בריסקר. ערב ענק



מאחורי הספסל: על הנפלאות
אלירן כהן ,15/12/2017

על הערב הנדיר שהיה לנו במטרווסט והשיאים שנשברו שם, על ניסי חנוכה של באר שבע ביערת העמק, על התקופה הפנטסטית של הוד השרון, משבר הזהות של חיפה, ההתעוררות של יבנה וההתעלות של רחובות. סיכום המחזור התשיעי בלאומית.

- זה בהחלט היה אחד המשחקים הגדולים שראינו בליגה הלאומית בשנים האחרונות. אי אפשר לאמוד את זה סטטיסטית, אי אפשר למצוא לזה הוכחה מתמטית, אבל אם אתם זוכרים טובים יותר - נשמח לשמוע. אז מה היה לנו שם? 234 נקודות, 27 שלשות, 12 שחקנים שקלעו בדאבל-פיגרס, 8 שחקנים שיצאו ב- 5 עבירות, 88 זריקות עונשין, 4 שחקנים שקבעו שיא קריירה בליגה וקאמבק אחד מרשים בדקה האחרונה של המשחק. אה, וגם היו שם שלושה סלים משוגעים, שניים ממש עם הבאזר, שסידרו לנו את המשחק הכי ארוך בלאומית השנה.

- המילטון, לביא, קוברה, מוסקוביץ', בר-שי - זו הייתה החמישייה שנעלה את המשחק ברעננה. שאר השחקנים של המארחים כבר יצאו ב- 5 עבירות. אלק קוברה (14 נק') ומיכאל מוסקוביץ' (15 נק') העמידו שיאי קריירה, בזמן שהכוכב הגדול של המשחק - מייקל בריסקר (21 נק') לא היה רחוק מהשיא הפרטי שלו שהעמיד נגד ק"ג לפני חודש (26 נק'). תנו לילד משחקים גדולים, הוא יגיע. אפילו גיא לביא (21 נק') היה רחוק נקודה אחת משבירת שיא הקריירה שלו.

- בצד השני - משחק שני ברציפות בו אליה אלייב מסיים כקלע המוביל של ר"ג (ורושם שיא קריירה של 27 נק'), לא פחות מארבעה שחקנים ששיחקו יותר מ- 40 דקות (קטע), ומאדן אחד (37 נק'), שהחטאה אחת מהשדה הפרידה בינו לבין שיא הליגה העונתי שהעמיד רוברט גלן, חברו לקבוצה במחזור פתיחת העונה (38 נק' נגד באר שבע). מצד שני, לא בטוח שהיינו מדברים כל-כך הרבה על המשחק הזה אם זה באמת מה שהיה קורה.

- צמוד ומותח היה גם באולם יערת העמק, שם הצליחה באר שבע, כבדרך נס, לחזור ממינוס 19 תוך 5 דקות ולהבטיח ניצחון אחרי 5 דקות נוספות. אז מה היה שם בנס של האדומים? אחרי שבשלושת הרבעים הראשונים קלעה הקבוצה של יניב בורגר 48 נקודות בלבד (מול 61 של המקומיים), ברבע האחרון ובתוספת הזמן היא הוסיפה עוד 49. ערב המשחק דיברנו על כך שב"ש היא קבוצת השלשות הטובה בליגה, אז היא גמלה ב- 5/33, נהנתה משני שחקנים שקלעו יחדיו 70 נקודות (וורן וקומברבאץ') וסיימו כ"א עם מעל 30 נקודות, ואיכשהו, איכשהו, רשמה נוק-אאוט במדד המשוקלל - 108:85.

- מגדל העמק / יזרעאל הייתה במשחק כל עוד ג'יימי הול היה במשחק. המחליף הזמני שאולי עוד יישאר כקבוע סיים עם 27 נקודות ועם פלוס/מינוס של 11. הול יצא כשעל הלוח 6 למקומיים, אחרי שכבר היו ביתרון 19, דקה וקצת לסיום. נטע סגל סיים עם שיא קריירה של 20 נקודות, בן אלאף (9 נק') וגל ויונטה (9 נק') עם שיאים צנועים משלהם. מגדל בהחלט יכולה להתאכזב מכך ששמטה את המשחק, אבל מאידך גם יכולה להתנחם בעובדה שבניגוד לתחזיות פתיחת העונה - היא בהחלט הקבוצה הטובה יותר של העמק.

