חוזר ללאומית, כישראלי. פישר (גלעד חזון)



לא מוותרים על החלום
אלירן כהן ,28/09/2016

ישראל ברוך כבר לא שם, גם לא מרבית שחקני הסגל מהעונה שעברה. בבאר שבע הלכו בקיץ האחרון על בנייה מחודשת כמעט מהיסוד, צרפו שני זרים עם עבר מרשים בליגת העל, והעמידו סגל מסקרן שינסה להגיע רחוק יותר מאשר בעונה שעברה. עד כמה רחוק? זו כבר שאלה שהתשובה עבורה מורכבת מהרבה משתנים.

בעונה שעברה

אחרי עונת העלייה המרשימה מהארצית, בבאר שבע ניסו להשלים עליית ליגה רביעית ברציפות והעמידו בעונה שעברה את אחד הסגלים הטובים בליגה כדי להגשים את החלום. אלא שסדרת פציעות, הרבה חוסר מזל וזרים שלא התחברו - גררו את הקבוצה להדחה כבר בשלב רבע גמר הפלייאוף, והניחו את החלום בהמתנה לעונה נוספת. העונה של האדומים החלה טוב (מאזן 10-1) אולם בדיוק במשחק בו העפילה הקבוצה למקום הראשון היא איבדה את השחקן הכי משמעותי שלה, אלעד הופמן, לסיבוב שלם (כשאחריו הצטרפו לרשימה גם טמיר אריאלי, אוהד כהן ויניב סולומון) והתקשתה לייצר מומנטום נוסף.

בקיץ האחרון

בבאר שבע החליטו בקיץ האחרון ליישר קו ולבנות מחדש. שני שחקנים בלבד נשארו מסגל הקבוצה בעונה שעברה- אוהד כהן, קפטן הקבוצה, וטמיר אריאלי - שצפוי לקבל את המפתחות גם הפעם, אולם את השינוי המשמעותי מבחינתה עשתה באר שבע דווקא על הקווים, כשנפרדה מישראל ברוך אחרי ארבע עונות באדום (בהן העלה את הקבוצה מליגה ב' ללאומית), ומינתה את יניב בורגר, שחזר ללאומית אחרי שבשנתיים האחרונות שימש כעוזרו של צביקה שרף במכבי אשדוד. בורגר, כאמור, הלך על בניית מחודשת כמעט לחלוטין, והעמיד סגל מרתק שמונה לא פחו מארבעה מתאזרחים, ששלושה מהם כבר הספיקו לבלות בלאומית לפחות עונה אחת.

ג'ורדן לואיס הגיע אחרי שנתיים נהדרות בקריית אתא והיה הראשון לחתום, ואחריו הצטרפו גם אנטוני פישר (נהריה) שכיכב בליגה כזר במדי עפולה ורמלה, וחזר אליה אחרי שזכה באזרחות ישראלית בקיץ שעבר מתוקף נישואיו. בן אייזנהרדט הצטרף ליניב בורגר אחרי עונה משותפת במכבי אשדוד, ומהקולג' הגיע בחור צעיר בשם ג'וש רוג'רס, שגדל באנגליה וינסה להוכיח את עצמו בהדמנות המשמעותית הראשונה בקריירה שלו. דודו שמריז הצטרף אחרי עונה בהפועל חולון והוא צפוי להיות אחד מספקי הנקודות העיקריים של הקבוצה העונה, ואת הסגל השלימו חבורה צעירה בהובלת אלכס צ'רנוביץ', שכיכב בשנתיים האחרונות בארצית ויקווה לקבל את ההזדמנות כדי לפרוץ גם בלאומית.

שינוי מרענו נוסף שעשתה הקבוצה העונה היה בגזרת הזרים, כשהפעם - בניגוד לעונה שעברה, הלכה הכי בטוח שיש וצרפה שתי מניות בטוחות - ג'ף אלן, שכיכב בעונה שעברה בהפועל תל אביב והיה מחוזר בקיץ גם על ידי נס ציונה, וג'ייסון וויליאמס, שלפני עשור היה אחד הזרים הבולטים בליגת העל במדי בני השרון, וחזר לארץ אחרי מסע באירופה ואמריקה. השניים צפויים לתת לבאר שבע כוח עצום מתחת לסלים, ולהיות אחד מצמדי הזרים המשמעותיים בליגה.

