לאומית - מחזור 1 - הקרב החם של העונה?
אלירן כהן ,13/10/2017

מחזור פתיחת העונה בלאומית ייערך כבר ביום ראשון ויזמן לנו יופי של קרבות - משפט שעוד תקראו הרבה העונה. במוקד: באר שבע מגיעה לזיסמן (יום שני). קריית אתא תארח את רעננה לקרב צמרת פוטנציאלי, קריית גת תגיע לעפולה ומוצקין תארח את הוד השרון. שלוש שורות על כל משחק.

--- יניב סהראי, אלירן כהן ---

הפועל ר"ג / גבעתיים - הפועל באר שבע / בני שמעון (שני, 20:30, זיסמן)

המשחק המרכזי של המחזור ייערך דווקא יום אחד אחרי כולם, כשהפועל באר שבע תגיע לזיסמן, למשחק שבעיני רבים עשוי להיות גם סדרת הגמר שנראה אי שם באביב הבא.

שתי הקבוצות הלכו בקיץ על בניה משולבת - שמרו על מספר שחקני מפתח מהעונה שעברה והתחזקו במקומות הנדרשים. ר"ג, שנפרדה מכוכבה יניב סולומון, שמרה על המשולש ליאור לפשיץ-יוני ניר-אורי קוקיה והצליחה להחתים לעונה נוספת את הזר הנהדר ראשאד מאדן. לצידם צרפו האורדונים גם את עומר טל ונועם לייש, ובנו קבוצה אטרקטיבית ומהנה.

באר שבע נפרדה מיותר שחקנים, אבל השאירה את השלד שכלל את אנטוני פישר - אוהד כהן ובן אייזנהרט, והתזחקה כמעט בכל עמדה אחרת, כשצרפה את עדי כהן-סבן וסטורם וורן, שכיכבו אשתקד בליגה הלאומית, והנחיתה מהליגה הראשונה את אור סולומון וטוני יאנגר.

זה לבטח לא יהיה המשחק שיכריע את העונה, אולם הוא בהחלט יתן אינדיקציה נהדרת למה שהולך להיות לכם העונה, כלומר - הרבה מאוד אקשן, כיף, ומשחקים שמוכרעים בשניות האחרונות. ביום שני נדע בכמה פגענו.

טריוויה: הסוס השחור? הפועל באר שבע והפועל רמת גן / גבעתיים נפגשו ארבע פעמיים בשנתיים האחרונות. המאזן: 1-3 לאורדונים. גם במשחקי טרום העונה שערכו לפני שנתיים בליגה הארצית - הקבוצה מזיסמן הייתה זו שסיימה כשידה על העליונה. ומה יהיה הפעם?

הפועל כפר סבא - הפועל חיפה (ראשון, 19:00, היובל)



שחזור המחזור הראשון מאשתקד. כפ"ס, מחוזקת בביירון ווסלי שחתם בקבוצה לפני מספר ימים, תשמח לשחזר את תוצאת המשחק מהעונה שעברה, אך גם היא יודעת שזה לא יהיה פשוט. הפועל חיפה בנתה קבוצה מרשימה ונראה כי לאט לאט הקבוצה מתחילה להתחבר, כשלמרכוס ריד, מהזרים המבטיחים בליגה, מתחיל להכנס לכושר אחרי שהיה פצוע לאורך רוב תקופת ההכנה.

טריוויה: גם בעונה שעברה נפגשו שתי הקבוצות כבר במחזור הראשון. אז זה נגמר בניצחון דרמטי של כפ"ס כשהטריו ליווינגסטון-ווטסון-כהן סבן מוביל את הקבוצה לניצחון. הפעם, השלושה כבר לא בקבוצה, איך זה ייגמר הפעם?

עירוני קריית אתא - עירוני רעננה (ראשון, 19:00, רמז)

קריית אתא בנתה בקיץ האחרון את אחד הסגלים המרשימים בליגה במטרה להגיע עד הסוף. בגביע הליגה זה עזר לה כדי להגיע עד לגמר. רעננה, מאידך, שוב בנתה סגל צעיר אבל תנסה להמשיך לשוט על כנפי גיא לביא וסמי גיבנס בדרך לעוד עונה של פלייאוף.

