גלן. בכורה אדירה (צילום: אולג ליטוונקו)



מאחורי הספסל: סיפורו של מחזור ראשון
אלירן כהן ,20/10/2017

על הערב ההיסטורי של רוברט גלן, הפריחה של הוד השרון ורחובות, השיא שהושווה ברוממה, החזרה של ג'רמיין ג'ורדן לכפר בלום, וההתרשמות הראשונית שלנו ממשחקי המחזור הראשון ומשחקי הגביע שבאו אחריהם. סיכום המחזור הראשון בלאומית.

- היה רגע שעוד חשבנו לעצמנו שמחזור ראשון הוא הזדמנות טובה לסיכום שבועי קצר, קליל, לא חופר במיוחד, לא מתחכם מידי, אבל אז הגיעו משחקי הסיבוב הראשון בגביע המדינה (איך בכלל שכחנו מהם? האם באמת שכחנו מהם? ולמה בכלל עולות השאלות האלו? הפרטים במערכת), שהכניסו לנו עוד קצת חומר להתעסק בו. חומר טוב, כמובן.

- זה היה השבוע של הפועל ר"ג / גבעתיים. נפריז ונאמר שיכול מאוד להיות שזה היה השבוע הכי טוב של הפועל ר"ג / גבעתיים בעידן החדש. שבוע שהתחיל בניצחון המשמעותי על ב"ש, והסתיים בהצגה נגד חיפה - שתי קבוצות שיתמודדו חזק בצמרת הליגה העונה. שני הניצחונות של ר"ג הושגו בעיקר בזכות יכולות התקפיות נהדרות, ורוברט גלן אחד, שעוד נגיע אליו. 89 נקודות קלעה הקבוצה של מתן חרוש נגד באר שבע, 96 הוסיפה נגד חיפה, קצב של כמעט שתיים וחצי נקודה לדקה. כיף בזיסמן, נראה מה יהיה בחוץ.

- 38 הנקודות שקלע רוברט גלן במחזור הפתיחה היו שיא ליגה היסטורי למחזור פתיחת העונה בעידן הסטטיסטיקה הרשמית, שיא ששבר בעצם את השיא האחרון שקבע טל דן בעונת 2010/11 - 36 נקודות בהפסד של עפולה (כן, הוא העביר שם איזה עונה) להוד השרון. אם נשאיר לרגע את ענייני הגביע בצד (בסך הכל גלן רשם השבוע 63 נקודות ב- 54 דקות!) - את הניצחון על ב"ש ביום ראשון ר"ג חייבת לא מעט גם לאורי קוקיה, שסיים עם יחס פלוס מינוס נדיר של 21, בהתחשב בפער בו הסתיים המשחק (4 הפרש). במילים אחרות: הוא היה שם בכל הקאמבקים של האורדונים. והיו מספיק כאלה. ביום שני. כמובן.

- אבל למרות התבוסה שספגה חיפה בזיסמן בגביע המדינה, אי אפשר לקחת ממנה את ההצגה ביום ראשון בכפר סבא, ואת הערב הנפלא של תומר בר-אבן, שסיים עם 14 נקודות, 10 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו- 7 חטיפות - מרחק אסיסט אחד מטריפל-דאבל, מרחק 3 חטיפות נוספות מקואדראפל דאבל נדיר. הנוכחות של ורנון טיל בקרבנו אמנם הופכת את המרדף אחר הטריפל לפחות מעניין, אבל מתי בפעם האחרונה שחקן ישראלי היה קרוב כל כך לקואדראפל דאבל? הספרים מדברים על אילן ברקוביץ' שבעונת 2005/06 במדי הפועל חולון קלע 11, הוריד 10, חטף 9 ומסר 7, בניצחון קבוצתו על גבעתיים.

- מי שעוד הרשימה השבוע, גם בליגה, גם בגביע, היא מכבי רחובות, שניצחה את מגדל העמק וכפר סבא ב- 53 נקודות הפרש במצטבר. רחובות הציגה התקפה טובה (85 נק' למשחק) לצד הגנה נהדרת (58 נק' למשחק). את מגדל העמק היא ניצחה בזכות 31:6 מוחץ ברבע האחרון, את כפר סבא היא השאירה על שלשה אחת בלבד מתוך 19 זריקות וסך של 50 נקודות מדד. יהיה מעניין לגלות אם נראה השנה רחובות שומרת או רחובות תוקפת.

