ינואר בלאומית: המצטיינים
אלירן כהן ,07/02/2018

הפועל באר שבע עם יכולת נהדרת ומאזן מושלם משתלטת על חמישיית חודש ינואר. אבל היא לא לבד. קריית אתא מסדרת לנו מצטיין חודשי פעם שנייה ברציפות, רחובות מצדיקה שוב את בחירת הזרים האיכותיים שביצעה, וגם לרעננה יש נציגות. "ספסל" עם מצטייני ינואר בלאומית.

-- צילומים: לימור מלינוף --

הישראלי המצטיין: דניאל דנינו (עירוני קריית אתא)

בחודש שעבר קריית אתא שלחה לנו את מאליק קוק, החודש היא שולחת לנו את דניאל דנינו, והשורה התחתונה סך הכל ברורה: הקבוצה של שרון אברהמי נמצאת בתקופה נפלאה, ואחרי שדשדשה בעונה שעברה השנה היא כבר מתמקמת לה במרומי הטבלה, בדרך לעוד עונת פלייאוף טיפוסית.

זה היה חודש נהדר לדניאל דנינו. הקלעי הנתנייתי אמנם לא הגיע כדי לנגן כינור ראשון בקריית אתא, אבל בחודש האחרון הוא היה הישראלי המשמעותי במערך של אברהמי. הוא כיכב עם 24 נקודות בניצחון הענק נגד עפולה, להט בקרב הצמרת נגד רעננה, ובסך הכל סיים את החודש עם ממוצעים נאים שעוד רגע תגלו, כשרק במשחק אחד ירד מדאבל-פיגרס.

דנינו: "זה כבוד להיבחר. יש לנו קבוצה מצוינת ומחוברת שזה לא היה קורה בלעדיה. אנחנו נהנים לשחק יחד ומאמינים אחד בשני. החודש זה הייתי אני אבל בכל פעם זה יכול להיות שחקן אחר".

החודש: 16.4 נקודות, 6.2 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים ו- 16.8 נקודות מדד בממוצע למשחק.


הזר המצטיין: אנדל קומברבאץ' (הפועל באר שבע / בני שמעון)

בדיוק כמו בעונה שעברה - גם השנה המסע בגביע המדינה, שהסתיים בשלב רבע הגמר, עשה טוב לאדומים מהנגב. הרצף החיובי של האדומים אמנם נעצר בתחילת פברואר, אבל מה שהיה בינואר - נשאר בינואר. וינואר הציג בעיקר את האיכויות של הזר הבאר-שבעי, שהיה איש המפתח של יניב בורגר והוביל את הקבוצה לחמישה נצחונות בחמישה משחקים.

קומברבאץ' אולי לא הציג את המספרים הכי גבוהים שראינו משחקן זר החודש, אבל הוא היה בכל מקום. קלע (ועשה זאת באחוזים נהדרים) כשהיה צריך, קפץ לריבאונד לפני כולם וגם ידע לנהל את קצב המשחק בדקות בהן שיחק כגארד מוביל. את התצוגה המשמעותית שלו החודש רשם בקריית גת, כשהוביל את ב"ש לניצחון חוץ משמעותי עם דאבל-דאבל והתעלות במאני-טיים. בשאר המשחקים פשוט לא היה מאני-טיים.

קומברבאץ': "זו הרגשה נהדרת להיבחר. אני שבע רצון מהקבוצה שלנו ומהמאמץ שאנחנו עושים. יש לנו מטרה אחת השנה, ואני אעשה כמיטב יכולתי כדי להשיג אותה יחד עם חבריי לקבוצה.

החודש: 18 נקודות, 8.4 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים ו- 22.4 נקודות מדד בממוצע למשחק.

משלימים חמישייה:


מייקל בריסקר (עירוני רעננה)
אם יש משהו שחסר למייקל בריסקר כדי להפוך משחקן חמישייה טוב לשחקן חמישייה מצוין - זו היציבות. היא עוד תגיע כמובן, אבל די להסתכל בטור הסטטיסטי הלכאורה-לא-יציב של הקלעי הרענני כדי להבין את גודל הפוטנציאל. ארבעה נצחונות רשמה רעננה בחודש ינואר, כולל ניצחון ענק על קריית גת ששוב הניח לפתחה של פנינת השרון את הפלייאוף בהישג יד. בריסקר להט בניצחון על היורדת מליגת העל (24 נקודות) עם רבע אחרון ענק, והציג יכולת טובה גם נגד הוד השרון ומגדל העמק. ככה הוא נכנס בפעם הראשונה, וכנראה שגם לא האחרונה, למצטייני החודש שלנו.

