גל צלניק ורון גוטמן. פ"ת חוזרת



ארצית: קאמבק של פ"ת, רמה"ש בטירוף
אלירן כהן ,28/01/2018

הדרום לוהט. קאמבק ענק של פתח תקווה סידר לה ניצחון שני על לוד, קאמבק של מבועים סידר לה ניצחון על אשקלון. נצחונות גם לר"ג, לבך מודיעין שוהם ומעלה אדומים, אחרי דרמה גדולה נגד נען. בצפון: ניצחון שמיני ברציפות לרמת השרון, צפת מתאוששת נגד נצרת עילית, עכו מנצחת בג'ת. עמק חפר וכפר יונה בנצחונות חשובים בתחתית.

טבלת הליגה

דרום


הפועל מבועים / מרחבים 79 - אליצור 'איתו' אשקלון 77
אשקלון הובילה לאורך חלקים ארוכים מהמשחק, אולם קאמבק של מבועים בדקות הסיום הביא למהפך ולניצחון של הקבוצה המקומית, שניצלה את חוסר הריכוז של האורחת בדקות הסיום כדי לרשום הפתעה. הפסד שלישי ברציפות לאשקלון, שנמצאת בתקופה לא טובה. ניצחון ראשון למבועים אחרי שישה הפסדים רצופים.


מכבי עירוני רמת גן 79 - הפועל חבל איילות 68
עירוני רמת גן חוזרת לנצח, אחרי ההפסד לחבל מודיעין בשבוע שעבר. קבוצתו של מני גרנדר המשיגה ניצחון שישי בשבעה משחקים, ועל הדרך גם מקזזת את ההפרש בו הפסידה לאיילות בסיבוב הראשון. עבור האורחים היה זה הפסד ראשון אחרי שני נצחונות רצופים, והם מחליפים מקומות עם הסגולים מרמת גן.

לר"ג: תמיר שילר ועמית סלע 16 כ"א, איתי גרינבוים ואלירן גלבשטיין 14 כ"א, בן אלפישר 10, עידו אזולאי 9.

לאיילות: עידו חליפה 19, תומר סנקר 16, ינאי דוברוקין 8, סול לשם 7, ים סלמן 6, לירן מרקדו 5, גור פנחס 4, ולרי גנדלין 3.


הפועל חבל מודיעין 91 – מכבי בת-ים 73
חבל מודיעין שומרת על מקומה בצמרת הטבלה עם ניצחון קליל על מכבי בת ים. האורחת, שבסך הכל נמצאת בתקופה טובה מבחינתה (חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים) התקשתה להדביק את הקצב של יריבתה, ויכולה בעיקר להיות מרוצה מההפרש שהצליחה לצמצם ברבע האחרון.

לחבל מודיעין: רז ניסים כהן 25, דורי אסף 18 (12 אס'), גיא לויצקי (13 רב'), גל כוהנר 9, תם חבקין ויונתן לוי 8 כ"א, בן שהם ודביר גרינוולד 5 כ"א, שחר כהן 3.

לבת-ים: טל זך 17, אלכס וינוקור 16, בר ויגודמן 13, עומר ויצמן 8, חן ויישניקר ואופק חכמון 6, עידן מהרט 5.


אליצור רמלה 71 - מכבי "שחקן אמיתי" שוהם 86
ניצחון גדול של שוהם ברמלה, שמשלימה דאבל על הקבוצה המקומית, ומסבכת אותה כהוגן במאבקי התחתית. שוהם, שבתחילת העונה סומנה כ"יורדת בטוחה", כבר רושמת ניצחון שביעי העונה. רמלה, שסומנה כמועמדת לפלייאוף, עם הפסד שמיני.

--- דיווחו של שלום סיונוב מ"קריית האומנים" ---

שוהם פתחה בסערה את המשחק, הציגה הגנה אגרסיבית במיוחד וקלעה מכל בלטה על הפרקט, בדרך ל- 32 נקודות בסיום הרבע הראשון מול 20 של המקומיים. אבל זו הייתה רק ההתחלה. שוהם העלתה הילוך ברבע השני, במהלכו השאירה את רמלה על 6 נקודות בלבד, וכבר עלתה ליתרון 20. הקצב במחצית השנייה נשמר, שוהם עשתה על הפרקט ככל העולה על רוחה, וכבר טיפסה לפלוס 30. רמלה התקשתה לחזור לעניינים, ורק ברבע האחרון, כשהמשחק כבר היה גמור, הצליחה לקזז מעט מההפרש.

