מאחורי הספסל: חצי הדרך לפלייאוף
אלירן_כהן ,09/02/2018

שרון אברהמי של אתא הוא לא שרון אברהמי של חיפה. את זה גם המספרים מגלים. בשלישי הוא יפגוש את שחקניו לשעבר מול המאמן שיגיע להתמודדות בסיטואציה זהה בדיוק. רחובות מסמנת וי ראשון, גליל מאבדת את הראש בהגנה, ביירון ווסלי פיצח את השיטה, רעננה מצאה קמע, מגדל העמק עולה לקצב, מוצקין ממשיכה להפתיע ועפולה, כך היא מקווה, אולי משחררת לחץ. מסכמים מחזור בלאומית.

- סביר מאוד להניח שאת הדרך להיכל הספורט ברוממה ביום שלישי הקרוב יעשה שרון אברהמי מבלי להזדקק לאפליקציות מיוחדות. עד לא מזמן הוא בכלל אימן שם, את מרבית השחקנים - הביא בעצמו, אבל מפתיחת העונה הנהדרת אליה הוביל את הקבוצה לא נשאר זכר. 6 ניצחונות ב- 8 משחקים, עוד שניים בלבד בתשעת המשחקים האחרים. חיפה, ממועמדת פוטנציאלית לסיים בין ארבע הראשונות, תמצא את עצמה בשבועות הקרובים נאבקת על כרטיס לפלייאוף. לפחות היא תעשה את זה עם האיש שראוי להזדמנות חוזרת יותר מכולם.

- כחודשיים מאז פוטר במפתיע מקריית אתא, יפגוש אותה שקד שוהם כמאמן יריב. הוא אמנם יכיר את רוב שחקני הסגל של היריבה, אבל את היתרון הזה יהיה גם, כאמור, למאמן מהצד השני. בעוד חיפה התקשתה למצוא את עצמה מאז עזיבתו של אברהמי ולא הצליחה לייצב את העניינים גם בעידן נתי כהן, קריית אתא בעידן המאמן החדש-ישן שלה הפסידה משחק אחד בלבד, וגם הוא נגד קבוצה שנדבר עליה עוד מעט. שרון אברהמי חזר למועדון עמו היה מזוהה כל-כך ודחף אותו קדימה. בחיפה ירצו לראות את אותו התסריט קרה גם אצלם.

- אבל אחרי שעברנו שתי פסקאות מבלי להגיד הרבה, בואו ננסה. הפועל חיפה בעידן שרון אברהמי הייתה קבוצה הגנתית - היא ניצחה את כל המשחקים בהם ספגה מתחת ל- 75 נקודות, מלבד אחד. קריית אתא בעידן שרון אברהמי היא מפלצת התקפית. ההפסד היחיד שרשמה היה בפעם היחידה בה קלעה מתחת ל- 86 נקודות. בשתי ההזדמנויות הייתה זו קריית גת שחגגה בסיום.

- אבל קריית גת של השבועות האחרונים היא לא קבוצה חוגגת. שלושה הפסדים רצופים (שניים מהם בבית), חמישה נצחונות בעשרה משחקים - מאזן זהה בדיוק לזה של מוצקין שעד לא מזמן הייתה בין נועלות הטבלה. אבל יתרה מכך, לא פחות מ- 6 קבוצות אחרות העמידו בעשרת המשחקים הללו מאזן טוב אפילו יותר. השבוע היא חטפה מרחובות 65 נקודות במחצית אחת, ממוצע ספיגה שקבוצה שרוצה לעלות ליגה צריכה לשאוף אליו במשחק שלם.

- זה היה הניצחון ה- 14 של רחובות העונה, או במילים אחרות: רחובות הייתה השבוע הקבוצה הראשונה שהבטיחה את מקומה בפלייאוף. הקבוצה של אבנר יאור סיימה את המשחק עם 133 נקודות מדד - ההופעה השלישית בטיבה בליגה העונה, קיבלה מאליאב אוחנון שיא קריירה (24 נקודות) ומינעם אירם את משחקו הטוב ביותר העונה. זה היה המשחק השני ברציפות בו רחובות קלעה כמות דו-ספרתית של שלשות. היא עשתה זאת העונה פעם אחת נוספת בלבד: במשחק הראשון נגד ק"ג.

