ג'קסון. יש פוטניצאל, יש בעיות



מאחורי הספסל: ממשיכות בשלהן
אלירן כהן ,27/10/2017

על פתיחת העונה החלקה של רחובות, הוד"ש ור"ג כהמשך ישיר לעונה שעברה, על הבעיות הפתורות והלא פתורות של חיפה והקריות, על התהיות שעלו מהמשחק בין ב"ש לק"ג. וגם: הקדמה לדיון העבירות הראשון שלנו העונה.

- בין כל השמות המגניבים שנחתו בליגה במהלך הקיץ האחרון, לא בלט שמו של שון דניאל, שבינתיים הולך ומסתמן כאחת הגניבות של העונה. 18 נקודות היו לו במחזור הראשון, 29 במחזור השני, והוד השרון כבר סופרת שלושה נצחונות רצופים (אחד בגביע) בהמשך ישיר לעונת המשחקים שעברה, שלושתם אחרי קאמבק, כזה או אחר. דניאל סיים את המשחק נגד יבנה השבוע עם 5/6 לחוץ לקשת, שיא קריירה, ושיתוף הפעולה שלו עם יותם שירן (40 נקודות משותפות בממוצע למשחק עד כה) הולך ומרגיש כמו אחד הדברים המסקרנים שיהיה לליגה להציע לנו העונה. אה, וגם היה כמעט טריפל דאבל של ורנון טיל. וכמעט אצל ורנון זה לא מספיק. מהצד השני בלט עידן רג'ואן עם 21 נקודות נאות, ויבנה, בכלל, יכולה להיות מרוצה לכל הפחות מהניצחון הגבולי שלה בריבאונד על קבוצת הריבאונד הטובה בליגה, עם 42 כדורים חוזרים ו- 17 בהתקפה.

- מי שכן חגג טריפל דאבל השבוע הוא זר אחר שמכיר כבר לא רע את הליגה שלנו, סמי גיבנס, שסיים את המשחק נגד עפולה עם 25 נקודות, 11 ריבאונדים ו- 12 אסיסטים, והשכיח את משחק פתיחת העונה המנומנם שלו מהשבוע שעבר. רעננה, כמובן, יכולה להיות מרוצה במיוחד מהתוצאות שהשיגה בשבוע האחרון - ניצחון על עפולה בליגה והדחה של גלבוע/גליל מהגביע. בדיוק כמו בעונה שעברה, הקבוצה של ברק פלג פותחת בלי הרבה ציפיות, בדיוק כמו בעונה שעברה, היריבה התורנית מליגת העל נופלת במלכודת. חבל שהסטטיסטיקה הרשמית הנעדרת מאתר איגוד הכדורסל של משחק הגביע מונעת מאיתנו לספר לכם יותר, כמו עוד כמה באגים שמלווים את העניין השנה.

- בהיכל הקונכייה נפגשו שתיים מהקבוצות עם אולי הפוטנציאל ההתקפי הכי טוב בליגה, מה שלא בא לידי ביטוי בשום צורה במחצית הראשונה של המשחק, במהלכה קלעו באר שבע וקריית גת יחד 61 נקודות (מול קרוב ל- 100 במחצית השנייה) באחוזים שקשה לדבר עליהם. שתי הקבוצות הגיעו עם ספסל קצר, מילולית או מטאפורית. ק"ג החסרה קיבלה בעיקר 9 נק' מזלמנסון, ב"ש ראתה 16 מפישר, וזהו בערך. החיים הקלים שהיו לרות'בארט בשבוע שעבר הפכו קצת יותר מאתגרים במשך שלושה רבעים מול וורן וסולומון, אבל הראשון ידע להתעורר ברבע האחרון ואפילו קלע שלשה, והשניים האחרונים סיימו עם 0/8 מחוץ לקשת. ב"ש עוד לא הביאה לידי ביטוי את העומק שלה, כשטוני יאנגר טרם נכנס לעניינים והחמישייה הראשונה אולי עוד לא התייצבה. ק"ג תקבל את וויליאמסון בשבוע הבא, אבל זה עדיין לא יפתור לה את הצורך בעוד שחקן משמעותי לקו האחורי.