לרמלה: עוז וטורי 16, טל רונן 15, בן לזר 10, נתנאל יוסף 9, אילן ברקוביץ' 6, גיא מאיו ודין אליעזר 5 כ"א, רון נקרשביץ 4, יובל גורפיין 1.

לשוהם: חן כלפון 22, רועי קנטור 18, עידו שבת 14, אופק סיג 13, עידו אלון 11, עומר בירנפלד 5, אורי חי 3.


מכבי פ"ת 91 - הפועל לוד 76
המקומיים כבר נקלעו לפיגור דו ספרתי עוד במהלך המחצית הראשונה, אבל קאמבק ענק ברבע האחרון (33:13!), בהובלת רון גוטמן וגל צלניק הפך את התוצאה וסידר לאבי קצנברג ניצחון ביתי גדול ודאבל על הפועל לוד, שפותחת את הסיבוב השני עם שני הפסדים. 

--- דיווחם של מאיר פריילכמן ושייקה גונן מ"עלומות"--- 

מכבי פ"ת אירחה הערב את הפועל לוד ל"משחק על 6 נקודות" כמו שנאמר בכדורגל, כששתי הקבוצות עם מאזן זהה של 6 נצחונות ו6 הפסדים. פ"ת ניצחה בסיבוב הראשון בלוד אך שתי הקבוצות ידעו מהפכים רבים מאז, ושתיהן הציגו שני מאמנים שונים מאלו של המחשק הקודם. 

לוד פתחה בסערה, ועלתה ליתרון מהיר של 13:7 כשבתווך נפצע אור זידנרמן המקומי ולא חוזר עד הסיום. גם פסק זמן של המארחת לא סייע, ורבע ראשון גדול עם שלל צליפות מבחוץ, הוביל את האורחים ל-23:9 בסיומו. גם בתחילת הרבע השני הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, כשלוד עולה ליתרון הגבוה ביותר שלה במשחק - 27:9. פ"ת הצליחה לקצץ מעט מההפרש, והתקרבה עד כדי 43:38, אך שתי חטיפות של שחקני לוד והטבעה של תומר כהן הורידו את הקבוצות להפסקת המחצית ב50:380 לאורחים. 

ברבע השלישי הצליחו שחקני פ"ת לנגוס מעט בהפרש, עם הגנה מצויינת בהובלת דן שפי, צאלי נוימן, גל צלניק ורון גוטמן. פ"ת לא ויתרו גם על הקליעות בהתקפה, ולאחר שגם רז אלבז התעורר וסיפק מספר פעולות טובות בהתקפה, שכללו מס' אסיסטים נהדרים וקליעות חשובות, הקבוצות ירדו להפסקה בין הרבעים ב63:58 ללוד. 

על הרבע הרביעי אפשר לכתוב סיקור שלם - פ"ת פתחה בקצב רצחני, ועם קליעות מטורפות מהשלוש, בעיקר של צלניק, גוטמן ונאור, היא עלתה ליתרון ראשון מאז 0:2 בתחילת המשחק - 63:65. אלבז, שפי ונאור, בעלי הניסיון, הטריפו את חבריהם, ומכאן לא ניתן היה לעצור את המלאבסים, שעם רבע אחרון מטורף של 13:33 הפכו את התוצאה ויצאו עם W חשוב - 76:91. 

לפתח תקווה: רון גוטמן 18 (4 שלשות), גל צלניק (4 שלשות), דן שפי ונדב נאור 14 כ״א, רז אלבז (12 אסיסטים) וצאלי נוימן 10 כ״א , תומר רבינוביץ 7, אור זינדרמן ומתן כהן 2 כ״א. 

ללוד: תומר כהן 22, שמואל מלכוב 15, אלכס צ'רנוביץ 13, ארז מרקוביץ 10, אור רון 7, דור מרינה 4, דיוויד מוסינדי 3, ברק אוריון 2.


