מה הקשר בין איילון, ביירות ויובל זוסמן?
ספסל ,10/04/2017

מא' ועד ת'. כתבי ספסל אספו וליקטו עבורכם את הפרשיות הכי לוהטות שסיפקה הליגה הלאומית השנה וקיבצו אותן תחת מילון הליגה הרשמי. לגזור ולהשתמש.

--- יניב סהראי, אסף ברגר, אלירן כהן ---

א' - איילון

מכירים את הכביש? אז מסתבר שגם מיילס מקי (ואותו, אתם מכירים?) ערך איתו פגישה צמודה שלושה ימים בלבד אחרי שנחת בארץ. זה נגמר בתאונה ובהחלפה מהירה של הרכב, שהייתה מהירה כמעט כמו ההחלפה של מקי עצמו, שיום אחד החליט שהוא קם והולך.


ב' - ביירות


גיאוגרפית, זו עיר בירה שכנה. טכנית, למרות שהיחסים שלנו איתה לא משהו, היא סיפקה העונה לליגה שלנו שני זרים לא פחות ממגניבים. שניהם נחתו באותה הקבוצה, כמחלייפם האחד של השני - ראשד אנדרסון וג'מאר יאנג.


ג' - גרג לוגינס


האמת היא, שכבר במשחקי טרום העונה הזר שהנחיתה כאן בקיץ רמת השרון נראה מעט מנותק, ולא רק מבחינת כדורסל. על אף המוצעים המביכים שהעמיד, רמת השרון נתנה לו צ'אנס אחרי צ'אנס וכמעט שבזבה סיבוב שלם עם שחקן שלא נתן לה את התפוקה לה ייחלה. יכול להיות שאם הייתה מקדימה את ההחלפה היא עוד הייתה שומרת על מקומה בלאומית.


ד' - דליפה


דליפה באולם כדורסל? יש דבר כזה. באמצע המשחק בין כפר סבא למגדל העמק באולם "היובל" החליטו ארובות השמיים לטפף יותר מהרגיל. הגשם, שניצל את הזיפות החלקי בתקרת האולם (מישהו עוד מזפת היום?) חדר לתוך האולם ואיים לבטל אותו. מזל שבמרחק עשרות מטרים ספורים משם, הוקם בכפר סבא היכל ספורט חדש, אליו הועתק המשחק לאחר מחצית ראשונה חד צדדית.


ה' - התהפכות היוצרות


בעונה שעברה עירוני ר"ג הייתה זו שנאבקה על הכרטיס לליגת העל, בעוד שהיריבה העירונית ניסתה להעביר את הזמן בפלייאוף התחתון. העונה, היוצרות התהפכו והפועל ר"ג (שסיימה מקום 5 בדיוק כמו עירוני ר"ג בעונה שעברה) תאבק על הכרטיס לליגת העל. בעירוני ר"ג יחכו בקוצר רוח לסיום הפלייאוף התחתון שיחתום עונה נוראית מבחינתם.


ו' - ועדה רפואית של איגוד הכדורסל


הייתה השנה פעילה במיוחד. לאחר פציעתו של מרקו קילינגסוורת' והעובדה שעירוני ר"ג השלימה את מכסת הזרים שלה העונה, התכנסה הוועדה כדי לקבל החלטה האם לאפשר לקבוצה לצרף זר נוסף. בסופו של יום המהלך קיבל אוקיי (עם כוכבית). זה לא עזר לר"ג לשרוד בליגה.


ז' - זוסמן, יובל


אחת לכמה שנים נוחת בלאומית "השחקן הישראלי הבא" שכולם מנבאים לו עתיד מבטיח ברמות הגבוהות. זוסמן, לפחות על פי כל הפרשנים והאנשים החשובים (עזבו אותנו) הולך להיות אחד מכוכביה הגדולים של הנבחרת שלנו בעשור הקרוב. תזכרו איפה ראיתם אותו לראשונה.


ח' - חמישים נקודות


כן, קראתם נכון, לא פחות מחמישים נקודות (יותר ממחצית הנקודות שקלעה הקבוצה כולה באותו ערב נתון) המטיר סטורם וורן על הראש של מגדל העמק. נקודה פחות משיא הליגה בעידן הסטטיסטיקה הרשמית שקבע אלכס קראקמו לפני כעשור.


ט' - טריפל דאבל


בסה"כ קיבלנו העונה ארבעה כאלה. על 75% מהם אחראי שחקן אחד, ורנון טיל, שכבר ניפק לנו כמה עונות עם כמות זהה של טריפל-דאבלים. על הנוסף חתום טל דן, שלא היה רחוק מעוד אחד כזה שבוע לאחר מכן. אבל אם היינו סופרים "קרובים" היינו מגייעם ל- 30.


