צילום: מנהלת הליגה



על: מסכמים שבוע
ספסל ,11/11/2017

על הזר המפתיע של הליגה עד כה, דומיננטיות הישראלים השפעת ההמשכיות ועוד. ספסל סוגרים לכם את השבוע בליגת העל וגם מציגים את חמישיית מצטייני השבוע שלנו.


-- גיא יעקובוביץ' --

החמישיה הסוגרת

סטון אייג' - בלי ששמנו לב, אחד הזרים הדומיננטים עד כה בליגה הוא לא אחר מאשר טיילר סטון. הפורווד האמריקני נותן מספרים מדהימים עד כה (23.2 נקודות ו10.4 כ"ח בממוצע) ומוביל את הליגה בנקודות, ריבאונדים ומדד. נתוני המדד של סטון הם נתונים שלא נראו פה כבר שנים ואם ימשיך ביכולת זו זה יציב אותו במקום הרביעי בתולדות הליגה במדד ממוצע למשחק מאז 2003.


כחול לבן?
- לנו לפחות יש תחושה שהשנה הישראלים מקבלים יותר קרדיט ודקות, אך מי שמנצלים זאת עד כה הם דווקא השחקנים המתאזרחים. ניתן להבחין בזאת בטבלת מובילי המדד בקרב השחקנים הישראלים, אותה מובילים 4 שחקנים מתאזרחים מתוך 5 המובילים בצמרת. נקודת האור הבודדה היא תומר גינת שנותן עונה מצוינת ונמצא במקום השני בקטגוריה זו.


לא לנצח המשכיות
- לא מעט שחקנים זרים המשיכו העונה בקבוצותיהם מהעונות הקודמות, דבר שמעיד על המשכיות שבדרך כלל מקודשת בעיני המאמנים והפרשנים בארצנו. אך בפועל, העונה מעטים מן הזרים שהמשיכו נהנים מעובדה זו. בראש הרשימה עומד קרטיס ג'רלס שהוביל את ירושלים לאליפות בעונה שעברה ושוחרר העונה כבר אחרי שלושה חודשים לאחר סכסוך עם הצוות המקצועי.

לצדו אפשר למצוא שמות כמו וויל גרייבס שזוהי עונתו הרביעית במדי מכבי חיפה אך זו לא מחלה לו ושחררה אותו בשל תרומה דלה על המגרש. שחקנים ממשיכים נוספים ששוחררו הם חליל קנאסביק מבני הרצליה שאכזב ושוחרר למרות שזוהי עונתו השנייה, ג'רמיין ביל מנס ציונה שהוחתם לחודש בלבד וחוזהו לא הוארך. כעת מעניין יהיה לראות איך אירועים אלו ישפיעו אם בכלל על מקבלי ההחלטות בקבוצות ליגת העל בתום העונה הקרובה.


קיצונית
- הפועל תל אביב שהרשימה השבוע בניצחון על בני הרצליה והחזיקה אותה על 64 נקודות בלבד (הכי מעט שקבוצה קלעה העונה) מראה לנו קיצוניות מהי. כאשר היא מנצחת היא עוצרת את יריבותיה על מתחת ל78 נקודות, וכאשר היא מפסידה היא סופגת מיריבותיה לפחות 100 נקודות. מישהו שקל לייעץ לדני פרנקו על חשיבות ההגנה?


מאור עיניו
- לאחר הפיאסקו בהפועל ירושלים והפיטורים של המאמן פוטיס קציקאריס, הפתיעו בבירה ומינו למאמו את מודי מאור, עוזרו האלמוני כביכול של המאמן המפוטר. מינוי זה מעורר מספר תהיות, ובראשן האם מינוי זה הוא מינוי קבוע כשם עשתה יריבתה הגדולה מכבי תל אביב בעונה שעברה עם רמי הדר (פיתרון שלא עבד במיוחד) או האם זהו פלסטר זמני עד להחתמת מאמן בכיר (קטש?).

כמו כן קשה שלא לתהות על כמות הניסיון של מאור ויכולתו לשמש כמאמן בכיר בקבוצה השנייה הכי מתוקשרת ולחוצה בביצה. לאלו מכם שלא יודעים, מאור טרם שימש כמאמן ראשי בקבוצה מליגה בכירה אך לצד זאת גם כיהן כסקאוט ועוזר מאמן במספר קבוצות ובראשן הפועל ירושלים ונבחרת ישראל. כעת נותר לנו רק לתהות האם יצלח בניסיון המעבר לקדמת הבמה?


החמישיה הפותחת

עודד ברנדווין - 16 נקודות, 4 אסיסטים.
גולן גוט - 21 נקודות, 6\6 לשלוש.
גיא פניני - 12 נקודות, 4 חטיפות, מדד 15.
תומר גינת - 13 נקודות, 12 כ"ח, 4 אסיסטים.
טיילר סטון - 36 נקודות, 11 כ"ח.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();