יעיל ושקט, קולמן



מאחורי הספסל: קריאת כיון
אלירן כהן ,10/11/2017

הרבה מאוד זרים שיחקו מעט מאוד דקות במהלך השבוע, אז יצאנו לבדוק. והיו גם כמה שיאים עונתיים ב"רוממה", כמה שיאי קריירה ביבנה, כמה תהיות שהגיעו מהקריות, וממשחק ההגנה של ב"ש, מהתקופה הפחות טובה של נציגות השרון, ומתיאוריות מאמני החודש של "ספסל".

- מה עוד לא נאמר על מכבי רחובות, שהפכה לקבוצה מאוזנת להפליא, משוחררת התקפית ונחושה הגנתית. השבוע הגיעה ל"קציר" מכבי ק"ג, כשהיא פייבוריטית סך הכל, הצליחה להיקלע לפיגור 15 במחצית, להשוות ולכפות הארכה, ובכל זאת לצאת עם הפסד. מרכוס רלפורד אמנם סיים ערב חלק עם 3/16 מהשדה, אבל עודד שעשוע השלים אותו יפה עם 21 נקודות. מי שכמובן שוב בא לעבודה ברחובות הוא הזר היעיל בליגה במדד הפלוס-מינוס, אלונזו קולמן, שנמצא מעל כולם עם פלוס 16.5. מרכוס רלרפורד מיד אחריו עם 15.75. על השאר נדבר ביום אחר.

- ק"ג אמנם נהנתה מעוד ערב יעיל של רוברט רות'בארט (20 נק' ו- 16 רב') אבל מהתפרעות של קדריק מייז מחוץ לקשת (4/13 ל- 3) ועם תרומה פחות שגרתית מזו שהתרגלה לקבל מהצוות הישראלי המסייע שלה. בשבוע שעבר התלבטנו במערכת "ספסל" אם לתת את תואר מאמן חודש אוקטובר לאבנר יאור או לרועי חגאי, בסופו של דבר הלכנו עם האחרון, והמנחוס שמלווה את הבחירה לא אכזב שוב. לפחות מי שהגיע ל"קציר" ראה 150 דקות מצד השחקנים הזרים של שתי הקבוצות. האמיצים שיגיעו עד הסוף יבינו שזה לא היה עניין של מה בכך השבוע.

- מבין ארבע-עשר הקבוצות בליגה, עירוני רעננה הייתה הקבוצה היחידה שלא הובילה במשחק נגד באר שבע אפילו פעם אחת. יתר משחקי המחזור אמנם התפצלו לשניים - שלושה מהם הסתיימו בהפרש ממוצע של 25 נקודות ושלושה אחרים בהפרש ממוצע של 6 נקודות - אבל בכולם ההובלה החליפה צד לפחות פעם אחת. את שני המשחקים האחרונים שלה ב"ש ניצחה דרך ההגנה (ספגה 63 נק' בממוצע). התקפית עוד יש לה לאן לשאוף.

- עם זאת, הקבוצה של יניב בורגר הגיעה למשחק נגד רעננה כקבוצת השלשות הטובה בליגה עם לא פחות מ- 10 בממוצע לערב בלמעלה מ- 40%. רעננה מנגד, עומדת עד כה על כ- 26% בלבד. מי שבולט בחסרונו הוא גל טסלר, שסיים עם 0/7 ועומד על 4/27 מחוץ לקשת העונה, ועם האחוזים האלה רעננה תתקשה להשתלב בפלייאוף. רעננה גם תתקשה בלי התרומה של רודני וויליאמס, או מי שיחליף אותו, ששיחק 13 דקות בלבד ולא קלע נקודה. הספק דומה לזה של סטורם וורן מהצד השני, שלא עלה לשנייה בשל פציעה.

- גם ב"רוממה" הרבה זרים לא ראו הרבה דקות, מסיבות קצת אחרות. למרקוס ריד סיים את המשחק נגד מגדל העמק עם 17 נקודות ב- 20 דקות, איסמעיל רומרו קלע 20 באותו פרק זמן. האורחת, מנגד, איבדה את ג'ורדן סאמפל שנפצע אחרי 15 דקות, אבל גם מטיילור ג'ונס היא ראתה רק 10 נקודות ב- 23 דקות. מגדל סיימה את המשחק עם 17 סלי שדה בלבד ו- 47 נקודות מדד בלבד - שני שיאי ליגה עונתיים שליליים, כשבשני היא שברה אחד שהעמידה בעצמה במחזור פתיחת העונה.

- מהצד השני היו דווקא כמה שיאים חיוביים: ניב משגב סיים את ההתמודדות עם 13 אסיסטים (השיא הקודם שלו עמד על 10, נגד עירוני ר"ג בעונה שעברה), תומר בר-אבן סיים עם פלוס-מינוס מרשים של 21 בקצת יותר מ- 12 דקות משחק, וגם אור מירז ב- 3 דקות משחק רשם 6 נקודות קלילות. למעשה, במדד המשוקלל - כל שחקני חיפה סיימו עם מדד פלוס/מינוס חיובי. זה אולי נשמע קצת מובן מאליו נוכח התוצאה הסופית, אבל תחשבו על זה - זה לא. בהזדמנות אולי נדגים למה.

