עדיין איתנו
ספסל ,03/10/2016

ברוב שלבי הקיץ חשבנו שכבר לא נראה אותם בליגה העונה, אבל עירוני ר"ג חיה ובועטת ובנתיים עשתה כמה רכישות מעיינות. הסגל עדיין קצר וההכנות רחוקות מלהיות שלמות, אבל עם קצת אמונה ועוד קצת זמן בר"ג יכול להיות משהו מעניין העונה.

-- גל גרינברג --

בעונה שעברה

את העונה שעברה פתחה עירוני ר"ג בקול ענות חלושה. אחרי רצף הפסדים שהוביל את הקבוצה לתחתית, החתימו ברמת גן שני זרים ברמה גבוהה, יצאו לסיבוב שני נהדר בו הפסידו רק פעם אחת וסיימו את העונה במקום החמישי. לקראת הפלייאוף היו במועדון ציפיות גדולות ותקווה להילחם על העלייה לליגת העל, אך פציעה של גל איתן במהלך הסדרה מול עפולה טרפדה לקבוצה את התוכניות וסיימה את העונה כבר ברבע הגמר.


בקיץ האחרון

תסריט מאוד יוצא דופן היה בקיץ האחרון ברמת גן. כבר בתחילת הקיץ היו שמועות על עזיבה אפשרית של בעלי הקבוצה בני ברנר. בהמשך ככל שהתקדמו החודשים ולקבוצה לא היתה אף החתמה לרפואה, החלו שמועות על כך שהמועדון בדרך לפירוק ו/או ירידת ליגה. מו"מ ארוך ומתיש התנהל בין בעלי המועדון לבין העיריה, ואמנם הקבוצה נרשמה בזמן באיגוד אך עד אמצע ספטמבר כלל לא היה ברור אם תהיה קבוצה, אם היא תפתח את העונה והיכן.

בסופו של דבר בבליץ של הרגע האחרון הוחלט כי הקבוצה העירונית של רמת גן תשחק גם העונה בליגה השניה, ומייד התחילו בקבוצה לעבוד על הסגל. עידן פלדה הוחתם כמאמן, שון דניאל וארד הררי נשארו מן העונה שעברה, קו קדמי מאיים נבנה עם החתמותיהם של שון לבנובסקי, המתאזרח ג'רמיין הול ואיוון אסאקה. שני האחרונים שיחקו בעונות האחרונות בליגת העל וביחד עם לבנובסקי מרכיבים קו קדמי רמת גני מרשים. בשבוע שעבר ביצעה רמת גן את אחת ההחתמות המשמעותיות ביותר שלה כשצירפה לסגל את יועד בית יוסף, שגדל מעבר לכביש בהפועל גבעתיים וכיכב במדיה בעונה שעברה. ביחד עם זר נוסף שאמור להצטרף בקרוב, הצליחו ברמת גן להעמיד גם קו אחורי מעניין מאוד ונראה שלמרות שהכל קרה ברגע האחרון, לרמת גן תהיה קבוצה ראויה גם העונה.


שחקן המפתח: יועד בית יוסף

הישראלי האחרון לחתום עד עתה בקבוצה נראה כמי שעליו תקום ותיפול העונה של הקבוצה. אין עוררין על זה שיועד בית יוסף הוא אחד הישראלים המוכשרים ביותר בליגה השניה (ויש שיאמרו בכלל), אך בעיות מחוץ למגרש גרמו לו לא תמיד להביא את היכולות האדירות שלו לידי מימוש. גם את העונה שעברה הוא פתח נפלא בהפועל ר"גבעתיים והיה יקיר הקהל, עד תקרית עזיבת המשחק נגד אליצור יבנה שהותירה משקעים רבים גם מול האוהדים וגם מול ההנהלה. העונה כשהוא מאומן על ידי מאמן שהצליח איתו בעבר ויודע להוציא ממנו את המקסימום ולהביא אותו לעונת השיא שלו (20 נק', 5.5 אס' בממוצע למשחק) שהסתיימה בגמר הפלייאוף עם באר יעקב, מצפים בצד הסגול של רמת גן כי יראה ליריבה העירונית מה היא הפסידה. בעונה שעברה קלע 17.2 ומסר 5 אסיסטים בממוצע למשחק.


שימו עין: ארד הררי

אחד משני השחקנים היחידים שממשיכים בקבוצה מהעונה שעברה מקווה לקבל דקות משחק קבועות יותר העונה. הררי כבר מחכה כמה שנים להזדמנות לפרוץ ובעונה שעברה היו לו כמה משחקים מצוינים, אך ככל שהתעבה הסגל הרמת-גני והפלייאוף התקרב מעמדו בקבוצה ירד. אחד ממשחקי השיא שלו היה דווקא הניצחון בדרבי בו הגנה נהדרת שלו יחד עם תרומה התקפית ברבע האחרון סייעו לניצחון. להררי יש קליעה נהדרת משלוש וגם יכולת הגנתית טובה להציק לכוכבי היריבה ונראה שהעונה בסגל הרמת-גני הפחות עמוס הוא יוכל להביא את יכולותיו לידי ביטוי.


סגל הקבוצה


אולם

זיסמן, דרך הטייסים, רמת גן. 1,300 מקומות.


תחזית וציפיות

עד לפני שבועיים לא היה ברור אם בכלל תהיה קבוצה ברמת גן, אך הקבוצה נבנתה במהירות וכעת נראה שפלייאוף זו בהחלט אפשרות ריאלית. עם זאת, סביר שבשבועות הראשונים תתקשה הקבוצה ותשלם את המחיר על התחלת ההכנות מאוחר. כבר במחזור הראשון מגיעה לזיסמן הפועל עפולה החזקה מאוד, בשני היא יוצאת לרחובות למשחק קשה מול העולה החדשה ובמחזור השלישי כבר מגיע הדרבי. לא נראה כי רמת גן תוכל להתמודד עם אריות הליגה העונה על עלייה, אבל אם הסגל יתחבר במהירות, פלייאוף עליון נראה כמו תסריט סביר.


לסקירות הקודמות:

א.ס. רמת השרון - מסוגלת לעשות שוב פלייאוף?

הפועל חיפה - חוזרת לרוממה

הפועל כפר סבא - צעירה ומבטיחה

מכבי רחובות - לא על המדע לבדו

מכבי הוד השרון - מפרקים ומרכיבים מחדש

הפועל מגדל העמק - תצליח לשחזר את ההצלחה?

הפועל ר"ג / גבעתיים - האורדונים באים

הפועל באר שבע / בני שמעון - לא מוותרים על החלום

הפועל עפולה - צעירה ומתחדשת

עירוני רעננה - נשארים בבית

עירוני נס ציונה - לא תסמוך על הנס

עירוני קרית אתא - אולי הפעם?

הפועל גליל עליון - שומרים על הקו הצעיר






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();