לאומית: לוהט בשרון, דרבי בקריות
ספסל ,30/10/2017

הוד השרון וחיפה יפגשו לקרב בלתי המנוצחת התורן. כפר סבא ובאר שבע יפגשו לקרב בלתי המנצחות התורן. קריית גת תארח באשקלון את רעננה למשחק צמרת מרתק, ומגדל העמק תארח מחר את יבנה בעפולה למשחק תחתית לוהט. עוד בצפון: דרבי בקריות, קרב אדומות בכפר בלום, וביקור מולדת של גור פורת.

-- יניב סהראי, אדי מינץ, צוד בדיחי, אלירן כהן--

מכבי קרית גת – עירוני 'איצקוביץ' נכסים' רעננה (19:00, היכל הספורט העירוני, אשקלון)

הקבוצה הביתית פתחה את העונה שלה בצורה נהדרת, כשגברה בקלילות על עפולה והצהירה על כוונותיה כשהשיגה ניצחון חוץ במשחק העונה(הראשון לעונה), כשהיא מגיעה למשחק עם זר אחד. טישמן ומייז, היו שוב אלה שהובילו את הקו האחורי של הקבוצה, הפעם עם 41 נק' משותפות, יותר ממחצית סך הנק' שקלעה הקבוצה. ג'ון וויליאמסון, שחתם בקבוצה בשבוע שעבר במקום מארשל מוזס שנפצע, נחת בחמישי האחרון בארץ והוא צפוי לעמוד לרשות חגאי.

מנגד, שבוע מוצלח עבר גם על פנינת השרון. הוא התחיל עם ניצחון ראשון בליגה על הפועל עפולה ונמשך עם ניצחון מפתיע על גלבוע/גליל במסגרת גביע המדינה, שיותר מכל הראה שגם העונה רעננה צפויה להיות משוכה קשה עבור כל קבוצה בליגה. ברעננה יכולים להיות מרוצים מהיכולת שמציג מייקל בריסקר, שהצטיין מול גלבוע ונתן משחק טוב גם מול עפולה, ומהיכולת שמציגים הזרים, גיבנס ו-וויליאמס, כשהאחרון מגלה שיפור ביכולתו לאחר שמעמדו היה מעורער.

טריוויה: בעונה שעברה נפגשו שתי הקבוצות במסגרת הסיבוב הראשון של גביע המדינה, ורעננה, בדיוק כפי שעשתה ברביעי האחרון מול גלבוע, גברה על קרית גת, ששיחקה אז בליגת העל.

מכבי הוד השרון – הפועל חיפה (19:30, עתידים, הוד השרון)

שתי קבוצות במאזן ליגה מושלם של 0:2 נפגשות למשחק ראש בראש, מי להמשך מומנטום ומי לחישוב מסלול מחדש. לשתיהן יש את המאמנים הכי מנוסים בליגה, ישראלים איכותיים וזרים מצוינים. לטובת הוד"ש עומד רצף של משחקים צמודים, מתוכם 3 הארכות, שאת כולם היא ניצחה, תוך הפגנת הרבה אופי, למרות שבחלק מהם היא הייתה עם זר אחד בלבד. לרעתה עומדת ההגעה המאוחרת של הזר נינו ג'ונסון שבהחלט יכול לערער את הסדר הקיים. לפעמים כל המוסיף גורע.

לטובת חיפה עומדת התייצבותם לסירוגין של ריד ורומרו. טרם קרה שהם הבריקו יחד. משחקים שבוע שבוע, כמו טבחים בצבא. מה יקרה אם שניהם ישחקו סביר, בו זמנית? לרעתה עומדת השתלבותם האיטית למדי של 11 שחקניה החדשים. הוד"ש מציגה את טיל בעל הטריפל ואת דניאל את שירן שמסוגלים בכל ערב נתון לספק 40 נק'. חיפה מציגה אחוזים טובים מטווח השלוש ואת הצמד משגב את אביטל שנותנים תפוקה יוצאת מהכלל מהספסל. חיפה גם מגיעה עם קהל משמעותי ומשפיע. קיצר תגיעו, יהיה כיף.

טריוויה: גם חיפה, גם הוד השרון חתמו בעונה שעברה על שיא ליגה שיהיה מעניין לראות אם ומתי ישבר שוב - 21 שלשות במשחק אחד. לכמה הן יגיעו הפעם, ביחד?

