לאומית: מפגש עולות
אלירן כהן ,11/12/2017

העולות החדשות קרית מוצקין ויבנה יפגשו בצפון, העולות הפחות חדשות רחובות וחיפה יפגשו בדרום. רעננה תארח את ר"גבעתיים, קרית אתא את הוד"ש. ב"ש תיסע צפונה למגדל העמק, כפ"ס תיסע דרומה לקרית גת וביום רביעי עפולה מול גליל בדרבי צפוני.

--- אדי מינץ, צוד בדיחי, אלירן כהן ---

מכבי רחובות - הפועל חיפה (19:00, קציר, רחובות)

משחק המחזור, בין הראשונה לשלישית, יפגיש בשידור ישיר ומול אולם מלא את שתי העולות החדשות/ישנות מרחובות ומחיפה. בעונה שעברה, במפגשי הבכורה ביניהן אי פעם, זה נגמר בנוק אאוט של 0-3 לטובת המארחים אבל יחסי הכוחות בעונה זו הרבה יותר מאוזנים.

שתיהן בכושר לא רע בכלל אם כי ניכרת החלשות מסוימת ברחובות וזאת אחרי פתיחה מופלאה של 0:5. שתי הקבוצות מציגות הספק התקפי דומה עם 83-84 נקודות למשחק וחולקות את מקומות 1 ו 2 בליגה באסיסיטים כמו גם באיכות ההגנות. שתי הקבוצות גם ממעטות לבצע עבירות.

שחקן המפתח אצל הרחובותים הינו פורת שרק משביח עם השנים (13 נק', 38% לשלוש והגנה חכמה) ואילו אצל חיפאים מי שנותן את הטון זה רומרו שמוביל את הליגה בנק' (23) וב % לשתיים (65%). פערי המיקום? מינוריים. פערי איכות? אין. הדינמיקה? די דומה. הקהל הגדול וההתרגשות מהשידור הישיר אכן מבטיחים קרב הדוק. האם חיפה תדע לראשונה העונה להכריע משחק צמוד מול יריבה ברמתה? יהיה ערב לוהט ומעניין. חג חנוכה שמח!

טריוויה: שתי הקבוצות עשו היסטוריה (חיפה כמה ימים קודם) כשהיו לאלופות הראשונות של הליגה הארצית בשיטת הפליאוף.


מכבי קרית מוצקין - אליצור יבנה (19:00, גושן, קרית מוצקין)

שתי העולות החדשות מהליגה הארצית בדו קרב ראש בראש. מוצקין חוזרת לאולמה הביתי אחרי שבשבוע שעבר לא הייתה רחוקה מלהפתיע את ב"ש, ולמרות שהיא מחזיקה עד כה במאזנה רק 2 נצחונות, השיפור ביכולת אותה היא מציגה ניכר. במיוחד לאחר הצטרפותו של קני הול, שמעמיד מספרים נהדרים ונותן לקבוצה את כל מה שג'סטין ג'קסון לא נתן לה. במוצקין מבינים שהספסל הקצר יהיה בעוכריהם ככל שהעונה תתקדם, אבל מקווים למצוא את הפתרונות בזמן. ועד שהחיזוק הנכון יגיע - להכנס לקצב חיובי כדי להמשיך ולאיים על הכניסה לפלייאוף.

יבנה מגיעה אחרי הפסד צמוד לרחובות, ובכלל - אחרי שרשרת הפסדים בהפרשים מינוריים. מצד אחד ביבנה היו יכולים להכניס לתסכול, אך מצד שני מפיחים לא מעט תקוות בקבוצה של אוהד יתום, שמבינה שהיא לא נופלת מרוב הקבוצות שמתמודדות איתה על אותם המקומות. ג'רמיין ג'ורדן וריילי דיאנג'לו נראים נהדר עד כה, אבל הקבוצה עדיין לא מקבלת מספיק מהישראלים שלה. גם שון דניאל, שהצטרף לפני שבועיים עדיין לא משחזר את המספרים שהציג בהוד"ש בתחילת העונה. המשחק במוצקין הוא בהחלט הזדמנות טובה מבחינתה של יבנה להראות שהיא מסוגלת לא רק לתת פייט.

טריוויה: שתי העולות מהארצית עשו בעונה שעברה מסלול יחסית דומה. שתיהן סיימו במקום השני בטבלה, עברו את חצי גמר הפלייאוף בשני משחקים, וניצחו את סדרת הגמר ללא יתרון ביתיות רק אחרי שלושה משחקים.


