גורדון. מוביל את הליגה. במה?



מאחורי הספסל: בלי סודות
אלירן כהן ,24/11/2017

חושבים שאתם יודעים מהו סוד ההצלחה של רחובות? גם אנחנו. חושבים שאתם זוכרים מה היה המשותף השבוע בין גליל לרעננה? מוזמנים לנחש. וגם: באיזה שיא ליגה מחזיקה הקבוצה של אבישי גורדון? איזה הישג מעניין כמעט ונשבר במוצקין? מה עובר על הוד השרון ומה הסיבה ליכולת הבינונית של ב"ש? עם אלו ועוד - מסכמים את המחזור השישי בלאומית.

- אז מה סוד הקסם של רחובות, אתם שואלים? הקבוצה הלוהטת של הליגה לא מובילה אותה כמעט באף מדד, אם התעניינתם, אבל בדיוק באלה שכן - ניכר סוד ההצלחה שלה. רחובות היא קבוצת ההגנה הטובה בליגה עם ממוצע ספיגה של 71.2 נקודות למשחק, מרשים במיוחד בזמן שממוצע יתר קבוצות הליגה עומד על 82.4 לערב, והיא גם מוסרת הכי הרבה אסיסטים - 21.8 - למשחק. רחובות היא לא קבוצת ההתקפה הטובה בליגה (מקום חמישי, 85), אבל היא הקבוצה שעושה הכי הרבה נקודות מאסיסטים (כ- 44), למעלה ממחצית. או במילים אחרות - אחד בשביל כולם, בהגנה ובהתקפה.

- ובכל זאת, זה לא תמיד מספיק בשביל להיות במקום הראשון. אז מה כן? בארבעה משחקים (מגדל, עפולה, אתא, ב"ש) ניצחה רחובות את הרבע האחרון בהפרש ממוצע של 13 נקודות - 26:13, את המשחק נגד רעננה היא סיימה עוד במחצית (ובכל זאת עשתה 15:10 ברבע האחרון) ורק נגד ק"ג היא הפסידה את 10 הדקות האחרונות, אבל כפתה הארכה וניצחה אותה בענק. השחקנים של אבנר יאור כבר יודעים להגיע למאני-טיים, אבל ליכולת הזאת עוד יהיו עליות וירידות, ואת הכסף היא תצטרך לספור במדרגות. תדפדפו שנתיים אחורה לעונת העליה המדהימה שלה מהארצית.

- אבל לצד ההצלחה הגדולה של רחובות, יש עוד 3 קבוצות שמחזיקות במאזן כמעט מושלם, וגוררות הפסד בודד - חיפה מעדה ב- 12 בקריית אתא, ר"ג/ גבעתיים הפסידה בנקודה בכפר בלום, וק"ג יצאה עם נקודה אחת רק מול מוליכת הטבלה. האחרונה, אגב, תפגוש בשבועיים הקרובים גם את חיפה וגם את ר"ג, וייתכן שהיא תעשה זאת בלי זרים. גליל עליון אמנם כבר הפסידה פעמיים, בנקודה לב"ש וב- 5 לחיפה ללא קורטני פלס, אבל בארבעת הניצחונות שלה היא השיגה הפרש ממוצע של 21 נקודות - הכי גבוה בליגה. השבוע, לא פחות משבעה שחקנים בשורותיה סיימו עם דאבל-פיגרס. אצל שניים מהם - שקד ירושלמי (12) ומירון רוינה (11) - זה אפילו היה שיא קריירה.

- בינתיים, היורדת מליגת העל מתבססת על היכולת המשובחת של נמרוד טישמן, שרשם השבוע שיא קריירה של 26 נקודות, ורוברט רות'בארט, שחגג עם שיא קריירה משלו של 20 ריבאונדים. הבעיה של ק"ג היא שבהיעדרו של העומק על הספסל - העומס שנפל השבוע על השניים הביא אותם לקחת על עצמם יותר משהיו צריכים, מה שהוביל באופן ישיר למדד משוקלל נמוך יותר מהמצופה ול- 22 החטאות משותפות מהשדה. נגד יבנה, שעוד נתנה פייט, זה הספיק, אבל מה יהיה נגד חיפה ביום ראשון? בשורות היריבה, מאידך, ג'רמיין ג'ורדן היה לשחקן הראשון העונה שמשחק 45 דקות אבל הבשורות המעודדות היו מחזרתו של ריילי דיאנג'לו.

- 96 נקודות קלעה עירוני רעננה, המתאוששת מהמשבר, במוצקין - סדר גודל של סקור שהגיעה אליו בשנים האחרונות רק נגד קבוצות שירדו לארצית בסוף העונה (יבנה ואשקלון לפני שנתיים, עירוני ר"ג בשנה שעברה) ואולי מהווה איזה נבואה שעלולה להגשים את עצמה לרעת מוצקין. ההימור של פלג להעלים את רודני ווילאמס אחרי 3 דקות ומינוס 6 הוכיח את עצמו, אבל אי אפשר לבנות על זה להמשך העונה. ווילאמס משחק כ- 20 דק' בממוצע למשחק - הכי מעט מבין כל הזרים בליגה, ובהיעדרו של גבוה משמעותי בצבע, הקבוצה מפנינת השרות כבר חוטפת בפעם השלישית העונה למעלה מ- 90 נקודות.

