רביב לימונד (מנהלת הליגה)



הפועל ת"א גברה על ירושלים
ספסל ,25/09/2015

לאחר ניצחונה של הפועל אילת במשחק הקודם, רבע הגמר השני הפגיש בין שתי האדומות של הליגה למשחק מסקרן ומרתק – הפועל ת"א נגד האלופה מירושלים, שמגיעה לאחר קיץ מסקרן. גם המשחק הזה נפתח בדקה לזכרו של העיתונאי מוטי קירשנבאום.

-- איתמר יצחקי --

ירושלים עלתה בחמישיה עם יותם הלפרין, אי-ג'יי רולנד, דונטה סמית', טוני גפני ודיאור פישר. בהפועל תל-אביב – רביב לימונד, טיילור באטל, מתן נאור, כריס אוונס ורוברט רות'בארט.

הפועל תל-אביב הלכה חזק לריבאונד התקפה בתחילת המשחק, מה שסייע לה לעלות ליתרון 6:2, ארבע דקות בתוך המשחק. ירושלים נכנסה מצידה לעניינים ושלשה של דונטה סמית' העבירה את היתרון וקבעה 6:7, 5:23 סיום הרבע. ירושלים הייתה לא מרוכזת מתחת לסל, אז ברייסי רייט ואי-ג'יי רולנד דאגו להציב אותה ביתרון 4, 10:14, 2:06 לסיום הרבע. ירושלים ירדה ביתרון מינימלי בסיום הרבע, 15:16. ירושלים הניעה מצוין את הכדור בהתקפה בפתיחת הרבע השני ועלתה כבר ליתרון 7, אבל שתי שלשות של טיילור באטל הוליכו ריצת 8-0 שהעבירה לת"א את היתרון וקבעה 25:24, 5:58 למחצית. האדומים של קטש כבר עלו ליתרון חמש, אבל שלשה של רולנד השלימה ריצת 5-0 נגדית שקבעה שוויון 29:29, 3:33 למחצית. באטל המשיך לשלוט במשחק עבור הפועל תל-אביב, שגם הובילו בהפסקה, 38:34.

ירושלים התקשתה למצוא את הסל בפתיחת המחצית השנייה והפועל תל-אביב ניצלה את זה כדי לעלות ליתרון דו ספרתי, 45:34, 7:26 לסיום הרבע. הפועל תל אביב הניעה מצוין את הכדור בהתקפה ומצאה פעם אחר פעם את השחקן הפנוי, מה שסייע לה לעלות ליתרון 51:39, כשדני פרנקו נאלץ לקחת את פסק הזמן השני שלו במחצית. שלשה נוספת של הפועל תל-אביב כבר קבעה יתרון 13, אבל ליאור אליהו נתן מעט אוויר לנשימה עם נקודות שקבעו יתרון 11 להפועל תל-אביב בסוף הרבע, 57:46. ירושלים הרימה את האגרסיביות בהגנה בתחילת הרבע הרביעי וגרמה לאיבודי כדור של שחקני הפועל תל-אביב. הלפרין, גפני ואליהו ניצלו את זה כדי להוריד את ההפרש לשבע בלבד, 60:53, קצת יותר משבע דקות לסיום. הלפרין קירב עוד את ירושלים עם חמש רצופות ו- 5:32 לסיום ההפרש רק 2, 60:58, כשעודד קטש מזעיק פסק זמן שני בתוך שתי דקות. ירושלים שיחקה על דונטה סמית' לאחר פסק הזמן וזה החזיר לה עם 7 נקודות רצופות שקבעו 65:63 לירושלים, 3:23 לסיום. הפועל תל-אביב התעשתה במהירות עם ריצת 6-0 משלה שהעבירה את היתרון חזרה וקבעה 69:65, 1:24 לסיום. בסיום, הפועל תל-אביב מפתיעה את ירושלים ומנצחת 72:66. אין ספק שלפרנקו וחניכיו יש הרבה חומר למחשבה לקראת ההמשך.

מאמן ירושלים, דני פרנקו, סיכם את המשחק: "לא אני בניתי את הציפיות. אני כרגע מאמן קבוצה טובה שצריכה זמן לעבור ולהתחבר. המשחק של היום מראה שיש לנו הרבה מאוד עבודה כי אנחנו עדיין לא מספיק מתואמים או רחוקים מזה, גם עם שחקנים שהיו איתנו מתחילת הדרך וגם כאלה שהצטרפו. נכון שרצינו מאוד לנצח ולכן הלכתי עם שחקנים שמתואמים יחד. אנחנו צריכים להדביק את עצמנו יחד, זה לא קל וזה ייקח זמן. חבל שאנחנו לא משחקים מחר, אבל הזמן יעשה לנו טוב. חבל לנו שלא נתמודד על התואר השנה. יש לנו הרבה עבודה משני צדי המגרש. זו לא התחלה טובה מבחינתנו, ההכנה שלנו השנה לא הייתה כל-כך טובה, רואים את זה ומבינים את זה. עד שנתחיל את הליגה המצב יהיה הרבה יותר טוב".

