עמית גרשון. עפולה הולכת עמוק



לאומית: הצעירים באים
אלירן כהן ,16/08/2016

גל גילינסקי, גל ויונטה, סול לשם, תומר שוקרון, תום סלוצקי, אליה סרור ועוד כמה צעירים יותר, צעירים פחות, שמצאו להם קבוצות בלאומית לעונה הקרובה. אבל לפני כל אלה - יש לנו גם חתיכת חוב רציני לסגור מקריית אתא, שאיכשהו נעלם בין השורות בנבכי האתר. זה יהיה ארוך, יאללה בואו נתחיל.

אל תשאלו אותנו איך זה ברח. זה פשוט ברח. באמת שלא חשבנו שזה סוד, אבל מפה לשם ובין סיכום ראשוני לחתימה רשמית לא היינו בטוחים ששמעתם על שתיים מההחתמות המשמעותיות שביצעה הקיץ עירוני קריית אתא, שכמובן שוב מעמידות אותה בעמדת מפתח לסיים את העונה הסדירה באחד המקומות הראשונים בטבלה. לשני החביבים האלה קוראים גל חלמיש ודאליס ג'ויינר שממשיכים בקבוצה לעונה נוספת, ולמעשה יהוו את עיקר השלד שממשיך בקבוצה של זיו ברתנא לעונה שנייה ברציפות, יחד עם רועי יחיא.

בעוד שהסיכום עם חלמיש הושג איפשהו באמצע חודש יוני, אולם ניתנה לו האפשרות למצוא לעצמו קבוצה בליגת העל עד לתחילת אוגוסט, הסיכום עם ג'ויינר הגיע רק לאחרונה. חלמיש (25, 1.96), שיפתח את עונתו השלישית בקריית אתא, חזר לקבוצה בקיץ האחרון לקדנציה שנייה, אחרי עונה עם בני השרון בליגת העל. את עונת 2015/16 הוא סיים עם קריית אתא, כזכור, בגמר הפלייאוף, כשהוא תורם 7.8 נקודות, 4.5 כדורים חוזרים והגנה אגרסיבית במיוחד שספק אם נוכל לכמת בממוצע למשחק. ההופעה של חלמיש בסדרת הגמר עם קריית אתא מצטרפת לזו שרשם עם עפולה בעונת 2013/14, שם הפסידה הקבוצה לעירוני נהריה.

ג'ויינר (26, 2.03), שבסיטואציה מסוימת עשוי לקבל במהלך העונה אזרחות ישראלית לאור נישואיו, שיפתח את עונתו הרביעית בארץ, היה במהלך הקיץ אחד הגבוהים המחוזרים בלאומית, כשהצעות מעניינות זרמו גם מהליגה הראשונה, ולא בכדי. את העונה האחרונה סיים עם 16 נקודות, 8 כדורים חוזרים, 2.1 אסיסטים ו- 1.6 חסימות בממוצע למשחק, כשבפלייאוף שדרג את עצמו לכמעט 20 נקודות ועשרה כדורים חוזרים והיה אחד השחקנים המשמעותיים שהובילו את קריית אתא למשחק חמישי נגד גלבוע / גליל, שדווקא בו לא הצליח לתת את התמורה כשסיים עם 9 נקודות ו- 1/11 מהשדה. בקיץ שעבר הבטיחו לנו ש"בגמר הבא הוא יתקן". באתא יקנו את ההבטחה הזו גם הפעם.

"אני שמח מאוד שגל ודאליס בחרו להמשיך איתנו", סיכם בקצרה ברתנא, "מדובר בשני שחקנים נהדרים שמביאים למשחק הרבה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה".

Computer Hope
חלמיש. רוצה גמר שלישי (צילום: לימור מלינוף)

ואחרי שסגרנו חובות ישנים, בואו נוודא שלא נפתח בטעות עוד כמה חדשים. הפועל עפולה, הפועל רמת גן / גבעתיים, הפועל כפר סבא ומכבי רחובות ביצעו במהלך הימים האחרונים כמה צעדים משמעותיים לקראת השלמת סגל השחקנים שלהם לעונה הקרובה ועיבו בעיקר את מצבת הצעירים שלהם, שחלקם כבר סומנו על ידינו כמועמדים מעניינים לתארים המחייבים "פריצת העונה" ו"תגלית העונה".

הפועל עפולה היא הראשונה. עוד לא ברור איפה עומד בדיוק מסע הרכש של הקבוצה של רועי פרל, אבל נראה שבכל הקשור לעומק שיחכה לה על הספסל - היא יכולה להיות רגועה. זה התחיל עם עמית גרשון (21, 1.83), עליו דיברנו עוד בשבוע שעבר, והמשיך עם הסנטר אליה סרור (21, 2.08), שחזר אחרי עונת השאלה לקריית אתא. יהיה מעניין לראות את התפקיד אותו מייעד פרל לשניים, אבל אין ספק ששני שחקני בית בעשירייה הראשונה הם לא עניין של מה בכך בליגה הלאומית.

