לאומית: מצטייני חודש דצמבר
אלירן כהן ,02/01/2018

חודש דצמבר בלאומית מאחורינו, וכתבי "ספסל" עם בחירת המצטיינים הקבועה. גליל עליון להטה וסידרה לנו שני נציגים, ר"ג / גבעתיים שלחה מצטיין בפעם השלישית העונה, נציגים גם לקריית אתא ואפילו לאליצור יבנה, ו- M.V.P אחד שלא בטוח ציפיתם לו.

אתמול בליגה: ים של הפתעות

-- אסף ברגר, צוד בדיחי, אדי מינץ, אלירן כהן --
-- צילומים: לימור מלינוף --

הישראלי המצטיין: יותם שירן (מכבי הוד השרון)

הוד השרון אמנם סיימה את חודש דצמבר רק עם מאזן 2-2, אולם אם לקחת בחשבון את הניצחון על באר שבע בסוף נובמבר, ואת העובדה שהצליחה להכנס לתקופה יחסית טובה גם אחרי ששחררה שניים מהישראלים הבכירים שלה, אפשר בהחלט לומר שהיא נמצאת סך הכל בעונה רגועה שאולי שוב תסתיים עם הכרטיס לפלייאוף. בחודש דצמבר השיגה הקבוצה ניצחון משכנע על מגדל העמק, ניצחון ענק בקרית אתא והפסדים צמודים לק"ג ועפולה המתחדשת.

אבל העונה הרגועה של הוד השרון לא הייתה סיבה מספיק טובה לספק לנו את השחקן המצטיין של חודש דצמבר, אילולא הוא עצמו היה מצדיק יותר מכל את הבחירה בו. עם ממוצעים של למעלה מ- 20 נקודות, 8 כדורים חוזרים, ורצף של חמישה משחקי 20 פלוס שהגיע אל קיצו רק אמש (שלישי), יותם שירן סיפק טור סטטיסטי מרשים שהזכיר לנו את היכולות הנהדרות שלו מימים עברו.

שירן, כזכור, חזר לשחק בעונה שעברה במדי כפר יונה בליגה הארצית, ולמרות התקופה הארוכה מחוץ לפרקט, הוכיח די בקלות שהוא מעל הליגה. השנה, מעבר למספרים, הדומיננטיות שהוא מציג כאחד משני הישראלים הבכירים בלאומית רק משאירה אותנו לנסות לדמיין מה יקרה אם בקיץ הקרוב יחליט שגם את הליגה השנייה הוא כבר מיצה.

יותם: "תודה רבה. הבחירה מחמיאה לי מאוד, ואני חושב שהרבה ממנה באה בזכות החיבור שיש לי עם חנן והשחקנים בקבוצה שאני מאוד אוהב וטוב לי איתם. מה שעכשיו חשוב לי יותר מהכל זה שנמשיך לנצח במשחקים הקרובים כי אנחנו יותר טובים מהמקום שלנו בטבלה".

סטטיסטיקה חודש דצמבר: 22.5 נקודות, .25 רב', 4 אס', 24.75 במדד היעילות.


הזר המצטיין: מאליק קוק (עירוני קריית אתא)


לאחר פתיחת עונה מעט מהוססת קריית אתא עולה חזק על הסוס והיא מסיימת את חודש דצמבר במאזן מרשים של 1-3 (כשגם ההפסד הביתי להוד"ש היה לחלוטין על הקשקש). אתא ממוקמת חזק ברביעייה הראשונה בליגה כשגם החלפת המאמנים (המפתיעה מאוד, יש לומר) לא מסיטה אותה מהמטרה.

