מאחורי הספסל: 7 של מחזור
אלירן כהן ,01/12/2017

קדריק מייז מדייק 7 פעמים מחוץ לקשת, וכמובטח - מביא אותנו לדיון השלשות הראשון של העונה. כמה מילים על השיא העונתי והנגיעות ההיסטוריות שלו, כמה תהיות לגבי עד כמה טוב הן עושות לליגה, וכמובן - המספרים הבולטים של המחזור: שיא העונשין שהולך להישבר, הזהות של רעננה, ההגנה של מוצקין, הרצף של גליל ועוד כמה קטנות.

- 7 שלשות של שחקן במשחק אחד הן לא שיא שלא הולך להישבר השנה, כך אנחנו מקווים לפחות, אבל קדריק מייז בהחלט נתן לנו את הספתח לדיון שילווה אותנו השבוע, ושיחזור לביקור מתישהו אחרי השיא הבא שנקווה לצבור קצת אוויר עד שיגיע. למעשה, בעידן הסטטיסטיקה הרשמית לא קרה שעונה הסתיימה עם שיא ליגה של פחות מ- 7 שלשות במשחק, וגם בשנתיים האחרונות הוא נקבע כבר בנובמבר - שנה שעברה ע"י נועם מטלון (במדי קריית אתא), ולפני שנתיים ע"י טמיר אריאלי (במדי באר שבע).


- אבל 7 שלשות הן לא ציון דרך לליגה, כמו שהן ציון דרך עבור קרדיק מייז עצמו, שרשם למעשה את ההופעה ה- 40 בתולדות הלאומית (שוב, בעידן הסטט' הרשמית) של שחקן שמגיע לשם. עם זאת, לא פחות מ- 16 שחקנים העמידו שיא גבוה יותר במשחק אחד. בראש הרשימה, כמובן, דייויד הווארטס, שתפר 11 שלשות אשתקד במדי הפועל חיפה, כשאחריו טל פרסלני ואורן מנסקי - שתפרו 10 שלשות במשחקי הפלייאוף התחתון אשתקד ולפני שנתיים.


- מייז כרגע מוביל את הליגה עם 25 שלשות בשבעה משחקים, סדר גודל של כ- 92 שלשות עד לסיום העונה הסדירה, ונניח, אם נחזור לתחזיות פתיחת העונה של שחקני הליגה, לפיהן ק"ג תגיע לגמר - משהו כמו 128 שלשות עד חודש מאי. בעוד חודשיים נחזור לבדוק את הקצב, אבל בינתיים נספר שהשיא העונתי עומד כרגע על 96 שלשות ב- 36 משחקים (סיימון פארין, 2015/16). ומי נמצא בראש הרשימה הכללית? אילן ברקוביץ' עם 453 שלשות עד הלום ומיד אחריו אוהד כהן עם 423.


- אבל לא (רק) לשם ההיסטוריה התכנסו כאן היום. בואו נדבר על מה שקורה העונה. 18 שחקנים (כרגע) זורקים לפחות 5 שלשות בממוצע למשחק. מייז בראש הרשימה עם 8.14, כשבתוכה בין השאר תמצאו שני נציגים לכפ"ס (ווסלי ורוטנברג), שני נציגים לרחובות (פורת ורלפורד), שני נציגים לגליל (גפן ופלס) ולא פחות משלושה נציגים למוצקין (שגב, מטלון, סימין). עם זאת, אף אחת מהן היא לא הקבוצה הראשונה, השנייה, השלישית או החמישית שמובילה במספר השלשות לערב.


- אז מי כן? דווקא הפועל ב"ש, ששחקניה זורקים 24.6 שלשות בממוצע למשחק, וגם קולעים הכי הרבה - 9.4. השינוי שעברה ב"ש מאשתקד (6.8 שלשות ב- 20.1 זריקות) הוא ניכר, אבל לא בטוח שהתוצאות על הפרקט נבעו ממנו. לא פחות מחמישה שחקנים בב"ש זורקים לפחות 3.5 פעמים מחוץ לקשת בממוצע לערב, שזה הרבה יותר מרוב קבוצות הליגה. השתיים היחידיות שנותנות לה פייט הן קריית אתא, כפר סבא ויבנה, עם ארבעה שחקנים שזורקים כמות זהה של שלשות לערב.


- אבל האם מטווחי שלשות הם ערובה לניצחון? עד כה הסטטיסטיקה מספרת אחרת. קריית אתא זרקה 39 פעמים מחוץ לקשת בזיסמן בתצוגת השיא של הקטגוריה העונה, והפסידה. ב"ש עשתה זאת השבוע 36 פעמים בהוד השרון, והפסידה גם היא, וכך גם מוצקין (35 נגד הוד"ש) והוד"ש (31 נגד ר"ג) בשבועות האחרונים. למעשה, מבין 18 ההזדמנויות שקבוצות זרקו לפחות 28 פעמים מחוץ לקשת - רק 3 הסתיימו עם ניצחון (גליל על ר"ג, רעננה על מוצקין, ק"ג על ב"ש). שווה להמשיך לעקוב.


