לירן מורן, מוביל את הוד"ש לפלייאוף העליון



לאומית: כפ"ס הדהימה באתא, הוד"ש ברעננה
ניב שמולי ,23/02/2016

הפועל כפ"ס חתומה על הפתעת המחזור עם נצחון גדול 63:60 בקרית אתא, הוד"ש עם צעד חשוב בדרך לפלייאוף לאחר נצחון חוץ ברעננה לה זה הפסד ראשון מפתיחת הסיבוב השני. ב"ש, עפולה וגלבוע עם נצחונות על קבוצות התחתית. רמה"ש עם נצחון קשה באשקלון בורחת למגדל העמק שהובסה ע"י עירוני ר"ג.

משחקי המחזור:
עירוני ר"ג - הפועל מגדל העמק 73:96
אליצור אשקלון- א.ס רמה"ש 91:76

עירוני רעננה - מכבי הוד"ש 92:86
הפועל עפולה - הפועל ר"ג/גבעתיים 66:79
הפועל גליל עליון - הפועל גלבוע/גליל 95:72
עירוני קרית אתא - הפועל כפ"ס 63:60
הפועל באר שבע / בני שמעון - אליצור יבנה 72:77

טבלת הליגה


עירוני רעננה - מכבי הוד השרון 92:84

-- ניב שמולי --

מכבי הוד השרון, ללא רודני אלכסנדר, רשמה נצחון ענק הערב במטרווסט והנחילה לרעננה הפסד ראשון מאז הסיבוב השני. חנן הירשוביץ' נעזר בעוד יום ענק של לירן מורן שקלע 23 נק' ואייזיאה סייקס שהיה קרוב לטריפל-דאבל. עירוני רעננה שמאופיינת בהגנה החזקה שלה לא מצאה דרך להתמודד עם ההתקפה הטובה בליגה וכשחוטפים 92 נק' בבית קשה לנצח.

עירוני רעננה עלתה עם עמית בן דוד, גיא לביא, ראיין פירסון, סם גיבנס ודניאל גור אריה. מנגד, הוד"ש פתחה עם יואב דביר, ירין איינהורן, לירן מורן, אור איתן ואייזיאה סייקס.

פתיחה טובה של האורחים העלתה אותם ליתרון 9:5 מהיר אחרי שלשה במעבר של לירן מורן. ברק פלג הגיב בפסק זמן אחרי סל ועבירה של של אור ורעננה הגיבה בריצת 0-6 שהקנתה לה יתרון ראשון במשחק, 11:13. שלשות של לביא ובן דוד קבעו 16:19 לאחר 7 דקות. הקצה הגבוה נמשך ועד סוף הרבע האורחים ירדו בפיגור מינימלי 22:23. רום גפן פתח את הרבע השני עם 6 נק' רצופות אבל לירן מורן ענה עם שלשה. מטווח השלשות נמשך עם קררה ומנסקי והלוח הראה שיוויון 32:32. רעננה החלה לייצר עצירות בהגנה וברחה ליתרון 35:42 ובמחצית הוליכה 42:46 אחרי קליעות עונשין של לירז אריאלי.

הוד"ש פתחה את הרבע השלישי עם שלשות של יואב דביר ולירן מורן והפכה את התוצאה בדרך ליתרון 48:46. הריצה של האורחים נמשכה והלוח הראה 53:46. שלשה של גיא לביא הרגיעה את ההתלהבות על הספסל של הוד"ש. סל ועבירה של גיבנס צימק ל-58:56, 4 דקות לרבע האחרון. גיבנס המשיך לצבור נקודות ורעננה ירדה לרבע האחרון בפיגור 66:64. לירן מורן פתח את הרבע הרביעי עם שתי שלשות והוד"ש עלתה ל-75:68. ריצת 0-7 של רעננה כפתה שיוויון 75:75 וחנן הירשוביץ' הזעיק פסק זמן. סל אופייני של בן דוד נענה בחדירה של דביר ששמר על השיוויון. גיבנס עם שתי קליעות עונשין עשה 82:82, 2 דקות לסיום. סייקס החטיא פעמיים מהקו אבל תיקן עם ריבאונד התקפה ולאחר מכן קלע סל חשוב בצבע - 86:82 ומכאן הוד"ש לא איבדה את ההפרש בדרך לנצחון גדול.

קלעים:
לרעננה: גיא לביא (8 אס') 20 נק', סם גיבנס (20 ריב') 17 נק', רום גפן ולירז אריאלי 13 נק' כ"א, ראיין פירסון 11 נק', עמית בן דוד 7 נק', ליאור קררה 5 נק'.

להוד"ש: לירן מורן (6/8 ל-3) 23 נק', אור איתן 21 נק', אייזיאה סייקס (16 ריב', 9 אס') 19 נק', יואב דביר (8 אס') 14 נק', אורן מנסקי 8 נק', ירין איינהורן 5 נק', אדר בן עליזה 2 נק'.

תגובות:
ברק פלג התייחס להגנה שלא הופיעה הערב: "אמרתי לשחקנים שאנחנו קבוצה שניזונה מהגנה ולא קל לשחק מול קבוצה כזאת ומאצ'-אפים כאלה, לפעמים יותר נוח מול שחקנים בעמדות שלך. זה שיעור חשוב בשבילנו כקבוצה ולצניעות, אנחנו חבורה צעירה ואני מרגיש שכל שבוע המלחמה שלנו עם עצמו וכולם רוצים לתת לנו בראש. היום קיבלנו בעיטה בתחת ולטווח הארוך זה טוב לדעתי. אני מעריך את השחקנים שלי על המשחק היום. המלחמה המנטאלית היא עם כל הקבוצות. כל הזמן רדפנו אחריהם ונאלצנו להתאים את עצמו אליהם ומהבחינה הזאת זה שהם באו עם זר אחד עבד לרעתינו".

"אני לא יודע אם זה הנצחון הכי גדול שלנו העונה אבל היו לנו הרבה הפסדים גדולים", אמר חנן הירשוביץ'. "גם בגן נר היינו בלי רודני אלכסנדר והובלנו שם דקה וחצי לסיום. החבר'ה שלנו הרימו את עצמם, אין ואקום בכדורסל. לדעתי בליגה הזאת צריכים לשחק עם זר אחד. היתה לי עונה בנס ציונה בלי זרים והיה לי הכי כייף מכל העונות. אי אפשר להישאר עם זר אחד ואנחנו מאד תלויים באדר בן עליזה".

על היכולת הנהדרת של לירן מורן בשבועות האחרונים: "הוא שחקן של ליגת העל, הוא יכול לעשות יותר מזה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();