עירוני 'איצקוביץ' נכסים' רעננה - הפועל ר"ג גבעתיים (19:30, מטרווסט, רעננה)

אחרי שבשבועות האחרונים נאלצה להסתדר עם זר אחד בלבד (רודני וויליאמס שוחרר לפני שבוע ותרם 0 נקודות בשני המשחקים שקדמו לו) - תופיע מחר רעננה עם סגל מלא ועם זר חדש - דיאנג'לו המילטון ששיחק בשנים האחרונות ביפן, ופתח את העונה בליגה הוויטנאמית. עם המילטון צפוי לחזור גם ליאור קררה, שמחלים מפתיעה, וסך הכל נראה שלרעננה יהיו מספיק כלים להתייצב איתם למלחמה נגד ר"ג - דו קרב שתמיד הביא עניין לליגה.

חודש המשחקים העמוס של ר"ג / גבעתיים כבר נמצא בעיצומו, ומחר תערוך הקבוצה של מתן חרוש את משחקה השלישי השבוע, כשאת השניים הראשונים היא סיימה במאזן 1-1 והופיעה עם זר אחד בלבד, כשמחליף לרוברט גלן עדיין לא נמצא. היכולת נגד עפולה ביום שבת בהחלט מעודדת את האורדונים, במיוחד זו של איליה אלאייב שנתן משחק שיא של 20 נקודות, ויחד עם עומר טל ונועם לייש הוביל את הקבוצה לניצחון ברבע האחרון.

טריוויה: רעננה ורמת גן / גבעתיים הן שתי הקבוצות שמאבדות הכי מעט כדורים בליגה. ר"ג עומדת על 12.4, רעננה על 12.9.


מכבי קרית גת - הפועל כפ"ס (19:30, אלון, קרית גת)

בשקט בשקט הצליחה ק"ג להתייצב בצמרת הטבלה ולהצמד לרחובות - הקבוצה היחידה לה הפסידה. ק"ג, כזכור, החזירה לשורותיה את מארשל מוזס ולמרות שבמשחק שעבר לא בא לידי ביטוי לאחר שבין השאר הסתבך בעבירות, הפעם הוא כבר אמור להיות משמעותי יותר. בשבוע שעבר ניצחה הקבוצה של רועי חגאי בזיסמן את הפועל ר"ג, והשבוע היא כבר תעיף מבט לעבר מה שקורה ב"קציר" שם ניצחון של הפועל חיפה על רחובות בתוספת לניצחון שלה ב"אלון" יתן לה את המקום הראשון.

כפר סבא, שרשמה את נצחונה השני העונה, נגד עפולה, מגיעה למשחק הזה כאנדרדוג אבל יודעת גם באיזה צד נמצא הלחץ. במועדון מרוצים מהשתלבותו החוזרת של די.ג'יי שארפ, שהוביל את הקבוצה לניצחון בשבוע שעבר, אבל יודעים שהדרך תהיה עוד ארוכה העונה. משחק טוב נגד המועמדת לעלייה בהחלט ישוב ויפיח אופטימיות מחודשת בקבוצה של יוסי בונן.

טריוויה: מארשל מוזס התחיל את המסע שלו בארץ בכפ"ס לפני 5 שנים, בהמשך עבר לעפולה והשנה הצטרף (פעמיים) לק"ג. עוד זר ששיחק בשתי הקבוצות אבל עשה את הדרך ההפוכה הוא טרנס ווטסון, שעלה ליגה עם ק"ג לפני 3 עונות ושיחק אשתקד בכפ"ס.


עירוני קרית אתא - מכבי הוד"ש (19:00, רמז, קרית אתא)

קריית אתא חוזרת לאולמה הביתי, שם עדיין לא הפסידה בליגה העונה, והיא עושה זאת אחרי ניצחון גדול ומשמעותי שהשיגה בכפר בלום בשבוע שעבר ובהחלט היווה עבורה הצהרת כוונות. בקבוצה מרוצים מהתפוקה הנאה שהציגה החבורה הישראלית לפני שבוע, ואין ספק שככל שהעונה תתקדם ומבחן העומק של אתא יוכיח את עצמו - כך אפשר יהיה לראות אותה הולכת ומתבססת בחלק העליון של הטבלה. בינתיים הוד השרון כבר הצליחה להוות מוקש לקבוצה עם מטרות זהות לאלו של אתא, ושחקניו של שקד שוהם לא מקלים ראש ביריבה.