- המשחק בין מוצקין להוד השרון נתן לנו לרגע את התחושה שהוד השרון של העונה שעברה התפצלה לרגע לשתיים ושיחקה נגד עצמה. מוצקין זרקה 35 פעמים מחוץ לקשת (וקלעה 12) - מספרים שמפעם לפעם רק הוד השרון וקצת הפועל חיפה סיפקו לנו לפני שנה, הוד השרון חגגה מתחת לסלים עם 61 כדורים חוזרים, 25 מהם בהתקפה (ב- 45 דקות), והשכיחה לרגע את חסרונו של סטורם וורן. נגד מגדל העמק הקבוצה של חנן הירשוביץ' לקחה רק 43 כדורים חוזרים, בהם אחד בהתקפה שהביא לה את סל הניצחון של תומר פורת בשנייה האחרונה, ושם היא כבר נזקקה ל- 50 דקות. מחליפו (הזמני בדיעבד) של וורן, אגב, ג'ון פילדס, ירשם גם הוא בספרי ההיסטוריה כזר שהביא ניצחון לקבוצה שלו, סיים עם דאבל-דאבל נאה (כמו גם יותם שירן וורנון טיל), ועשה את זה כל כשלחדר ההלבשה כבר סחב את המזוודות שלו בדרך חזרה לארה"ב.

- ג'רמיין ג'ורדן חזר לכפר בלום כבר במחזור הפתיחה של העונה, קיבל הרבה מהכבוד שמגיע לו וסיים עם 13 נקודות, לא סקור שמאפיין אותו כל-כך בשנים האחרונות. זו הייתה הפעם הראשונה של ג'ורדן כאורח בכפר בלום, אבל הפעם השנייה בה הוא פוגש את גליל מהצד השני. כששיחק במדי אשקלון לפני שנתיים קלע 27 נקודות והוסיף 17 ריבאונדים בניצחון מול האקסית, כמה שבועות לפני ששב אליה. השנה נראה שבגליל מצאו תחליף ראוי במיוחד בדמותו של קורטני פלס, אבל גם גליל וגם יבנה צריכות לשאול את עצמן - האם עשינו מספיק כדי לא לסיים את המשחק הזה רק עם 26 ו- 20 ריבאונדים בהתאמה? או שהאשמה על שגב?

- בסך הכל היה לנו מחזור פתיחה טובה. אמנם בלי יותר מידי הפתעות, אבל עם הרבה ישראלים שהראו שיוכלו לתת את הטון השנה והרבה מגמות שיהיה מעניין לראות כיצד יתפתחו. כך, למשל, 5 קבוצות הראו יכולת קליעה טובה מחוץ לקשת עם לפחות 10 שלשות (קריית גת ראשונה עם 10/14), 9 קבוצות סיימו עם מעל 80 נקודות, הרבה צעירים (במיוחד הצמד של רעננה - בני את בריסקר) קיבלו דקות משחק ונתנו תפוקה נאה, והייתה אפילו קבוצה אחת שלמרות שהפסידה (עפולה), סיימה עם 13/13 מקו העונשין. שיא שכבר דיברנו עליו לפני חצי שנה, ואולי יום אחד נחפור בו שוב.

- לצד חיפה וכפר-סבא, שיצאו ממשחקי גביע המדינה עם תבוסות קשות והרבה מידי סימני שאלה, יש כמה שחקנים שבאופן עקיף שבוע הגביע הטיב עימם. למשל: סטורם וורן, שלראשונה בקדנציה שלו בישראל סיים שבוע שלם עם 100 אחוזי קליעה מהשדה אחרי שיכל להרשות לעצמו לנוח ברביעי-חמישי, רוברט רות'בארט, שחגג בכורה מוצלחת בליגה עם 30 נקודות ויפגוש עם ק"ג את הרצליה בגביע רק בעוד חודש, וצמד הזרים של מגדל העמק - טיילור ג'ונס וג'ורדן סאמפל, שלמרות ההדחה בגביע, סיימו את המשחק נגד הוד"ש עם 9/14 מהקו, שזה הרבה יותר מה- 3/12 שהשיגו נגד רחובות בתחילת השבוע, וזכו בעוד כמה ימי חסד לפני ש(אולי) יכנסו לרשימה השחורה ע"ש אייזיה סייקס וראמאל בראון.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();