פורת. ערב ענק



לאומית - מחזור 2: רחובות לוהטת
אלירן כהן ,24/10/2017

חמישה משחקים בלבד היו לנו הערב, ובכולם היה טוויסט מפתיע. כפ"ס מתחה את ר"ג, הוד"ש התקאמבקה ביבנה, מגדל הפתיעה את מוצקין הפצועה, גליל עם זר אחד גררה את חיפה למשחק צמוד, ורחובות קינחה עם ערב ענק נגד קריית אתא. מחר: דרבי דרומי בקונכייה.

המחזור השני בלאומית, שהחל עם נצחונה של עירוני רעננה על הפועל עפולה ביום ראשון המשיך הערב עם חמישה משחקים נוספים, שנתנו לנו טעימה נוספת ממה שמחכה לנו בליגה העונה. המחזור יושלם מחר (רביעי) כשהפועל ב"ש תארח בהיכל הקונכייה את מכבי ק"ג, לדרבי הדרומי הראשון של העונה.

המתיחה הראשונה של הערב הגיעה מאולם "זיסמן", שם אירחה הפועל רמת גן / גבעתיים את הפועל כפר סבא למשחק הבית השלישי שלה השבוע, וסיימה גם אותו עם ניצחון, 80:75. למרות שנקלעה לפיגור דו ספרתי בירידה להפסקה, ר"גבעתיים בעזרת הקהל רשמה רבע שלישי קטלני של 8-23 ואנחנו קיבלנו משחק צמוד עד לקרב העונשין לקראת הסיום.

כפ"ס כנראה לא בדקה את הסטטיסטיקה מאשתקד של רשאד מאדן, שעמדה על כ80 מהקו, וביצעה את העברות עליו. 4/4 בחצי הדקה האחרונה שלו סידרה לר"גבעתיים את הניצחון. פרט לזה, מאדן הוביל את המנצחים עם 24 נקודות ו- 10 ריבאונדים, רוברט גלן הוסיף 23. בכפר סבא בלטו איתן רוטנברג עם 19 וביירון ווסלי עם 16.

לדיווח של אסף ברגר מזיסמן


מתיחה מספר 2 הגיעה מהיכל הספורט ע"ש רלף קליין, שם ערכה אליצור יבנה את משחק הבכורה שלה באולם החדש בליגה הלאומית, כשמנגד - מכבי הוד השרון. הקבוצה של חנן הירשוביץ' הופיעה עם זר אחד, נקלעה לפיגור דו ספרתי ברבע האחרון, אבל עם התעלות הירואית הצליחה לחזור למשחק ולהשיג ניצחון חוץ מרשים - 83:79.

במשך שלושה רבעים הכתיבה הקבוצה של אוהד יתום את הקצב ושמרה על פער קל של 5-8 נקודות. המארחת כבר הוליכה 55:68 בפתיחת הרבע האחרון, אבל אז התעוררו ורנון טיל ושון דניאל. הצמד הוביל ריצת 19-6 בדרך למהפך, והיתרון של הוד"ש נשמר עד לסיום. דניאל סיים את הערב עם 29 נקודות, טיל הוסיף 26 ו- 15 ריבאונדים. בשורות יבנה בלט עידן רג'ואן עם 21 נקודות.


גם גליל עליון נטולת קורטני פלסה הצליחה לעשות צרות להפועל חיפה, שאירחה לראשונה העונה ברוממה. חיפה הראתה השקעה בהצגת השחקנית, אבל מי שפתחה יותר טוב היא דווקא האורחת. המשחק כולו התאפיין בריצות הדדיות, כשזאת בורחת וזאת חוזרת למשחק. רומרו כרגיל דאג לשואו ולכך שמישהו בקרוב יצטרך להחליף טבעת ברוממה. לאורחים נגמר האויר לקראת הסוף, ועם יותר מידי החטאות מהקו הניצחון הלך לקבוצה מהכרמל, 74:79.

לדיווח של אדי מינץ מרוממה


מכבי רחובות אירחה באולם "קציר" את עירוני קריית אתא לקרב בין שתי קבוצות ששמו לעצמן כמטרה בתחילת הקיץ לקפוץ לפחות שלב אחד יותר ביחס לשנה שעברה. השתיים סיפקו משחק נהדר, בסיומו ניצחה רחובות 92:80. קרית אתא נהנתה מרבע ראשון נהדר של שגיב דוד בדרך ליתרון דו ספרתי, אבל רחובות ידעה לחזור למשחק לאט ובהתמדה.

בחצי השני הקבוצה של אבנר יאור כבר השתלטה לגמרי על העניינים בהובלת גור פורת ומרכוס רלפורד, והפעם היא זאת שהובילה בדו ספרתי. קריית אתא עוד הצליחה לרשום קאמבק נוסף בתחילת הרבע האחרון, אבל מי אם לא פורת דאג שהניצחון ישאר בבית. האחרון סיים כקלע המוביל עם 23 נקודות, בצד השני בלטו מאליק קוק ורודני אלכסנדר עם 18 כ"א.

לדיווח של ענר חתואל מקציר

במשחק שכלל יותר עצבים ועבירות מכדורסל גברה מגדל העמק יזרעאל על קרית מוצקין 80:69. פלורין קמבל הזר של מוצקין המשיך להציג משחק חלש במחצית הראשונה, עד להתעוררות לקראת סוף הרבע השלישי. מי שהיה מצוין (זמנית לפחות) הוא הזר השני ג'סטין ג'קסון שקלע 12 נקודות במחצית הראשונה באחוזים טובים. רק חבל עבור הקבוצה המארחת שהוא ספג שתי עבירות טכניות על מחאות כלפי השיפוט וסיים את דרכו במשחק כבר בדקה השנייה של הרבע השלישי.

בצד השני צמד הזרים של מגדל יזרעאל בהחלט סיפקו את הסחורה ואפילו הציגו שואו לקהל, רק לא יזיק שג'ונס ינסה פחות לזרוק מחוץ לקשת כי הוא פשוט לא טוב בזה. מי שכן הפציץ הערב הוא איגור סימין עם 4 שלשות (15 נקודות) שהוביל את הישראלים של מוצקין, כשגם נניב אוזן מציג משחק לא רע עם 7 נקודות. נטע סגל אצל האורחת קלע גם הוא 15, אבל באחוזים שהוא יעדיף לשכוח.

במחצית הראשונה מגדל שלטה אבל מוצקין הייתה קרוב מאחור, אבל מאז ההרחקה של ג'קסון האורחת רצה קדימה כשאצל נציגת הקריות אין מי שיעשה סל (26/62 מהשדה, 10/18 מהקו). ג'ורדן סאמפל להט בשורות מגדל העמק עם 29 נקודות ו- 13 ריבאונדים. פלורין קמפבל עם 16 נקודות ויגור סימין עם 15 הרבו למוצקין.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();