שגב. קריירה גדולה.



מאחורי הספסל: קולות מהעמק
אלירן כהן ,29/12/2017

על ההתעוררות של עפולה, הפריחה של הגליל, הביתיות של ק"ג (וקצת פחות על זו של רחובות), התהיות של חיפה וב"ש, והנתונים הנדירים שהעמידו ג'רמיין ג'ורדן, ארד הררי, ונו טוב... גם בריאין הארפר. וכמובן - מילה על ליאור שגב, שהודיע על פרישה אחרי 16 עונות נפלאות.

- בגיל 18 וקצת, באולם הספורט - יש שיגידו "המיתולוגי" - בקריית החינוך דרור, ערך הילד ליאור שגב את הופעת הבכורה שלו בליגה הלאומית. נהריה הגדולה של עמית בן-דוד ואדריאן פלדג'ר נאלצה להזיע לפני שניצחה 98:86 את הפועל לב השרון המקומית (דורון קרמר, ג'רון רוברטס), שגב הצעיר סיים בכורה צנועה עם 2 נקודות בלבד, אולם בהחלט יכל להרשות לעצמו לדמיין שיום אחד ייזכר באותה השורה עם אגדות הכדורסל הגדולות שדרכו איתו באותו הערב על הפרקט. 16 שנה אחרי, נאלץ שגב להודיע (הבוקר, שישי) על פרישה מכדורסל בשל קרע ברצועת הברך, הודעה שסיימה קריירה נפלאה ומלאה בתארים. שגב הכבר-לא-ילד יכול להסתכל לאחור על שגב הילד בחיוך. הצליח לו.

- מי שתאלץ להסתדר כעת ללא הרכז המוביל שלה, וללא ספק אחד הגדולים ששיחקו בלאומית בשנות ה- 2,000, היא מכבי קרית מוצקין, שכבר במשחקה השבוע נגד הפועל ר"ג / גבעתיים הרגישה עד כמה קשה לה בלעדיו. מוצקין, שעדיין לא הצליחה לחבר העונה שני נצחונות רצופים עוד הובילה 26:15 בסוף הרבע הראשון, אבל הפסידה את כל השלושה האחרים. פלורין קמפבל תפס פיקוד וסיים את המשחק עם 12 אסיסטים, נועם מטלון המשיך במגמת ההתרעננות שלו וסיים עם 20 נקודות. שניהם יצטרכו לעבוד קשה בתקופה הקרובה כדי להוציא את הקבוצה של יוסי שוורץ מתחתית הטבלה.

- מהצד השני, האורדונים פגשו ביריבה יחסית נוחה, כדי לחזור נגדה לעניינים. אחרי ההפסדים הביתיים לק"ג ולרחובות בליגה, וההפסד בב"ש בגביע, מוצקין הייתה יריבה בהזמנה מבחינת הקבוצה של מתן חרוש. פחות מבחינת בריאן הארפר, שסיים את המשחק עם 2 נקודות ב- 5 דקות ומינוס 9 במדד הפלוס-מינוס - השחקן היחיד בר"ג עם מדד שלילי. הארפר הוא לא גלן, ומהמעט שעד כה ראינו הוא גם די רחוק משם, ובר"ג יצטרכו לעשות חושבים. למזלם של האורדונים, הואקום שנוצר סידר להם את אילה אילייב בחודש שיא עם ממוצעים של כמעט 20 נקודות ו- 3 שלשות לערב. מוזמנים לתת לו את קולכם בבחירות לחמישיית החודש.

- קבוצה נוספת שיוצאת ממשבר, הרבה יותר גדול, היא הפועל עפולה. הקבוצה מהעמק פתחה את העונה עם מאזן שלילי של 8-1 וכבר הרגישה איך היא הולכת וצוללת לעונה לא פשוטה במונחים שלא התרגלה לדבר בהם. החתמתו של טרה סימונס, שבשני משחקים רשם 27.5 נקודות בממוצע עשתה את שלה וסידרה לקבוצה של דוד אלהרר שני נצחונות רצופים. בחודש הקרוב תפגוש עפולה, שימו לב, את קריית אתא, ב"ש, קריית גת ורחובות, ואחרי שהתחמשה באלכס רוזנברג - היא בהחלט יכולה להגיע אופטימית לסדרת המשחקים הזו, שמאזן חיובי בה יוכל להחזיר אותה לדבר במונחי פלייאוף.

- אבל לפני שנדבר על מי שרק הגיע, בואו נדבר על מי שכבר ישנו. מוריאל לוטטי קיבל את הקרדיט מדוד אלהרר וסיים עם 10 נקודות (שיא קריירה) ב- 20 דקות. עזמי אבו-אחמד עלה בחמישייה וסיים עם פלוס-מינוס 12 (במשחק צמוד זה אומר המון), ואריאל נבון שוב להט מחוץ לקשת וסיים בפעם השלישית העונה משחק עם לא פחות מ- 5 שלשות. הצעירים בעפולה מקבלים דקות ונותנים נקודות, ומה שעבד לאלהרר שנתיים במגדל העמק, עובד היטב גם אצל השכנה.

