ירין איינהורן, המפתחות בידו (גלעד חזון)



אולי הפעם?
אלירן כהן ,02/10/2016

שלא מבחירה, פיינליסטית השנתיים האחרונות נפרדה בקיץ כמעט מכל השחקנים שהובילו אותה עד לסדרת הגמר, ונאלצה לבנות את הכל כמעט מחדש. זיו ברתנא הגיע מהגליל כדי לקחת פיקוד, והרים מסביב סגל צעיר שמעניין יהיה לראות אם יצליח להתחבר ולשחזר את הישגי העונות האחרונות. הפוטנציאל ישנו, אבל עדיין מוקף בסימני שאלה.

בעונה שעברה

בלא פחות מארבע הזדמנויות ניצחה קריית אתא את הפועל גלבוע / גליל, אלופת הלאומית המכהנת (תואר שלבטח לא מרגש אותה עם פתיחת עונת 16/17), לאורך העונה שעברה, אולם דווקא במשחק הקריטי ביותר מבחינתה, החמישי בסדרת הגמר - כשלה. אחרי עונה טובה (מקום שני) ונצחונות משכנעים כמעט על כל קבוצה - דווקא הפועל כפר סבא הייתה זו שכמעט שלחה את אתא הביתה ברבע גמר הפלייאוף, אבל שם המזל של אתא שיחק תפקיד ואת שאר הדרך אל הגמר היא עברה בצורה יחסית חלקה.


בקיץ האחרון

ובכן, שני נצחונות לאורך העונה הסדירה ועוד שניים בגן-נר בגמר הפלייאוף יכולים להיות מעט מידי לפעמים, אבל ההצלחה הגדולה של קריית אתא לאורך העונה עשתה את שלה בכל הקשור למה שקורה לקבוצות שמצליחות מעבר למצופה, לפעמים. תומר גינת היה הראשון להשתדרג והצטרף ליוסי בונן, המאמן היוצא, להפועל ת"א בליגת העל. ג'וליאן מיילס יצא להחתים כרטיס באירופה, ג'ורדן לואיס את אותו הדבר בבאר שבע, ליאור שגב מונה למנהל המקצועי של מכבי קריית מוצקין ולא ישחק העונה, ליאור לפשיץ עבר לרמת-גן/גבעתיים וסיימון פארין בחר, לפחות לשלב זה של הקריירה, לתלות את הנעליים. מסגל הקבוצה בעונה שעברה נשארו רק שלושה - הסנטר הנהדר דאליס ג'וינר, שהיה מחוזר רבות הקיץ בשל האפשרות שיזכה לאזרחות ישראלית בקרוב, הפורוורד גל חלמיש שצפוי להיות הדבק גם השנה, והקלעי המקומי רועי יחיא, שכבר עבר את טבילת האש וצפוי להיות משמעותי יותר השנה.

בגזרת המצטרפים הלכה קריית אתא על שחקן מוכח אחד והרבה סימני שאלה. למוכח קוראים נועם מטלון, שמגיע אחרי עונה נהדרת בעפולה ואמור להיות העוגן ההתקפי המוביל בקבוצה של ברתנא (במשחקי האימון זה עבד מצוין). התפקיד של מטלון השנה יהיה משמעותי אפילו יותר מכפי שהיה בשנתיים האחרונות כששיחק תחת רועי פרל בעפולה ומגדל העמק, בעיקר בגלל הסגל הצעיר שנמצא מסביבו, אבל כמו שלמדנו להכיר אותו - הוא יעמוד בכך בגבורה. בקו האחורי הצטרפו אליו שניים - ירין איינהורן, שמגיע אחרי עונה טובה בהוד השרון ומקבל את המפתחות להיות רכז מוביל בקבוצה גדולה, ותומר סנקר, שקופץ מהארצית ויקווה מאוד שבקדנציה הנוכחית שלו בליגה השנייה יקבל יותר הזדמנויות. אחד שזה הצליח לו יפה בעונה שעברה הוא שגיב דוד, שמגיע מר"ג / גבעתיים וצפוי להיות משמעותי מאוד בסגל של ברתנא השנה.

