יוני ניר. חוזר ללאומית



האורדונים באים
ספסל ,27/09/2016

עם סגל חדש כמעט לחלוטין, שני שחקנים שרק לפני שנתיים עלו יחדיו לליגת העל, זרים טובים וצעירים מוכשרים - הפועל רמת-גן / גבעתיים מכוונת לפלייאוף העליון אמנם יכולה להרשות לעצמה לשאוף מעבר. יהיה כיף השנה ב"זיסמן".

--- אסף ברגר ---

בעונה שעברה

הפועל רמת גן-גבעתיים התקשתה בעונתה הראשונה (במתכונת הנוכחית) בליגה הלאומית והתמודדה במאבקי תחתית בפלייאוף התחתון לאחר שנקלעה לרצף הפסדים ארוך במהלך העונה הסדירה. הקבוצה לא התאוששה מעזיבתו של אורי קוקיה, שהיה השחקן הטוב והיציב בקבוצה, באמצע העונה לליגת העל. האיש המרכזי בקבוצה היה יועד בית יוסף שמצד אחד כיכב בגביע ונתן הצגות בלתי נשכחות בגביע (36 נק' מול חולון, 43 נק' מול הוד השרון) אך מצד השני לא היה יציב מספיק. כל זה בנוסף לכך שהוא הסתכסך עם המאמן ונטש באמצע משחק חשוב מול יבנה.

בקיץ האחרון

האורדונים החתימו על הקווים את מתן חרוש. כמאמן ראשי הניסיון שלו אמנם קטן יחסית אך חרוש מביא איתו קריירה ארוכה ומעניינת לאחר ששימש למשך זמן רב עוזר מאמן בהפועל ירושלים כולל זכיה באליפות וצבר גם נסיון כעוזר בחו"ל באריס ובאוראל גרייט. הפועל רמת גן-גבעתיים החליפה את רוב הסגל כאשר מהעונה שעברה, כשממנה נשארו רק ליאור שם-טוב שישמש רכז שני, טל אשכנזי, וגיא חפץ.

הקבוצה שבנה חרוש נשענת על ישראלים מנוסים ברמה גבוהה בדמות ליאור ליפשיץ ויוני ניר - שכבר היו בהרבה סרטים בקריירה ושיתפו פעולה יחד בעונת העלייה של מכבי קריית גת לפני שנתיים. לצידם, נבנה ברמת-גן יופי של כאדר צעיר ומבטיח בהובלת שחקנים כמו יניב סולומון, שמגיע אחרי עונת פריצה גדולה, סול לשם, עידן חליפה ואיתי לרר (שעלה מהנוער). את הישראלים יחזקו צמד הזרים רשאד מאדן - קלעי ששיחק בשנה שעבר בוורוצלאב ובכרתים, כאשר עם האחרונה הגיע עד לרבע גמר הפלייאוף היווני, וג'מאל אולסוורה, גבוה ששיחק בעונה שעברה בוירטוס רומא (ליגה שנייה באיטליה) והעמיד ממוצעים של 14 נקודות ו-8 ריבאונדים. הקבוצה צפויה בימים הקרובים לסגור את הסגל שלה, עם עוד שני ישראלים צעירים.

חרוש בנה קבוצה מאוזנת שלא תשען על יכולת אישית אלא תתן דגש למשחק קבוצתי ולחימה, הישראלים המנוסים אמורים לתת יציבות ובמה טובה לצעירים לפרוח ולפרוץ. ובמילותיו שלו: "נרצה להיות קבוצה לוחמת שתעשה את המקסימום בכל משחק על מנת לגרום לאוהדים גאווה".

שחקן המפתח: ליאור לפשיץ

הרכז המנוסה (למעשה, השחקן הכי ותיק בסגל) מגיע אחרי חצי עונה בקריית אתא, אותה בילה לא מעט זמן על הספסל בשל פציעה. ליפשיץ אמנם לא יספק הצגות התקפיות כמו יועד בית יוסף בעונה שעברה, אך צפוי להיות הברומטר של הקבוצה, שאמור לספק לה יציבות ושקט. את צבירת הנקודות הוא ישאיר לחברים האחרים בקבוצה, שבהחלט יכולים לעשות זאת ברמה גבוהה, דוגמת יניב סולומון, יוני ניר וצמד הזרים רשאד מאדן וג'מאל אוסוורה. כל שליפשיץ יצטרך לעשות הוא היות האיש שיפעיל אותם, כפי שעשה שנים רבות וטובות בעבר, ואם העסק יעבוד כמו שצריך יהיו לו הרבה הזדמנויות לחלק אסיסטים לחברים.

שימו עין: סול לשם

הפוורורד בן ה-20, חבר בסגל נבחרת העתודה של ישראל, היה שחקן מוביל בנוער ברעננה והוביל אותה לדאבל ושתי אליפויות, כשבמקביל - גם היה שחקן מרכזי בנבחרת הנוער. לפני שנה שיחק לשם באקדמיה של גראן קנריה בספרד, ואת העונה שעברה חילק בין מכבי קריית גת מליגת העל, שם מיעט לקבל דקות משחק, לאליצור אשקלון מהלאומית. לשם יכול לשחק במגוון תפקידים במגרש וצפוי לקבל דקות לא מעטות השנה, זו יכולה להיות הזדמנות בשבילו להוכיח את עצמו בבוגרים ולהיות שחקן משמעותי בקבוצה.

סגל הקבוצה



אולם

זיסמן, דרך הטייסים, רמת גן. 1,300 מקומות. כרטיסים ומנויים: http://hapoelrgg.com/shop/.

תחזית וציפיות

רמת גן-גבעתיים מינתה את מתן חרוש למאמן ובנתה סגל המבוסס על חמישייה חזקה הכוללת ישראלים מנוסים וזרים מבטיחים עם ניסיון אירופי בליגות חזקות. עם זאת, הליגה הלאומית תהיה השנה קשה מאוד וקבוצות רבות התחזקו והחתימו ישראלים וזרים שיכלו בקלות לשחק בליגה הראשונה. היתרון הגדול עבור קבוצת האוהדים של הפועל רמת גן/גבעתיים הוא כמובן החיזוק המשמעותי שהיא מקבלת מהקהל שלה, שבא, תומך ודוחף את הקבוצה, כשבמשחקים צמודים יכול להיות ההבדל בין הפסד לנצחון. הציפיות הן להשתפר מעונה שעברה ולהגיע לפלייאוף העליון.

לסקירות הקודמות:

א.ס. רמת השרון - מסוגלת לעשות שוב פלייאוף?

הפועל חיפה - חוזרת לרוממה

הפועל כפר סבא - צעירה ומבטיחה

מכבי רחובות - לא על המדע לבדו

מכבי הוד השרון - מפרקים ומרכיבים מחדש

הפועל מגדל העמק - תצליח לשחזר את ההצלחה?






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();