יורובאסקט: צרפת וליטא בחוץ
אלירן כהן ,10/09/2017

היום הראשון של משחקי שמינית גמר היורובאסקט הסתיים עם שתי הפתעות גדולות, כשגרמניה הדיחה את צרפת ויוון הדהימה את ליטא, סגנית אלופת אירופה. ביתר המשחקים: סלובניה דילגה על אוקראינה, איטליה גברה על פינלנד.

יוון 77 - ליטא 64

מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. רק לפני שלושה ימים נדמה היה שנבחרת יוון (אלופת אירופה ב- 2005) תפרד מהיורובאסקט מוקדם מהמתוכנן, אבל הנבחרת של מיסאס קוסטאס עשתה את המהפך, ניצחה את פולין במחזור הנעילה של שלב הבתים, והדהימה הערב כששלחה את נבחרת ליטא, אחת הטוענות לכתר, הביתה. היוונים שלטו בקצב המשחק כבר מדקות הפתיחה, וירדו למחצית ביתרון 37:30 - כדורסל יווני אמיתי. גם ברבע השלישי היתרון של היוונים נשמר, ואף עלה לדו-ספרתי, אבל הליטאים לא וויתרו וברבע האחרון הצליחו להוריד עד 63:59, כ- 5 דקות לסיום. אבל אז אנטקומפו קבר שלשה והוביל ריצת 14-2 של היוונים, ממנה ליטא כבר לא חזרה. קוסטאס סלוקאס הוביל את היוונים עם 21 נקודות. 20 נקודות של מינדוגס קאזמונסקאס לא עזרו לליטאים, שחוזרים הביתה מאוכזבים מתמיד.

יוון תפגוש ברבע הגמר את המנצחת במשחק בין קרואטיה לרוסיה.

גרמניה 84 - צרפת 81

בהפתעה לא פחות גדולה שנערכה מוקדם יותר, ותסלחו לנו על חוסר הסדר וההתאמה ללוח המשחקים, הפתיעה גרמניה את צרפת, שסיימה את האליפות הקודמת במקום השלישי, והעפילה על חשבונה לשלב רבע הגמר. פתיחת המשחק הייתה של הצרפתים, שעלו ליתרון 10 מהיר וסיימו את הרבע הראשון ב- 19:10. דניס שרודר התעורר ברבע השני ודאג שעד המחצית הפער ירד ל- 6 נקודות בלבד, והמומנטום של הגרמנים נמשך גם ברבע השלישי, שהסתיים ב- 56:55 לנבחרת צרפת ופתח משחק חדש. הגרמנים פתחו בסערה את הרבע האחרון ועלו ליתרון משמעותי ראשון. איוון פורניה ניסה לקזז, אבל זה לא הספיק מול דקות טובות של דניאל ת'ייס ודניס שרודר שכבר קבעו 7 לגרמניה - 81:74, כחצי דקה לסיום. צרפת שוב חזרה, עם 5 רצופות של פורניה שהוסיף בהמשך עוד 2 מהקו - 82:81 לגרמניה. בנציג קלע פעמיים מהקו, והצרפתים יצאו להתקפה אחרונה, מצאו את דה-קולו פנוי לשלשה, אבל האחרון החטיא ושלח את גרמניה לחגוג את העפלתה לרבע הגמר. דניאל ת'ייס קלע 22 לגרמנים, איוון פורניה קלע 27 למפסידים.

גרמניה תפגוש ברבע הגמר את המנצחת במשחק בין ספרד לטורקיה.

סלובניה 79 - אוקראינה 55

במשחק הרגוע של הערב, או של הצריים למען הדיוק, הביסה סלובניה את אוקראינה והעפילה, כצפוי, לשלב רבע הגמר. פתיחת המשחק עוד הייתה צמודה, יחסית, כשהאוקראיינים נצמדו ל- 11:7, אבל משם סלובניה טסה ל- 26:17 בסיום הרבע הראשון בהובלת אנטוני רנדלוף ואלכסיי ניקוליץ'. היתרון של סלובניה המשיך לצמוח גם ברבע השני ואל המחצית ירדו הקבוצות כשדי ברור מי תקח את ההתמודדות, עם 42:27 לנבחרת של איגור קוקוסקוב. הסלובנים המשיכו במשחק הריצה שלהם במחצית השניה, ויכלו להסתפק בערב פושר של גורן דראגיץ', שגם נח כמעט 20 דקות, בדרך להעפלה, צפויה מחד אך מרגשת מאידך - לשלב רבג הגמר. אנטוני רנדולף קלע 21 לסלובנים, מקסים פונטנזוב קלע 11 לאוקראיינים.

סלובניה תפגוש ברבע הגמר את המנצחת במשחק בין לטביה למונטנגרו.

פינלנד 57 - איטליה 70

היה מי שעוד איכשהו ראה את איטליה מסתבכת במאבקי הכניסה לשלב שמינית הגמר, אבל הנבחרת של מסינה לא רק הגיעה למעמד מוכנה כתמיד, אלא גם דילגה די בקלילות לשלב הבא. איטליה פתחה ב- 12:5, מהר מאוד דיליגה ליתרון דו-ספרתי, וסגרה את הרבע הראשון ביתרון 30:17, כשניקולו מלי ולואיג'י דאטומה עושים על הפרקט כאוות נפשם. מרקו בלינלי להט בתחילת הרבע השני ונשלח לקו פעמיים לאחר נסיונות לפגוע מחוץ לקשת, זה עלה לפינים ב- 5 נקודות קלות מידי. עד למחצית הוא כבר השתלט על המשחק יחד עם דאטומה, והלוח הראה 48:29 לאטילקים אחרי 20 דקות. ומה היה בחצי השני? פחות או יותר מה שראינו במשחק הקודם - טיול של איטליה, ונסיונות נואישם של פינלנד לחזור. בסוף זה נגמר רק ב- 13. מרקו בלינלי קלע 22 למנצחים, פטריק קופונון ענה עם 13 למפסידים.

איטליה תפגוש ברבע הגמר את המנצחת במשחק בין סרביה להונגריה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();