כיסאות גלגלים: דאבל היסטורי לר"ג
ספסל ,02/04/2017

איל"ן ספיבק ר"ג זכתה הערב באליפות המדינה, אחרי 3-0 בסדרת הגמר מול בית הלוחם חיפה. אחרי שזכתה בגביע לפני שבוע וחצי, השלימה הערב את הדאבל למרות אי יתרון הביתיות בסדרה.

המשחק השלישי במסגרת גמר הפליאוף הפגיש את המארחת והאלופה היוצאת בית הלוחם חיפה עם מחזיקת הגביע הטרייה אילן ספיב"ק ר"ג. חיפה הגיעה עם הגב אל הקיר כשהיא מפגרת 2-0 בסדרה, הצליחה לחזור מפיגור דו ספרתי, אבל בסוף הניצחון והאליפות כולה של אילן ספיב"ק ר"ג.

האליפות האחרונה של ר"ג מלפני 20 שנה בדיוק, בעונת 96/97. מדובר בדאבל היסטוריה לאחר כמה עשורים בהם אף קבוצה לא הצליחה לזכות גם בגביע וגם באליפות. לשתי הקבוצות העונה עדיין לא הסתיימה, ובעוד שבועיים וחצי ימריאו לטוריה לגמר היורוליג.





סיקור המשחק:
פתיחת המשחק הייתה שקולה כששתי הקבוצות מציגות הגנה אגרסיבית. ליאור דרור ועשהאל שאבו קלעו מחצי מרחק לזכות ר"ג, בחיפה הלכו יותר פנימה עם עוז יניר ולירן לוי, ואחרי 5 דקות שיוויון 6. ההתקפה נתקעה בשני הצדדים ואחרי כמעט 5 דקות ללא נקודות, שאבו עם סל ועבירה וסל במתפרצת של עידו שקורי בחצי הדקה האחרונה קבעו יתרון 13:6 לר"ג אחרי 10 דקות.

המומנטום של האורחים המשיך גם ברבע השני והפער כבר עלה לדו ספרתי 17:6. פסק זמן מקומי לא עזר הרבה, כש-שאבו ושי ברביבאי המשיכו להגדיל את הפער ל23:8. חיפה הצליחו לייצר מספר עצירות בהגנה ויחד עם 4 נקודות של גיל גרוס שהוסיף גם אסיסט לדודי אבוזגלו הורידו את ההפרש ל24:14 במחצית.

חיפה המשיכה לרדוף אחרי ר"ג ברבע השלישי, אבל לא הצליחה להוריד את ההפרש. למרות כמה עצירות בהגנה, בית הלוחם לא ניצלו זאת לנקודות בצד השני ובאמצע הרבע הפער נשמר, 28:18. לוי עם נקודות מחצי מרחק הוביל מיני בריחה של אילן בסיום הרבע השלישי בדרך ל34:22 לר"ג לקראת הרבע המכריע.

איתי אלימלך המקומי פתח את הרבע האחרון עם 4 רצופות שהחזירו את הפער ל8. האורחת לא התרגשה וידעה להחזיר את ההפרש לדו ספרתי. 2 סלים רצופים של דותן מישר הורידו ל43:38 בלבד, פחות מ2 דקות לסיום. ר"ג יכלו להכריע את המשחק מהקו אבל רשמו 0/4, מישר עם סל ענק אחרי אסיסט של אלימלך ואנחנו ב43:40, דקה לסיום. חיפה המשיכו לעשות עבירות כדי לעצור את השעון, אבל למרות החטאות של ר"ג מהעונשין לא הצליחו להשוות את התוצאה. בסיום 46:42 וחגיגות אליפות לאילן ספיב"ק ר"ג.

קלעו לחיפה: דותן מישר 18, איתי אלימלך 10, גיל גרוס, לירן לוי ועוז יניר 4, דודי אבוזגלו 2.

קלעו לר"ג: עשהאל שאבו 20, ליאור דרור 10, עידו שקורי ושי ברביבאי 8.











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();