- מי שרצה להעמיד במבחן את היכולת של רחובות אל מול קבוצה גדולה, קיבל את התשובות לשאלות כבר במחזור השני. קריית אתא אמנם ניצחה את הרבע הראשון 30:18, אבל משם הקבוצה של אבנר יאור לא הסתכלה לאחור. בשבוע שעבר תהינו איזו מן רחובות נראה השנה, התקפית או הגנתית. התקפית - רחובות סיימה עוד משחק עם סקור גבוה (92 נקודות, 87.5 למשחק, ראשונה בליגה), ובממוצע בשני המשחקים האחרונים הביאה את היריבות שלה לאבד 22 כדורים (הכי הרבה בליגה). התקפית, היא נהנתה מ- 23 נקודות של גור פורת (הפעם האחרונה בה קלע יותר בלאומית הייתה לפני 4 עונות), הגנתית היא הקשתה על הישראלים של אתא (הפצועים בחלקם) להשפיע על המשחק, ועל הדרך שוב הדביקה ליונתן לוי 5 עבירות ב- 10 דקות.

- המשחק בין חיפה לגליל היה צמוד ברוממה, נתון שבהחלט אפשר לזקוף לזכותה של האורחת, שהגיעה להתמודדות ללא השחקן הכי משמעותי שלה - קורטני פלס, הפצוע. וממה חיפה גם יכולה להיות מעודדת? מהניצחון במדד האיכות 96:82 על אף המשחק הצמוד שהיה, מהעובדה שקלעה 10 שלשות - עניין שסומן בקיץ כבעל סיכון מבחינתה, ומהכניסה לעניינים של למרקוס ריד. ממה לא? בעיקר מהנחיתות בריבאונד ההתקפה - שם הפסידה 13:5, אחרי שגם בשבוע שעבר לא הרשימה בתחום. והמספר הנוסף: גל גלינסקי - 1/8 ל- 2, 1/6 מהקו, 1/3 ל- 3, אבל 11 אסיסטים. רכז נולד.

- אם יש משהו שרצו יותר מכל לשפר בקיץ בשורות רמת גן / גבעתיים, הרי שמדובר ביכולת הקליעה הקטסטרופאלית מחוץ לקשת שהציגה הקבוצה אשתקד. עומר טל ונועם לייש הם קלעים נהדרים, גם אליה אלאייב, אבל הידית עדיין לא התאפסה, ואחרי שקלעה 6 שלשות נגד ב"ש בשבוע שעבר, ירדה השבוע ר"ג ל- 3 בלבד. זה הספיק לניצחון. כפר סבא הקצרה פתחה טוב, אבל הסתבכה בעבירות בהמשך, ועל אף שהמנחוס הפעם עמד לטובתה זה לא הספיק נגד היריבה החזקה. מה השתנה מהעונה שעברה בר"ג? בינתיים הפתיחה נראית טוב בעקב אכילס אחר של הקבוצה בעונה שעברה, היחס שבין האסיסטים לאיבודים (2 אס' לאיבוד). ומה לא? 12/13 של מאדן מהקו, שגם את העונה שעברה סיים עם 85% מהתחום.

- בארבע השנים האחרונות בלאומית פספס נועם מטלון משחק אחד בלבד, כששיחק במדי עפולה בעונת 2015/16. השבוע הוא פספס אחד נוסף בשל פציעה, ויחד עם שגב שסחב אחת משלו ו(עוד) הרחקה מוקדמת של ג'סטין ג'קסון (16 דקות, 12 נקודות, 6 ריבאונדים, סחיטה של 6 עבירות, 2 טכניות. כמה בזבוז) יוסי שוורץ היה צריך לנסות לאלתר את תכנית המשחק שלו מהספסל, שם לא היה לו יתרון משמעותי על פני היריבה. מגדל, מנגד, נהנתה ממשחק נהדר של צמד הזרים שלה בראשות ג'ורדן סאמפל (29 נק', 13 רב', 7 בהתקפה) וכבר נתנה לנו את הפתיח לנושא שנדון בו בשבוע הבא (שלושה מחזורים זה כבר סבבה כדי להתחיל לזהות מגמות במקום להסתפק בלדבר על מה שהיה): היחס שבין עבירה טובה (שחקני מגדל ביצעו 21 עבירות ושלחו את מוצקין רק 18 פעמים לקו) לבין עבירה פחות טובה (שחקני מוצקין ביצעו 29 עבירות ושלחו את מגדל לזרוק 40 פעם מהקו). שבוע אחרון לתקן רשמים, לידיעת הקבוצות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();