החודש: 15.2 נקודות (48% ל- 3), 2.2 ריבאונדים ו- 1.8 אסיסטים בממוצע למשחק.




עמית גרשון (הפועל באר שבע / בני שמעון)
בשקט בשקט הפך עמית גרשון בחודש ינואר לאחד משחקני המפתח של הפועל באר שבע / בני שמעון. הוא ביסס את מעמדו בחמישייה הראשונה, משבוע לשבוע הלך וקיבל יותר ויותר דקות והוכיח לכולם שהמעבר דרומה - מסוכן ככל שהיה לדקות המשחק שלו - השתלם. למעט המשחק בעפולה נגד האקסית, גרשון חגג עם דאבל-פיגרס בכל משחק בחודש ינואר, אבל מעבר למספרים עצמם - הוא גם ידע בדיוק מתי לעשות אותם: בדיוק כשההתקפה נתקעה, בדיוק כשהיה צריך לתת גז ולהפוך יתרון 5 ל- 12 כדי לסגור עניין.

החודש: 11.6 נקודות (48% ל- 3), 2.8 ריבאונדים ו- 2.6 אסיסטים בממוצע למשחק.





מרכוס רלפורד (מכבי רחובות)
סביר מאוד להניח שאילולא ההפסד לקריית אתא היינו רואים את מרכוס רלפורד במשבצת קצת גבוהה יותר. ובכל זאת, העובדה שהיה זה המשחק הכי פחות טוב שלו בחודש האחרון - אומרת כנראה משהו על הקשר הישיר בין היכולת שלו לתוצאות של רחובות העונה. את גליל הוא ניצח עם 33 נקודות, את עפולה הוא ניצח כשאלונזו קולמן הפצוע ישב על אזרחי. ואם מישהו חשב שכל מה שחסר למוליכת הטבלה הוא שחקן שמסוגל לקלוע בכל רגע, מכל מצב, כדי להפוך לקטלנית פי כמה - רלפורד בא ונתן את התשובה.

החודש: 22.2 נקודות, 8.2 ריבאונדים ו- 3.6 אסיסטים בממוצע למשחק.




מאמן החודש: יניב בורגר (הפועל באר שבע / בני שמעון)

פתיחת העונה של באר שבע הציבה בסימן שאלה גדול מאוד את היכולת שלה לשחזר, לכל הפחות, את הישגי העונה שעברה. העובדה שלהישגי העונה שעברה אין בכלל משמעות מבחינת הקבוצה מבירת הנגב, ששמה לעצמה כמטרה אחת ויחידה את העלייה לליגת העל, הייתה מביאה הרבה מועדונים אחרים לחשוב על יותר מזעזוע אחד. אבל בבאר שבע החליטו שלמרות פתיחת העונה המהוססת - נותנים שקט תעשייתי. המאמן נשאר, השחקנים נשארים, והעניינים התחילו להתחבר.

חודש ינואר היה, בדיוק כמו אשתקד, נקודת המפנה בעונה של באר שבע. זה התחיל עם הניצחון בגביע על ר"ג, המשיך עם האנרגיות החיוביות במשחק רבע הגמר נגד ירושלים, ונמשך עם מאזן מושלם בליגה: חמישה נצחונות בחמישה משחקים והתבססות בצמרת. בורגר, בחודש האחרון, עשה צעד נוסף בדרך לייצוב ההיררכיה בקבוצה וידע כיצד למקסם את התרומה שהוא מקבל מהספסל. באר שבא אולי סומנה בקיץ כפייבוריטית לעלייה, אבל מהר מאוד הבנו שהדרך לליגת העל לא תהיה קלה עבור אף קבוצה. אם לשפוט על פי החודש האחרון, נראה שהאדומים מבירת הנגב מתחילים לעלות על המסלול הנכון, ולבורגר לא מעט מניות בכך.

בורגר: "אני שמח ומודה על הבחירה, אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור כדי לעמוד במטרות שלנו. אנחנו נמצאים בתקופה טובה, הולכים ומתחברים כקבוצה ומתקדמים ככל שהזמן עובר. זוהי העונה השנייה שלי בבאר שבע ואני נהנה מכל רגע, מהאווירה, מהחיבור עם המועדון. אני מקווה שנלך ונראה יותר ויותר אוהדים שממלאים את הקונכייה לקראת שלבי ההכרעה של העונה כי הם אלה שיתנו לנו את האקסטרה במאבקים הישירים על העלייה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();