טריוויה: בדיוק כמו המשחק הקודם, גם בעונה שעברה נפגשו קריית אתא ורעננה במחזור הפתיחה, במשחק שאולי נתן את האות הראשון לדרכה של רעננה לצמרת הטבלה מול דרכה של קריית אתא למרכז הטבלה. איך זה יגמר הפעם?


מכבי קרית מוצקין - מכבי הוד השרון (ראשון, 19:00, גושן)

העולה החדשה מהארצית תארח את אחת הקבוצות הקשוחות בליגה למשחק שיכול להיות בעל חשיבות כשנתחיל לספור נצחונות לקראת הפלייאוף. שתי הקבוצות מציגות חמישיות נהדרות וספסלים מעט קצרים. הקצב, כפי שכבר התרגלנו ממשחקי האימון, צפוי להיות גבוה, ולכם נותר רק ליהנות.

טריוויה: אילן ברקוביץ' ויותם שירן מצד אחד, ליאור שגב, יבגני ליוטרין, ניר נצר ואלמוג ברק מצד שני - כולם בעונה שעברה שיחקו במחוז הצפוני של הליגה הארצית והיו נהדרים. השנה הם נפגשים שוב, אמנם בליגה אחרת, אבל עדיין בצדדים שונים.

הפועל עפולה - מכבי קרית גת (ראשון, 19:00, היכל הספורט העירוני)



קיץ לא פשוט עבר לעפולה, כשכבר בשלב מוקדם מאוד נאלצה לעשות שינויים על הקווים, כשיוסי בוכניק פינה את מקומו לטובת דוד אלהרר, ששב אל הקבוצה בה אימן לראשונה קבוצת בוגרים. מנגד, קרית גת מגיעה אחרי קיץ שנראה בהתחלה לא פשוט(התחלה מאוחרת של ההכנות לעונה), אך הצליחה לסיים אותו בטעם מתוק עם זכייה בטורניר פתיחת העונה, תוך כדי שהיא רושמת ניצחונות מרשימים על שתיים מהמועמדות לעלייה- הפועל ב"ש וקרית אתא.

טריוויה: מארשל מוזס, שנעדר שנה מהמגרשים בעקבות תאונה שעבר, חוזר למגרש בו ערך את המשחק הרשמי(עם כל הכבוד לטורניר פתיחת העונה) האחרון שלו, אז שיחק במדי הקבוצה אותה הוא פוגש בשלב חצי הגמר של פלייאוף הליגה הלאומית.

הפועל גליל עליון - אליצור יבנה (ראשון, 19:30, כפר בלום)



אחרי כמה עונות של "כמעט", בגליל מכוונים השנה לפלייאוף העליון. לשם כך, אסור להם להשמיט משחקים שהם צריכים לנצח, והמפגש מול יבנה הוא מפגש כזה. יבנה, הצליחה לשמור על לא פחות מ-8 שחקנים מהעונה שעברה, אך גם בקבוצה יודעים כי זה עלול לא להספיק ומחפשים אחר חיזוק נוסף לקבוצה.

טריוויה: ג'רמיין ג'ורדן חוזר למקום בו ליהטט במשך שתי עונות וחצי, אך הפעם מהצד הפחות מוכר. נקודה מעניינת נוספת, גליל עליון ואליצור יבנה הן שתי הקבוצות היחידות שמחזיקות בזרים ששיחקו בעבר בליגת העל, אתם יודעים מי הם?

מכבי רחובות - הפועל מגדל העמק (ראשון, 20:00, קציר)



במפגש שהביתיות בו הוחלפה, תפגוש רחובות, עדיין ללא גור פורת הפצוע, את הקבוצה המאוחדת מהעמק. רחובות עברה תקופת הכנה לא יציבה, כלשצד ניצחונות נאים, רשמה גם כמה הפסדים, רובם צמודים. היריבה, הפועל מגדל העמק/עמק יזרעאל, מסומנת כיורדת הבטוחה, אך לפי משחקי האימון עושה רושם שהיא לא מתכוונת לוותר בקלות על אף משחק.

*שימו לב הביתיות הוחלפה ורחובות היא זו שתארח את המשחק.

טריוויה: עבור מרכוס רלפורד, ייבגני חולדוב ואליאב אוחנון מדובר במפגש מיוחד, שכן הם ייפגשו את הקבוצה במדיה שיחקו בעונה שעברה.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();