רחובות ניצחה בק"ג, רעננה דרסה את ב"ש
אלירן כהן ,06/02/2018

רחובות מנחילה לק"ג הפסד שלישי ברציפות ונשארת בודדה בפסגה. רעננה עצרה את המומנטום של ב"ש עם ניצחון גדול. מגדל העמק הפתיעה את חיפה, כפר סבא הדהימה את גליל, ושלחה את קריית אתא למקום השלישי. נצחונות דרמטיים וחשובים למוצקין ולר"ג.

לדיווחים המלאים

תוצאות משחקי הערב:

מכבי קריית גת 101 - מכבי רחובות 108
עירוני "איצקוביץ' נכסים" רעננה 90 - הפועל באר שבע / בני שמעון 71
הפועל עפולה 79 - מכבי קרית מוצקין 84
עירוני קריית אתא 91 - אליצור יבנה 77
הפועל מגדל העמק/יזרעאל 90 - הפועל "פרשקובסקי" חיפה 64
מכבי הוד השרון 72 - הפועל ר"ג / גבעתיים 75
הפועל גליל עליון 77 - הפועל כפר סבא 89

אז... מה היה לנו הערב?

הפסד שלישי ברציפות למכבי קריית גת, שהולכת ומאבדת גובה ומתרחקת מאוד מהמקום הראשון. המחצית הראשונה עוד הייתה בשליטה של המקומיים שעלו בסיומה ליתרון 6, אבל מחצית שנייה התקפית אדירה של רחובות, במהלכה קלעה לא פחות מ- 65 נקודות (!!) הפכה את התוצאה וסידרה לקבוצה של אבנר יאור ניצחון חוץ ענק.

אלונזו קולמן, שעדיין סוחב פציעה, סיים עם 6 נקודות בלבד, אבל מי צריך את הנקודות של קולמן כשמרכוס רלפורד (27 נקודות) ואליאב אוחנון (24) עושים ככל העולה על רוחם. רוברט רות'בארט חזר לעצמו ולמספרים שלו, אבל נגד מוליכת הטבלה, שרושמת ניצחון כפול על היורדת מליגת העל, זה היה מעט מידי. עכשיו כבר ברור לכולם מי הקבוצה הטובה בליגה.
---

שתי הקבוצות הלוהטות בליגה עירוני רעננה והפועל ב"ש, נפגשו על הפרקט במטרווסט. הרבע הראשון היה צמוד, הקצב היה מבטיח, אבל כבר מהרבע השני על הפרקט הופיעה קבוצה אחת בלבד. לא פחות משישה שחקנים בכחול-לבן סיימו בדאבל-פיגרס, הפציצה 10 שלשות, ולא השאירה הרבה סיכויים לב"ש במחצית שניה רצחנית.

הרצף החיובי של באר שבע, שהופיעה למשחק ללא בן אייזנהרט הפצוע, נקטע דווקא רגע לפני שהצליחה להתבסס במקום השני בטבלה. סטורם וורן היה היחיד שהתבלט בהתקפה הבאר-שבעית עם 20 נקודות, גיא לביא שוב סיים כקלע המוביל של רעננה עם 17, ומפה לשם - פנינת השרון רושמת ניצחון תשיעי והולכת ומתקרבת להבטיח את מקומה בין 8 הראשונות.
---

הפועל כפר סבא הגיעה לכפר בלום, ואחרי התבוסה שספגה בשבוע שעבר בקצה הדרומי של הליגה, הדהימה את המארחת ורשמה ניצחון גדול. האורחים עלו ליתרון כבר מהפתיחה ולא שמטו אותו לרגע. גליל סבלה מערב חלש במיוחד של החבורה הישראלית שלה, וגם 35 נקודות של ברנדון אדוארדס (13/13 ל- 2) לא סייעו לה.

כפר סבא כבר עלתה ליתרון 15 בסיום הרבע הראשון, ראתה את האורחת מורידה לנקודה עם הירידה למחצית, אבל עם רבע שלישי גדול של ביירון ווסלי שוב עלתה ליתרון דו-ספרתי ושמרה עליו עד לסיום. ווסלי סיים עם 33 נקודות והוסיף 12 ריבאונדים, ונעזר בערב נהדר של איתן רוטנברג (מחצית ראשונה) ועידו דוידי (מחצית שניה) שהוסיפו 12 כ"א.
---

אליצור יבנה כבר הרגישה השנה איך זה לנצח את קריית אתא, ולפחות לאורך המחצית הראשונה כבר התחילה להרגיש איך זה לעשות את זה בחוץ. האורחים הובילו בפער דו-ספרתי במשך לא מעט דקות, אבל עד המחצית קריית אתא כבר חזרה למינוס 5.

