך ההתקפה (הראשונה בטיבה, 89 נק') אתא בגרף של שיפור עם 7 ניצחונות בשמונת משחקיה האחרונים, חיפה מתנדנדת ממשבר למשבר כשתוך 6 שבועות עוזב אותה מאמנה השני. אתא ממשיכה לנצח למרות החילוף המאולץ בעמדת הזר (פציעת אלכסנדר) ומי שמתקשה לאחרונה לחזור לעצמו זה רומרו החיפאי שתוך 6 שבועות ירד ממלכות הסלים למקום השישי ברשימה בלבד. קצב איטי ישחק לטובת חיפה והמהיר לטובת אתא. לפחות שני המאמנים חוסכים לעצמם את הסקאוטינג.

טריוויה: כל מה שנגיד לא יהיה גדול יותר ממה שכתבנו, אה?


מכבי רחובות – עירוני 'איצקוביץ' נכסים' רעננה (19:30, קציר, רחובות)

לא קרב צמרת, אבל בהחלט משחק נהדר בין שתי קבוצות שנמצאות בכושר מצוין ורוצות להמשיך באותו הקצב. בשבוע שעבר רחובות הוכיחה שהמעידה אי-שם בחודש ינואר בקריית אתא הייתה מקרית לחלוטין, חגגה בשבוע שעבר בקריית גת, וניצלה את כל הבלגן מתחתיה בטבלה כדי להתבסס במקום הראשון, ולהיות שם לבד. אלונזו קולמן עוד מתאושש מפציעה, אבל בשבועות האחרונים החברים מצליחים להסתדר מצוין בלעדיו ומגלים עוד נשק מעניין שיש למוליכה להציע: קליעה נהדרת מחוץ לקשת (שני משחקים רצופים עם למעלה מ- 10 שלשות). בטבעות הקשות של "קציר" יהיה מאתגר יותר לשמור על הרצף. אבל גם לרעננה.

האורחים מגיעים אחרי ניצחון ביתי ענק על באר שבע, במשחק בו הכתיבו את הקצב ונראו כמו מועמדים לגיטימיים להשתחל ל- 8 הגודלות, על אף פתיחת העונה הלא טובה. גיא לביא, שנמצא בכושר נהדר, לא זוכר את המשחק האחרון בו לא קלע בדאבל-פיגרס, אבל מי שסוחט לא מעט מחמאות הוא ווין לנגסטון, שאולי לא מציג מספרים מפוצצים אך מפגין רמת מחויבות גבוהה ולמעשה ממלא היטב את משבצת הזר השני לצידו של סמי גיבנס. התוצאה: 100% הצלחה מאז השינוי האחרון בשבמצת הזרים.

טריוויה: גם רחובות, גם רעננה, מגיעות להתמודדות עם ארבעה נצחונות בחמשת משחקיהן האחרונים, כשההפסד היחיד שרשמו היה לקריית אתא, בדו-ספרתי. זה פחות או יותר היה גם הסטטוס של רעננה וב"ש בשבוע שעבר. כבר קראתם איך זה נגמר.


מכבי קרית מוצקין – מכבי קרית גת (19:00, גושן, מוצקין)

אחרי אח של ברנדון אינגרם ואח של ג'יי.אר סמית', מוצקין ניצלה את ההעברה האחרונה של והנחיתה את אח של רום קורנליוס. על פניו - אולי החתמה "פחות נוצצת" מהאחרות, אך לבטח היציבה, הכדאית, והמשתלמת מכולן. אז אור קורנליוס חוזר ללאומית ויערוך את הופעת החזרה שלו נגד אחיו, ומוצקין, שאיבדה את איגור סימין עד לסיום העונה (אחרי ליאור שגב, שנםצע והודיע על פרישה) תלך עם מה שיש לה עד הסוף, במטרה לברוח מקרבות התחתית ואולי אולי לעשות פלייאוף. מוצקין, עם ארבעה נצחונות בחמישה משחקים, נמצאת בתקופה נהדרת. השינוי שעשתה בשבוע שעבר בצבע עשה את שלו, ובכלל - הישראלים הולכים ומוצאים את מקומם ומציגים יכולת יציבה.

קריית גת, מאידך, מאבדת גובה. אחרי פתיחת עונה מצוינת הקבוצה של רועי חגאי רשמה שלושה הפסדים רצופים והמירה את מאבקיה לסיים בראשות הטבלה למאבקים צנועים יותר: להשיג יתרון ביתיות בפלייאוף. אין עוררין על כך שהשחרור המאסיבי של שחקני הספסל היה בעוכריה של ק"ג, שכעת מחפשת דרכים להתחזק, אולם אם בשבועות האחרונים הפסידה ליריבות צמרת, תוצאה שמתקבלת על הדעת כמובן, הרי שהפסד למוצקין בהחלט עלול להכניס את המערכת ללחצים גדולים יותר ולערער את מקומה של היורדת מליגת העל ברביעייה הראשונה.

טריוויה: רועי פרל היה האחרון שאימן את מארשל מוזס בארץ. בעפולה. לפני שנתיים. התוצאה: העפלה לשלב חצי גמר הפלייאוף. היריבה: עירוני ר"ג, אותה אימן מאמנו של מוזס בהווה, רועי חגאי.