את הסגל של קריית אתא השלים הפורוורד האמריקאי שון גלובר, ששיחק בעונה שעברה בדנמרק, ובסך הכל הציג יכולת נאה במשחקי האימון והעמיד קו קדמי מעניין לצד דאליס. את הגיבוי יתנו בן אלאף, רם זקס ועדן סמדג'ה שיקוו להשתלב ולקבל דקות. התחושה היא שעוד חסר משהו בסגל של קריית אתא כדי להצליח לשחזר את הישגי השנים האחרונות (ולראייה - נסיונות שלא הצליחו להחזיר לסגל את גיא דותן או סיימון פארין), אבל העונה עוד ארוכה ונראה שבמועדון גם מבינים שיש מקום לשמור על פתיחות לשינויים, במידה ויזדקקו להם.


שחקן המפתח: נועם מטלון

בקו האחורי הצעיר של קריית אתא השנה, מטלון הופך להיות הרבה יותר מהאיש שצריך לספק נקודות. אחרי עונה טובה בעפולה, בה נבחר לחמישיית העונה כשקלע לא פחות מ- 13.4 נקודות בממוצע למשחק (40% ל- 3, 52% ל- 2) הוא מגיע לאתא כציר הכי חשוב בהתקפה של ברתנא, וכאחד הישראלים הטובים בליגה (שכבר עלה פעמיים לליגת העל) יצטרך להיות גם המנהיג שידע להתוות את הדרך. יהיה מעניין לראות את שיתוף הפעולה של מטלון עם גם חלמיש בקו האחורי, כשהאחד יהיה אמון על הצד ההתקפי והשני על הצד ההגנתי.


שימו עין: תומר סנקר

אחרי שהתקשה לבוא לידי ביטוי בקדנציה הראשונה שלו בלאומית, חוזר אליה תומר סנקר בשל יותר ורעב הרבה יותר. בשנים האחרונות נדד הרכז, שגדל במחלקות הנוער של הפועל באר שבע והפועל חולון, בין שני מחוזות הליגה הארצית והיה אחד השחקנים המשמעותיים בלב השרון, באר טוביה וכוכב יאיר. סנקר צפוי לעלות כמחליפו של ירין איינהורן באתא, ונראה שבהחלט יש לו את הכלים והיכולת להיות יותר מ"האיש למשימות מיוחדות". אם ידע לנצל את ההזדמנויות שיקבל ויתן לברתנא ביטחון בקו האחורי, לצד איינהורן, ייתכן מאוד שבקריה ישקלו מחדש את הרעיון, שכרגע ממילא מוחזק בהולד, לחזק את הסגל בגארד נוסף.


סגל הקבוצה


אולם

אולם רמז קרית אתא


תחזית וציפיות

קשה מאוד יהיה להגיד שלסגל של קריית אתא יש את הכלים לשחזר סדרת גמר ומשחק חמישי, אבל בהחלט נראה שכמו בעפולה - בקרייה בנו השנה משהו עם פוטנציאל רב מאוד שיכול לרקום עור וגידים להצלחה גדולה בעונה הבאה, כמו למשל - ההימור לתת את המפתחות לירין איינהורן, שצריך עוד שנה להתבשל כדי להיות אחד הגארדים המובילים בליגה. עם זאת, לסגל של אתא עוד יש פוטנציאל להתחזק - בהנחה ויגיע גארד נוסף לצד קבלת האזרחות של ג'ויינר - עם זר נוסף בסגל וחיבור מתאים, יש לקבוצה הזו את כל הכלים לעמוד בדרכה של נס ציונה לליגה הראשונה, ואולי גם להפתיע אותה איפשהו בדרך לשם.


לסקירות הקודמות:

א.ס. רמת השרון - מסוגלת לעשות שוב פלייאוף?

הפועל חיפה - חוזרת לרוממה

הפועל כפר סבא - צעירה ומבטיחה

מכבי רחובות - לא על המדע לבדו

מכבי הוד השרון - מפרקים ומרכיבים מחדש

הפועל מגדל העמק - תצליח לשחזר את ההצלחה?

הפועל ר"ג / גבעתיים - האורדונים באים

הפועל באר שבע / בני שמעון - לא מוותרים על החלום

הפועל עפולה - צעירה ומתחדשת

עירוני רעננה - נשארים בבית

עירוני נס ציונה - לא תסמוך על הנס






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();