עירוני קרית אתא – מכבי קרית מוצקין (19:00, "רמז", קריית אתא)

דרבי הקריות הראשון של העונה ייערך בהיכל "רמז" והוא צפוי להיות אפילו חם מהמתוכנן, כשגם קריית אתא וגם קריית מוצקין זקוקות לניצחון יותר מאשר אולי חשבו. הקבוצות צפויות להופיע בסגלים מלאים, כשירין איינהורן ודניאל דנינו, שחזר בשבוע שעבר, יקוו להיות דומיננטיים יותר בעוד שמהעבר השני נועם מטלון, שנעדר מההתמודדות נגד מגדל העמק, ישוב לכדרר בפרקט בו העביר את העונה האחרונה.

קריית אתא, המארחת אמנם מגיעה להתמודדות אחרי שהשיגה ניצחון בית נאה במחזור הפתיחה, על רעננה, אך הפסידה ברחובות בשבוע שעבר והציגה לא מעט מגבלות בצד ההגנתי. מוצקין, מנגד, פתחה את העונה עם שני הפסדי בית ועם לא מעט בעיות, בראשן חוסר היציבות שמפגין ג'סטין ג'קסון.

טריוויה: הפעם האחרונה בה שתי הקבוצות נפגשו במשחק רשמי הייתה בעונת 2010/11, בליגה הארצית, במשחק שהסתיים בניצחונה של אתא 86:83, שהעפילה בסיום העונה ללאומית. שריד מהתקופה ההיא? שקד שוהם, כמובן, ששיחק באתא.

הפועל גליל עליון – הפועל ר"ג/גבעתיים (19:30, היכל הספורט "כפר בלום")

בכפר בלום פתחו נהדר את העונה, עם ניצחון ענק על יבנה והאקס ג'רמיין ג'ורדן, והפסד מינימלי בשבוע שעבר להפועל חיפה - ללא קורטני פלס שהיה פצוע. רום גפן וברנדון אדוארדס (13 ריבאונדים) נמצאים בכושר נהדר עם 41 נקודות משותפות בשבוע שעבר, וגם הצוות המסייע נראה מעולה. קורטני פלס אמור לחזור לכשירות ולפתוח לצד אדוארדס, ובגליל מקווים שהחזרה שלו יחד עם האולם הביתי שמתחיל להתחמם ולהזכיר את הימים היפים מפעם, יספקו להם ניצחון על אחת הקבוצות הכי חמות בליגה.

מנגד, הפועל רמת גן גבעתיים מגיעה לצפון במאזן מושלם. במחזור הקודם השיגה ניצחון ענק על כפר סבא לאחר שירדה למחצית בפיגור של 10 הפרש. האורדונים נהנו מדאבל דאבל של ראשד מאדן ויוני ניר, ובנוסף מ23 נקודות של רוברט גלן. האורחים ישמחו מאד לחזור לגוש דן עם שתי נקודות מהמשחק הזה, שיעזרו להם בהמשך במאבקי האליפות. צפוי משחק מותח וצמוד עד השניה האחרונה.

טריוויה: שתי הקבוצות שיחקו בשבוע שעבר משחקים תמודים שהסתיימו באותו הפרש וכמעט באותה תוצאה (79:74 בחיפה, 80:75 בר"ג). נראה שגם הפעם צפוי משחק צמוד, ומי שתצליח ללכת עד הסוף תזכה בניצחון יוקרתי ולא קל.

הפועל כפר סבא – הפועל באר שבע (19:00, היובל, כפר סבא)

שתי הקבוצות שנפגשו בשלב חצי גמר הפלייאוף בעונה שעברה עדיין מחפשות את ניצחון הליגה הראשון שלהן העונה. הירוקים החלו את העונה מעט באיחור, צרפו את ביירון ווסלי כמעט ברגע האחרון והחלו להתייצב רק בשבוע שעבר, כשהצליחו למתוח ב"זיסמן" את הפועל ר"ג/גבעתיים החזקה. האדומים הפסידו בזיסמן במחזור הפתיחה, ופספסו הזדמנות לנצח את קריית גת בביתם במחזור שעבר - ושני הפסדים בפתיחת העונה הם כבר יותר מידי מבחינת הבאר-שבעים.