- אם להוציא מהחשבון את ההפסד שלה לגליל במחזור פתיחת העונה, בהחלט אפשר למצוא קווי דמיון בין עונת המשחקים הנוכחית של יבנה לזו האחרונה שלה בלאומית: שני נצחונות בארבעה משחקים (אז היו לה 4/4), עוד משחק אחד שכבר היה לה ביד, ויכולת התקפית מרשימה שמתבססת על רוטציה ממוקדת. השבוע היא הדהימה את קריית אתא ללא ריילי דיאנגל'ו אבל עם שיאי קריירה של עידן רג'ואן (25 נקודות) ויוני דוד (15), 21/23 מקו העונשין (אחרי שעמדה על 17/17 בשלב מסוים) ו- 53 נקודות במחצית הראשונה. ולמרות זאת, בקבוצה יקוו שקווי הדמיון יעלמו בשלב מסוים.

- מי שכרגע מתקשה להרשים היא קריית אתא, שרושמת הפסד חוץ שני העונה, אחרי שגם בראשון (ברחובות) היא ספגה למעלה מ- 90 נקודות. אבל לבד ממשחק ההגנה הבעייתי, קריית אתא התקשתה לקלוע מחוץ לקשת (4/22, 0/6 למאליק קוק) ואולי לא השתמשה מספיק במה שיש לה להציע, למרות חלוקת הדקות והנקודות היפה והשוויונית של שחקניה הישראלים. כך, למשל, רודני אלכסנדר - שבקדנציה האחרונה שלו בארץ סיים עם כמעט שלשה וחצי בממוצע למשחק, עומד עד כה, כל העונה, על 0/2 מהטווח.

- בקריית מוצקין חגגו את ניצחון הבכורה שלהם בלאומית, שהושג דווקא מהצד ההגנתי. שתי עובדות שבמוצקין כבר יודעים שיש צורך לתת עליהן את הדעת. הראשונה - מתוך 11 הנקודות של ג'סטין ג'קסון - 7 מהן הגיעו מהקו, והוא בסך הכל איים על הסל 5 פעמים. לפחות הוא שיחק 31 דקות. השנייה - ליאור שגב בכמות דומה של דקות סיים עם 7 אסיסטים ו- 8 איבודים, וכאן הוא כבר צריך שחקן נוסף שיחלוק איתו את נטל הובלת הכדור. זה יעשה למוצקין רק טוב.

- עפולה, שבסך הכל נמצאת בקו חיובי, רשמה הפסד רביעי העונה אחרי ששוב קלעה 60 וקצת נקודות. אם בקבוצה מהעמק האמינו שאנטוני מיילס הוא התשובה לחולשתו של טראוויס קוהאן, אז בינתיים הוא מצליח להרשים אפילו פחות ממנו (7 נקודות בשני משחקים מול 15 של טראוויס). אין בעפולה מספיק שחקנים שיזרקו לסל, אז עוברים לשחק לאט, וכשלא פוגעים (3/23 ל- 3) - כל התקפה הופכת להיות קריטית הרבה יותר.

- בזמן שהפועל ר"ג / גבעתיים פתחה חזק את המשחק נגד הוד השרון והפכה את המחצית השנייה לפחות מעניינת, גליל רדפה אחרי כפר סבא ולקחה את המשחק למעשה רק ברבע השלישי. בר"ג רוברט גלן הסתפק רק ב- 24 נקודות ואורי קוקיה סיים עם 6/6 נדיר מהקו שהוא עצמו לא זוכר מתי העמיד בפעם האחרונה. בגליל, אבישי גורדון ניצל את ההזדמנות כדי לתת דקות משמעותיות לכל שחקני הסגל שהתלבשו, וקיבל מרום גפן שיא ליגה עונתי של פלוס 39 במדד ה- +/-. בשבוע הבא נגד ב"ש לא בטוח שההזדמנות תחזור על עצמה.

- ומה קרה אצל המפסידות? נינו ג'ונסון בהופעת הפרידה שלו מישראל סיים עם 5 נקודות, יותם שירן שוב להט עם 21 נקודות, ולמרות הניצחון של הוד"ש בריבאונד (46-41, 19-8 בהתקפה) היא לא הצליחה להדביק את ר"ג. ובכפ"ס? הקבוצה המקומית שוב קיבלה את התפוקה העיקרית שלה מצמד הזרים (39 נק') ובניגוד לשבוע שעבר - לא הצליחה לפגוע מחוץ לקשת (3/20). זוכרים את דיון העבירות שלנו משבוע שעבר? אז כפ"ס בצעה הפעם 12 כאלה, ושלחה את גליל לזרוק 11 פעמים מהקו. גליל, מנגד, בצעה 16 עבירות, אבל שלחה את כפ"ס לקו בדיוק אותו מספר פעמים, כלומר הוסיפה 4 עבירות "חכמות". להגיד שזה מה שניצח לה את המשחק? לא בטוח, אבל אם זה יתרום משהו לתיאוריות שלנו אז למה לא.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();