ליגיונרים: השכלה רחבה
ספסל ,29/06/2016

לא פחות מחמישה שחקנים בעלי אזרחות ישראלית ישחקו השנה בדיויזיון 1 של ליגת המכללות האמריקאית. כבר הרבה זמן שלא היתה כמות כזאת נכבדת של ישראלים בליגת המכללות הבכירה, ולספסל נשאר רק לאחל להם בהצלחה.

מאז שנות ה90 ותחילת שנות האלפיים, לא היה לכדורסל הישראלי כל כך הרבה נציגים בליגת המכללות הבכירה של ארה'ב.

נכון לעכשיו, הישראלי הטרי ביותר אשר ישחק בליגת המכללות בעונה הבאה הינו שחקן נבחרות ישראל הצעירות, הפוורוד מוחמד אבו ערישה, במדי בJacksonville state מהקונפרנס אוהיו וואלי. אבו ערישה, אשר שיחק בשלוש השנים האחרונות באקדמיה של איגוד הכדורסל, ולפני כן במחלקות הנוער של זיכרון יעקב ונתניה, התאמן בשנה האחרונה בתיכון בפלורידה, על מנת להתכונן לשנתו הראשונה במכללות, וכאמור, סגר ב בJacksonville state.

"אני מרגיש מצוין להתחיל את עונת המכללות במכללה כמו ג׳אקסונוולי סטייט" מספר אבו ערישה לאתר ספסל "אחרי שקיבלתי מלגות מהרבה מקומות החלטתי לסגור שם כי זה הסיצואטיה הכי טוב מבחינת דקות משחק והמאמנים מאמינים בי מאוד".

כאמור, אבו ערישה הוא אחד מתוך חמשת הישראלים אשר ישחקו השנה בדיזיון 1, כאשר השמות המוכרים לנו מהשנתיים האחרונות הינם רומן סורקין ואיגור קלושוב. סורקין, אשר לא הרבה לשחק בעונתו הראשונה, והגיע עם קבוצתו אורגון אל השלבים האחרונים של טורניר המכללות הארצי, יתחיל את שנתו השנייה ויקווה להיות שחקן משמעותי יותר ברוטציה של קבוצתו. קלושוב, אשר נתן את עונתו הטובה ביותר תחת מכללת רייס, יקווה להמשיך לתת את אותם מספרים מהעונה שעברה, ולמשוך את תשומת הלב של כמה שיותר סקאוטרים וקבוצות מהליגה הטובה בעולם.

אל השניים יצטרף הגארד קיי פרידמן, יהודי אמריקאי, שחקן החיזוק של נבחרת העתודה ואוניברסיטת סירקיוז, אשר לא הרבה לשחק בקבוצתו בעונת הפרשמן שלו, ויקווה לקבל דקות משחק משמעויות יותר בעונתו השנייה.

שחקן נוסף אשר מצטרף לחבורה הינו הסנטר טי ג'יי ליף, בנו של שחקן העבר מהפועל גליל עליון ומכבי תל אביב, בראד, ושחקן נבחרת הנוער בעונה שעברה, אשר ישחק בucla המפורסמת. ליף כבר סיכם בשנה שעברה באוניברסיטת אריזונה, אך משך את סיכומו ושמו נקשר גם למכבי תל אביב, ולבסוף סיכם באוניברסיטה המפורסמת מקליפורניה.

ראוי לציין שסורקין, אשר לא הוסדרו ענייניו אל מול הראשויות והצבא, וליף, אשר לא קיבל שחרור מהאוניברסיטה, לא ישתתפו הקיץ באליפויות אירופה תחת נבחרות ישראל. יתכן שאל החמישה יצטרף שחקן נוסף, אך נכון לעכשיו לא ברור האם יבחר ללכת את ליגת המכללות האמריקאית, או להישאר בישראל.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();