טסלר. בנייה מעניינת בהוד-השרון



מפרקים ומרכיבים מחדש
ספסל ,25/09/2016

סגל ישראלי חדש ברובו, זרים דומיננטים שנבחרו בקפידה, המשכיות של הצוות המקצועי בראשותו של חנן הירשוביץ המוערך ושני אחים שישתפו השנה פעולה ב"עתידים". מכבי הוד השרון פותחת עונה בלאומית ולמי שעדיין מאמין בכדורסלן הישראלי יש בהחלט למה לצפות. ממשיכים עם "קבוצה ביום", חוזרים שוב לאזור השרון.

--- בועז נוריאלי ---

בעונה שעברה

עד לשלבים הכמעט סופיים של העונה הסדירה עוד נראה היה שהקבוצה בדרך הבטוחה לפלייאוף העליון אך מכת פציעות וחוסר מזל פגעו בקבוצה באופן אנוש. חסרונם של אור איתן (מחזור שני) ואדר בן עליזה הורגש ואיתם הקבוצה ידעה לספק הצגות מרשימות (אשקלון בית וכ"ס בחוץ). על זה נוספה עזיבתו הפתאומית של רודני אלכסנדר שפגעה בקבוצה באופן אנוש מה גם שמחליפו ג'רמי אלן הגיע חלוד ולעמדת הגארד העמוסה ופשוט לא סיפק את הסחורה. התוצאה: הבטחת עונה נוספת בליגה, כמו גם אי השתתפות במשחקי הפלייאוף העליון, בשלב יחסית מוקדם.

בקיץ האחרון

במסגרת התקציב נבנתה השנה קבוצה בפינצטה. הצוות המקצועי חיזק את עמדות המפתח עם שחקנים בעלי נוכחות ונסיון שידעו לא לאבד את הראש ועל הדרך גם לדעת לכוון את החבר'ה הצעירים שמרכיבים את רוב הקבוצה. השנה הוחלט ללכת על סגל גבוה, מעמדה 2 עד 5 הקונספט הוא גובה כדי לייצר סייז גדול והרתעה. לעמדת הקלעי הובא חיזוק משמעותי - גל טסלר- השחקן השישי של העונה שעברה - יודע לשנות מומנטום של משחק, לתפור את השלשה בזמן הנכון וגם לעבוד חזק בהגנה. עודד שעשוע הוותיק עם ניסיון עשיר בליגת העל הובא לתת את המנהיגות שהיתה חסרה מאוד בעונה הקודמת על המגרש, ומחוצה לו - לחזק את חדר ההלבשה עליו אמון אורן מנסקי, וכמוהו גם איגור סימין - שחקן קשוח עם מחויבות הגנתית ויכולות התקפיות.

הרבה צעירים מבטיחים הצטרפו להוד השרון בקיץ האחרון: שמואל מלכוב הובא מאליצור רמלה אחרי קפיצת מדרגה גדולה מאוד שביצע בשנתיים האחרונות ועם הרבה מאוד ציפיות לעמדת הקלעי, כשעומר אל על הצטרף אליו אחרי עונה נהדרת בארצית שהסתיימה בסדרת גמר הפלייאוף. מהמחוז הצפוני של הארצית הגיע שי בסיס אחרי עונה נהדרת בהפועל עמק חפר והשניים האחרונים יגבו את שעשוע בעמדת הרכז. צעיר מעניין נוסף שהצטרף לקבוצה הוא מתן בן אקן שמגיע מהנוער של מכבי ת"א אחרי זכייה באליפות - פוטנציאל גדול שיצטרך למצוא את מקומו בסגל ולהוכיח שהוא שחקן לגיטימי לליגה הלאומית.

ומה עם החבר'ה שנשארו לעונה נוספת אתם שואלים? כרמל בוכמן - שיחק כבר בליגת העל וירד ללאומית. שחקן עם נתונים פיזיים מרשימים, מוטת ידיים ארוכה, ריבאונדר, חוסם מעולה עם יכולת כדרור ומסירה. על סמך משחקי האימון הצוות המקצועי מייעד לו תפקיד מרכזי כגבוה הישראלי הבכיר בקבוצה. אורן מנסקי, קפטן הקבוצה ואהוב הקהל שנותן את כל כולו על הפרקט והוכיח כבר מספר פעמים את יכולת הקליעה מחוץ לקשת - יהיה שם גם הוא, כמובן. כשמנסקי משחק הקהל במשחק וזה יכול להיות משמעותי במגרש צר המידות. אל השניים יצטרפו גם ערן שטייניץ- פורוורד ישראלי גבוה שעדיין רוצה להוכיח את עצמו, אלון ששון - שמתחיל עונה שלישית בלאומית והוא רק בן 19. שחקן רוטציה לגיטימי, ועידו אלון- קלעי מחונן שאמור להשתפשף השנה ובשנה הבאה כבר להפוך לשחקן רוטציה.