מכבי מעלה אדומים 71 - הפועל גזר/נען 69
איזה פספוס של נען, שהצליחה להשארה צמודה למוליכת הטבלה במשך 40 דקות, אך לא ידעה לעשות את המהלכים הנכונים בסיום. הקיבוצניקים, עם משחק נהדר של אמיתי לוי, עדיין לא אמרו את המילה האחרונה שלהם העונה, ויקווה שההתפתחויות בתחתית הטבלה יספקו להם צ'אנס נוסף במאבקי הירידה. מעלה אדומים, עם ניצחון רביעי ברציפות, שומרת על המקום הראשון.

--- דיווחו של ענר חתואל ממעלה אדומים ---

שוב פספוס ענק של נען שהייתה שוב קרובה מאוד לחולל את אחת ההפתעות הגדולות של העונה, אחרי שמתחה את מעלה אדומים במשך ארבעים דקות והייתה מרחק סל מניצחון. הקיבוצניקים הגיעו למשחק מהמקום האחרון ועם ציפיות נמוכות מאוד, בטח לאור הרקורד הביתי והתצוגות האחרונות של יריבתם, אבל למרות, ואולי בגלל זה- עלו לשחק בלי פחד ובלי רגשי נחיתות.

נועם אורן הכין את קבוצתו יוצא מהכלל ועם הגנה חכמה ומשחק קבוצתי נהדר כפו על המקומיים קצב איטי ולא נתנו להם לרגע לברוח. אחרי רבע ראשון שהסתיים בתוצאה של קט-סל, 8:9, ההתקפות השתחררו קצת רק כדי לסיים את המחצית בשיוויון 33:33. אם חשבנו שמחצית אחת חלשה הספיקה למקומיים, לנען העקשנית היו תכניות אחרות, הקצב האיטי נמשך וגם הרבע השלישי הסתיים צמוד צמוד, 48:-49 בלבד למקומיים.

רבע אחרון ונען לא מראה סימנים שהיא הולכת להתפרק או לאנשהו בכלל. כש-5 וחצי דקות לסיום היתרון של נען עמד על שלוש, 57:54, גם לאבי סוכר נמאס ופרט לאלן סקוורר שהיה היחיד שעוד תפקד, החליף את כל שאר החמישייה שלו. החילוף הזה הצליח מעל למשוער ושלוש שלשות רצופות, שתיים של אלון ניניו ואחת של תומר סדן נתנה למקומיים את הדחיפה לה נזקקה והעבירה לה בחזרה את היתרון. גם כאן הקיבוצניקים לא אמרו נואש ויובל ויימן המצוין עוד דאג להשוות ל-63:63 כשנותרו שתי דקות לסיום.

אבל הסיום היה כאמור של המקומיים כשקנפו ואלן סקוורר עם המון קור רוח מהקו דאגו למנוע סנסציה. מעלה נשארה בסיום עם הנקודות, בנען, שבפעם המי יודע כמה העונה מפסידה משחק צמוד, הולכים הביתה רק עם המחמאות.

למעלה אדומים: אלן סקוורר 23, אלעד קנפו 17, אלון ניניו ותומר סדן 7, ג'פרי פריד 6, דורון קצף 5, אבישי דרעי ודניאל גור אריה 2 כ"א.

לנען: אמיתי לוי 15, יובל ויימן ותמיר שניצקי 12, דוד לוי 11, מיכאל שילה 10, אלון אליהו 5, אסף שוורץ ודניאל ששון 2 כ"א.


צפון

הפועל צפת 80 - הפועל נצרת עלית 73
אחרי שני הפסדים רצופים, האחד לסגנית מוליכת הטבלה, השני לנועלת הטבלה, הפועל צפת מתאוששת ורושמת ניצחון חשוב על נצרת עילית, שרושמת הפסד ראשון אחרי ארבעה נצחונות רצופים. צפת שומרת על מקומה בין ארבע הגדולות לצד נתניה, רמה"ש ועכו.

הקבוצה האורחת פתחה טוב את המשחק ואף הובילה בסיום הרבע הראשון ועם הירידה למחצית. ברבע האחרון העלו שחקניו של פופי חדד הילוך, הפכו את התוצאה ואף עלו ליתרון 10 נקודות, כ- 5 דקות לסיום, ממנו שחקני נצרת עילית התקשו לחזור.

לצפת: עופר דיגמל 25, איתי אלון 14, שגב קרליק 11, רז מור 10, לירן שוורצוולד 9, מתן סונגו 8, גיא גרנשטיין 4.

