לאומית: גליל עליון פירקה את קרית גת
אלירן כהן ,19/12/2017

הפסד שני בלבד העונה לדרומים, שלא ממש הופיעו למשחק. יבנה מתחה את ב"ש שהצליחה לברוח רק ברבע האחרון, רעננה גברה על כפ"ס עם משחק טוב של מייקל בריסקר. עפולה עם ניצחון סופר חשוב על הוד"ש, קרית אתא ניצחה את מגדל העמק / יזרעאל.

תוצאות משחקי הערב:
הפועל כפ"ס 75 - עירוני 'איצקוביץ' נכסים' 85
הפועל באר שבע / בני שמעון 80 - אליצור יבנה 72
הפועל מגדל העמק / יזרעאל 75 - עירוני קרית אתא 84
הפועל גליל עליון 86 - מכבי קרית גת 71
מכבי הוד"ש 92 - הפועל עפולה 94
ביום ראשון: הפועל חיפה 81 - מכבי קרית מוצקין 91
מחר: הפועל ר"ג / גבעתיים - מכבי רחובות (19:30, זיסמן)



אז מה היה לנו הערב?

גליל עליון רשמה את הפתעת השבוע כשהנחילה לקרית גת את הפסדה השני העונה, בתצוגת כדורסל נהדרת. הצפונים הובילו בפער דו ספרתי במשך רוב שלבי המשחק, ולא נבהלו גם מהמיני קאמבק של הדרומיים לקראת המחצית. הגבוהים של גת פשוט לא הופיעו למשחק, כשרוברט רוטבארט ומוזס מארשל תרמו 14 נקודות ביחד בלבד.

במחצית ראשונה נטולת הגנות קיבלנו תחרות קליעות בין קורטני פלס לבין קדריק מייז. הראשון סיים אותה עם 20 נקודות (6 שלשות), השני עם 17. את המחצית השניה מייז ניצח בתוצאה ה"מרשימה" 3-2, אבל שם התעורר גם ברנדון אדוארדס, ולק"ג פשוט לא היה צ'אנס לחזור למעניינים.

------

הפועל עפולה רשמה את ניצחונה השני העונה, שמדביק אותה לחבורת התחתית שכולה הפסידה השבוע (4 קבוצות מחזיקות במאזן של 2 ניצחונות). עפולה כבר מצאה את עצמה במינוס 10 לקראת סוף הרבע השלישי, אבל הצליחה לחזור. ווין לנגסטון, שניצח לעפולה את המשחק מקו העונשין, הציג משחק ענק עם 26 נקודות, 15 ריבאונדים, ומדד 35. גם טרה סימונס, שרק הצטרף, להט עם 22 נקודות.

עזמי אבו אחמד המשיך ביכולת הטובה מהמשחקים האחרונים. לקח לו קצת זמן להתאקלם בליגה הלאומית אחרי העונה המצוינת אשתקד בארצית, והוא רשם היום שיא קריירה בלאומית עם 16 נקודות ב-6/9 מהשדה. בהוד"ש יותם שירן שוב בלט עם 23 נקודות.

----

מייקל בריסקר סיפק עוד הצגה בשורות עירוני רעננה, שגברה במשחק על הפועל כפ"ס השכנה 85:75. בריסקר שוב דייק היטב מחוץ לקשת עם 3/4 בדרך ל- 16 נקודות, כשגם חברו הטוב די.ג'י שארפ מן העבר השני הציג משחק טוב כשהוביל את הישראלים של כפ"ס עם 15 נקודות.

למרות שרעננה שלטה במשך רוב שלבי המשחק, המארחת הצליחה פעמיים לחזור מפיגור דו ספרתי, אבל פשוט לא הייתה שם במאני טיים. רעננה הצליחה להגיע ראשונה לכדורים החוזרים, ניצלה החטאות וידעה להעניש כדי לברוח שוב לפער דו ספרתי הפעם שמרה עליו עד הסיום. סמי גיבנס סיים כמצטיין על הפרקט עם 28 נקודות והיה אחראי לבריחה האחרונה של רעננה יחד עם ליאור קררה.

----

הפועל ב"ש כבר ראתה איך תסריט ההסתבכות מול קבוצות התחתית שראינו נגד מגדל העמק וקרית מוצקין שוב חוזר על עצמו, הפעם מול אליצור יבנה. שלושה רבעים יבנה הצליחה להישאר צמודה, בעיקר הודות לדיאנג'לו ריילי שהפציץ 30 נקודות ועשה בצבע ככל העולה על רוחו. אבל מטח שלשות של עמית גרשון (4/6 בסה"כ) ואוהד כהן ואחד סטורם וורן שדרס מה שעמד בדרכו, סידר לב"ש רבע אחרון טוב וניצחון 72:80. הפעם ללא הארכה.

בעוד הישראלים של ב"ש תרמו 46 נקודות, 16 מתוכן לגרשון שהיה מצויין עם 5/7 בשדה, הישראלים של יבנה תרמו 26 נקודות בלבד, פחות ממה שקלע ריילי לבדו.

----

אפשר להגיד שהתוצאה די משקרת במשחק בין קרית אתא למגדל העמק, שנגמר רק ב-9 הפרש לזכות הקרייתים. האורחים הובילו כמעט כל המשחק, עלו בשיא ל24 הפרש, ורק העמקת הרוטציה במהלך הרבע האחרון אפשרה למגדל לחזור ולצמק את ההפרש.

מגדל העמק כנראה לא מודעת לעובדה שהיא מדורגת בין האחרונות בליגה בזריקות ל-3, וגם הערב ניסתה להפציץ משם. זה נגמר ב3/28, וככה אי אפשר לנצח. גם ג'ימי הול שפשוט נפל הערב עם 6 נקודות בלבד (אחרי שלא ירד מה- 18 מאז שהגיע לארץ) היה חסר מאוד לקבוצה של העמק, שעדיין ממוקמת עמוק בתחתית.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();