על דיאור פישר: "הוא איתנו שלושה אימונים. אפשר לא לתת לו לרוץ ואפשר כן. אני לא יכול להשאיר את אלה שהצטרפו יותר מאוחר מאחור. אחרי הכול זו התחלה. בסוף נגררתי לחמישייה שכבר יודעת מה היא עושה. הפסדנו? הרווחנו. יצאנו מהגביע הזה מופסדים. זה לא הוגן ללכת על דיאור. יש דברים שנצטרך לעשות, גם תוך כדי אימון אנחנו לומדים את עצמנו מחדש. מפריע לנו ששלחנו כמה מאות אוהדים של הפועל ירושלים הביתה מאוכזבים. זה לא נעים, אבל אנחנו יודעים מה צריך לעשות בכדי להביא את הסירה הזאת למקום שבו היא צריכה להיות בהתאם לציפיות."

קפטן ירושלים, יותם הלפרין: "אני מרגיש מצוין, ניצלתי את הקיץ הזה כדי לתת את כל כולי להפועל ירושלים. מבחינה פיזית אני מרגיש טוב מאוד, יש עליות ויש ירידות, אבל זה חלק מהכדורסל. מאוד קל לצפות מהפועל ירושלים ליותר, אנחנו בסגל מלא שלושה אימונים. יש לנו סגל עמוק השנה וזה יכול לשחק לשני הצדדים, אולי זה יתרון, אבל זה גם כאב ראש. ברור שאנחנו מאוד מאוכזבים, זה חלק מהעונה, אנחנו לא מוכנים ולא קרובים לזה. היה קשה לצפות מהמשחק הזה, אנחנו קבוצה חצי חדשה עם הרבה שינויים שנעשו מהשנה שעברה. אף אחד לא היה יכול לצפות מה יקרה, אי אפשר היה להיות בטוחים שננצח את הפועל תל-אביב במגרש הביתי."

קפטן הפועל תל-אביב, מתן נאור, כמובן היה מחויך בסיום: "היינו בהרכב חסר לאורך הרבה זמן, אבל זה לא אומר כלום כמו שהמשחק הזה לא אומר כלום. זה היה בסך הכל משחק הכנה, היו לנו לא מעט טעויות ואנחנו צריכים ללמוד מזה. אני יכול להיות מרוצה מזה שצמצמנו את הנקודות של ירושלים מההתקפות המתפרצות. אני מקווה שזה אומר משהו, אבל זה מוקדם."

על לחץ להישגים: "כמערכת, בטוח שזה משהו שהפועל תח אביב שואפת אליו והמקום שלה גם הרבה יותר גבוה מרבע גמר. אני חושב שיש להפועל תל-אביב גרעין של אוהדים שמלווה את הקבוצה לכל מקום ועוד אוהדים שמצטרפים רק להצלחות, כמו בכל מקום. סיימנו שנה שעברה באכזבה, אנחנו רוצים השנה לעשות עוד צעד קדימה כדי לשדרג את הקבוצה. אני מאמין שיש אפשרות לעשות את זה ושנית זה יביא לקבוצה עוד צוות ספונסרים כי יש לה בסיס לצמוח."

מאמן הפועל תל-אביב, עודד קטש, סיכם: "בהרבה דקות אני מרוצה ממה שראיתי וככה אני רוצה לראות את הקבוצה. זה עדיין שלב מוקדם וזה מצב שוויוני לכל הקבוצות. הייתי צריך לזכור כל רגע על המגרש מי זוכר את איזה תרגיל ובאיזה עמדה הוא משחק. אבל מבחינת אנרגיות אנחנו צריכים להיות שם וזה מה שקרה. מעבר לאנרגיות והדרך בה עצרנו את ירושלים, אני מרוצה מפעולות מסוימות של השחקנים. ביחס למגבלות שלנו, הוצאנו את הכי טוב שאפשר. ראיתי משחקי הכנה גם אתמול וגם היום, יש ליגה מצוינת ומאוד אינטנסיבית, זרים מצוינים והרבה אתגרים. כולנו יודעים ומכירים את השחקנים של ירושלים, תמיד יש דברים שתלויים בקבוצה השנייה, אז קל וחומר כשאתה משחק נגד ירושלים. נפלנו מהרגליים, אבל החבר'ה הקריבו הרבה בשביל לנצח. כשאתה עוצר את משחק הריצה של ירושלים אתה נמצא בעניינים ואני שמח שהצלחנו לנצח. אבל, יש עוד זמן ויש עוד הרבה עבודה. יש ליגה מאתגרת וגם לי יש קבוצה מאוד מאתגרת שמאוד כיף לאמן. יש לנו שחקני נוער שנמצאים כבר שנים במועדון, יש לנו שחקנים שעובדים קשה, שחקנים עם אופי ואני שמח."

על לחץ להישגים: "אני חושב שכשנמצאים בעסק הזה, אין לי בעיה לשים לי ולקבוצות שלי רף גבוה כי הדרישות שלי מעצמי מאוד גבוהות. אני מאוד בלחץ, אבל לא שונה משנה שעברה ולא שונה מהלחץ בגלבוע גליל או באילת. מקצועית – הלחץ והדרייב קיים שם. צריך להוכיח את עצמך כל פעם מחדש – כמאמן, כשחקנים וכקבוצה. זה משהו שבלעדיו הרבה פחות מעניין. יש חבר'ה שלחץ משתק אותם, אני אוהב את זה."









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();