רועי פרל מאמן הקבוצה התייחס לחתימתם של השניים: "עמית שחקן מוכשר שאנו רואים בוא פוטנציאל לליגת העל וההמשכיות שלנו איתו חשובה לנו. אני מאמין שעמית יעזור לנו להשיג את המטרות ויהיה חלק מקבוצה צעירה ורעבה. אליה חוזר אלינו לאחר שנת גלות ואני מאוד שמח על כך, אליה בחור עפולאי המתנשא לגובה של 2.08, שמתקדם כל יום. אני מאמין שבסיטואציה הזו תהיה לאליה הזדמנות לעשות את קפיצת המדרגה המיוחלת".

אבל מסע העומק של עפולה לא הסתיים כאן, כשכבר אתמול (שני) הודיעה הקבוצה על צירופם של עוד שני צעירים (יותר, פחות, אמרנו) מסקרנים - הגארד גל ויונטה (21, 1.85) - בוגר מחלקת הנוער של הפועל עמק יזרעאל שנתן יופי של עונה עם הקבוצה הבוגרת בארצית, וכמוהו גם איתי ויינטראוב כשהשניים שיחקו תחת עודד הנדלר שבינתיים מונה לעוזרו של פרל, והפורוורד תום סלוצקי (24, 2.00), שלא נחשב צעיר בהגדרה אבל בהחלט מחכה להזדמנות לפרוץ. את העונה שעברה חילק בין נהריה לקריית אתא, לפני כן עבר גם בגליל, נתניה וכפר סבא.

"תום שחקן שהגיע זמנו לקפוץ קדימה", הוסיף פרל, "מדובר בקלעי נהדר ואדם בעל אופי מציין שיוסיף לנו הרבה באספקטים האלה. גל מצטרף אלינו אחרי מספר עונות בליגה הארצית ויעבור השנה אצלנו את טבילת האש בלאומית". את הסגל של עפולה ישלימו מוריאל לוטטי ורון גובר שעולים מהנוער.

ממשיכים. הפועל כפר סבא, שאיבדה את דניאל דנינו לטובת הפועל אילת, וכזכור - צרפה את הסנטר הנהדר טרנס ווטסון רק לפני כמה ימים, חזרה לעבוד על מה שהיא אוהבת לעבוד - המשכיות, ושמרה על גל גילינסקי (21, 1.95) לעונה נוספת. הגארד הנהדר, שהיה אחד השחקנים שהביאו את רוחות השינוי לכפר סבא באמצע העונה האחרונה, צפוי לקבל תפקיד משמעותי יותר במערך של ברק דמציאן השנה. את העונה שעברה סיים עם 7.3 נקודות, 2.8 כדורים חוזרים ו- 2.7 אסיסטים בממוצע למשחק - מספרים שלא הספיק לעשות ברמת גן ויבנה קודם לכן, אבל כאלה שהוא בהחלט יכול לשדרג עוד בעתיד.

"גל עשה התקדמות גדולה בעונה שעברה כשהגיע אלינו", אמר מאמן הקבוצה ברק דמציאן. "אנחנו מאד שמחים שהוא ימשיך איתנו לעונה נוספת ומקווים שהוא ימשיך ביחד איתנו את ההתקדמות בעונה הבאה". אל גילינסקי הצטרפו החבר'ה הצעירים איתי גולדמן הירושלמי, וכן בר אזולאי, אוריאל טרוצקי וגיא רושקין - בוגרי מחלקת הנוער של המועדון.

Computer Hope
גילינסקי. בכפר סבא בונים (צילום: לימור מלינוף)

הפועל רמת גן / גבעתיים התחמשה גם היא בצעיר משלה, סול לשם, (20, 1.98), שחקן נבחרת העתודה של ישראל, שגדל במחלקת הנוער של עירוני רעננה (שם רשם זכייה כפולה באליפות ליגת הנוער), עבר שנה באקדמיית הכדורסל של גראן קנריה, ומגיע אחרי עונה בקריית גת. לשם מצטרף לסגל המעניין של מתן חרוש בגבעתיים, שמונה בין השאר את ליאור ליפשיץ, יוני ניר ויניב סולומון.

יו"ר הקבוצה, נמרוד כהן הגיב להחתמה: "אני שמח מאוד שסול מצטרף אלינו וממשיך את הקו עליו החלטנו - שילוב של שחקנים בעלי נסיון ומוכחים עם צעירים מוכשרים שמצויים לקראת פריצה״.

מכבי רחובות, חותמת את הבוקר עם צעיר מעניין נוסף שהיא מגייסת למערך - הפורוורד תומר שוקרון (20, 2.03), בוגר מחלקת הנוער של מכבי ת"א, ששיחק בעונה האחרונה בעירוני רמת גן ויקווה שעונת הפריצה שלו נמצאת בפתח. שוקרון הוא השחקן השלישי שעושה את המעבר מעירוני רמת גן לרחובות. קדמו לו - גל איתן ויונתן לוי.

ואם ביונתן לוי עסקינן, אין הזדמנות טובה מזו לספר שאחיו הצעיר, נמרוד, אחד הגבוהים המובילים בליגה בעונה האחרונה, הצטרף בשבוע האחרון לשורות האלופה - מכבי ראשון לציון, ויקווה לקבל את ההזדמנויות שלו כדי לפרוץ מחסומים בליגה של הגדולים. אנחנו, כמובן, נאחל בהצלחה רבה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();