הוד השרון מגיעה אחרי שני נצחונות רצופים, האחד על ב"ש והשני על מגדל העמק. למרות השחרורים האחרונים בסגל - הם מצליחים להתייצב על רוטציה מסוימת ולחזור לקצבים שהתרגלנו לראות מהם בשנים האחרונות. בשבועיים האחרונים היו אלה ג'ורדן וושינגטון ויותם שירן שהובילו את הקבוצה של חנן הירשוביץ' עם מספרים נהדרים בדרך לנצחונות החשובים, אולם נראה שב"רמז" הקבוצה תצטרך תרומה מיותר שחקנים, כמו למשל - ורנון טיל, שקצת נעלם בחודש האחרון אחרי פתיחת עונה מצוינת.

טריוויה: לפני 6 עונות הוביל גיא דותן את מכבי הוד השרון לגמר הפלייאוף, בעונה ש"שמה אותו על המפה". מאז הוא הספיק לרשום עוד 3 הופעות בגמר, האחת מהן עם קריית אתא, ולעלות פעמיים לליגה הראשונה.


הפועל מגדל העמק - הפועל ב"ש \ בני שמעון (19:30, יערת העמק, מגדל העמק)

בשבוע שעבר ללא ארד הררי הקבוצה של ניר קפלן כמעט ולא היה מה להציע מול הוד השרון, והיא רשמה את הפסדה השישי העונה. הבשורות הרעות: הררי לא צפוי לשחק גם השבוע. הבשורות הטובות: מגדל חוזרת לארח ב"יערת העמק", לראשונה העונה. אומרים שמשנה מקום - משנה מזל, ובקבוצה מהעמק ינסו לנצל את העובדה שב"ש עדיין לא נכנסה מספיק חזק לעניינים העונה כדי לגנוב ניצחון.

האדומים אמנם ניצחו בשבוע שעבר את מוצקין, אבל הציגו הגנה לא מספיק טובה שספגה 97 נקודות ועדיין לא מציגים את היכולת המצופה מהם. בקבוצה מעודדים מהשיפור ביכולת מצד שחקני הספסל, ובראשם עמית גרשון וטוני יאנגר, אולם עדיין לא לא מקבלים את התפוקה לה ייחלו מעדי כהן סבן. המשחק השבוע בהחלט יכול להיות הזדמנות נוחה מבחינתו להכנס לעניינים למרות שכבר למדנו שאין מתנות חינם בליגה הזו.

טריוויה: זוכרים את תצוגת 50 הנקודות של סטורם וורן מהעונה שעברה? היריבה מהצד השני הייתה לא אחרת מאשר מגדל העמק. האם נראה את זה קורה שוב?


הפועל עפולה - הפועל גליל עליון (רביעי, 19:00, היכל הספורט העירוני, עפולה)

משחק מסקרן מאוד שיסגור לנו את המחזור ביום רביעי יפגיש את הפועל עפולה עם הפועל גליל עליון. חניכיו של אבישי גורדון מגיעים למשחק כאשר במאזנם ארבעה נצחונות ושלושה הפסדים. במחזור האחרון שיחקה הקבוצה בבית מול קרית אתא במשחק שהסתיים בהפסד ביתי 97:87. שחקני הגליל ירצו להוכיח שההפסד לקרית אתא היה מעידה חד פעמית, ופתיחת העונה הנהדרת לא הייתה מקרית.

מנגד, חניכיו של דוד אלהרר ירצו לשמור על הביתיות ולאסוף 2 נקודות שעלולות להיות משמעותיות בסוף העונה. לצורך כך תצטרך הקבוצה את אריאל נבון בכושר שיא, כמו במשחק במחזור הקודם מול רמת גן, בו קלע 19 נקודות באחוזים גבוהים, למרות ההפסד.

טריוויה: שתי הקבוצות נפגשו העונה בגביע הלאומית בפתיחת העונה. עפולה הגיעה מיד לאחר פיטורי מאמן, ובכל זאת הדיחה את הגליל בבית. יחד עם ההפסד לאתא בשבוע שעבר, ניתן להניח ששאננות לא תהיה הבעיה של אבישי גורדון הערב.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();