- קשה מידי להסביר מה קורה להוד השרון בשבועות האחרונים, אבל העובדות מדברות בעד עצמן. מאז שדיללה את הסגל, הקבוצה של חנן הירשוביץ' לא מפסיקה לנצח, קולעת 97 נקודות בממוצע למשחק, וחוזרת לאיים על הכרטיס לפלייאוף. ג'ורדן וושינגטון הולך בדרכו של סטורם וורן וכבר נעמד בצמרת טבלת מלך הסלים, יותם שירן מבסס את מעמדו כישראלי השני בטיבו בליגה אחרי רוברט רות'בארט, וההירשוביצ'ים שוברים בפעם השנייה העונה את שיא הכדורים החוזרים בהתקפה שהעמידו בעצמם - 27.

- לצד שלושה משחקים שהסתיימו "עם הבאזר", קיבלנו עוד ארבעה די משעממים סך הכל, שהסתיימו בהפרש ממוצע של כמעט 24 נקודות. ק"ג סגרה עניין נגד כפ"ס עם רבע שני חד אותו ניצחה 26:11, כשקיבלה 2 שלשות של רות'בארט, 14 ריבאונדים של מוזס ו- 17 נקודות של קורנליוס. גליל עשתה את אותו הדבר בעפולה, ניצחה 28:14 את הרבע השני, חגגה עם 45 כדורים חוזרים בהגנה - שיא ליגה עונתי, ושמרה על מקומה בצמרת עם מהלך בל יישכח של קורטני פלס (הוידאו בפייסבוק שלנו). אבל בכל זאת, בואו נדבר על מה שבכל זאת היה קצת יותר מרתק.

- אחרי לא מעט הפסדים צפופים, הגיעה יבנה לקריית מוצקין והסבירה בצורה מספיק ברורה למה כדאי שנקח אותה ברצינות השנה. אם בשבוע שעבר מוצקין הצליחה לסחוט הארכה בב"ש בזכות ערב התקפי טוב, הפעם לא היה לה צ'אנס גם לזה. יבנה חגגה עם 13 שלשות, ניצחה את ארבעת הרבעים, קיבלה חמישה שחקנים בדאבל-פיגרס וסיימה עם 13/27 ל- 3 מול 4/18 של המקומיים, שסיימו עם 63 נקודות בלבד. דיאנג'לו ריילי, שהוביל את הליגה בחסימות בשנתיים שלו בכפר סבא, סיים עם 5, ועומד כרגע על ממוצע נדיר של 3.4 למשחק.

- עדיין לא ברור מה קורה להפועל חיפה העונה. מצד אחד - היא הצליחה להתבסס בחלק העליון של הטבלה עם לא מעט תצוגות כדורסל חד משמעיות (שכולן אגב, היו ברוממה). מצד שני - שלוש פעמים (ואחת נוספת בגביע) היא פגשה קבוצות "ברמתה", ולכולן היא הפסידה בצורה חד משמעית לא פחות. חיפה היא קבוצת ההגנה הטובה בליגה אחרי רחובות, אבל הגנה טובה לא יכולה להרשות לעצמה לספוג 88 נקודות בשום ערב. בעונה שעברה הייתה חיפה אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה, גם השנה היא קולעת מעל 80 נק' למשחק, אבל מרחובות היא יצאה עם מדד 48 - כמעט הכי נמוך שראינו מקבוצה העונה.

- זה היה עוד משחק טיפוסי של רחובות בו חמישה שחקנים קלעו בדאבל-פיגרס, ההגנה ספגה פחות מ- 80 נקודות, ואלונזו קולמן אחד שוב עשה ככל העולה על רוחו. כל כך ככל העולה על רוחו עד שלא הרגיש בכלל צורך לקלוע נקודות במחצית השנייה אחרי שכבר קלע 17 בראשונה. אבל שימו לב לזה: רחובות סיימה את המשחק עם יחס אסיסטים-איבודים מטורף של 27/8. חיפה סיימה עם יחס שלילי של 11/17. בערוץ הספורט התלבטו בין "קציר" ל"מטרווסט" אבל הפעם פספסו. ברביעי הבא, כשרחובות תגיע לזיסמן, יהיה צ'אנס לתקן. שלא תגידו שלא עושים לכם פרומושן, אה?






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();