שחקן המפתח: דודו שמריז

אחרי סיבוב קצר בליגת העל, במדי הפועל חולון, שהחל נהדר והמשיך עם חילופי מאמנים ומעט מידי הזדמנויות, חוזר דודו שמריז לחוף המבטחים שלו - הליגה הלאומית - אותה עזב בקיץ שעבר אחרי שסיים בה עונה כמלך הסלים הישראלי במדי אליצור אשקלון. שמריז מגיע לבאר שבע בעיקר כדי לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב בליגה הזו - נקודות - וההבדל בין עונה טובה לבינונית של באר שבע תעבור ביכולת שלו לצבור אותן. זה יהיה תלוי באש שימשכו החברים לקבוצה, בהיררכיה שתבנה בקו האחורי, ואולי הכי חשוב - ביכולת של שמריז עצמו לשדרג את יכולת קבלת ההחלטות שלו ולהפוך את הקבוצה עצמה למכונת נקודות משומנת יותר, בהנהגתו.

שימו עין: אלכס צ׳רנוביץ׳

מי שעקב אחרי הליגה הארצית בשנתיים האחרונות יודע שצ׳רנוביץ׳ כבר דילג בקלילות על שלב ה"שימו עין" והיום הוא כבר נמצא במקום בו הוא צריך להוכיח. לא כאנדרדוג, אבל גם לא כשחקן מרכזי, ינסה הגארד החולוני להוכיח שהוא מסוגל לעשות בלאומית את מה שהטיב לעשות בארצית, כשהוביל את לוד ורמלה לחלק העליון של הטבלה והיה לאחד השחקנים הבולטים בליגה. צ׳רנוביץ׳ יכול לתת לבאר שבע כמעט הכל - קליעה, חדירה וניהול משחק, אבל סט היכולות שלו בליגה השנייה עדיין טעון הוכחה. ההחלטה שלו לרדת לליגה השלישית לפני שנתיים, אחרי שלא זכה להזדמנויות בליגות הראשונות, הוכיחה את עצמה היטב ומעבר למצופה. השנה הוא ינסה להוכיח שגם הדרך חזרה לשם הייתה בינגו.

סגל הקבוצה


אולם

היכל הקונכייה, 3,000 מקומות. מנויים: www.hb7.co.il

תחזית וציפיות

על פניו, נראה שבבאר שבע ידעו להפיק את הלקחים הנכונים מטעויות העונה שעברה והעמידו סגל מנוסה ומגוון, שבמידה מסוימת גם מכיר את הליגה טוב יותר מזה שהוביל אותה אשתקד. האתגר של יניב בורגר בשבועות הראשונים של העונה יהיה בעיקר לחבר בין לא מעט שחקנים שמעולם לא שיתפו פעולה יחד, ועל הדרך לייצב רוטציה ברורה ולמצוא לכל אחד את המקום המיועד לו. זה יהיה מאתגר, אבל באר שבע בהחלט יכולה וצריכה להסתכל על עצמה כקבוצת צמרת - שכמו עפולה, קריית אתא ועירוני ר"ג, תנסה להפר את העליונות של נס ציונה. אם זה יספיק לה כדי ללכת עד הסוף עוד מוקדם לדעת, אבל זה בהחלט אמור להוביל אותה לפחות שלב אחד גבוה יותר מבעונה שעברה.


לסקירות הקודמות:

א.ס. רמת השרון - מסוגלת לעשות שוב פלייאוף?

הפועל חיפה - חוזרת לרוממה

הפועל כפר סבא - צעירה ומבטיחה

מכבי רחובות - לא על המדע לבדו

מכבי הוד השרון - מפרקים ומרכיבים מחדש

הפועל מגדל העמק - תצליח לשחזר את ההצלחה?

הפועל ר"ג \ גבעתיים - האורדונים באים







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();