אריאלי. חוזר לעמק



זר שני לרחובות, לירז אריאלי במגדל העמק
אלירן כהן ,29/07/2016

אחרי אוון ייטס, הקבוצה של אבנר יאור מצרפת לשורותיה אמריקאי נוסף - מרקיז אדיסון, ונמצאת מרחק החתמה אחת מהשלמת סגל השחקנים שלה לעונה הקרובה. הפועל מגדל העמק ממשיכה לעבוד, ומצרפת את לירז אריאלי, שחוזר לקבוצה אחרי עונה מוצלחת במכבי רעננה.

ללוח ההעברות המלא של הליגה הלאומית

לניסיון של אבנר יאור, שכבר אימן שנים בליגה הזו ועבר בה יותר מסרט אחד - כנראה שאין תחליף. אחרי שהצטרף למכבי רחובות באמצע העונה שעברה והעלה את הקבוצה ללאומית, היה ברור לשני הצדדים ששיתוף הפעולה הזה צריך להימשך, וכך היה. יאור מצא ברחובות בית חם, רחובות מצאה ביאור אישר מקצוע שיודע בדיוק את העבודה, ומפה לשם העולה החדשה מהארצית הפכה להיות הקבוצה הכי פעילה בליגה בעונת המלפפונים הנוכחית, כשבאמתחתה כבר שחקן זר שני, עוד לפני שבכלל נכנסו לחודש אוגוסט.

אז על מי אנחנו מדברים? קוראים לו מרקיז אדיסון, וגם הוא, כמו חברו החדש לקבוצה - אוון ייטס, מגיע לרחובות אחרי שכיכב בעונה האחרונה בליגה הדנית הראשונה. אדיסון (25, 1.93), גארד-פורוורד מגוון שיכול לתפקד בכל עמדות הקו האחורי, שיחק במשך ארבע עונות במכללת מיזורי, כשבעונתו האחרונה קלע 17.8 נקודות, לקח 4.5 כדורים חוזרים ומסר 2.2 אסיסטים בממוצע למשחק. להורסנס הדנית הגיע מייד בשנה שלאחר מכן וזכה עם הקבוצה בדאבל, כשהוא מוביל את מסיים כמלך החטיפות של הליגה (2.5 למשחק). בעונה האחרונה זכה עם הקבוצה באליפות, כשהוא תורם 15.8 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו- 2.7 אסיסטים בממוצע למשחק.

"מרקיז מגיע אלינו אחרי 2 עונות שבהן היה שותף לזכייה ב- 2 אליפויות וגביע אחד", סיפר אבנר יאור על שחקן הרכש החדש. "הוא שחקן אמוציונאלי עם תשוקה למשחק, שמשלב בין יכולת קליעה ומשחק קבוצתי לבין יכולת הגנתית טובה. מרקיז יעזור לנו בעמדות החוץ לצד הגארדים הנוספים שהצטרפו אלינו". בדרך לאליפות הדנית, חלף אדיסון על פניו של אוון ייטס, שחקנה הזר הראשון של רחובות, שהגיע עם קבוצתו הרשלם עד לשלב חצי גמר הפלייאוף. "הליגה בדנמרק התחזקה בשנים האחרונות", מעיד אבנר יאור, "לקבוצות המובילות יש גודל ופיזיות, והן משחקות בקצב אינטנסיבי טוב. אני מקווה שהשחקנים שהבאנו לעונה הקרובה מהליגה הזו ישתלבו ויצליחו ביחד איתנו".

קבוצה נספת שביצעה רכש משלה ביממה האחרונה היא הפועל מגדל העמק, שממשיכה לבנות קו אחורי צעיר ומרענן ומצרפת אליו את לירז אריאלי. בעונה האחרונה שיחק אריאלי (24, 1.85) בשורות עירוני רעננה, שהעפילה לשלב חצי גמר הפלייאוף, כשהוא תורם 9 נקודות בממוצע למשחק עם קרוב ל- 90 אחוזי קליעה מקו העונשין. אריאלי, שכמו אחיו - טמיר, גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, חוזר למועדון בו שיחק רק לפני שנתיים, בעונה שהסתיימה ברבע גמר הפלייאוף, ונראה שבקדנציה השנייה שלו בקבוצה הוא צפוי להפוך בה לבורג משמעותי אף יותר. בין לבין שיחק גם במדי הפועל עפולה, הפועל טבעון, וכמובן - קבוצת נעוריו, מכבי חיפה.

"אני נורא שמח להגיע למגדל ולשתף פעולה עם דוד", אמר אריאלי לאחר הצטרפותו, "מרגיש שנבנית כאן קבוצה צעירה וקשוחה שיכולה לעשות משהו מעניין השנה. אני שמח להגיע לשחק במקום שמאמינים בי ואני חושב שאוכל להתקדם בו בתור שחקן ולעזור לקבוצה להגיע הכי רחוק שרק אפשר". אריאלי יצטרף לקו אחורי מעניין שמונה עד כה גם את אלון לוין, קלארק רוזנברג ובן פריינטה.

לצפייה בביצועיו של מרקיז אדיסון:







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();