לאומית: רעננה בקונכייה, הוד"ש בזיסמן
אלירן כהן ,07/11/2017

באר שבע ורעננה מחפשות ניצחון שני, ר"ג והוד השרון מחפשות ניצחון שלישי. עפולה ומוצקין מחפשות ניצחון ראשון, ושמח יהיה גם בחיפה (נגד מגדל העמק), יבנה (נגד ק.אתא) וכפ"ס (נגד גליל).

-- יניב סהראי, אדי מינץ, צוד בדיחי, אסף ברגר, אלירן כהן--

מכבי קרית מוצקין – הפועל עפולה (19:00, גושן, קריית מוצקין)

כל הזמן אנחנו פותחים עם קרבות צמרת, הפעם החלטנו ללכת לקצה השני של הטבלה.

למרות תקופת הכנה לא רעה, נראה כי עד כה בליגה משהו לא מתחבר לקבוצה של יוסי שוורץ. מוצקין רשמה כבר שני הפסדים ביתיים מול קבוצות שהיא יכולה ואף צריכה לקחת את הנקודות מולם, ותבוסה נוספת באתא שסגרה חודש ראשון רע מבחינת הקבוצה מהקריות. מי שצפוי לשלם את המחיר הוא ג'סטין ג'קסון, שנוסף על היכולת החלשה מגלה גם בעיות התנהגות על המגרש.

מנגד, בעפולה, יצאו מאוכזבים בשבוע שעבר אחרי עוד הפסד, הפעם במשחק שהיה בידיים של הקבוצה. אנתוני מיילס, הזר החדש של הקבוצה, ערך את הופעת הבכורה בשבוע שעבר, אך הציג יכולת פושרת ובקבוצה מקווים ששבוע נוסף של אימונים יכניס את השחקן של העניינים לקראת המשחק החשוב מול מוצקין.

טריוויה: אנתוני מיילס (עפולה) ופולרין קמפבל (קרית מוצקין) כבר נפגשו בעבר במסגרת המחזור ה-22 של ליגה האיטלקית הבכירה (עונת 2014-15). אז זה נגמר בניצחון דרמטי לטובת קבוצתו של מיילס, איך זה ייגמר הפעם?


הפועל ר"ג/גבעתיים – מכבי הוד השרון (19:00, זיסמן, ר"ג)

הפועל רמת גן/גבעתיים הייתה קרובה לנצחון חוץ בגליל אבל הפסידה בהארכה מסל על הבאזר. איש המפתח של ר"ג/גבעתיים העונה הוא הזר רוברט גלן שזכה בתואר מצטיין החודש של ספסל (ממוצע 31 נק' ו-7 ריב' באוקטובר) ומעניין יהיה לראות האם ימשיך לשלוט בצבע גם בחודש נובמבר.

הוד השרון פתחה את העונה עם שני נצחונות חוץ ודווקא במשחקה הביתי הראשון העונה הפסידה להפועל חיפה בשבוע שעבר כשהזר נינו ג'ונסון לא הרשים במשחקו הראשון בקבוצה, בהוד השרון ורנון טיל מוליך את הקבוצה בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים (23.7, 12.7, 6.7) אבל גם שון דניאל ויותם שירן שחזרו לליגה הלאומית לאחר העדרות נראים מצויין ותורמים ביחד מעל 30 נק' בממוצע. אילן ברקוביץ' הפצוע צפוי להיעדר.

שתי הקבוצות סוחטות הרבה עבירות (מקום 2 ו-3 בליגה עם ממוצע של כ-23 עבירות למשחק) וצפוי שנראה הרבה שחקנים על הקו בשלישי. רמת גן/גבעתיים אמנם הפסידה את המשחק בגליל הרבה בגלל החטאות עונשין אבל היא הרבה יותר טובה מהוד השרון באחוזי העונשין העונה (71% לעומת 61%), הנקודות מהקו יכולות להיות אלו שיעשו את ההבדל במשחק.