הקבוצה האורחת, שהגיעה למשחק עם סגל חסר במיוחד ושמונה שחקנים בלבד, כבר התקשתה לעמוד בקצב במחצית השנייה וראתה את קריית אתא הולכת ובורחת עם רבע אחרון גדול. מאליק קוק שוב להט בשורות המארחים עם 27 נקודות, שגיב דוד עלה מהספסל ותרם 15, שקיזזו תרומה דלה של ג'רבון פרסלי. 18 נקודות לקלארק רוזנברג וג'רמיין ג'ורדן ביבנה.
---

רועי פרל חזר להיכל הספורט העירוני בעפולה, שם אימן בשנתיים האחרונות, אך השאיר את הסנטימנטים בצד. מוצקין הגיעה למשחק ללא איגור סימין, שסובל משבר ברגלו וייעדר מהפרקט בחודשיים הקרובים, ואחרי עזיבתו המפתיעה של כריס סמית' עלתה עם רוטציה קצרה במיוחד.

עוד בטרם התבררו יתר תוצאות משחקי המחזור, בעפולה ידעו שאת המשחק הזה הם חייבים לקחת, ההכנות היו אינטנסיביות, האוהדים נקראו לדגל, אבל ברגע האמת כשלה. מוצקין קיבלה משחק נהדר משחקן הרכש החדש שלה, במבלה אוסבי, שהיה נהדר ברבע הראשון וסיים את המשחק עם 20 נקודות. עפולה הפציצה מחוץ לקשת, קיבלה 22 נקודות מסימונס ו- 20 מרוזנברג, אבל כמעט ולא קיבלה תרומה מהאחרים.
---

הפועל חיפה הרגישה שהיא עולה למומנטום חיובי, קיבלה חזרה את אוראל לב, אבל כשלה ביערת העמק דווקא במשחק שאמור היה לתת לה את הבריחה. הקבוצה של ניר קפלן, שניצחה רק משחק אחד בעשרת השבועות האחרונים, נחלצת מהמקום האחרון בטבלה ושומרת על אופטימיות לקראת המשך העונה.

הקבוצה המקומית שלטה במשחק כבר מדקות הפתיחה והלכה והגדילה את היתרון שהעמידה לרשותה לאורך המחצית השנייה. חיפה קיבלה מעט מידי נקודות מצמד הזרים שלה - קארטר את רומרו, וסיימה עם אחוזי קליעה מזעזעים מהשדה. בעמק, מאידך, ארד הררי ונטע סגל שוב הגיעו לעבודה וכך גם דיון וויט, שסיים עם 24 נקודות ועשה את ההבדל במחצית השנייה. מגדל מטפסת למקום ה- 13, חיפה מסתבכת עם תמונת הפלייאוף.
---

מכבי הוד השרון, עם זר אחד וסגל קצר במיוחד לא הייתה רחוקה מהפתעה גדולה. האורחים מר"ג פתחו טוב את המשחק ועלו ל- 10:0 מהיר, הוד השרון חזרה ועלתה במהירות ליתרון דו-ספרתי, אבל ליאור ליפשיץ עם סיומת טובה למחצית השאיר את האורדונים במשחק. הרבע השלישי הסתיים בשוויון, אבל הדרמה הגדולה הגיעה רק בדקות ההכרעה.

3 דקות לסיום הראה הלוח שוויון 66. ורנון טיל וקלי בידלר, שהיה קצת יותר דומיננטי הפעם, החליפו ביניהם נקודות מהקו ועבירה של כרמל בוכמן על זריקת 3 של מאדן שלחה את האחרון לעשות 3/3 מהקו - 73:69 לר"ג, 40 שניות לסיום. יותם שירן עם חטיפה גדולה הוריד לנקודה בלבד, אבל ליאור ליפשיץ נשלח לקו וענה ב- 2 משלו, הוסיף חטיפה גדולה, ושלח את מתן חרוש לשחרר הרבה אוויר.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();