אליצור יבנה – הפועל עפולה (19:00, רלף קליין, יבנה)

לפחות על פי תחזיות פתיחת העונה, גם עפולה, גם יבנה, איו "אמורות" להתמודד בחלק התחתון של הטבלה, כנגד הירידה. אבל חזיות לחוד, מציאות לחוד, שתי הקבוצות שינו את פניהן בצורה ניכרת, אבל בעוד אצל אחת השינוי עבד לטובה - אצל השנייה הוא לא ממש השפיע. יבנה אמנם הפסידה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים אבל עדיין נמצאת בעמדת זינוק נוחה לפלייאוף. שני שינויים משמעותיים בוצעו בסגל הקבוצה בשבוע האחרון: בשל בעיות משמעת הזר ריילי דיאנגלו הוחלף בקנט הול ששוחרר ממוצקין, כשלצידו הצטרף גם דזי בארמור ג'וניור שהושאל מב"ש אחרי שמיעט לקבל דקות. שואו-טיים יהיה, אבל זה משחק שיבנה חייבת גם לנצח כדי לקחת עוד צעד ממאבקי התחתית.

עפולה, מאידך, לא מצליחה להתרומם. הסגל שהתגבש תוך כדי תנועה - נהדר, אבל עוד לא הצליח להתחבר, המאמן הוחלף, אבל גם עמיר עוזי עדיין לא הצליח לנווט את הספינה לחוף מבטחים, ובשבוע שעבר נקלעה הקבוצה למשבר נוסף, כשראתה את מגדל העמק מנצחת את חיפה ומורידה אותה למקום האחרון בטבלה. גוגו פאלאס הצטרף וינסה לעזור בייצוב הקו האחורי הישראלי, שלא מספק את התרומה שלו בשבועות האחרונים, אבל נראה שבעפולה הבעיות הן בעיקר מנטליות. עדיין לא מאוחר, אבל הדרך להשארות בליגה עוברת בנצחונות, וכאלה לא ראו בבירת העמק כבר שישה מחזורים ברציפות.


טריוויה: עמיר עוזי הוא המאמן "השני לשעבר" של יבנה שהצטרף לליגה באמצע העונה ונוסע למשחק חוץ אצל האקסית. הקודם היה נתי כהן - מי שוהחלף ע"י עוזי בעצמו ביבנה לפני מספר שנים. כהן אגב, יצא מהמשחק ביבנה עם הפסד.


הפועל ר"ג/גבעתיים – הפועל מגדל העמק/עמק יזרעאל (19:00, זיסמן, ר"ג)

בצל העונש שספגה על התפרעות אוהדיה, תארח רמת גן / גבעתיים את מגדל העמק למשחק רדיוס ללא קהל. את העונש היא אמנם עוד תצטרך להשלים במשחק רדיוס נוסף (במרחק 50 ק"מ מאולמה הביתי, עם קהל) אבל בין רדיוס אחד למשנו היא תצטרך גם לנצח, כדי לא להקלע למאבקי כניסה לפלייאוף רגע לפני המאני-טיים של העונה. בשבוע שעבר קיבלה ר"ג יריבה בהזמנה - הוד השרון ללא זר וללא רכז, אבל הזיעה כל הדרך לניצחון. מגדל, מהמקום ה- 13 בטבלה, יכולה הייתה גם היא להיות כזו אילולא...

הניצחון הגדול על הפועל חיפה בשבוע שעברה העלה את הקבוצה מהעמק למקום ה- 13 והחדיר בה את האמונה שגורל העונה שלה עדיין תלוי בידיה. הניצחון על חיפה היה הרבה יותר מ"עוד 2 נקודות" ובעמק מאמינים שיצליחו לשמר את המומנטום כדי לייצר רצף חיובי ראשון העונה במטרה להרים עוד קצת את הראש מעל המים.

טריוויה: לפני שנתיים חזר עומר טל מרומניה ועשה את קפיצת המדרגה שלו במגדל העמק. בדיוק באותה העונה הצטרף נטע סגל לר"ג / גבעתיים וסייע לה להשאר בליגה.


הפועל כפר סבא – מכבי הוד השרון (19:00, היובל, כפ"ס)

דרבי השרון הראשון של הסיבוב השני יפגיש בין כפר סבא, שנמצאת במומנטום נהדר ומגיעה אחרי ניצחון ענק בגליל, לבין הוד השרון שפתחה היטב את העונה אבל כבר לא זוכרת מתי ניצחה לאחרונה. בשבועות האחרונים הפכו הירוקים למועמדים לגיטימיים לפלייאוף, הרבה בזכות ביירון ווסלי הנהדר שהולך ומשתפר ככל שמתקדמת העונה.

הוד השרון צרפה לשורותיה את הרכז עמית עבו ששוחרר מהפועל אילת ואת הזר קלן רוסו שיגיע כמחליפו הזמני של ג׳ורדן וושינגטון, אשר עשוי לחזור בחודש הבא. כשהתחתית מתחילה לבעור ונציגות העמק עדיין לא אמרו את מילתן האחרונה הופך המשחק הזה לחשוב במיוחד עבור הוד השרון, שבשבוע שעבר לא הייתה רחוקה מלהפתיע את רג גבעתיים.

טריוויה: וורנון טיל, ששימש כקפטן הפועל כפ"ס בעונת הפלייאוף הראשונה הגדולה של הקבוצה חוזר לאולם "היובל". בפעם האחרונה שזה קרה הוא יצא עם הפסד. גם במפגש הראשון עם האקסית העונה. האם הפעם זה יגמר אחרת?








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();