רוטבארט (חן אזרן)



מצטייני אוקטובר בלאומית: פעמיים רוברט
אלירן כהן ,06/11/2017

חודש אוקטובר בלאומית מאחורינו, רשמית המצטיינים הראשונה לפנינו, ובתפריט: פעמיים רוברט, שחקן שכבר היה בחמישייה הראשונה של העונה שעברה וזר שלבטח לא היה לכם ספק לגביו גם הפעם.

-- אסף ברגר, צוד בדיחי, אדי מינץ, אלירן כהן --
-- צילומים: אולג ליטוונקו, לימור מלינוף --

הישראלי המצטיין: רוברט רות'בארט (מכבי קרית גת)

הרבה תהיות עלו בתחילת הקיץ סביב החתמתו של רוברט רות'בארט במכבי קריית גת. את העובדה שהוא שחקן נהדר, בטח לליגה הזו - כולנו ידענו. את הקשר המצוין שלו עם רועי חגאי, עוד מהימים בנהריה, במדיה הפך לאחד הגבוהים האטרקטיביים בליגת העל - הכרנו גם כן, אבל מה שעמד בסימן שאלה גדול היה מידת התאמתו לליגה הלאומית, התזיזתית, המהירה, הצעירה והאתלטית, ואם לשפוט על פי תוצאות משחקי החודש הראשון - נראה שרות'בארט עבר את האתגר בהצלחה.

כבר במשחקי טרום העונה הוכיח רות'בארט שהליגה הלאומית קטנה עליו, כשהוביל את ק"ג לזכייה בגביע הליגה. את העונה הסדירה פתח עם הופעה של 30 נקודות, המשיך עם רבע אחרון גדול בניצחונה של ק"ג על ב"ש וקינח עם דאבל דאבל מפלצתי של 18 נקודות ו- 18 ריבאונדים בניצחון נגד רעננה. בשני המשחקים הראשונים, למעשה, היה רות'בארט השחקן המשמעותי היחיד בצבע של ק"ג, במשחק השלישי קיבל לצידו את ג'ון וויליאמסון, והמספרים הנהדרים שהעמיד לא הותירו ספק בדבר זהות השחקן המצטיין לחודש הראשון של העונה.

רוברט: "תודה רבה על הבחירה בי כמצטיין החודש הראשון בליגה הלאומית, אני מאוד מאוד שמח על פתיחת העונה הטובה של הקבוצה שלי. תמיד כיף לפתוח טוב ולא להיות באיזשהו מרדף אחרי נצחונות בתחילת העונה. כנראה שיש לי מזל שהמשחק אתמול לא היה בחודש אוקטובר כי אחרת לא הייתי מגיע לעמדה הזו, אבל בכל זאת אני חושב שאנחנו צריכים להסתכל קדימה ולהמשיך הלאה. כל ניצחון הוא חשוב מאוד ואני מקווה שיהיו לנו הרבה חודשים טובים כמו אוקטובר והמשך עונה טובה".

סטטיסטיקה חודש אוקטובר: 20 נק', 11.7 רב', 2 אס' ו- 2.7 חס' בממוצע למשחק.


הזר המצטיין: רוברט גלן (הפועל ר"ג / גבעתיים)

"מכונת נקודות", "שובר שווין", "תופעה". חודש אחד עם רוברט גלן הספיק לנו כדי להבין שמדובר באחד הזרים היותר מרשימים שנחתו בליגה בשנים האחרונות - סקורר נהדר שאולי לא מרבה לשתף את החברים, אבל כוח אש שפשוט אי אפשר לעצור.

גלן פתח את הליגה בסערה באחת מהופעות הבכורה המרשימות ביותר בליגה הלאומית עם 38 נקודות בנצחון של האורדונים על באר שבע החזקה. לאחר מכן המשיך עם 23 נקודות בנצחון על כפר סבא ובשבוע שעבר מול גליל אמנם החטיא קליעת עונשין בסיום שיכולה הייתה לנצח את המשחק אבל סיים עם 33 נק' ו-8 ריב' והיה האיש הכי חשוב של האורדונים על הפרקט. ר"ג / גבעתיים אמנם יצאה מעט מאוכזבת מהפסד הליגה האחרון, עליו תנסה לכפר כבר במחזור הקרוב, אבל היא בהחלט יכולה להיות מרוצה מהרכש הסופר מרשים שהנחיתה בקיץ, ושעוד לא אמר את המילה האחרונה העונה.

רוברט: "אני רוצה להודות לחברים שלי לקבוצה ולמאמן שהאמינו בי ונתנו לי את הצ'אנס לשחק כאן. אני אמשיך לעבוד קשה במטרה להיות טוב יותר יום אחרי יום".

סטטיסטיקה חודש אוקטובר: מלך הסלים של הלאומית מסיים את חודש אוקטובר עם ממוצע של 31 נק', 7 רב' וחטיפה למשחק.



משלימים חמישייה:

רום גפן (הפועל גליל עליון)
בקיץ האחרון לצוות המקצועי בכפר בלום הייתה מטרה אחת שאותה הם ביקשו להשיג לפני הכל - להשאיר את רום גפן בגליל העליון. וזה לא היה קל, גפן נתן עונה טובה מאוד במדי הצפונים בשנה שעברה והיו לו הצעות רבות מקבוצות אחרות בליגה ובליגת העל. אבל ניר וסרמן ואבישי גורדון התעקשו, וידעו למה הם מתעקשים. הגארד אחראי במידה רבה לפתיחת העונה המוצלחת של הגליל ולאופטימיות לקראת העונה בכפר בלום.

