לאומית: נצחונות לכל
אלירן כהן ,14/11/2017

ניצחון גדול לקריית אתא על חיפה, ניצחון קליל לרחובות ברעננה, ניצחון קשה לק"ג על מוצקין, עוד מותחן בין גליל לב"ש, נצחונות בכורה לכפר סבא (בהוד"ש) ולעפולה (על יבנה). זה מה שהיה לנו הערב בלאומית.

טבלת הליגה


במשחק המרכזי של המחזור גברה עירוני קריית אתא על הפועל חיפה - 96:84. בדקות הראשונות זה עוד היה צמוד, אבל מטח שלשות מקומי (4 של גל חלמיש ו4 של דניאל דנינו) פתח פער לזכות קרית אתא. חיפה לא הצליחה לספק את שואו ההטבעות הרגיל שלה, כשרק למרקוס ריד היה בעניינים (5/5 ל- 3 במחצית).

הקבוצה של שרון אברהמי עשתה קצת קולות של כדורסל וחזרה למשחק, אבל לא הצליחה להציג את היכולת הרגילה שלה מפתיחת העונה. וזה עלה לה בהפסד ראשון. מאליק קוק בלט עם 27 נקודות אצל המנצחים, דניאל דנינו ורודני אלכסנדר הוסיפו 16 כ"א. בצד השני 26 נקודות של למרכוס ריד ועוד 21 של איסמעיל רומרו לא הספיקו לחיפאים.

---

אחרי ארבעה הפסדים רצופים, רשמה הפועל עפולה את נצחונות הראשון העונה, על אליצור יבנה, 95:82. המחצית הראשונה התאפיינה בקצב התקפי גבוה שהכתיבה עפולה, בדיוק לא זה שדיברנו עליו לאורך השבועות האחרונים. בהיעדרו של ריילי דיאנגל'ו בשורות האורחים שחקני עפולה לא התקשו לעשות נקודות קלות בצבע.

גם העובדה שיבנה פשוט מסרה לשחקני האורחת לידיים במהלך ההתקפות (14 איבודים הערב) לא עזרה להם. עפולה שעד כה לא נראתה טוב, הצליחה הערב לתת ליבנה בראש עם התקפה מסודרת כשכבר עלתה ליתרון 16. יבנה עם מיני קאמבק שלא עזר לה, בדרך להפסד שלישי העונה.

ווין לנגסטון סיים עם 27 נקודות בעפולה, רון סבג הוסיף 24 ואנטוני מיילס 20. ביבנה ג'רמיין ג'ורדן להט עם 32 נקודות, קלארק רוזנברג הוסיף 15.

---

גם הפועל כפר סבא השיגה את ניצחון הבכורה שלה העונה, כשגברה על הוד השרון 86:75. המארחים נהנו מחזרתם של אילן ברקוביץ' ושון דניאל הפצועים וקיבלו את הרכש החדש ג'ורדן וושינגטון במשחק נהדר.

בחצי הראשון כל קבוצה ניצחה רבע אחד, מה שהביא אותנו לשיוויון בהפסקה. מכאן זה כבר היה משחק של הירוקים, ובמיוחד של החבורה הצעירה - יונתן רבינוביץ', אוריאל טרוצקי ויאיר קרביץ. למרות קצת איבוד מומנטום בפתיחת הרבע האחרון, כפ"ס שמרה על היתרון עד לסיום.

דאליס ג'ויינר קלע 22 למנצחים ונעזר ב- 19 נקודות של ביירון ווסלי ו- 17 של יונתן רבינוביץ'. בהוד השרון בלט ג'ורדן וושינגטון עם 22 נקודות. ורנון טיל הוסיף 16.

---

מכבי רחובות המשיכה ביכולת הנהדרת שלה וניצחה בקלילות גם ברעננה, את הקבוצה המקומית, 91:64. רבע שני קטלני של 32 נקודות לא השאיר לריביה הרבה סיכוי לחזור. לא פחות מ- 6 שלשות קלעה רחובות במהלך הרבע השני, בהובלת מרכוס רלפורד דולב דראפיץ' ששחרר את הנצרה ומרכוס רלפורד. הקבוצה של ברק פלג, שאמנם קיבלה חזרה את מייקל בריסקר, התקשתה להדביק את הקצב של האורחים.

ביתרון 22 עשר הדקות האחרונות היו כבר לפרוטוקול בלבד. מרכוס רלפורד קלע 21 נקודות למנצחים ונעזר ב- 19 של אלונזו קולמן. ברעננה רק סמי גיבנס הגיע לעבודה עם 15 נקודות. גיל בני תרם 12. חמישה מחזורים מפתיחת העונה, לרעננה ניצחון אחד בלבד. רחובות היחידה שנותרה מושלמת.

---

בכפר בלום, חגגה הפועל באר שבע / בני שמעון את נצחונה השלישי העונה על הפועל גליל עליון 83:82. גליל נהנתה מדקות טובות של רום גפן וקורטני פלס שצלפו מחוץ לקשת בהתחלה. אבל הדרומיים הפכו את התוצאה כבר בפתיחת הרבע השני, הרבה בזכות סטורם וורן שהציג את משחקו הטוב ביותר העונה.

גליל נשארה בצד הרודף לאורך כל המחצית השנייה, כשכל ניסיון קאמבק שלה נהדף ע"י האורחים. ב"ש לא השכילה לגמור את המשחק, כשגליל פעמיים הצליחה לייצר קאמבק לפיגור מינמלי. 18 שניות לסיום צוף בן משה בשלשה גדולה קבע 83:82 בלבד לאורחים, והיה לה הזדמנות לנצח לאחר איבוד של ב"ש. אבל זה כידוע לא קרה.

סטורם וורן בלט עם 31 נקודות למנצחים, אנדל קומברבאץ' הוסיף 17. בשורות גליל בלט ברנדון אדוארדס עם 22 נקודות. קורטני פלס קלע 16.

---

קרית מוצקין המשיכה במומנטום מהניצחון שבוע שעבר, אבל לא ידעה לנצל זאת גם הפעם. האורחת כבר הוליכה ב6 הפרש לקראת הסיום, אבל קרית גת לא סתם נחשבת לאחת המועמדות לעליה. הדרומים רצו 4-16 (!) ב4 דקות כדי להשאיר את הנקודות בבית.

רוברט רוטבארט
ממשיך להראות שהוא גדול על הליגה הזאת, עם עוד דאבל של 24 נקודות ו11 ריבאונד. הנקודות הערב אגב העלו אותו לראשות טבלת מלך הסלים הישראלית (הדיח מהפיסגה את קלארק רוזנברג מיבנה).








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();