- בפעם הרביעית העונה הפסידה גליל עליון בכפר בלום. אם בפעמים הקודמות זה קרה נגד קבוצות צמרת: ב"ש, קריית אתא ורחובות, הפעם זה הגיע דווקא נגד יריבה מהתחתית, שהולכת ומפלסת את דרכה למאבק על מקום בין 8 הגדולות. 92 נקודות בממוצע ספגה גליל בארבעת הפסדיה האחרונים, בזמן שממוצע הספיגה העונתי שלה עומד על 79. מילא. אבל כשאתה מקבל מהחבורה הישראלית שלך רק 20 נקודות - זו בעיה. ובכפר סבא - מחמאות לביירון ווסלי ששוב פלירטט עם טריפל-דאבל והפך לשחקן התשיעי העונה שמסיים משחק עם למעלה מ- 40 נקודות מדד. כל אלה שקדמו לו העונה - ניצחו גם הם. והנה יש לנו פה טריק.

- רעננה עצרה את רצף הנצחונות של באר שבע, ובפעם השלישית העונה השאירה אותה על פחות מ- 40 כדורים חוזרים במשחק. גל טסלר, שערב המשחק עמד על 13 קליעות מ- 74 זריקות ל- 3 סיים עם 4/8, המקומיים חגגו עם 52 נקודות בשני הרבעים האמצעיים (מול 29 בלבד של ב"ש) ובכלל - היה להם את ווין לנגסטון. איתו הם עדיין לא הפסידו העונה. בב"ש, מאידך, אנדל קומברבאץ', שרק נבחר לזר המצטיין של החודש האחרון, סיים בפעם הראשונה העונה משחק עם פחות מ- 10 נקודות.

- מגדל העמק נחלצה מהמקום האחרון עם ניצחון ענק על הפועל חיפה. בניגוד לשכנתה מבירת העמק, הקבוצה של ניר קפלן - הצעירה יותר, המתוקצבת פחות, מסתכלת כמעט לכל אחת מיריבותיה בלבן של העיניים, ובחמישה מתוך שמונת משחקיה האחרונים גם העמידה סקור נאה. הפעם מהקו האדום - שני נצחונות בלבד, וכשבקופה נשארו עוד לא פחות מ- 14 משחקים - העונה רחוקה מלהיות גמורה.

- עפולה, מאידך, הבינה השבוע שבפלייאוף היא כבר לא תהיה והעובדה הזו צריכה להוריד ממנה לחץ. אריאל נבון, שעד לא מזמן הציג יכולת נהדרת מתקשה למצוא את עצמו, ג'ף אלן, טרה סימונס ואלכס רוזנברג עושים מספרים אבל זה לא מספיק, ואחרי שכל השינויים כבר נעשו, כולל בעמדת המאמן - זה הזמן ללמוד מהשכנה ולהילחם כל ערב על כל מה שיש.

- זה בדיוק גם מה שמוצקין עשתה בשבועות האחרונים. היא הבינה שכל משחק הוא מלחמת עולם, החליפה מאמן, עיבתה את הסגל, ובשבוע האחרון גם רשמה חיזוק כפול עם באמבלה אוסבי שהיה מצוין השבוע ורום קורנליוס שהצטרף ממש אתמול. בהגנה אמנם נשארו עוד חריקות אחרונות, אבל תסמכו על רועי פרל שידע לעשות את ההתאמות החסרות. אופציות נוספות לחיזוק כבר אין לו אחרי שהשלים את מכסת ההעברות, אבל היי - לפחות הוא יוכל לספר לילדים שהוא סידר לכריס סמית' שיא קריירה. עד הביקור הבא שלו בישראל, בכל אופן.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();