צילומים: מנהלת הליגה



על: מסכמים שבוע
ספסל ,25/11/2017

על הצגות היחיד המרשימות של שחקני הליגה, ה"הישגים" של הפועל אילת והכנה לקראת הקלאסיקו במחזור הבא. ספסל מסכם שבוע וגם בוחר את החמישייה המצטיינת שלנו.

-- גיא יעקובוביץ' --

החמישייה הסוגרת

מפגיזים - לא פחות משישה שחקנים קלעו המחזור לפחות 29 נקודות. נתון מרשים ובמיוחד לאור העובדה שטרם המחזור, רק שלוש פעמים נקלעה כמות דומה של נקודות בידי שחקן בודד.

הבולט בתחום זה השבוע היה כמובן גלן רייס ג'וניור שהפגיז 43 נקודות לצד 11 כ"ח בניצחון קבוצתו בהארכה מול אשדוד. גם אלכס יאנג כיכב בעצמו עם נתונים מעולים שכוללים 36 נקודות ומדד 49 (!), מדד שמהווה שיא העונה עבור שחקן והכי הרבה מאז עונת 15\14 אז ניפק רנה רוז'ו ממכבי חיפה מדד דומה.


שחקן מחונכי
- מה תגידו על ניצן חנוכי, שמוביל את הליגה ביחס האסיסטים איבודים בפער ניכר עם נתון הזוי של 16 אסיסטים על כל איבוד. אצל חנוכי לא מדובר רק בממוצע, אלא בנתון ממשי שכן הגארד איבד רק כדור אחד העונה לעומת 16 אסיסטים שמסר. כעת נותר רק לראות כמה זמן יחזיק עם סטטיסטיקה מדהימה זו.


קצרים וקוצרים
- למשחק החוץ האחרון בגלבוע, הגיעה הפועל אילת ללא מאמן על הקווים לאחר שנפרדה ממאמנה מאיר טפירו ומאמנה החדש שרון דרוקר טרם הגיע, והודרכה בידי עוזר המאמן ערן יצחק. עובדה זו אינה מנעה מהאילתים לרשום ניצחון חשוב. אך מה שעוד יותר מוסיף להישג, הוא העובדה שבמשחק שותפו שבעה שחקנים בלבד מאילת כשמתוכם, שניים שיחקו פחות מ10 דקות. לפעמים כשאתה עם הגב אל הקיר אתה יכול ללכת רק קדימה.


קלאסיקו בפתח
- בשבוע הקרוב בשל פגרת הנבחרות לא יתקיימו משחקי ליגה. אך בשבוע שלאחר מכן מצפה לנו מפגש עסיסי במיוחד בין מוליכת הטבלה מכבי תל אביב לבין סגניתה, אלופת המדינה, הפועל ירושלים. עד כמה עסיסי המפגש אתם שואלים? תנו למספרים לספר לכם.

המפגש הקרוב יהיה מפגש בין שתי קבוצות ההגנה הטובות בליגה, שתי קבוצות שקולעות כמות שווה של שלשות למשחק (8) וכמעט אותה כמות של סלים לשתיים (24 תל אביב לעומת 23 ירושלים) וזאת בכמות זריקות זהה (42). גם בתחום העונשין יש דמיון רב ושתי הקבוצות מגיעות לקו אותה כמות של פעמים (21) אך הצהובים מתל אביב מחזיקים באחוזים גבוהים יותר בתחום זה. בקיצור, צפו למשחק לוהט בין הקבוצות.


עיר מכניסת אורחים
- הפועל אילת, שנהנית (או סובלת) מריחוק גאוגרפי מכובד משאר קבוצות הליגה, היא גם היחידה שמחזיקה במאזן הביתי נטול ניצחונות (4-0). אז יש האומרים שזוהי פתיחת העונה החלשה של אילת שאחראית לכך, אך ההפתעה הגדולה יותר, היא העובדה שדווקא במשחקי החוץ, הקבוצה הכחולה מתהדרת במאזן חיובי של 1-2.

יתרה מכך, אם במשחקי הבית הקבוצה קולעת 69 נקודות בממוצע בלבד (הכי נמוך בליגה מבין ממוצעי הקבוצות), במשחקי החוץ כמות הנקודות קופצת ל84.3. הבדל משמעותי ומדהים במיוחד , מה שגורם לנו לתהות האם אלו הנסיעות הארוכות שגורמות לשחקנים לנוח ולבוא רעננים או דווקא הלחץ הביתי שמשפיע עליהם לרעה. עם כל השאלות האלו יצטרך להתמודד מאמנה החדש של הקבוצה שרון דרוקר בתקווה להשיג ניצחון ביתי ראשון העונה.

החמישייה הפותחת

כאשר התבקשנו לבחור את החמישייה המצטיינת השבוע, לא יכולנו להחליט איזה זר היה הבולט יותר השבוע מבין אלכס יאנג וגלן רייס ג'וניור שניפקו שניהם תצוגות מרהיבות. אז החלטנו להיות קצת פחות פטריוטים ולכלול את שניהם בחמישייה שלנו, לכו תדעו, אולי יום אחד עוד נגלה שהם מחזיקים בשורשים יהודיים.

ג'ון דיברתולומאו
- 20 נקודות, 4 חטיפות, מדד 30.
אפיק ניסים - 32 נקודות, מדד 34.
אלכס יאנג
- 36 נקודות, 7 כ"ח , מדד 49.
גלן רייס ג'וניור
- 43 נקודות,11 כ"ח, מדד 43.
עוז בלייזר
- 29 נקודות, 10 כ"ח, מדד 32.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();