- שישה רענניים סיימו את המשחק במוצקין בדאבל-פיגרס, שניים מהם - סמי גיבנס (18 נק', 13 רב', 8 אס') וגיא לביא (11 נק', 9 אס', 8 חט') - פלירטטו עם טריפל דאבל עם מה שיכול היה להיות אירוע מכונן, וסך הכל - שחקני הבית של הקבוצה מפנינת השרון סיימו עם לא פחות מ- 70 נקודות משותפות. עם זאת, עבור שתי שכנותיה זה היה ערב הרבה פחות מוצלח. הוד השרון מתקשה לייצר לעצמה זהות, ובפעם הרביעית ברציפות מסיימת משחק עם 75 נקודות. כפ"ס, שניצחה בשבוע שעבר את הוד"ש בזכות רבע שני טוב בהגנה (14:7) חטפה בדיוק את אותו הדבר ממגדל העמק (20:8).

- הבעיה המרכזית של הוד השרון היא ביכולת לייצר את מה שהיא לא נבנתה אליו, ובשבועיים האחרונים - כשורנון טיל לא פוגע - הכל תקוע. עד כה בארבעה משחקים העונה הקבוצה של חנן הירשוביץ לקחה למעלה מ- 74 זריקות מהשדה בערב. היא ניצחה רק באחד (מוצקין). בשני ההפסדים האחרונים היא עשתה 5/24 ו- 3/21 מחוץ לקשת, הנשק העיקרי שהתבססה עליו ערב פתיחת העונה. כפר סבא, מאידך, שנבנתה לנצח משחקים העונה דרך ההגנה, רשמה את הניצחון היחיד שלה (על הוד"ש) במשחק היחיד בו קלעה מעל 85 נקודות. השבוע היו לה 34 מצד ביירון ווסלי, אבל זה לא הספיק.

- בזמן שרק 5 קבוצות מחזיקות במאזן חיובי, לא פחות מ- 7 אחרות עומדות על מאזן שלילי (לב"ש וקריית אתא מאזן 3:3), נתון שקצת מפריך את הטענה מערב פתיחת העונה שהליגה השנה הפכה שוויונית יותר, לפחות כרגע. המוקדים המאותגרים כרגע הם שניים - העמק והקריות. במגדל העמק לא ניצחו העונה בבית (רגע, יש כזה?) אבל השיגו שני נצחונות חוץ חשובים במיוחד בכפ"ס ובמוצקין. עפולה רשמה עד כה ניצחון אחד והיא משתרכת בתחתית הטבלה, אבל בסך הכל הייתה הרבה יותר קרובה למאזן חיובי משכנתה. מגדל חסרה את ג'ורדן סאמפל הפצוע אבל קיבלה תפוקה נאה ממחליפו הזמני ג'ימי הול. עפולה חסרה את טל פרסלני, אבל נהנתה מ- 15 נקודות של אריאל נבון, ו- 9 ריבאונדים של אלמוג זקס. רק לאחת הנתונים הללו הביאו נצחון.

- פרק שלם של שלשות ואחוזי קליעה מתוכנן עבורכם לשבועות הקרובים (אולי כבר בשבוע הבא? מה אתם אומרים?), ומי שעד אז תצטרך קצת לעבוד על עצמה היא קריית אתא, שהעמידה השבוע בזיסמן מדד שיא מפוקפק של 39 זריקות מחוץ לקשת (קלעה רק 10) אל מול 33 זריקות בלבד ל- 2. ר"ג, מנגד, הגיעה לרבע האחרון ללא זרים (גלן נפצע ומאדן הורחק), אבל למרות שספגה במהלכו 30 נקודות (40% מסך הנקודות שקלעה קריית אתא במשחק כולו) - עדיין יצאה עם ניצחון. במקום קצת אחר, מנגד, רוממה נניח - חיפה ראתה שלא ממש הולך לה מבחוץ (1/14) וניצחה את עפולה עם 32/38 מהקו. איסמעיל רומרו, אם תהיתם, השכיח את תצוגת הנפל שלו מהקו מהשבוע שעבר וסיים עם 9/11 לצד 42 נקודות מדד. בכך הפך לשחקן הרביעי העונה שנכנס למועדון ה- 40 אחרי רות'בארט, וורן וגיבנס.

- בבאר שבע אולי לקחו בחשבון פתיחת עונה במאזן שלילי של 2-0, אבל פחות את האפשרות שאחרי המחזור השישי מעט מידי שחקנים יהיו אחראיים על יצירת מרבית הנקודות. כך למשל, כשפישר פוגע (במחזורי הפתיחה) כהן-סבן לא מצליח להשפיע על המשחק, ולהפך. ב"ש סבלה שבוע שני ברציפות מיכולת לא טובה של אור סולומון וכפועל יוצא גם מנחיתות בריבאונד. למזלה, בחודש הקרוב היא תפגוש ארבע מנועלות הטבלה שמחזיקות (כרגע) במאזן שלילי. זה לא אומר שיהיה לה קל מידי, זה פשוט אומר שערוץ הספורט כנראה לא יגיעו לשדר. נוכח המאזן של האדומים בנוכחות החברים מהערוץ העונה (שלושה הפסדים בשלושה שידורים) - אין מבחינתם בשורה מעודדת מזו.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();