המבוגר האחראי. רון סבג.



צעירה ומתחדשת
אלירן כהן ,29/09/2016

בשנים האחרונות התרגלנו מעפולה להרבה "כמעט", אולם נראה שדווקא בעונה בה הציפיות מעט ירדו, יש לה את כל הכלים להשיג יותר מאשר תכננה. רועי פרל נשאר על הקווים, אבל מהעונה שעברה המשיך על הפרקט שחקן אחד בלבד. איך תשפיע הבנייה המחודשת על נציגת בירת העמק?

בעונה שעברה

הספק הזרים שנכפה על עפולה בעונת המשחקים האחרונה יכל בקלות לתת פייט ליותר מקבוצה אחת בליגה הראשונה. מצד אחד, זכתה הקבוצה של רועי פרל להמשכיות לא קטנה, כשיחד עם המאמן עברו ממגדל העמק גם נועם מטלון, זיו בן צבי וגל טסלר - שכולם כיכבו בסקר מצטייני העונה שלנו. מצד שני - לאורך כל העונה היא הייתה צריכה לבנות את עצמה מחדש ולהכניס לעניינים זרים חדשים. זה התחיל עם ברנדון בראון, ג'ילברטו קלאוול וסיבוב ראשון נהדר במהלכו התייצבה על המקום הראשון, והסתיים עם קליי ביידלר, מארשל מוזס, והדחה בדרבי בשלב חצי גמר הפלייאוף מול אלופת הליגה המכהנת. כמו שאמרנו - כמעט.


בקיץ האחרון

ובכן, אז רועי פרל נשאר, אלא שהפעם - זיו בן צבי, נועם מטלון וגל טסלר הלכו לכיוונים אחרים. גם מארשל מוזס. וגם קליי ביידלר. וגם תומר בר-אבן ואיגור סימין. כולם כולם מצאו לעצמם קבוצות חדשות והשאירו את עפולה עם הרבה מקום פנוי מתחת לתקרת השכר, ועם המון אפשרויות להתחדשות. בעפולה הלכו העונה על קו צעיר במיוחד, והפקידו את הקו האחורי בידיי שניים מהשחקנים הבוגרים יותר בקבוצה - עומר טל - שמצטרף אחרי עונת פריצה במגדל העמק, ורון סבג, שהגיע אחרי קריירה ארוכה בגליל. משורות האלופה היוצאת הגיע אוראל לב, כשבהמשך צרף אליו חבר נוסף (חכו עוד רגע) והשלישייה הזו, יחד עם עמית גרשון, היחיד שנשאר לעונה נוספת - צפויה לתת השנה את הטון בקו האחורי של הקבוצה.

בכל הקשור לקו הקדמי של הקבוצה העונה, פרל כמובן נשאר נאמן לדרך שהובילה אותו בשנים האחרונות ובחר בשני זרים לשתי עמדות הפנים - הסנטר דימיטריוס טריידול, ההוא שהעלה את גלבוע/גליל לליגת העל והיה מועמד לעפולה עוד בקיץ שעבר, והפורוורד ג'יילין קאנון, שאמנם יפתח את עונת הבכורה שלו בארץ, אבל לפחות על פי משחקי האימון נראה כמו בינגו. בשונה מהעונה שעברה, נראה שהפעם כל קבוצות הצמרת המיועדות החליטו ללכת על קו דומה וללכת עם שני זרים גבוהים, ויהיה מעניין לראות אם היתרון התפיסתי בדרך של פרל יהיה כזה גם מול יריבות שבנו את עצמן באופן דומה.

את סגל הקבוצה ישלימו תום סלוצקי, שמגיע מקריית אתא וצפוי לקבל הרבה קרדיט העונה ואליה סרור שחזר לעפולה אחרי עונת השאלה בקריות. נתנאל ארצי ימשיך להחזיק בכרטיס הכפול וישחק גם העונה בימי ראשון עם מכבי חיפה, גל ויונטה הגיע עם מאמנו בעמק יזרעאל בעונה האחרונה, עודד הנדלר, שישמש כעוזרו של פרל, ואת הסגל יעבו, כמיטב המסורת, בוגרי מחלקת הנוער של המועדון.


שחקן המפתח: עומר טל

המסע הקצר בליגה הראשונה ברומניה ועונת הפריצה במדי הפועל מגדל העמק הפכו בקיץ אחד את עומר טל משחקן רוטציה בקבוצת מרכז טבלה (קרי - גליל עליון, שם העביר את עונותיו הראשונות בליגה) לאחד הרכזים המבוקשים בליגה. אלא שאל התואר הבלתי מחייב מצטרפת חובת ההוכחה המחייבת, וכדי לקפוץ לנקודה הבאה הוא יהיה צריך להראות שאת מה שעשה במגדל העמק בחצי העונה שעברה, כשהיה אחד משלושת הרכזים הטובים בליגה, הוא יצטרך לעשות גם בקבוצה שמכוונת למקום קצת יותר גבוה, ועל הדרך לשמר את הסקילז שהציג בשנה שעברה ולהוסיף מימד של יציבות בקליעה.


שימו עין: גל ויונטה

בין כל השחקנים שעשו בקיץ האחרון את הקפיצה מהליגה השלישית לשנייה, שמו של ויונטה כמעט ולא זכה להדגשות מיוחדות, שאם לומר את האמת זה קצת מפתיע על הגבול הצריך-לשלוח-אותנו-לעשות-בדק-בית. שנתיים נהדרות בעמק יזרעאל, במהלכן הלך והפך להיות משמעותי יותר ככל שהזמן חלף, עד לשיא שהעמיד בחצי גמר הפלייאוף, שם העלה במו ידיו את העמק למפגש בגמר עם הפועל חיפה, הביאו אותו לקבל את ההחלטה הנכונה ולדלג עם מאמנו לליגה השנייה. בין כל הגארדים הצעירים של הקבוצה ויונטה אולי יתקשה בהתחלה למצוא את מקומו, אבל בצעדים הנכונים גם בלאומית הוא עוד יגיע לרגעי הקלאצ'. ויפתיע.


סגל הקבוצה


אולם

היכל הספורט העירוני, עפולה. 1000 מקומות


תחזית וציפיות

יש משהו מפתיע ברוח הצעירה שמלווה את הסגל שבנתה עפולה העונה, אולם על הנייר נראה שהוא מסוגל בהחלט לשחזר את הישגי העונה שעברה ולהגיע לפחות לשלב חצי גמר הפלייאוף. בהנחה וצמד הזרים ישארו באנקר, המועמדים לקחת את ההובלה אכן יעשו את זה, והחבורה הצעירה שבאה לעבוד קשה תצליח לפצות על היעדר הניסיון באנרגיות ולחימה, אפשר לצפות אפילו ליותר מהעונה שעברה. וגם אם לא, הסגל של עפולה בנוי מספיק טוב כדי לצבור את הניסיון ולעשות את זה בשנה הבאה.


לסקירות הקודמות:

א.ס. רמת השרון - מסוגלת לעשות שוב פלייאוף?

הפועל חיפה - חוזרת לרוממה

הפועל כפר סבא - צעירה ומבטיחה

מכבי רחובות - לא על המדע לבדו

מכבי הוד השרון - מפרקים ומרכיבים מחדש

הפועל מגדל העמק - תצליח לשחזר את ההצלחה?

הפועל ר"ג \ גבעתיים - האורדונים באים

הפועל ב"ש בני שמעון - לא מוותרים על החלום






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();