טישמן. הכי קרוב ל... ?



מאחורי הספסל: מחנה 80
אלירן כהן ,09/12/2017

מה קורה כשכפר סבא קולעת 80? וכשרחובות ור"ג לא מתקרבות לשם? מה לא עבד למארחת בכפר בלום ולאורחת ברוממה? ממה יבנה צריכה לשאוב עידוד ואיזה שיא קריית גת תתקרב לשבור, אם רק תתמיד? בשבוע הבא כבר נעלה הילוך, בינתיים קבלו את המספרים של המחזור השמיני בלאומית.

- כבר די הרבה זמן שלא היה לנו מחזור כל-כך שגרתי ונטול הפתעות כמו זה האחרון. או שאולי... תלוי איך מסתכלים על זה. בכפר בלום ציפינו למשחק מותח, אבל קיבלנו נוק-אאוט, אל רוממה רעננה הגיעה בכושר טוב אבל לא הייתה פקטור, מהמשחק בין הוד"ש למגדל העמק רצינו קצת יותר דרמות, ויבנה, באולמה הביתי, הוכיחה שגם למוליכת הטבלה לא יהיו שם חיים קלים.

- אבל בואו נתחיל דווקא מהערב ההתקפי יוצא הדופן שהיה בהיכל הקונכייה. 103 נקודות בערב אחד זו כמות שהפועל באר שבע לא קלעה אפילו פעם אחת מאז חזרה ללאומית. גם מוצקין לא הספיקה להגיע ל- 97 עד כה העונה. בסך הכל נקלעו במשחק כולו לא פחות מ- 26 שלשות עם קרוב ל- 50 אחוזי הצלחה (5/5 לעמית גרשון בב"ש, שיא קריירה) - הכי הרבה שראינו ממשחק אחד העונה.

- ביבנה, לעומת זאת, הטבעות היו קצת יותר קשוחות והקבוצות הסתפקו ב- 11/50 מחוץ לקשת (2/7 לרלפורד, 0/7 לרג'ואן). הקבוצה של אוהד יתום אמנם מחזיקה עד כה בשני נצחונות בלבד, אבל היכולת שהיא מציגה שווה הרבה יותר. את שלושת המשחקים האחרונים הפסידה יבנה בהפרש ממוצע של פחות מ- 5 נקודות, זאת כאשר מהעבר השני הופיעו ק"ג, רעננה ורחובות. יש מקום לאופטימיות.

- האורחת, מאידך, קצת נתקעה בהתקפה (27 נק' ברבע אחד ו- 16 בכ"א מהשלושה האחרים), אבל בפעם השניה העונה הצליחה לנצח משחק למרות שקלעה בו פחות מ- 80 נקודות. וד"ש מגור פורת, שבפעם השנייה העונה מגיע ל- 20 נקודות אחרי שלא עשה זאת אפילו פעם אחת לאורך כל העונה שעברה. יש ידיות שמשתבחות עם השנים.

- כפר סבא קיבלה חזרה את טמיר אריאלי (מפציעה) ואת דיג'י שארפ (בהשאלה מהרצליה) וחזרה לנצח. זו הייתה הפעם השנייה העונה בה הקבוצה של יוסי בונן קלעה מעל 80 נקודות, וגם מהפעם הקודמת היא יצאה עם ניצחון (בהוד השרון). אז היה זה יונתן רבינוביץ' שקלע 17 נקודות, הפעם שארפ, שהגיע בשביל להיות זה שקולע - לקח את המושכות. אבל גם את המשחק הזה, כמו את המשחק נגד הוד"ש, ניצחה כפ"ס הרבה בזכות ההגנה. עפולה סיימה את המשחק עם 32% ל- 3 ו- 34% ל- 2, הוד"ש עמדה בזמנו על 40% ל- 2 ו- 21% ל- 3.

