יאור. הוא בטח זוכר



מאחורי הספסל: מתקיפים
אלירן כהן ,17/11/2017

חמש קבוצות עם 90 נקודות במחזור אחד הם לא עניין של מה בכך. אבל איפה כל הקבוצות שעדיין לא נכנסו לקצב? וגם: מה בין אתא של בית לאתא של חוץ, מה עובר על רעננה בשבועות האחרונים, מה הביא לכפ"ס ועפולה נצחונות ראשונים, ומול איזה נתון תצטרך לעמוד רחובות במחזור הליגה הקרוב? מסכמים מחזור בלאומית, עם אלה ועוד.

- 91 נקודות לרחובות, 93 לקריית גת, 95 לעפולה, 96 לקריית אתא, 98 לרמת גן / גבעתיים. אומרים שההגנה הכי טובה היא ההתקפה וכזה, אבל הקצב המשוגע של פתיחת העונה מאיים לשבור את כל כללי האנדר-אובר שגדלנו עליהם, ועל הדרך לעשות לחלקכם את הדרך אל העושר חלקה יותר. מחצית מקבוצות הליגה קולעות בממוצע למעלה מ- 80 נקודות למשחק, שתיים אחרות לא רחוקות משם. מאידך, ארבע וחצי הקבוצות שלא בכיון - מחזיקות כולן בניצחון אחד בלבד. ובכן, אתם כבר יכולים להבין לאן כל זה הולך.

- קריית אתא היא קבוצת ההתקפה הטובה בליגה (90.4 נקודות למשחק), ובפרט - בבית (93.3). למעשה, גם בחוץ הקבוצה של שקד שוהם מגיעה לסקור שלא הרבה אחרות מגיעות אליו (86.3), אבל זה לא מתבטא בתוצאה הסופית. עד כמה לא מתבטא? אתא היא הקבוצה היחידה בליגה שגם לא נוצחה בבית וגם לא ניצחה בחוץ, פער שניכר ב- 4 שלשות שהיא קולעת ב"רמז" אבל לא מצליחה לקלוע בחוץ, וב- 95 הנקודות שהיא סופגת בחוץ (הכי הרבה בליגה אחרי מוצקין). מחר (שבת) בזיסמן - היא תפגוש את קבוצת ההתקפה הטובה בליגה אחריה לקרב נגד הסטטיסטיקה.

- הניצחון של קריית אתא על חיפה הבליט מצד אחד את היתרון היחסי שיש לישראלים של שקד שוהם על פני הליגה, ומצד שני - הדגיש אולי את אחת מנקודות התורפה של חיפה העונה. גל חלמיש ודניאל דנינו נכנסו לקצב, ועם 8/9 שלהם ל- 3, אפשר להסתדר עם 2/8 של דותן וקוק. מאידך, איסמעיל רומרו סחט 12 עבירות וכמעט אחרי כל אחת מהן גם הגיע לקו - זה עלה לחיפה ב- 10 נקודות שהלכו לפח. אבל תתפלאו, חיפה היא עדיין לא קבוצה העונשין הגרועה בליגה.

- לשתי קבוצות היו השבוע חיים קלים במיוחד. רחובות הגיעה למטרווסט ואחרי שני רבעים כבר לא הביטה לאחור, רמת גן / גבעתיים נסעה לעמק וחזרה עם ניצחון קליל אפילו יותר על הפועל מגדל העמק נטולת ג'ורדן סאמפל. בהיעדרו של האחרון טיילור ג'ונס אמנם פרח וגם המדד היה על הכיפאק, אבל עם 5/31 ל- 3 (1/12 של נטע סגל) למגדל לא היה סיכוי. אבל היו שיאים שליליים גם בצד השני, כמו למשל - 19 הנקודות הבודדות שקלע מלך הסלים של הליגה, רוברט גלן. עם זאת, המבחן המעניין של ר"ג השבוע יהיה מחר, רגע לפני היציאה לפגרה המאולצת.

- אם בשבועות הראשונים של העונה עוד שמנו את רעננה תחת הקטגוריה של "קבוצה משתפרת בתהליכי בבניה", הרי שחודש אחד אחריי פלוס לוח משחקים אכזרי מעמידים את הקבוצה של ברק פלג במאזן בעייתי שיהיה מאתגר למצוא ממנו את נקודת הזינוק. זה שבוע שני ברציפות שהקבוצה מפנינת השרון קולעת 60 נקודות וקצת עם פחות מ- 20 סלים ל- 2, שבוע שלישי ברציפות שהיא מגיעה לקו רק משהו כמו 15 פעמים, והשבוע התווספו לשני אלה גם 20 איבודי כדור. רעננה תתחזק, אבל עוד לא ברור כרגע במי. בינתיים היא בהחלט צריכה לשקול את מעמדו של רודני וויליאמס.