את הסגל סגרה הוד השרון עם שני זרים מעניינים במיוחד - סטורם וורן שמשחק בעמדות 4-5 ומגיע אחרי שנתיים מוצלחות במדי נאנט מהליגה השנייה בצרפת כשבעונה האחרונה קלע 13.6 נקודות והוסיף 7.2 כדורים חוזרים בממוצע (ב- 35 משחקים) וחואן פטילו שמשחק בעמדות 3-4 ומגיע מהליגה השנייה ביפן שם שיחק במדי סייברדינה במדיה העמיד ממוצעים של 18 נקודות ו- 7.8 כדורים חוזרים למשחק.

שחקן המפתח: כרמל בוכמן

התלבטות קשה בין איגור סימין שיכולותיו מוכרות וקבוצה שמביאה שחקן בעל ניסיון כשלו יודעת בדיוק את נקודות החוזקה שהן: מחויבות הגנתית, נחישות והרבה נסיון במעמדים גדולים, לכרמל בוכמן - שלעומתו, יש הרבה יותר מה להוכיח. בגיל 25 אחרי מספר נסיונות לא מוצלחים בליגת העל ובמכללות הגיע הזמן שלו להביא לידי ביטוי את הנתונים הפיזיים המצוינים ואת היכולות שעדיין לא באו לידי ביטוי: מיקום מעולה לריבאונד בשני צידי המגרש, יכולת מסירה וכדרור והגנה מצוינת. במידה וידע לשפר את החלק ההתקפי וליזום הרבה יותר באזור הצבע הוא בהחלט יוכל להיות האקס פקטור של חנן הירשוביץ.

שימו עין: אלון ששון, שמואל מלכוב

למרות גילו הצעיר (19), אלון ששון כבר הספיק לצבור נסיון גם כשחקן נוער מוביל וגם בליגה הלאומית. יהיה מעניין לעקוב ולראות אם יוכל להרים את עצמו לשלב הבא. שמואל מלכוב – שחקן שביצע קפיצת מדרגה עצומה בשנתיים האחרונות, כיכב בליגה הארצית וכרגע מוכן לשלב הבא בקריירה שלו: הליגה הלאומית. הגיע למשבצת הקלעי ויחכה להזדמנות מהספסל שככל הנראה תגיע מאחר ושני הזרים הובאו לעמדות אחרות.

סגל הקבוצה



אולם

עתידים, יאנוש קורצ'אק, הוד השרון. 400 מקומות ישיבה. הכניסה למשחקים חופשית.

תחזית וציפיות

השנה החליטו בהוד השרון שלא יוצאים בהצהרות. על פניו הקבוצה שנבנתה אמורה לעלות שלב מהעונה שעברה ולהתברג בפליאוף העליון. המטרה העיקרית של הצות המקצועי היא לחבר את הקבוצה, לדאוג לשילוב נכון של ותיקים וצעירים ולהכניס לתוך המרקם הזה שני זרים מקצועית וחברתית (בשלב זה כבר נראים יותר מחוברים חברתית מהזרים שביקרו בעיר בעונה שעברה). גם ההגנה שלקתה בחסר בעונה הקודמת קיבלה השנה חיזוק משמעותי וכבר ניתן היה לראות בגביע הליגה מחויבות רבה בצד אחד של המגרש. במידה והקבוצה תתחבר, קצת יותר מזל עם הפציעות וחיזוק הגרעין של הקהל שחוזר אט אט למגרש ב"עתידים" ופלייאוף עליון נראה בהחלט מטרה סבירה.

לסקירות הקודמות:

א.ס. רמת השרון - מסוגלת לעשות שוב פלייאוף?

הפועל חיפה - חוזרת לרוממה

הפועל כפר סבא - צעירה ומבטיחה

מכבי רחובות - לא על המדע לבדו






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();