- היריבה מהעמק, קיבלה את ארד הררי בערב שיא, אחרי שבפעם השנייה העונה שבר את שיא הקריירה שלו כשסיים עם 29 נקודות והוסיף 13/13 נדיר מקו העונשין. טיילור ג'ונס וג'ימי הול חגגו עם 32 כדורים חוזרים (9 בהתקפה לג'ונס, שיא ליגה עונתי עד כה) וסידרו לג'ורדן סאמפל עוד שבוע החלמה. מגדל העמק ניצחה בכדורים החוזרים - 53:41, אבל המשחק הפעם הוכרע מעבר לקשת: 14/34 למקומיים, 5/25 לאורחים, שהחליפו מקומות בטבלה בסיום הערב.

- 29:11 הייתה תוצאת הרבע השלישי במשחק בין רעננה לגליל - שתי הקבוצות עם הכי הרבה שחקני בית בליגה, לטובת האורחים מהצפון, רבע שהספיק לאבישי גורדון לסגור משחק שלם. גיא לביא שממשיך בעונה הנהדרת שלו (12 נק' ו- 5.5 אס' עד כה) שוב סיים משחק עם 10 אסיסטים, אבל מי שהעמיד מדד גבוה יותר במטרווסט בקטגוריה הפעם היה דווקא גל גילנסקי מהצד השני, שקבע שיא קריירה של 12 והוסיף 13 נקודות. בערב נפלא כמו שלו, גם רום גפן יכל להרשות לעצמו לראשונה העונה לסיים משחק ללא אף שלשה.

- בעונה שעברה היה אולם "קציר" ברחובות אחד המבצרים הדומיננטיים של הליגה: שלושה הפסדים בעונה הסדירה, הפסד אחד בפלייאוף. העונה, עוד לא סיימנו סיבוב אחד, ומוליכת הטבלה כבר רושמת בביתה שני הפסדים בשישה משחקים - שניהם לקבוצות תחתית. כל העונה אנחנו מדברים על התפוקה החסרה מהספסל של כפר-סבא, אבל הפעם דווקא הספסל היה זה שניצח לירוקים את המשחק, אחרי שהחמישיות משני הצדדים "התקזזו" עם 59 נקודות. הוד בן-הרצל חזר ללאומית אחרי תקופה קצרה בחוץ, והשיג ניצחון נאה כבר בבכורה. כמה נאה? יונתן רבינוביץ' הפצוע לא שיחק, טמיר אריאלי הסתבך בעבירות והיה על הפרקט רק 17 דקות, וכפ"ס נאלצה לשחק דקות ארוכות ללא רכז. ברחובות עדיין לא הצליחו לצלוח את מחסום כפר סבא, לה הפסידו פעמיים בעונה שעברה. אולי ב"יובל" יהיה לקבוצה של אבנר יאור קל יותר הפעם.

- באולם "אלון" בקריית גת נפגשו שני הישראלים הטובים בליגה - רוברט רות'בארט מצד אחד, יותם שירן מצד שני. במשך שלושה רבעים העבירה הוד השרון לקבוצה המקומית את מסכת העינויים שהעבירה בחודש האחרון לב"ש ואתא, אבל רבע אחרון ענק הספיק לק"ג כדי לשמור על מאזן בית מושלם. דודו שמריז וקדריק מייז הפציצו 4 שלשות כ"א (רק 6 להוד"ש), מוזס מארשל שוב הספיק לצאת ב- 5 עבירות לא לפני שרשם 16 נקודות ב- 20 דקות, רות'בארט חזר למספרים שלו עם 29 ו- 16, והקבוצה המקומית הוסיפה והעמידה שיא ליגה עונתי של 9 חסימות. אם בשבוע שעבר קיבלה הקבוצה של רועי חגאי נוק-אאוט בריבאונד, הפעם היא כבר ניצחה את סגניתה בקטגוריה - 54:40.

- אליצור יבנה השיגה ניצחון שני משכנע בשלושה משחקים, ושלחה את הפועל חיפה לפגרה ארוכה (המשחק נגד ב"ש נדחה לאמצע ינואר) לעשות הרבה חושבים. ג'רמיין ג'ורדן חגג עם 30 נקודות, ובפעם הראשונה מאז הגיע לארץ סיים משחק בלי אף ניסיון לקלוע מחוץ לקשת, קלארק רוזנברג ניצל את ההגנה הרפויה של חיפה כדי לחזור לקלוע בדו-ספרתי, ויבנה טיילה עד ל- 49:28 במחצית, אחרי שכבר פיגרה 10:2 בהתחלה, אבל מי זוכר. חיפה כבר רושמת ארבעה הפסדים בחמישה משחקים, ואחרי שהזעזוע בעמדת המאמן כבר נכפה עליה - היא צריכה לחשוב מה מכאן נשאר לה לעשות כדי לא לפספס את רכבת הפלייאוף.

- במקום אחר, לא הרחק מחיפה, תרתי משמע, הזעזוע בעמדת המאמן כבר עשה את שלו, כשקריית אתא עם שרון אברהמי, באחד ממשחקיה הטובים העונה, ניצחה את ב"ש עם ערב גדול של רודני אלכסנדר (28 נקודות), דומיננטיות בצבע של מאליק קוק (16 ריבאונדים) ושליטה בקצב של גיא דותן (36 דקות). טוני יאנגר חזר לקריית אתא - לא ל"פינסקר" אלא ל"רמז", וסיים עם 5 נקודות, אבל יאנגר רחוק מלהיות הבעיה של ב"ש, שבינתיים, בליגה, מתקשה להמריא. טוב שיש לה ביום ראשון את הפועל ירושלים ברבע גמר גביע המדינה. בעונה שעברה המפגש עם האלופה, מעיר היין, קצת עזר לה להשכיח את הצרות.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();