טריוויה: רק לפני 3 שנים העפילה ר"ג / גבעתיים לליגה הלאומית בתום עונה הירואית בארצית. הרבה שמות גדולים עברו שם, ואחד מהם הוא אילן ברקוביץ בן ה-42, שחקנה של הוד השרון, שיחזור לזיסמן לראשונה מאז אותה עונה גדולה.

הפועל באר שבע – עירוני רעננה (19:30, היכל הקונכייה ,ב"ש)

מהניצחון בכפר סבא בשבוע שעבר ב-ב"ש יכולים לקחת בעיקר את התוצאה הסופית. האדומים לא הפגינו יכולת טובה כפי שציפו, ורק התעוררות של טוני יאנגר וסטורם וורן הבטיחה להם אני הניצחון ברבע האחרון נגד היריבה העיקשת.

הבעיה מבחינת ב"ש היא שכפי הנראה לא יהיה לה את וורן הפעם, אחרי שסדק את פרק כף ידו במשחק הקודם. מי שכן יעמוד לרשותו של יניב בורגר הוא דזי בארמור ג'וניור, שנחת בארץ לפני שבוע, ואולי יזכה לדקות בכורה כבר הפעם בשל הדלילות בצבע.

רעננה אמנם פתחה את העונה עם שני הפסדים בשלושה משחקים, בדיוק כמו באר שבע, אבל היא בהחלט הפגינה במשחקיה יכולה יוצאת מן הכלל. הקבוצה של ברק פלג נהנתה בעיקר מתפוקה אדירה של מייקל בריסקר, שהולך ומסתמן כאס הבא שיצא מפנינת השרון.

בשבוע שעבר הפסידה הקבוצה לק"ג בחוץ רק לאחר הארכה, והיא תבוא לב"ש בסך הכל במומנום טוב, ובתחושה שאפשר לחזור מהקונדייכה עם ניצחון, וודאי עם חסרונו הצפוי של וורן.

טריוויה: רק לפני שנתיים ב"ש ורעננה נפגשו ברבע גמר הפלייאוף לסדרה שהסתיימה עם ניצחון מפתיע של רעננה, ששלחה את האדומים הביתה בשלב יחסית מוקדם של העונה. מאז - שתי הקבוצות עברו שינויים מסיבים בסגל. בב"ש רק הקפטן אוהד כהן שרד, ברעננה רק סמי גיבנס, גיא לביא והמאמן ברק פלג.

הפועל חיפה – הפועל מגדל העמק/עמק יזרעאל (19:00, רוממה, חיפה)

הפועל חיפה, עם מאזן מושלם של 0:3, חוזרת לרוממה אחרי ניצחון חוץ קשה וחשוב בהוד"ש, ניצחון שהוא גם הצהרת כוונות ובוודאי גם יצירת מומנטום. מגדל העמק/יזרעאל, במאזן 2:1, עדיין מחפשת את עצמה אם כי עד כה היא די עומדת בציפיות. הקבוצות כבר נפגשו השנה במהלך ספט'-אוק' לשני משחקי אימון ובשני המקרים זה נגמר בהארכה ובניצחון חיפאי. אולם אין דין אימון כדין ליגה ומה שהיה צמוד רק לפני חודש לא בהכרח יהיה צמוד גם השבוע.

לטובת חיפה עומדת הסטטיסטיקה כמעט בכל פרמטר. המארחת מצטיינת מטווח השלוש-מגדל העמק לא. חיפה מובילה במדדי היעילות (שניה בליגה) ומגדל העמק לפני אחרונה בקטגוריה כשהיא גם מקום אחרון בהתקפה (73 נק' בלבד). חיפה מלכת האסיסטים ומגדל העמק אחרונה גם בקטגוריה זו. מגדל העמק גם מרבה לאבד. ואיפה יש לאורחת יתרון ? מס' 1 בליגה בכ"ח בהתקפה, בדיוק הקטגוריה שחיפה אחרונה בה בליגה.