- ואחרי שסגרנו לעת עתה את הדיון השבועי, בואו נדבר קצת על מה שראינו במחזור האחרון. ארבעה משחקים הסתיימו בפער של 2 עד 5 נקודות. אחד נוסף הסתיים בתוצאה מפתיעה וב- 7 נקודות הפרש, ורק אחד היה חד צדדי (קריית אתא טיילה נגד כפר סבא). ר"ג ועפולה יפגשו בעוד שבוע להשלים את המשחק החסר.


- את הניצחון השני שלה העונה, השיגה מוצקין, בדיוק כמו את הראשון - דרך ההגנה. את עפולה היא השאירה על 64 נקודות - הכי מעט שקלעה הקבוצה של דוד אלהרר העונה, ואת רחובות השאירה על 77. זו הייתה הפעם השניה בלבד העונה בה רחובות קלעה פחות מ- 80 נקודות. בפעם הקודמת שזה קרה - הקבוצה של אבנר יאור כמעט והפסדיה לעפולה. מוצקין הגיעה למשחק ללא איגור סימין הפצוע, בעוד שברחובות - אלונזו קולמן אמנם סיים עם 16 ו- 14, אבל רשם את משחקו החלש ביותר העונה. קטע.

להוד השרון היה זה ניצחון בית ראשון העונה (ושלישי בסך הכל), לקריית גת היה זה ניצחון ראשון באולם "אלון" מאז חגגה בו את עלייתה לליגת העל, לרחובות היה זה הפסד ביתי נדיר (בשנה שעברה הפסידה רק 3 פעמים ב"קציר" בעונה הסדירה) ולמוצקין - ניצחון החוץ הראשון מאז סדרת גמר הפלייאוף בארצית נגד נתניה בעונה שעברה, שכמו אז - נחתם עם שלשה מנצחת של ליאור שגב.


- קריית גת הפכה השבוע לקבוצה השלישית העונה שמסיימת משחק עם 100% מהקו. קדמו לה - גליל ועפולה. בעונה שעברה רק קבוצה אחת סיימה משחק אחד עם 100% מהקו (ר"ג), לפני שנתיים אפילו לא קבוצה אחת, והשיא כרגע עומד על 4 קבוצות שסיימו משחק עם 100 אחוזי קליעה מהקו אי שם בעונת 2007/08. חודש דצמבר כאן, ואנחנו קרובים מתמיד לשבור גם אותו. חיפה אגב, שהפסידה 78:75, סיימה את המשחק עם 9/22 מהקו הודות ל- 4/16 של רומרו ששוב חסר לסורו אחרי שבשבוע שעבר, כזכור, דייק ב- 80%. אם חיפה הייתה שומרת על ממוצע הקליעות שלה מהקו (15) - המשחק הזה אולי היה נגמר אחרת.


- במטרווסט נפגשו שתיים משלוש הקבוצות היותר מעוטרות בשחקני בית בליגה - עירוני רעננה ואליצור יבנה. בשבוע שעבר תרמו שחקני הבית של רעננה 72 נקודות משותפות והובילו את הקבוצה לניצחון במוצקין, השבוע הם סיימו עם 52, ומול יבנה - זה הספיק. רודני וויליאמס סיים משחק שני ברציפות עם 0 נקודות (ושלישי בסך הכל) ברעננה, ונראה שלראשונה מאז עונת 2014/15 - בפנינת השרון נמצאים בדרך לשינוי במצבת הזרים.


- בפעם השלישית ברציפות העמידה גליל עליון לא פחות מחמישה שחקנים שסיימו את המשחק בדאבל-פיגרס (בשבוע שעבר, כזכור, היו שם שבעה). בהוד השרון, מנגד, שלושה שחקנים סיימו עם למעלה מ- 20 נקודות (שירן, טיל, וושינגטון) - ושתיהן יצאו עם ניצחון. בקריית אתא עשרה שחקנים עלו על הטופס, בזמן שמהצד השני כפר סבא כמעט ושברה את שיא הנקודות השלילי למשחק אחד בליגה (57). ה"שיא" שייך כרגע למגדל העמק ועומד על 56. גם ב"ש רשמה השבוע שיא ליגה עונתי - 14 שלשות בהוד השרון, חצי ממה שמייז אחד קלע נגד חיפה. יש שיאים שמנצחים משחקים, יש שיאים שמעוררים, כאמור לעיל, שאלות.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();