טפירו. חייבים לנצח



לצאת מההלם
אורי סביר ,10/09/2004

אחרי הפתיחה הקטסטרופלית בונטספילס, חייבת ישראל להתאושש במוצ"ש מול נבחרת בולגריה, בראשון מבין שלושה משחקי בית רצופים שיערכו במטרו-ווסט ברעננה.

אחרי ההפסד המביך 57-80 במשחק פתיחת חצי גמר אליפות אירופה מול נבחרת לטביה, תחל ישראל במוצ"ש (20:00, מטרו-ווסט רעננה, שידור חי בערוץ 10) את מסע ההתאוששות שלה עם משחק מול נבחרת בולגריה.
את מחיר התבוסה ישלמו ככל הנראה ארז מרקוביץ' ויותם הלפרין, שיפנו את מקומם בחמישייה לשני הירושלמים של הנבחרת, עידו קוז'יקרו ורביב לימונד הצעיר. קוז'יקרו, מכוכבי הנבחרת באליפות אירופה בקיץ שעבר, שיחק שש דקות בלבד בונטספילס, בעוד לימונד שכיכב הקיץ בנבחרת הצעירה יקבל קרדיט נוסף.
על אף התבוסה בלטביה מצבה של ישראל עדיין סביר, וניצחון בהפרש גבוה על הבולגרים ישים אותה בעמדת זינוק טובה לקראת ההמשך. להזכירכם, שתי הקבוצות שתסיימנה ראשונות יעלו לגמר אליפות אירופה בקיץ הבא בסרביה ומונטנגרו.
ביום רביעי גברו הבולגרים על פורטוגל (שתגיע הנה ביום ד' הבא) בקושי רב מהצפוי, 89-87. טודור סטויקוב, הכוכב המקומי של האלופה אקדמיק סופיה, הוביל את הבולגרים עם 25 נקודות. בולגריה מרבה בזריקות מבחוץ, ובשנים האחרונות חלה התקדמות בכדורסל המקומי, בעיקר בזכות אקדמיק שעושה חייל בגביעי אירופה. בולגריה הייתה בשיאה סגנית אלופת אירופה, וסיימה עוד מספר פעמים במקומות 3-5, אך הפעם האחרונה בה לקחה חלק בטורניר הגמר הייתה לפני 11 שנה, ואז היא סיימה במקום ה-14, אחד מעל ישראל. בחצי גמר אליפות אירופה האחרון סיימה בולגריה במקום הרביעי בבית שלה (אחרי ליטא, טורקיה ואוקראינה) עם מאזן 5-5, כולל שני ניצחונות חוץ ושני הפסדים צמודים מאוד בטורקיה ואוקראינה. למרות הכל, הניסיון, העומק והאיכות של ישראל אמורים לעשות את שלהם.
במשחק המקביל בבית תארח פורטוגל את לטביה בשעה 17:00.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();