י' - יניב סולומון


על אף ההצעות שקיבל מליגת העל החליט יניב סולומון להישאר בליגה הלאומית והמרוויחה העיקרית מכך הייתה הפועל ר"ג. סולומון, השחקן הישראלי הטוב בליגה, הוביל את הפועל ר"ג לעונה נהדרת שעוד יכול להסתיים משום מקום עם הכרטיס לליגה הראשונה. מגיע לו טייטל נפרד.


כ' - כריס סמית


כריס סמית (זוכרים?), אח של…, הגיע בתחילת העונה לגליל עליון בעקבות ההתעכבות בהגעתו של ג'רמיין גורדן לארץ וכנראה שהוא יעדיף לשכוח את הקדנציה הקצרה והלא מוצלחת שלו בגליל. מספרים שהוא גם לא היה רחוק מלהגיש בקשה לאזרחות.


ל' - לורנזו גורדון


עונה שלישית ברציפות שהשחקן מגיע באמצע העונה לרמה"ש. בפעם הראשונה הצליח להשאיר את הקבוצה בליגה, בשניה אף הצליח להשיג כרטיס לפליאוף העליון. פעם שלישית לא גלידה, רמה"ש תאלץ לשוב לארצית אחרי 4 עונות בלאומית.


מ' - מזל


או אולי - חוסר מזל. אם אפשר לסכם את העונה של עפולה בשתי מילים, אז זו הדרך הטובה ביותר שבה ניתן לתאר את העונה הקשה שעברה עלייה. ככה זה כשהשחקן המוביל של הקבוצה שובר פעמיים את היד וכל זה בתקופה של חודשיים וחצי. חוסר מזל כבר אמרנו?


נ' - נבחרת הנוער


נבחרת הנוער יצאה באמצע החורף לאליפות אירופה הדחויה ואילצה את רעננה לצאת לפגרה כפויה שממנה חזרה בעצלתיים. למזלה, למרות מה שקרה, הצליחה הקבוצה של ברק פלג להתאושש וסיימה את העונה במקום הראשון.


ס' - סלאומית


בלוג, שלא לומר - אתר מתחרה, של אחינו וחברנו ניב שמולי, שבחר לצאת העונה לדרך עצמאית בסיקור הליגה. מוזמנים לקפוץ לבקר, אבל עדיין להשאר אצלנו. אתם אוהבים אותנו יותר.


ע' - עוד רגע זה מוכן


אולי המשפט שנאמר הכי הרבה פעמים השנה על ידי מישהו אחד למישהו אחר במערכת "ספסל" מבלי להתכוון אליו. גיא ליניב. יניב לאלירן. אלירן ללילך וכל ויראציה אחרת שעולה על דעתכם. העיקר שבסוף זה באמת היה מוכן.


פ' - פלייאוף תחתון?


עונה נוספת שהפלייאוף התחתון לא מושך עניין, ולראייה- רק שתי קבוצות יגיעו אליו כשהן מופיעות עם 2 זרים. ככה זה כששתי היורדות נקבעות הרבה לפני שהעונה נגמרת.


צ' - צעירים


יובל זוסמן, יניב סולומון, עדי כהן סבן, ירין איינהורן, הם רק חלק מרשימה ארכה של חבר'ה צעירים, עוד לא בני 24, שהיו שותפים משמעותיים בהובלת קבוצותיהם לפלייאוף העונה. צעירה ומרעננת.


ק' - קמע


4 קבוצות בלאומית מחזיקות בקמע. בליגות רבות ממנפים את הקמעות לפעילויות קהל, וזה מוסיף לאווירה. ספסל ישמח לראות עוד קבוצות מאמצות את העניין.



ר' - רכבת זרים


לא פחות מ- 7 זרים עברו העונה בעירוני רמת גן. כמות זהה עברה גם ברמת השרון, שהצליחה "להרוויח" הרשמה אחרי שביצעה החתמה לפני פתיחת העונה. לשתיהן זה לא עזר להישאר בליגה.


ש' - שופטים


לא מעט תלונות הופנו כלפי השופטים העונה,לנו נותר לקוות שבפלייאוף לא נצטרך עוד לשמוע תלונות מהסוג הזה ונתעסק בכדורסל בלבד.


ת' - תודו שלא הגעתם עד לכאן. ואם כן - תנו לייק לפוסט. שנשתכנע.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();