הפאזל שנבנה סביב גפן עושה תחושה טובה של "בינגו" כמעט בכל העמדות, בטח עם קורטני פלס בתור הזר השני, שהוחתם רגע לפני פתיחת הליגה. גפן מוביל את הקבוצה ומנצח על התזמורת של אבישי גורדון על המגרש. יחד עם זאת הוא מחזיק בסט יכולות מרשים שרק הולך ומתפתח. הוא יודע להוריד כדור לרצפה, יש לו יד טובה מרחוק ויכולת מסירה לא רעה בכלל. גפן גם לא כופה את עצמו על המשחק ויודע למצוא את "האיש החם".

גם השורה הסטטיסטית החלשה יותר שאותה הציג מול ר"ג גבעתיים נובעת בעיקר מכך שהקבוצה היריבה סימנה אותו כאחד המפתחות והצמידה לו שמירה חזקה לכל אורך המשחק. גפן ניצל את זה כדי לתת לזרים וליניב שטראוס לקלוע בדאבל פיגרס ולהשיג את הניצחון הסופר יוקרתי על האורדונים.

סטטיסטיקה חודש אוקטובר: 14 נק', 3.7 רב', 3.7 אס', 1 חט'




ניב משגב (הפועל חיפה)
מה עוד לא נאמר על ילד הפלא מכפר ורדים? רק בן 21 וזו כבר עונתו הרביעית בהפועל חיפה. שחקן בית. חלומו של כל אוהד. משגב מציג גרף התקדמות עקבי וברור, כך בשתי עונותיו הארציות וכך גם בשתי עונותיו הלאומיות. אין ירידה באיכויות למרות העלייה ברמת המשחק, דק' המשחק נשמרות וכך גם הסטטיסטיקה בכל פרמטר אפשרי, נק', חט', אס' ואחוזי הקליעה. ההגנה שלו נהדרת, קבלת ההחלטות כמעט נטולת שגיאות וכל מה שנשאר זה להגיע לליגת העל וגם לנבחרת.

למרות כל השחקנים הישראלים הבכירים שנחתו ברוממה השנה דווקא משגב הוא זה שמספק יותר מכולם את הסחורה. היחיד בדאבל פיגרס, מוביל בדקות המשחק, הכי טוב בקבוצה גם מהקו וגם מקשת השלוש. את המלחמה שהוא נותן במגרש טרם מצאו איך למדוד.

סטטיסטיקה חודש אוקטובר: 12 נק', 3.3 רב', 3.3 אס', 1 חט'.



ורנון טיל (מכבי הוד השרון)
היא נפרדה ממרבית השחקנים שהובילו אותה לחצי גמר הפלייאוף אשתקד, לא הרשימה מידי במשחקי האימון, אבל שריקת הפתיחה לעונת 2017/18 החזירה את הוד השרון חמישה חודשים אחורה, לאותה היכולת ואותה התשוקה, כאילו כלום לא השתנה אצל חבורת חנן הירשוביץ.

והאמת? שכשורנון טיל בסביבה אין סיבה שמשהו ישתנה. טיל פתח את העונה בסערה והציג את היכולת הנהדרת שהתרגלנו לראות ממנו בשנים האחרונות - עם למעלה מ 20 נקודות ולמעלה מ 10 כדורים חוזרים כל ערב, ושתי נגיעות בטריפל דאבל. פעמיים הוא הוביל את הוד"ש לניצחון כזר יחיד (בליגה ובגביע), פעם נוספת נעזר בג׳ון פילדס שכבר שוחרר מאז ובמחזור האחרון, כשלא היה לו את אילן ברקוביץ׳ לצידו, כבר לא הצליח להביא ניצחון. אבל זו רק ההתחלה, וטיל עוד ימשיך ויהיה דומיננטי, ואם רק יוסיף למשחק שלו אלמנט מבוקר יותר, החבורה המוכשרת שלצידו בהובלת שון דניאל ויותם שירן רק תקח את הקבוצה הזו לגבהים מרתקים.

סטטיסטיקה חודש אוקטובר: 23.7 נק', 12.7 רב', 6.7 אס', 3.7 חט', 2.3 חס'


מאמן החודש: רועי חגאי

למען האמת, שורות אלה נכתבו כמה שעות אחרי הפסד הבכורה של קריית גת לרחובות במחזור הרביעי של העונה, במשחק שהשאיר את האחרונה עם מאזן נקי מהפסדים. ובכל זאת, אם לשפוט על פי תוצאות חודש אוקטובר, הבחירה של כתבי ספסל בחגאי למאמן החודש בהחלט מצדיקה את עצמה.

קריית גת נבנתה מאוחר, לפרקים במהלך הקיץ עלה אפילו החשש שאולי לא תהיה שם בכלל קבוצה. אבל איכשהו בין כל הבלגן הצליח רועי חגאי לייצב סגל נאה (אך קצר), זכה בגביע הליגה בצורה מרשימה, החליף זר על הדרך, ניצח שתי יריבות צמרת פוטנציאליות לחלוטין - באר שבע ורעננה, והוביל את קריית גת למאזן מושלם בחודש הראשון של העונה.

סביר להניח שהסגל עוד יתחזק בשבועות הקרובים, סביר להניח שעוד יהיו שם עליות לגבהים נוספים וירידות לאזורים מעט פחות בטוחים. אבל היורדת מליגת העל, שספגה לא מעט ביקורות בשנותיה בליגה הראשונה, עושה כל מה שהיא יכולה כדי לחזור לשם, והבחירה בחגאי שכבר הוכיח שהוא יודע את העבודה, מסתמנת כצעד משמעותי לכך.

רועי: "תודה על הבחירה. אנחנו קבוצה חדשה לגמרי אבל הצלחנו לעשות 3 נצחונות מתוכם על 2 קבוצות צמרת... מקווה שנמשיך ככה ונעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();