עד כה מציגה הקבוצה כוח אש מרשים של 85 נקודות בממוצע למשחק, כשמי שמוביל אותה מתחילת השנה הינו מאליק קוק שסיפק החודש ממוצעים של 22 נקודות (רביעי בליגה) ו 10 כדורים חוזרים. הפורוורד הנהדר מנצל היטב את הקליעה שלו לשלוש, כמו גם את משחק הפנים המרשים שלו והוא משתלב נהדר במכונה המשומנת מהקריות שתמשיך לדבר השנה חזק בצמרת. האם זה יספיק לליגת על? ימים יגידו.

לזכותה של קריית אתא יאמר שלצד התבלטותו של קוק, הקבוצה קיבלה לאורך השבועות האחרונים תמורה יחסית שקולה מהצוות הישראלי שלה, כשבכל שבוע שחקן אחר התלבט מהאחרים והוביל את הקבוצה על הגב שלו. עוד בקיץ נבנתה אתא לעומק במטרה להגיע לשלבים המכריעים של העונה, ובשבועות האחרונים בהחלט נראה שהיא על הגל הנכון.

מאליק: "תודה רבה. זה נהדר לקבל את ההכרה על ההישגים שלי החודש, אבל הקרדיט הוא לשחקנים בקבוצה ולצוות המקצועי שלנו שעושים עבודה מצוינת עד כה השנה".

סטטיסטיקה חודש דצמבר: 22 נקודות, 9.65 רב', 1.5 חס', 24.25 במדד היעילות.



משלימים חמישייה:


איליה אילייב (הפועל ר"ג / גבעתיים)

בהעדרו של רוברט גלן, ותחת תרומתו המעטה יחסית, לבינתיים, של בריאין הארפר - איליה אילייב ניצל את הואקום שנוצר כדי לקפוץ למים ולהציג את היכולות שלשמן הגיע לזיסמן. המתאזרח של ר"ג/ גבעתיים בעונת הבכורה שלו בארץ משתלב יפה מאוד אחרי פתיחת עונה מהוססת, והולך והופך לאחד הישראלים המעניינים בליגה, אמנם לא כמו ניב סולומון אשתקד, אבל לא רחוק מקצב צבירת הנקודות שהשיג שם האחרון רק לפני שנה.

במשחק השיא שלו העונה אילייב קלע 27 נקודות נגד מכבי רעננה כולל שתי שלשות בדקות הסיום, בכך עזר לרמת גן/גבעתיים שפיגרה במשך רוב ההתמודדות לקחת את המשחק להארכה ולבסוף לנצח אחרי 50 דקות באחד המשחקים המשוגעים שנראו בליגה הלאומית בשנים האחרונות, אבל זו ממה לא הייתה הפעם היחידה בה הוא חצה, ככה בשגרה, את מחסום 20 הנקודות.

סטטיסטיקה חודש דצמבר: 18.6 נקודות (3 שלשות ב- 52% בממוצע למשחק), 4.6 ריבאונדים, 18.8 במדד היעילות.



צוף בן משה (הפועל גליל עליון)

צוף בן משה הגיע לגליל במהלך העונה, ובשקט בשקט, מתחת לרדאר, הפך להיות האקס פקטור של אבישי גורדון מהספסל. בן משה נותן הגנה ברמה גבוהה מאוד, מלחמה על כל ריבאונד, ולאט לאט הוא הופך גם לסקורר. במשחק האחרון של דצמבר, מול רעננה, אחרי מחצית ראשונה צמודה, נכנס באמצע הרבע השלישי ומשם החלה הבריחה של גליל שלמעשה סגרה את ההתמודדות.

בן משה סיים את המשחק הזה עם 17 נקודות. במהלך חודש דצמבר הוא קלע בממוצע למעלה מ- 10 נקודות למשחק, וכל זה כשהוא עולה מהספסל. רוצים למצוא את הסיבות להתבססות של גליל בצמרת? צוף בן משה הוא ללא ספק אחת מהן.

סטטיסטיקה חודש דצמבר: 11.4 נקודות (9/14 ל- 3), 4 ריבאונדים, 12 במדד היעילות.