- בפעם השנייה העונה פגשה הוד השרון את מגדל העמק. בעוד שבמפגש הראשון היא הזדקקה לשתי הארכות והשיגה ניצחון בשיניים (סיבוב א' בגביע), הפעם זה כבר הלך לה קצת יותר בקלות, עם עוד דאבל-דאבל אדיר של וושינגטון. במגדל, לעומת זאת, בולטת נורת האזהרה הבאה: בהיעדרו של ארד הררי, צמד הזרים ג'ונס את הול לקח 23 זריקות ל- 2. שאר שחקני הקבוצה - רק 20. נטע סגל סיים עם שיא קריירה של 10 אסיסטים, אבל כשמאזן ההפסדים עומד על 6, אין בנתון הזה להיות מעודד מידי. למזלה של מגדל, ארבע קבוצות נוספות מחזיקות כרגע במאזן דומה.

- דווקא המשחק שהבטיח לנו את התוצאה הכי צמודה השבוע, הסתיים עם ניצחון חד משמעי של האורחת, בהפרש שגם יכול היה להיות גבוה יותר. קריית אתא הגיעה לכפר בלום עם 0 נצחונות חוץ, הובילה כבר מהפתיחה, וחזרה הביתה עם הנקודות ועם הצהרת כוונות. אחרי הפצצת 39 השלשות בזיסמן - אתא של החודש האחרון מתייצבת על ממוצע של 22 במשחק. חמישה שחקנים בכחול קלעו בדאבל-פיגרס, רק 4 לגליל. זוכרים מה היה המפתח לניצחון של הקיבוצניקים בשבועות האחרונים?

- סליחה, היה עוד אחד כזה. עם 57 נקודות במחצית הראשונה חיפה לא התקשתה להביס את רעננה - שהופיעה למשחק עם זר אחד ואיבדה את המומנטום שפתחה בשבועות האחרונים. בשיאו, הגיע היתרון של חיפה כבר ל- 38 נקודות, כשבשלושת הרבעים האחרונים השאירה את רעננה על ממוצע של 15 נק' לרבע. החבורה המקומית, שקלעה משהו כמו 60 נק' בממוצע למשחק בשבועיים האחרונים, הסתפקה הפעם בפחות מחצי. בינתיים חיפה אמנם ניצחה 6, אבל הפסידה, בחוץ, לשתי יריבות "ברמתה" - קריית גת ואתא. השבוע ברחובות תהיה לה הזדמנות לתקן.

- ר"ג / גבעתיים, במשחק הראשון העונה ללא רוברט גלן, קיבלה מראשד מאדן את המספרים שהתרגלה לראות ממנו בעונה שעברה - 22 נקודות, 11 כדורים חוזרים וסחיטת 10 עבירות. זה לא הספיק לה לניצחון למרות שמהצד השני צמד הזרים של קריית גת קלע רק 14 נקודות. האורדונים, לראשונה העונה, סיימו משחק עם פחות מ- 80 נקודות (67 בלבד), וחסרונו של האיש שתרם 25 נקודות כל ערב - אכן הורגש.

- עוד מוקדם מידי לדבר על זה, אבל בקצב בו העונה של קריית גת מתקדמת - היא בהחלט מתקרבת לשבור את אחד משיאי הליגה המאתגרים של כל הזמנים - אחוזי קליעה עונתיים מקו העונשין. עד עכשיו עומדת הקבוצה של רועי חגאי על קצת יותר מ- 81%, לא הרחק מהשיא שהעמידה מכבי אשדוד בעונת 2006/07. אבל למשמעות של ההישג הזה יש גם בסיס נהדר. בשמונה משחקים עד כה, רק פעמיים ירדה ק"ג מ- 70 אחוזי קליעה מהקו. פעם אחת היא הפסידה לרחובות, פעם שניה היא ניצחה בשיניים את רעננה.

- בכלל, זיסמן אירח השבוע את ארבעה מחמשת קלעי העונשין הטובים בליגה: נמרוד טישמן (35/38) - 92%, רוברט רות'בארט (34/39) - 87%, עומר טל (23/27) - 85%, וראשד מאדן (39/50) - 78%. טישמן עומד כרגע על 92% מהקו, הממוצע העונתי הכי גבוה ששחקן העמיד בליגה מאז גיא קנטור בעונת 2008/09. קדם לו - ג'ייסון סיגרס בגלבוע/גליל לפני שנתיים, אז הקבוצה של בית הלחמי אפילו לא התקרבה לשבור את השיא העונתי המדובר (68% בלבד), אבל מי אמר שזה כל מה שצריך כדי לגזור רשתות בחודש מאי?







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();