כאמור, זה יהיה קרב בין שתי קבוצות ששיחקו האחת נגד השנייה בחצי גמר הפלייאוף בעונה שעברה (1:3 לב"ש) ועשו במהלך הקיץ לא מעט שינויים משמעותיים בסגל השחקנים, כשביניהם - רכזי שתי הקבוצות החליפו צבע, כשטמיר אריאלי הצפין לכפ"ס וכהן-סבן הדרים לב"ש. דזי ברמור שחתם בב"ש בסוף השבוע האחרון, צפוי לנחות בארץ רק ביום רביעי.

טריוויה: לפני 7 עונות, כשעוד היה שחקן, העביר מויה טאצ'י, עוזר המאמן של יניב בורגר, קריירה קצרה בארץ הקודש בליגה הלאומית, כששיחק על תקן זר תחת יוסי בונן בנס ציונה. איך יסתיים המפגש הרשמי הראשון שלהם מאז?

הפועל עפולה – מכבי רחובות (19:00, היכל הספורט העירוני)

הקבוצה מבירת העמק מגיעה למשחק עם זר חדש(אנתוני מיילס) ועם הרבה תקוות להשיג w ראשון לעונה אחרי שספגה 2 הפסדים בליגה ועוד אחד במסגרת גביע המדינה. במחזור האחרון התארחה עפולה ברעננה, וספגה, כאמור, הפסד נוסף, הרבה בגלל פתיחת משחק נוראית. בקבוצה יכולים להיות מעודדים מהיכולת שהציגו אריאל נבון, שקלע 17 נק' והיה האחראי הראשי לניסיון הקאמבק של עפולה, ו-ווין לנגסטון שהמשיך את היכולת הטובה מהמשחק מול הפועל תל אביב ורשם 20 נק' ו-18 ריב'.

בניגוד לעפולה, הקבוצה מעיר המדע מציגה יכולת נהדרת ומחזיקה במאזן של 3 נצחונות רצופים מתחילת העונה. אם למישהו היה ספק אם לקבוצה של אבנר יאור יש את הכלים להתמודד מול אריות הליגה, הרי שהוא קיבל את התשובה בשלישי שעבר, אז התגברה רחובות על פתיחת המשחק לא טובה מול קרית אתא בדרך לניצחון מרשים והצהרת כוונות שגם העונה לא יהיה קל מול חניכיו של יאור, בטח שלא באולמם הביתי.

טריוויה: גור פורת, שהצטיין בשבוע שעבר עם 23 נק', פוגש את הקבוצה בה גדל. ימשיך להצטיין גם מול הקבוצה בה גדל או שמא יזכור חסד נעורים?

הפועל מגדל העמק - אליצור יבנה (רביעי, 19:30, היכל הספורט העירוני, עפולה)

שימו לב! המשחק נדחה ליום רביעי ויערך בהיכל הספורט העירוני בעפולה בשל חוסר תקינותו הזמנית של אולם "יערות העמק". משחק מאוד חשוב הן לקבוצה של קפלן והן לקבוצה של יתום. במגדל נרשמו לא מעט חיוכים אחרי הניצחון במוצקין, ששיחרר מעט לחץ לקראת המשחק החשוב מול יבנה. מי שמציגים יכולת טובה הם צמד הזרים, ג'ורדן סאמפל וטיילר ג'ונס, ונטע סגל שלפי פתיחת העונה עושה רושם שיהיה הישראלי המוביל של הקבוצה. מנגד, אלון לוין טרם נכנס לעניינים ובקבוצה יקוו לשיפור ביכולתו.

ביבנה מודעים לחשיבות המשחק ויודעים שהפסד מול מגדל העמק יפתח פער של 2 משחקים בינם לבין יריבתם, פער שיכול להתברר כקריטי בהמשך העונה. ביבנה הרגישו שהם יכולים "לגנוב" את המשחק מול הוד"ש, שחסרה זר בצבע, אך רבע אחרון חלש מנע ממנה להשיג ניצחון ראשון לעונה. כפי שפורסם אמש, אטום ג'קו, שמציג יכולת חלשה מפתיחת העונה פינה את מקומו לטובת ריילי דיאנלג'ו.

טריוויה: ג'ורדן סאמפל חסם בשבוע שעבר לא פחות מ-6 פעמים את שחקני קרית מוצקין, שש החסימות הללו שוות ערך לסך החסימות שיבנה ביצעה בשלושתהמשחקים שלה העונה(גביע+ליגה).






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();