ג'רמיין ג'ורדן (אליצור יבנה)

תחזיות פתיחת העונה אולי הציבו את יבנה במיקומים שנויים במחלוקת. אולם לאחר תקופת התייצבות קלה, הוכיחה בשבועות האחרונים הקבוצה של אוהד יתום שבהחלט כדאי להתייחס אליה ברצינות כשמדברים על הקבוצות שיאבקו על כרטיס לפלייאוף השנה.

יבנה של העונה משתפרת עם הזמן, מתחזקת במקומות שהיא יכולה, אבל בעיקר מציגה, או ממשיכה להציג לנו, את הזר הטוב בליגה, ג'רמיין ג'ורדן. יחד עם דיאנג'לו ריילי הוא מציב לנו את אחד מקווי הפנים הדומיננטיים בליגה. מיכולות הקליעה הנהדרות של ג'רמיין כבר זכינו ליהנות בשנים עברו, אולם השנה הפורוורד הנהדר של יבנה מבליט יכולות נוספות במשחק שלו. בראשן השליטה האבסולוטית מתחת לסלים, כשהוא מוביל את הליגה בפער ניכר בממוצע הכדורים החוזרים למשחק (14.4).

סטטיסטיקה חודש דצמבר: 19.25 נקודות, 12.5 רבאונדים, 4.25 אסיסטים, 2 חטיפות, 27 במדד היעילות.


מאמן החודש: אבישי גורדון (הפועל גליל עליון)

בעונה שעברה התחיל אבישי גורדון באופן רשמי את קריירת האימון שלו. האיש שהיה הראשון בארץ (יחד עם גוני יזרעאלי) לזכות בשתי אליפויות בקבוצות שונות שאינן מכבי תל אביב, קיבל טבילת אש רצינית בדמות משחק פתיחה מול הפועל חולון במדיה זכה באליפות. עם קבוצה שלא הוא בנה ותקציב נמוך במיוחד, המשחק ההוא לא באמת היה כוחות והחולונים חזרו הביתה עם ניצחון קליל. מאז זרמו הרבה מים קרים בחצבאני, ובמהלך העונה הצליח הצוות המקצועי לייצב את הקבוצה ואפילו כמעט להכניס רגל לפלייאוף העליון.

העונה הזו היא כבר אופרה אחרת לגמרי. התקציב עדיין אחד משלושת הנמוכים בליגה, אבל מסתבר שוב, בפעם המי יודע כמה, שכסף זה נחמד אבל יש דברים חשובים בהרבה. אבישי גורדון וניר וסרמן הצליחו להשאיר בקיץ את רום גפן, לצידו הנחיתו את ברנדון אדוארדס ורגע לפני פתיחת העונה החזירו לפה את קורטני פלס האגדי, שזכה עם אבישי באליפות הליגה הבלקנית בסיבוב הקודם שלו בארץ.

לצד שלישיית CBR בנה הצוות המקצועי תלכיד של ישראלים רעבים ומחוייבים, שמשאירים את הכל על המגרש בכל משחק, ומשחקים אחד בשביל השני. התוצאות מדברות בעד עצמן. בחודש דצמבר הפסידה הקבוצה פעם אחת ויחידה בתחילת החודש (בבית לקרית אתא) ומשם והלאה רשמה שלושה נצחונות ברצף (עפולה, קרית גת, רעננה). הקבוצה מסיימת את החודש במקום השלישי, כאשר רק ניצחון אחד מפריד בינה לבין רחובות, המובילה.

מוקדם לומר איך תסתיים העונה, אבל כבר עכשיו ניתן להסיר את הכובע בפני אבישי ולומר שאפו.

אבישי: "מאוד מרגש, כבוד גדול. רוצה להודות לשחקנים, להנהלה, לצוות, לעודד עוזר המאמן. להמשיך ליהנות מהדרך ומהעונה הזו, מקווה שזה לא יעשה נאחס. מקווה רק שנמשיך ככה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();