לנצרת עילית: רועי נברו 23, בר חג'בי 19, בר ראובן, יובל בן חמו 7, שבי מנשרוב וקליי אוונס 6 כ"א, דגן ליכט 5.


הפועל ג'ת 66 - הפועל עכו 79
ניצחון רביעי ברציפות, ושישי בשבעה משחקים, לקבוצה של יוסי בוכניק, שסוגרת את חודש ינואר במאזן מושלם. ג'ת, עם הפסד מספר 12 השנה, מבינה שאם לא תתאפס על עצמה בתקופה הקרובה, סיכוייה להישאר בליגה יהפכו מבלתי הגיוניים לבלתי הפיכים. עכו, שחסרה את רז מנשה, קיבלה חזרה את עידו קוזיקרו, שהחלים מפציעה שמנעה ממנו לשחק מפתיחת העונה. הצמד הול-קוזיקרו היה אמש נהדר ונראה ששיתוף הפעולה בין השניים ילך וייעשה מעניין ככל שתתקדם העונה.

לעכו: ג’רמיין הול 21, קורי קאר 16, רותם ברזילאי 13, ג׳ונתן בייז 11, גיא יוסיפוביץ 10, אילן נניקשווילי ועידו קוזיקרו 5 כ"א, תומר אסייג 2, אלי שיפטון 1.


בית"ר כפר יונה 73 - עירוני 'שיקו' קריית אונו 62
בקרב של "4 נקודות" גברה כפר יונה על קריית אונו בהפרש גבוה יותר מההפרש בו הפסידה בסיבוב הראשון, ויצרה לעצמה מקדם בטיחות משמעותי במאבקי התחתית. כפר יונה קוטעת רצף של שלושה הפסדים ונושאת את עיניה לעבר מרכז הטבלה, קריית אונו סופרת הפסד תשיעי העונה, חמישי ברציפות, והיא עדיין נמצאת במקומות בהם עלולים להסתבך בסיום העונה.

לכפר יונה: אבי גולה 14, עמית בן דהן 13 (18 רב'), אורן רונן 13, ערן שטייניץ 9, שגב זיקרי 7, עומר לוי 6, אור ג'אנח 4, בר אזולאי 3, איתי גולדמן ורותם זיו 2 כ"א.


א.ס. רמה"ש 89 - הפועל מעלות 76
רמת השרון לא עוצרת, ורושמת ניצחון שמיני ברציפות, הפעם בקרב הצמרת נגד הפועל מעלות, שמאבדת אחיזה בצמרת הטבלה. לא פחות משישה שחקנים ברמת השרון סיימו בדאבל-פיגרס, והקבוצה של גיא קנטור עולה, לפחות עד למשחק ההשלמה של נתניה ביום שלישי, למקום הראשון. אדיר הרוש החולה לא שותף.

לרמת השרון: איתי קרביוב 16 (15 רב'), לירז אריאלי ואסף סמואל 14 כ"א, מוטי מוסקוביץ' 13 (13 רב'), אופיר פרחי ואמרי אנגל 11 כ"א, בן שרוני 7, תומר כהן 2, בן אייל 1.


הפועל עמק חפר 83 - מכבי כרמיאל 66
אחרי שלושה הפסדים רצופים עמק חפר עושה את שלה ומנצחת בביתה את כרמיאל, שלא מצליחה לייצר רצף חיובי אחרי הניצחון בשבוע שעבר על צפת, ונשארת במקום האחרון. אפשר להגיד שהתוצאה די משקרת שכן במחצית הראשונה כרמיאל שיחקה היטב וירדה להפסק בפיגור של נקודה. ברבע השלישי האורחת אף הצליחה לעלות ליתרון, אבל עמק חפר מהר מאוד חזרה להוביל ולא עצרה עד הסיום.

לעמק חפר: אופק מלכה 17, אביב שמעוני 15, טל הרמן 13, נטע גל 10, גיא רושקין, אור מורדוך ודוד סבטייב 8 כ"א, יונתן סיבוני 6, אביב סרוסי 4.

הרבו לכרמיאל: יאיר קצוטי 25, ערן סעודאי ,24 בן מסעודה 8, מתן מימי 5, ליאור לוי 4.


אליצור גבעת שמואל - אליצור עירוני נתניה - יום שלישי






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();