- מי שכבר שקלה, והחליטה, היא קריית מוצקין, שנפרדה לשלום מג'סטין ג'קסון אחרי חמישה משחקים וניצחון בודד. ג'קסון לא הצליח להביא את היתרון היחסי שלו לידי ביטוי, יצא 3 פעמים אחרי הסתבכות מוקדמת בעבירות, סיים עוד שני משחקים עם 4 עבירות ולא באמת הוכיח שהוא מהווה איום התקפי. השבוע נגד ק"ג הוא שיחק רק 22 דקות. זה לא מנע מהקבוצה של יוסי שורץ להמשיך להציג יכולת משופרת ולתת יופי של פייט ליורדת מליגת העל.

- שתי קבוצות רשמו השבוע את נצחונן הראשון העונה, ובכך יישרו קו עם כל מה שקורה בחלק התחתון של הטבלה: עפולה וכפר סבא. דוד אלהרר צמצם את הרוטציה וקיבל 75% מהנקודות שלו משלושה שחקנים - ווין לנגסטון, אנטוני מיילס (ברוך הבא) ורון סבג, שרשם שיא קריירה של 24 נקודות. דווקא טל פרסלני היה מחוץ לחגיגה (0 נקודות בדקה), אבל עפולה הוכיחה שהשטויות שכתבנו רק לפני שבוע לגבי היכולת שלה להגיע לסקור גבוה - אכן היו שטויות. יבנה, עדיין ללא דיאנגל'ו, פגשה יריבה שרצתה את המשחק יותר ממנה, אבל בשקט בשקט היא הולכת ומסדרת לנו את מלך הריבאונדים החדש של הליגה - ג'רמיין ג'ורדן, שקטף 16 כאלה ועומד על ממוצע של כמעט 15.

- כפר סבא, מאידך, השיגה את הניצחון שלה בדרך קצת אחרת, ובפעם הראשונה העונה - מנעה מורנון טיל להגיע לדאבל-דאבל. הקצב המשוחרר שהוד השרון מכתיבה הדביק את הקבוצה של יוסי בונן שלראשונה העונה, קלעה מעל 80 נקודות. הוד השרון, קבוצת הריבאונד הטובה בליגה ערב המשחק הפסידה 50-36 מתחת לסלים ושבוע שלישי ברציפות לא הצליחה לחצות את רף 80 הנקודות. בשנתיים האחרונות הייתה הוד"ש קבוצת ההתקפה הטובה בליגה. השנה הדרך לשם עדיין קצת ארוכה.

- לא הרבה קבוצות ינצחו העונה בכפר בלום, ובאר שבע עשתה את מה שהיא צריכה כדי לחזור דרומה עם הנקודות. גליל נהנתה מחמישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות, אבל שכחה להעלות את יניב שטראוס בהתקפה האחרונה כדי לסדר לברנדון אדוארדס, ריבאונדר ההתקפה הטוב בליגה (6.2) כדור חוזר ועוד סל ניצחון. ב"ש אמנם שלטה בקצב וניצחה את המשחק, אבל במבחן המדד הניצחון היה של גליל - 101:85, שאגב, הגיעה לקו רק 6 פעמים.

- ומבלי שבכלל נרגיש (או שבעצם - עם) - המחזור הקרוב יפגיש בין שתי הקבוצות הלוהטות בליגה - רחובות הבלתי מנוצחת (חמישה נצחונות רצופים) ובאר שבע המתייצבת (שלושה נצחונות רצופים). בשני משחקי הבית שלה העונה ספגה ב"ש 76 נק' למשחק, בארבעה מתוך חמישה משחקים העונה קלעה רחובות סביב ה- 90 הנקודות (מלמעלה או מלמטה), אבל בין כל אלה עומדת העובדה המרתקת שההפסד האחרון של רחובות במשחק רשמי היה לב"ש ברבע גמר הפלייאוף בעונה שעברה. תשאלו את אבנר יאור, הוא בטח היחיד שעוד זוכר.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();