לאומית: יבנה מתחה את קרית גת, רחובות מושלמת
אלירן כהן ,21/11/2017

הדרומים נזקקו להארכה כדי לגבור על היריבה מהתחתית. רחובות שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון קשה על ב"ש, חיפה גברה על עפולה וגליל עליון הביסה את הוד"ש. ניצחונות חוץ למגדל העמק בכפ"ס ולרעננה במוצקין.

לסיקורים מהמגרשים

תוצאות משחקי הערב:
הפועל באר שבע / בני שמעון - מכבי רחובות 84:78
מכבי קרית מוצקין - עירוני "איצקוביץ' נכסים" רעננה 96:91
הפועל חיפה - הפועל עפולה 83:87
אליצור יבנה - מכבי קרית גת 90:85
הפועל כפ"ס - הפועל מגדל העמק 83:77
הפועל גליל עליון - מכבי הוד"ש 76:108


מכבי רחובות שמרה על המאזן המושלם
אחרי ניצחון קשה על הפועל ב"ש, 84:78. המארחת עוד היתה ביתרון 5 בפתיחת הרבע האחרון, אבל רחובות לא סתם מוליכת הטבלה. המארחת שוב הראתה התעלות במאני טיים עם ריצת 14-1 (!) שנתנה לה יתרון קל שנשמר עד הסיום.

למרות הסקור היחסית גבוה, שתי הקבוצות קלעו באחוזים מזעזעים מהצבע (42-45 לזכות ב"ש). 4 הזרים בשני הצדדים קלעו הערב מעל 50% מסך הנקודות, כשרק עודד שעשוע ועדי כהן סבן חוצים את רף הדו ספרתי.


ובקצה השני של הארץ, גליל עליון הביסה את הוד"ש 32 הפרש. ההגנה של האורחת לא הופיעה למשחק, כשברבע הכי סולידי שלה גליל קלעה 25 נקודות, וכבר במחצית עמדה על 55. הוד"ש לא הובילה ולו פעם אחת במשחק, כשהיא מציגה 33% בלבד מהשדה ורק 62% מהקו.

כל הסגל המקומי עלה על הלוח, כשלא פחות מ7 שחקנים קולעים בדאבל פיגרס. ומעל כולם - רום גפן שהפציץ 5 שלשות בדרך ל20 נקודות. שימו לב למירון רוינה ושקד ירושלמי הצעירים שקלעו 12 ו12 נקודות בהתאמה. ורנון טיל היה רחוק מלהציג את הדומיננטיות הרגילה שלו בצבע, כשסיים עם 12 נקודות ב50%.


בשרון מגדל העמק הצליחה למצוא את ניצחונה השני העונה וקיבלה קצת אוויר בתחתית הלוהטת. למרות התוצאה הצמודה בסיום, זה היה משחק בשליטה של האורחת שפרט לאיבודי ריכוז ומומנטום פה ושם, הובילה כל המשחק.

ג'ימי הול בבכורה נהדרת של 22 נקודות הוביל את קלעי מגדל, והוסיף גם 13 ריבאונד ו2 חסימות. בצד השני ביירון ווסלי הפציץ 34, אבל זה לא עזר הרבה לכפ"ס. הירוקים חוזרים לנעול את הטבלה ביחד עם עפולה שגם הפסידה הערב, כשהשתיים צפויות להיפגש בעוד כשבועיים ראש בראש.


קרית גת פייבוריטית? את יבנה זה ממש לא עניין כשהיא חזרה הביתה. אחרי הסתירה שחטפה בשבוע שעבר, יבנה פתחה כמו שצריך את המשחק ולמרות שאיבדה את היתרון הייתה צמודה לאורחת כל המשחק. גם כשהיא היתה במינוס 11, יבנה ידעה לחזור ולכפות הארכה. אבל הנקודות הלכו בסיום לאורחת. קרית גת נאלצה להסתדר ללא ג'ון ווילאמסון הפצוע וקדריק מייז שנפצע ברבע הראשון ולא חזר.

דיאנג'לו ריילי שחזר לסגל של אוהד יתום היה חלוד מאוד ולמרות 20 נקודות שקלע לא הרשים, ויבנה תצטרך יותר ממנו בהמשך העונה. מי שמאוד הרשים הוא נמרוד טישמן, שקלע שיא קריירה של 26 נקודות עם 100% מהקו ומדד 24.


עוד משחק צמוד שקיבלנו הערב היה בין קרית מוצקין לרעננה, שתיהן בתחתית. כמו במשחקים קודמים, גם הפעם מוצקין היתה שם ליד, קרוב, אבל לא היה לה מספיק יכולת מאני טיים כדי לסיים את המשחק עם נקודות. המארחת הצליחה להוריד ממינוס 12 למינוס 4 בלבד, אבל לא יותר מזה.

הזר החדש של מוצקין היה לא רע בבכורה שלו עם 22 נקודות ו16 רב', ובנתיים נראה שהוא בהחלט יוכל לתרום לקבוצה במאבקי התחתית. מוצקין גם חייבת להוריד את כמות האיבודים שלה, עם עוד 18 כאלה הערב היא ממשיכה להוביל "בגאון" את הליגה בפער ניכר מהמקום השני.

ברעננה לא רק שמרוצים מהניצחון שירחיק אותם מהיריבות לתחתית, הם גם בהחלט יכולים להיות גאים ביכולת של בוגרי מחלקת הנוער שלהם שמשתלבים יפה מאוד בקבוצה הבוגרת. מייקל בריסקר, ליאור קררה וגיל בני קלעו מעל 15 נקודות כ"א עם מדד של מעל 17. אם הם ימשיכו כך, רעננה תוכיח לכולם שאפשר לסמוך על הצעירים, רק צריך לתת להם זמן.


הפועל חיפה התאוששה מההפסד בקרית אתא עם ניצחון ביתי על הפועל עפולה. האורחת המשיכה במומנטום מהניצחון בשבוע שעבר על יבנה, אבל מול חיפה זה הספיק רק להפסד מכובד. העובדה שצמד הזרים העפולה סיים את המשחק מוקדם עקב בעיית עבירות גם לא עזרה להם. האדומים מהכרמל עם 10/10 מרשים מהקו בדקות הסיום הצליחו לשמור על היתרון שלהם ולהישאר צמודים לצמרת עם עוד ניצחון ביתי.

פרננדו רומרו החיפאי העמיד מדד מטורף של 42 עם 33 נקודות. כנראה שתחרות ההטבעות עם ווין לנגסטון מעפולה עשתה לו טוב. האחרון אגב סיים משחק סולידי עם 12 נקודות. שימו לב לאריאל נבון, שעם כל הניסיון של חבריו לקבוצה, לא פחד לקחת את הזריקות עליו וסיים עם 24 נקודות. יש עוד מקום לשיפור באחוזים, אבל בהחלט נחמד לראות בחור צעיר שלוקח את המשחק עליו במאני טיים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();