אבל משחקים מנצחים בפרקט ולא על הנייר. חיפה פיבוריטית אבל זה לא מבטיח דבר. צמד הזרים האורח מציג מספרים מרשימים וכך גם צמד הצעירים הררי את סגל. חיפה מציגה את סגן מלך הסלים של הליגה-רומרו, את בר אבן שמפליא באסיטים ואת משגב שנכנס באוק' בגאון לחמישייה החודש. חיפה מגיעה גם עם קהל גדול שצפוי שוב לשבור שיאים ברוממה. קיצר, תגיעו, יהיה כיף.

טריוויה: הפעם האחרונה בה שרון אברהמי אימן נגד קבוצת בוגרים מעמק יזרעאל, הייתה בעונת 09/10, כשאימן את הפועל אוסישיקן בליגה הארצית.


הפועל כפר סבא – הפועל גליל עליון (19:00, היובל, כפר סבא)

הניצחון על הפועל ר"ג/גבעתיים בשבוע שעבר הרים את המורל אצל אנשי הפועל גליל עליון. מעבר לעובדה כי בצפון הרחוק שוב חוזרת אווירה חיובית סביב הקבוצה, גם צוף בן משה הצטרף השבוע וצפוי לערוך הופעת בכורה. בגליל מאוד מאמינים ביכולתם ובסגל שיש להם, אך מודעים לחשיבות המשחק אצל היריבה. ניצחון עשוי ליצור באזז גדול יותר לקראת המשחק בשבוע הבא נגד הפועל ב"ש בכפר בלום.

בכפר סבא, מאידך, מגיעים אחרי פתיחת עונה לא טובה שכללה שלושה הפסדים רצופים. בקבוצה ממשיכים לחפש אחר ישראלי שישלים את הסגל ויסייע ביכולת הסקוררינג הלוקה בחסר של הקבוצה, אבל בהחלט יכולים להיות מעודדים משלושת הרבעים הראשונים בהתמודדות עם ב"ש בשבוע שעבר. הקבוצה של יוסי בונן תבוא להלחם בכל משחק ומשחק, בלי קשר לזהות היריבה.

טריוויה: לא פחות מארבעה שחקנים שנמצאים היום בגליל, עברו בשנים האחרונות בכפר סבא: רום גפן שיחק שם לפני ארבע שנים, גל גילנסקי בשנתיים האחרונות, מירון רוינה בעונה שעברה וכך גם צוף בן משה שלבש ירוק למשך מספר שבועות אשתקד.


אליצור יבנה – עירוני קרית אתא (19:00, היכל רלף קליין, יבנה)

אליצור יבנה מגיעה אחרי ניצחון גדול ששחרר הרבה מאוד אוויר בקרב ראשי הקבוצה. האחראי העיקרי לניצחון הוא דיאנג'לו ריילי, שערך הופעת בכורה חלומית עם 27 נק', 14 ריב' ו-5 אס'.

ריילי נעזר גם בערב נהדר של ג'רמיין ג'ורדן, שתפר 22 נק' וקטף 20 ריב'(שיא עונתי) וקלארק רוזנברג, שכהרגלו, היה נהדר, עם 21 נק'. ביבנה יקוו לקבל תפוקה דומה מהשלישייה כדי לצאת עם 2 הנק' גם מהמשחק הקשה מול אתא.

באתא לא התקשו יותר מדי בשבוע שעבר בדרך לניצחון ביתי 100:78 בדרבי הקריות. באתא יכולים להיות מעודדים מכך שלא פחות מ-4 ישראלים קלעו בספרות כפולות בתוספת לערב נהדר של צמד הזרים ואלכסנדר בפרט, שפלירטט עם טריפל דאבל. באתא יודעים שמצפה להם משחק שהם צריכים לנצח, ובקבוצה יקוו שלא לשמוט אותו לקראת צמד המשחקים הקשים מול שתי קבוצות האוהדים.

טריוויה: 3 מתוך ארבעת הזרים של שתי הקבוצות שיחקו כבר בעבר בליגה הלאומית. אחד מהם, ריילי דיאנגלו (יבנה) לא ישכח כנראה את הפעם המפגש האחרון שלו נגד הקבוצה מהקריות (החטיא עונשין שיכול היה לשלוח את כפ"ס לחצי גמר הפלייאוף).






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();